Turpinās Biķernieku kompleksās sporta bāzes sacīkšu trases posma rekonstrukcija, kā to paredz ceļu būves uzņēmuma CBF SIA Binders līgumsaistības ar rekonstrukcijas pasūtītāju - VAS Ceļu satiksmes drošības direkcijam, informē SIA Binders pārstāve Vita Noriņa.
Kopš rekonstrukcijas darbu sākšanas šā gada sākumā ir demontētas atjaunošanai paredzētās trases drošības konstrukcijas, nofrēzēts vecais asfaltbetons, uzsākta trases betona apmaļu pamatu izbūve un gājēju tuneļa rekonstrukcija.
Rekonstrukcijai līgumā paredzētā apjoma ietvaros jābūt pabeigtai līdz šā gada 1.jūlijam.
Projekts paredz atsevišķu trases posmu rekonstrukciju ar dažādiem atjaunošanas darbu veidiem un apjomiem. Kopumā līdz jūlijam tiks rekonstruēti 734 m no trases kopējā garuma.
Vislielākais darbu apjoms paredzēts posmā no starta pozīcijas līdz vietai trasē, kur beidzas Elkoņa līkums. Šeit 5 cm biezumā nofrēzēts vecais asfalta segums, neskarot trases apakšējās konstrukcijas. 2-3 cm biezumā tiks ieklāta izlīdzinošā asfaltbetona kārta, uz tās tiks ieklāta asfaltbetona virskārta 5 cm biezumā.
Trasē tiks ieklāts asfalts ar polimērmodificēto bitumenu. Lai garantētu teicamu saķeri un ideālu līdzenumu, asfaltam jābūt ar automobiļu sacīkšu trasei nepieciešamām specifiskām īpašībām un ieklātam bez garenšuvēm. Uzņēmumam Binders ir pieredze šādu prasību īstenošanā, jo līdzīgi specifiski kvalitātes noteikumi tika īstenoti Lielvārdes militārā lidlauka skrejceļu asfaltēšanas procesā.
Pilna trases rekonstrukcija, ieskaitot apakškārtas, projektā paredzēta posmā virs gājēju tuneļa, ieskaitot sūkņu stacijas, jaunas drenāžas sistēmas un kolektora izbūvi. Atbilstoši projektam, tiks rekonstruēts arī pats gājēju tunelis.
Projekts paredz veikt būtiskus drošības uzlabojumus Elkoņa līkumā. Jaunās aizsargbarjeras un aizsargžogi šajā vietā tiks izvietoti tā, lai līkums būtu labāk pārredzams gan skatītājiem, gan sportistiem.
Kopumā piecos trases posmos demontētas vecās betona aizsargbarjeras un aizsargžogi, kā arī visas vecās betona apmales trases līkumos un virāžās. Atsevišķās trases vietās tiks paplašinātas ar oļiem noklātās automašīnu izskrejas zonas un atjaunoti riepu krāvumi drošībai. Bez iepriekšminētā posma šādi drošības pasākumi tiks veikti arī Ģenerāļa ,Tilta , Slimnīcas, Kinostudijas un Motormuzeja līkumā. Šajos trases posmos projekts neparedz asfalta seguma nomaiņu.
Jaunajām betona barjerām un aizsargžogiem precīzi jāatbilst Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) triecienizturības un citām drošības prasībām. Binders noslēdzis līgumu ar Šveices kompāniju „Geobrugg” par aizsargbarjeru un aizsargžogu izgatavošanu un piegādi. Būtiski, ka produkcija jau izturējusi FIA testus un ir atbilstoši sertificēta. Geobrugg ražotās sertificētās aizsargsienas uzstādītas vairākās F 1 trasēs. Lai konsultētu barjeru un žogu uzstādīšanā, šo darbu sākumposmā Biķernieku trasē strādās arī Šveices kompānijas speciālisti.
Rekonstrukcijas projekta izstrādātājs – a/s Ceļu projekts. Līguma summa ir 1,219 miljoni eiro ( bez PVN).