Būve

Uz Jelgavas šosejas pa vakariem veiks asfaltēšanas darbus

Lelde Petrāne,01.08.2016

Jaunākais izdevums

Remontposmā uz Jelgavas šosejas (A8) no Dalbes līdz pagriezienam uz Ozolniekiem (29,95.-31,80. km) nedēļas otrajā pusē, sākot ar trešdienu, 3. augustu, vairākus vakarus paredzēts veikt asfaltēšanas darbus. Asfaltēšanu nevar veikt lietus laikā, līdz ar to, kurās konkrēti dienās notiks darbi, būs atkarīgs no laika apstākļiem, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Asfaltēšanu plānots veikt pēc 20:00, tās laikā satiksmi regulēs ar vienu luksoforu posmu vai satiksmes regulētājiem. Jau tagad satiksme šajā posmā abos virzienos ir novirzīta pa vienu joslu.

Būvdarbus posmā veic SIA Lemminkainen Latvija un tos paredz pabeigt septembra sākumā. Šo būvdarbu izmaksas ir 443 587 eiro (ar PVN).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Visi piedāvājumi Mežaparka estrādes pārbūvei par vairākiem miljoniem eiro pārsniedz tam plānotos tēriņus

LETA,24.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mežaparka estrādes pārbūves 1.kārtas konkursā saņemtie pretendentu piedāvājumi par sešiem līdz desmit miljoniem eiro pārsniedz tam paredzēto finansējumu, informējot par konkursa pretendentiem, norādīja Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs (GKR).

Kontroltāmē noteiktā summa šim projektam ir 19 401 698 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) un 23 476 055 eiro ar PVN.

Īpašuma departaments konkursā saņēma trīs pieteikumus un vakar tie tika atvērti. Visi trīs pretendenti ir personu apvienības.

Personu apvienības "Lemminkainen", kas sastāv no SIA "Lemminkainen Latvija" un Lemminkainen Eesti", piedāvājums paredz pārbūvi veikt par 24 584 553 eiro bez PVN un 29 747 309 eiro ar PVN.

Personu apvienība LNK, RERE, kas sastāv no SIA Re&Re un AS LNK Industries, piedāvā darbus veikt par 26 743 104 eiro bez PVN un 32 359 156 eiro ar PVN.

Savukārt personu apvienība Monum un Litana, kas sastāv no SIA monum un UAB Litana ir Ko, piedāvā veikt būvdarbus par 27 521 570 eiro bez PVN un 33 301 100 eiro ar PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien pabeigta arī Latvijā strādājošo Somijas būvniecības uzņēmumu YIT un «Lemminkainen» apvienošana, sacīts apvienotās kompānijas paziņojumā.

Apvienošanas gaitā «Lemminkainen» iekļauts YIT sastāvā.

Par apvienošanos abi uzņēmumi paziņoja jūnijā, un tās nolūks ir stiprināt pozīcijas Ziemeļvalstu tirgū.

Lēsts, ka apvienotās kompānijas gada ieņēmumi būs 3,4 miljardi eiro, bet gada peļņa - 85 miljoni eiro. Iecerēts, ka ietaupījumi apvienošanās dēļ līdz 2020.gadam sasniegs 40 miljonus eiro.

YIT darbojas Somijā, Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Dānijā, Krievijā, Polijā, Čehijā un Slovākijā.

LASI ARĪ:

Papildināts - Apvienojas būvuzņēmumi YIT un Lemminkäinen

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvuzņēmumi Lemminkäinen Corporation (Lemminkäinen) un YIT Corporation (YIT) šorīt paziņojuši par apvienošanos.

Apvienotais uzņēmums darbosies Somijā, Krievijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Dānijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Čehijā, Slovākijā un Polijā mājokļu celtniecībā un attīstībā, biznesa, ražošanas, sabiedrisko ēku celtniecībā un attīstībā, infrastruktūras celtniecībā un citās jomās.

Saskaņā ar plāniem apvienošanās radīs finansiāli spēcīgu kompāniju pilsētattīstības jomā. Jomas, kurās darbojas uzņēmumi, papildinās viena otru, mazinot ekonomisko ciklu ietekmi.

Provizoriskie apvienotās kompānijas kombinētie gada ieņēmumi būs aptuveni 3,4 miljardi eiro, bet peļņa - 85 miljoni eiro. Apvienotā kompānija nodarbinās 10 tūkstošus cilvēku un darbosies 11 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Papildināta - FOTO: Rimi iecerētais Baltijas loģistikas centrs ļaus dubultot preču apgrozījumu

LETA,21.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mazumtirdzniecības koncernam ICA Gruppen piederošās mazumtirdzniecības ķēdes Rimi iecerētais Baltijas loģistikas centrs nodrošinās iespēju dubultot preču apgrozījumu, šodien žurnālistiem norādīja Rimi Baltic loģistikas un piegāžu ķēdes direktore Aiga Priede.

Telpu platības pieaugums par gandrīz 150% kāpinās loģistikas pakalpojumu eksportu. Tāpat centralizētā loģistika viena gada laikā ļaus samazināt CO2 izmešu apjomu par apmēram 1300 līdz 1400 tonnām, ietaupīt teju pusmiljonu litru degvielas gadā, kā arī nobraukt par 1,35 miljoniem kilometru mazāku attālumu.

Rimi loģistikas centra paplašināšanas rezultātā patlaban esošās uzņēmuma noliktavas telpas Augusta Deglava ielā, Rīgā, tiks paplašinātas par 42 630 kvadrātmetriem, kopumā sasniedzot 69 130 kvadrātmetrus. Taču kopējā telpu platība, iekļaujot arī administratīvo un biroju korpusu, būs apmēram 94 000 kvadrātmetri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

YIT Infra Latvija pamatkapitāls palielināts par vienu miljonu eiro

Db.lv,08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gada nogalē par vienu miljonu eiro palielināts ceļu un maģistrāļu būvnieka SIA «YIT Infra Latvija» (iepriekš pazīstams kā SIA «Lemminkainen Latvija») pamatkapitāls, kas tagad ir 5 107 440 eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Izmaiņas SIA «YIT Infra Latvija» pamatkapitālā ierakstītas komercreģistrā 2018.gada 28.decembrī. Līdz tam SIA «YIT Infra Latvija» pamatkapitāls bija 4 107 440 eiro.

Pamatkapitālu palielinājis SIA «YIT Infra Latvija» vienīgais īpašnieks, Somijas uzņēmums «YIT Construction Ltd».

SIA «YIT Infra Latvija» nodarbojas ar ceļu būvniecību, ēku un citu inženierbūvju pamatu izbūvi, asfaltbetona ražošanu un piegādi, kā arī un materiālu testēšanas laboratorijas pakalpojumu sniegšanu.

2017.gadā SIA «YIT Infra Latvija» apgrozījums pieauga līdz 26,922 miljoniem eiro un tā peļņa pēc nodokļiem bija 37 tūkstoši eiro. Uzņēmums nodarbināja 147 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par 18 miljoniem eiro vērienīgi rekonstruēs Daliņa stadionu Valmierā

Zane Atlāce - Bistere,29.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Plānota esošā stadiona pārbūve, jaunas vieglatlētikas manēžas un viesnīcas celtniecība.

Valmieras pilsētas pašvaldības domes sēdē 25.janvārī deputāti lēma atbalstīt līguma slēgšanu ar piegādātāju apvienību Lemminkainen par Jāņa Daliņa stadiona pārbūvi un vieglatlētikas manēžas būvniecību, informē pašvaldībā.

Būvniecības darbus plānots uzsākt jau 2018.gada februārī un pabeigt divu gadu laikā. Kopējās projekta realizācijas izmaksas plānotas 17 850 287 eiro apmērā (bez PVN), tai skaitā valsts budžeta finansējums ne mazāks kā 5 300 000 eiro.

«Vieglatlētika ir visu sporta veidu pamatā. Tā kā Valmiera jau izsenis bijusi pasaules līmeņa vieglatlētu «šūpulis» un Vidzemes sporta centrs, likumsakarīgi ir turpināt pilnveidot sporta infrastruktūru pilsētā. J.Daliņa stadions pašreizējā izskatā ir kalpojis jau ilgus gadus, šobrīd tas ir tehniski un morāli novecojis, kā arī ir nepietiekama platība, lai nodrošinātu treniņu iespējas visiem sportot gribētājiem. Tam ir nepieciešama pārbūve. Savukārt manēža pēc projekta realizācijas atbilstoši starptautiskiem standartiem būs modernākā Latvijā. Varēsim Valmierā organizēt augsta līmeņa sacensības, vienlaikus nodrošinot ērtu un patīkamu vidi sportam un veselīgam dzīvesveidam valmieriešiem,» uzsver Valmieras mērs Jānis Baiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Atļauj turpināt Mežaparka Lielās estrādes pārbūves konkursu

Žanete Hāka,20.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis Rīgas domei turpināt Mežaparka Lielās estrādes pārbūves 1.kārtas konkursu, liecina paziņojums IUB.

Konkursa nolikumu apstrīdēja SIA Balt Trest un SIA Lemminkainen Latvija.

Iebildumi bija par vairākiem punktiem.

Tā, piemēram, iesniedzējs norādīja, ka nolikumā ietverts nosacījums, ka pretendentam ir jābūt pieredzei kā ģenerāluzņēmējam specifiskas ēkas būvdarbu veikšanā, kur būvdarbu vērtība ir vismaz 19 miljoni eiro un platība ir 15 000 m2 . Iesniedzējs vērsa uzmanību, ka šajā gadījumā līguma priekšmets ir 1 ēka un ļoti liela teritorija, kurā jāveic inženierkomunikāciju būvdarbi un teritorijas labiekārtojums. Iesniedzējs norādīja, ka no kopējās paredzamās līguma summas ēkas būvdarbu summa aizņem tikai nelielu daļu, savukārt lielāko paredzamo līguma summas daļu veido 2 Lēmums ir saistošs bez paraksta, un tā elektroniskā versija atbilst lēmuma oriģinālam inženierkomunikāciju un teritorijas labiekārtošanas darbu vērtība. Līdz ar to Iesniedzēja ieskatā nav pamata visu paredzamo līguma summu attiecināt tieši tikai uz ēkas būvniecību, kā rezultātā nav pamatoti prasīt, lai pretendentam būtu pieredze tieši ēkas būvniecībā par šādu summu. Iesniedzējs uzskata, ka minētā prasība ir izslēdzama vai tajā jānosaka, ka par atbilstošu pieredzi var tikt uzskatīta ne tikai ēkas, bet arī inženierkomunikāciju vai teritorijas labiekārtošanas būvdarbi ar atbilstošu vērtību. Savukārt iepriekšējā pieredzē veiktās ēkas būvniecībā noteiktie 15 000 m2 nav samērojami ar konkursa ietvaros veicamās ēkas būvniecību, bet gan attiecināmi uz kopējiem teritorijas labiekārtojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Latvijas garākais reģionālais ceļš būs asfaltēts pilnā garumā

Lelde Petrāne,03.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad noslēgsies pērn uzsāktie pārbūves darbi uz Latvijas garākā reģionālās nozīmes autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona (P62) 11,5 km garā posmā no Steķiem līdz Atašienei, kurš līdz šim bija ar grants segumu, bet turpmāk to klās asfalts. Līdz ar šo darbu pabeigšanu viss 148,3 km garais ceļš būs asfaltēts, vēsta VAS Latvijas valsts ceļi.

Pērn būvdarbus posmā no Steķiem līdz Atašienei apgrūtinājuši laika apstākļi. «Lietavu dēļ Neretiņas upe bija pārplūdusi, līdz ar to nebija iespējams veikt vājas nestspējas grunts nomaiņu, un atkūdrošanas darbi tika veikti ziemas mēnešos – tehnoloģiskā pārtraukuma laikā. No 45 tūkst.m³ kūdras ziemas laikā tika izvesta aptuveni trešdaļa. Šogad darbi turpinājās,» skaidro Latvijas valsts ceļi.

Šajā autoceļa posmā vairākās vietās tika taisnota trase, izbūvēts salturīgais slānis, šķembu pamatne. Patlaban sešos kilometros jau ir ieklāts asfalts un no 16. jūlija asfaltēšana plānota arī pārējā posmā. Neretiņai jau ir izbūvēta jauna caurteka, bet vēl veicami dažādi apdares darbi. Darbus tur veic SIA Binders, investīciju apjoms ir 9,5 milj. eiro (ar PVN), būvdarbus līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāņa Daliņa stadiona pārbūves un vieglatlētikas manēžas būvniecības darbi Valmierā tuvojas noslēgumam. Objektu plānots nodot ekspluatācijā vasarā.

Ministru kabinetā sēdē 1.jūnijā tika lemts par valsts budžeta finansējuma piešķiršanu 27 miljonu eiro apmērā 21 augstas gatavības projekta īstenošanai valstī. Valdība lēma no minētās summas 2,673 miljonus eiro piešķirt arī Jāņa Daliņa stadiona un vieglatlētikas manēžas pārbūves projektam.

Projektu būtiskākie kritēriji bija to augstā gatavība un īstenošanas uzsākšana vai pabeigšana 2021.gadā. Tāpat vērā tika ņemta projekta īstenošanas rezultātu ilgtspējas nodrošināšana pēc administratīvi teritoriālās reformas.

Tādejādi valsts finansējuma daļa nacionālas nozīmes sporta infrastruktūrai Valmierā - Jāņa Daliņa stadiona pārbūvei, palielinājusies no 6,1 miljona eiro uz 8,773 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālisti ir konstatējuši defektus remontdarbos uz Valmieras šosejas (a/c Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (Valka) (A3)) posmā no Rubenes līdz Mellupes tiltam.

LVC Ceļu laboratorijas mērījumi un būvuzraudzības veiktās pārbaudes liecina, ka atsevišķos posmos uzklātā asfalta virskārta nav līdzena. Šajā objektā būvnieks ir SIA Binders, apakšuzņēmējs - SIA Lemminkainen Latvija. Būvnieki par saviem līdzekļiem pārbūvē seguma virskārtu autoceļa posmos pie Valmiermuižas gājēju pārejas un aiz Valmieras pie pagrieziena uz Valku.

Būvnieki labo defektus arī uz autoceļa Ventspils (Leči)-Grobiņa (P111), kur vienā posmā pārbaudes mērījumi uzrādīja neatbilstību izurbto paraugu sliežu testā - asfalts bija pārāk nenoturīgs pret paliekošām deformācijām, kas nozīmē, ka var parādīties rises. Šajā objekta ģenerāluzņēmējs ir SIA Strabag, apakšuzņēmējs - SIA Via. Posmā ar konstatēto neatbilstību būvniekiem par saviem līdzekļiem būs jāklāj jauns asfalts. LVC eksperti pārbaudīs asfaltbetona virskārtas izturību pret paliekošajām deformācijām arī pārbūvētai asfalta segai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Sporta kompleksu Barona ielā par 2 miljoniem eiro atjaunos SIA Jūrmalas mežaparki

Žanete Hāka,25.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies Rīgas domes Īpašuma departamenta izsludinātais konkurss par Teritorijas labiekārtošanas darbu veikšanu (aktīvo iekārtu izbūve) Rīgas Centra humanitārās vidusskolas lietojumā esošajā teritorijā Krišjāņa Barona ielā 116A, Rīgā, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkums tika īstenots atklāta konkursa veidā un tajā piedalījās viens pretendents – SIA Jūrmalas mežaparki, kas darbus veiks par 2,013 miljoniem eiro.

Pērnā gada novembrī par konkursa uzvarētāju tika izraudzīta pilnsabiedrība LNK Industries Partnership, kura plānoja darbus veikt par 3,138 miljoniem eiro, taču kompānija SIA Lemminkainen Latvija iesniedza sūdzību IUB. Rezultātā decembrī IUB aizliedza slēgt līgumu ar šo pretendentu, un tika izsludināts jauns iepirkums.

Db.lv jau vēstīja, ka Latvijas Futbola federācijas (LFF) valde pērn 30.augustā pēc nesekmīgā mēģinājuma piesaistīt projektam nepieciešamo finansējumu un neatrodot jauna futbola stadiona celtniecībai nepieciešamo atbalstu valsts un/vai pašvaldības līmenī lēma apturēt turpmāku sporta kompleksa Kr. Baronā ielā 116a rekonstrukcijas projekta realizēšanu. Rīgas domes Īpašuma komitejas deputāti augustā apstiprināja lēmumprojektu, kas paredz atcelt Rīgas domes lēmumu uz desmit gadiem nodot pašvaldībai piederošo stadionu Krišjāņa Barona ielā 116A bezatlīdzības lietošanā Latvijas Futbola federācijai, kas tur bija iecerējusi celt nacionālās izlases stadionu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Apstrīd Mežaparka Lielās estrādes pārbūves 1.kārtas iepirkumu

Žanete Hāka,13.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi uzņēmumu iesnieguši sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam, kurā apstrīd Mežaparka Lielās estrādes pārbūves 1.kārtas iepirkumu, liecina paziņojums IUB.

Sūdzību iesniegusi SIA Balt Trest un SIA Lemminkainen Latvia. Pagaidām nav zināms datums, kad IUB izskatīs sūdzību.

Db.lv jau rakstīja, ka Mežaparka Lielās estrādes pirmā posma rekonstrukcija izmaksās palielinājušās līdz 23 miljonus eiro un skatītāju vietu skaits palielināsies līdz 30 000, Mežaparka lielās estrādes pārbūves projekta pirmā rekonstrukcijas posma būvprojekta prezentācijā sacīja projekta autori Austris Mailītis un Juris Poga.

Poga pastāstīja, ka plānots estrādes rekonstrukciju sākt vasaras sākumā.

Estrādes pirmā posma izbūve izmaksās 23 176 157 eiro. No tiem 43% finansējuma paredzēti skatītāju laukam, 22% skatītāju lauka aprīkojumam, 25% piebraucamajiem ceļiem un 10% ārējiem inženiertīkliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Gatavi nākamajam burbulim

Egons Mudulis,13.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bizness jātur kārtībā pastāvīgi – nevar zināt, kad būs nākamais būvniecības burbulis, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda YIT Corporation prezidents un izpilddirektors Kari Kauniskangas, stāstot par ceļu līdz šogad īstenotajai divu Somijas celtniecības uzņēmumu ‒ YIT un Lemminkainen ‒ apvienošanai, kā arī par nozares aktualitātēm.

Fragments no intervijas

Vai šobrīd ir kādas pazīmes būvniecības burbulim tajās valstīs, kur darbojaties?

Man ir vairāk nekā 20 gadu pieredze šajā sektorā, pirms 10 gadiem redzēju šādu burbuli Baltijas valstīs. Šobrīd šādas problēmas neredzu. Protams, cenas, piemēram, Stokholmas mājokļu tirgū ir ievērojami augušas pēdējos gados, taču mēs no tā neciešam, jo tur šajā jomā nedarbojamies. Savukārt Somijā mājokļu būvniecības apjomi ir dubultojušies salīdzinājumā ar to, kādi tie bija pirms diviem gadiem. Šāda izaugsme gan ilgstoši nevar turpināties. Tai paša laikā cenu līmenis ir ļoti stabils, un no iedzīvotāju redzespunkta tur nav nekāds burbulis. Bet nekad nevar zināt, kad būs nākamais burbulis, un bizness ir jātur kārtībā pastāvīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma darbinieku koplietojamo automašīnu pārvaldīšanai ir izveidota vienota rezervācijas sistēma, kas automašīnu izmantošanu padara efektīvāku, pārskatāmāku un palīdz samazināt autoparka izmaksas, pateicoties mazākam transporta līdzekļu skaitam.

Automašīnu rezervācijas risinājums ir daļa no Ecofleet autoparka un komandu vadības pakalpojuma, kas balstīts uz GPS. Organizācijas transporta līdzekļi ir vienotā datu bāzē, kur vienmēr ir redzams, kur mašīnas atrodas un cik transporta līdzekļu ir pieejami rezervācijai. Ieguvumi no šīs sistēmas ir novērtējami sākot ar pirmo dienu - uzreiz ir redzams, cik daudz automašīnu vienlaikus tiek izmantotas, un kādi braucieni ar darba mašīnām tiek veikti.

„Dienesta automašīnu kopīga izmantošana lielos uzņēmumos ir pieaugoša tendence daudzviet pasaulē un nonākusi arī līdz Latvijai,” atzīst Ecofleet Latvia SIA pārdošanas direktors Viesturs Rijnieks „Lielākas efektivitātes un mazāku izmaksu vārdā lietošanā arvien vairāk tiek pieņemti līdzīgi risinājumi arī mazākās organizācijās.“

Komentāri

Pievienot komentāru