Pircēju aptaujā par iepirkšanās paradumiem, tendencēm un vēlmēm noskaidrots – neatkarīgi no apmeklētā pārtikas veikala pircēji lielākoties cenšas iekļauties pirkuma summā līdz 20 eiro.
Turklāt pircēji ar salīdzinoši augstākiem mājsaimniecības ienākumiem pārtikas veikalu apmeklē biežāk un tērē salīdzinoši mazāku summu vienā pirkuma reizē, savukārt pircēji ar salīdzinoši zemākiem – retāk un vairāk. Lai samazinātu sava pirkuma summu, pircēji aktīvi izmanto atlaides. Nedaudz vairāk nekā puse aptaujāto (51%), atzīst, ka par atlaidēm visbiežāk uzzina no atlaižu avīzēm, ko saņem pastkastītē.
«Reklāmas bukleti joprojām ir ātrākais un efektīvākais veids, kā uzzināt par atlaidēm, īpaši tai cilvēku kategorijai, kas neizmanto internetu. Atlaides būtiski palīdz pircējam nepārsniegt plānoto pirkuma summu,» skaidro SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine.
2014.gadā Latvija pievienojās eirozonai, un pircējam bija jāsāk plānot pirkumi citā valūtā. Iepriekš veiktās aptaujas parādīja, ka pircēji, lielākoties, centās vienā iepirkšanās reizē iekļauties 20 latu rāmī. Interesants ir fakts, ka, iestājoties eirozonā, iepirkšanās rāmī mainījās tikai valūta un tagad, 2016. gadā, tas arī veido 20 eiro vienā pirkumā reizē. Šādu atbildi atzīmē 70% respondentu.
Interneta aptauja tika veikta pēc mazumtirgotāja ELVI pasūtījuma. Aptaujas ietvaros aptaujāti 989 respondenti.