Viesnīcu pakalpojumu tīkls Latvijā uzskatāms par optimālu, bet ne vienmērīgu – lielākā daļa naktsmītņu rindojas jūras piekrastē, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Naktsmītņu skaits Latvijā pārsniedz 2200, bet kopējais gultasvietu skaits – ap 60 000, zina stāstīt stratēģiskā tūrisma tirgus pētnieks, Dr. geogr., docents, pētnieks HESPI institūtā Andris Klepers. Latvijai kopumā raksturīgas naktsmītnes ar salīdzinoši nelielu numuru skaitu; vidēji 2,8 gultasvietas uz vienu numuru. Kopumā naktsmītņu pakalpojuma tīkls nav vienmērīgs, un tam tādam nav arī jābūt, apgalvo A. Klepers. 60% gultasvietu izvietotas līdz 20 kilometru attālumā no jūras piekrastes (līdz pieciem kilometriem – 26%). Lielākās ietilpības viesnīcas ir pilsētās vai to tiešā tuvumā. Daļai naktsmītņu vasaras trīs siltie mēneši ienes vairāk nekā pusi apgrozījuma. Vienlaikus pietrūkst gan sezonāli, gan lielākas ietilpības biznesa klases viesnīcu plaši apmeklētiem pasākumiem vairākās lielajās pilsētās (Rīgā, Ventspilī, Valmierā, Cēsīs u.c.). Svarīgi šajā biznesā ir redzēt viesnīcas darbību ilgtermiņā un visa gada garumā. Nepieciešamas lielas sākotnējās investīcijas, bet citādi viesnīcas darbība ar labu novietojumu, kvalitatīvu pakalpojumu dizainu un aktīvu, precīzu mārketingu joprojām ir uz izaugsmi vērsta uzņēmējdarbība.
Visu rakstu Par maz biznesa viesnīcu lasiet 27. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.