Visa 2008. gada garumā Vibroakustikas laboratorija (VibLab) veiks regulāru helikoptera Mi-17, kas ietilpst Latvijas Gaisa spēku aviācijas parka sastāvā, dzinēju vibrāciju monitoringu. Šādu sadarbību paredz vienošanās starp Latvijas Gaisa spēkiem un uzņēmumu D un D centrs, kas ir viens no VibLab dibinātājiem, liecina sniegtā informācija medijiem.
Laboratorijas speciālisti regulāru dzinēja pārbaužu procesā izmēģinās Latvijā īpaši izstrādātu tehnoloģiju, kura pasaulē vēl nekur iepriekš neesot tikusi pielietota.
“Mums ir pamats pieņēmumam, ka šāda tehnoloģija ļaus paaugstināt lidojumu drošību un dzinēju izmantošanas efektivitāti. Pamatojoties uz pilotprojekta rezultātiem, šo vibrāciju kontroli varēs izplatīt arī pārējos Gaisa spēku helikopteros. Patlaban Latvijā ir ierobežots helikopteru skaits, tāpēc tie tiek izmantoti ļoti dažādiem uzdevumiem, kuri ne vienmēr attiecināmi uz valsts drošības jautājumiem, piemēram, dalība glābšanas darbos vai nepieciešamība ātri nogādāt cietušos/saslimušos no reģioniem uz Rīgu. Šādos gaisa kuģu deficīta apstākļos ir ļoti būtiski darīt visu iespējamo, lai tie kalpotu iespējami efektīvāk. Mūs priecē fakts, ka Gaisa spēku vadība, uzmanīgi iepazinusies ar VibLab piedāvāto tehnoloģiju, piekrita sadarbībai, redzot tajā praktisku ieguvumu. Tā saprot, ka helikopteru dzinēju vibrāciju monitorings ir orientēts uz pilnīgi citu kvalitātes līmeni, kuru ir sarežģīti panākt, ja izmanto tikai standarta metodes (piemēram, eļļas kontroli, vizuālu apskati), kā tas notika līdz šim,” skaidroja VibLab zinātniskais vadītājs, inženierzinātņu doktors Aleksejs Mironovs.
Pēc viņa vārdiem, pašreiz laboratorija faktiski rada vietējo vibrāciju monitoringa pakalpojumu tirgu sarežģītām, „atbildīgām” mašīnām un mehānismiem. Pie pēdējiem, neskaitot jau minētos helikopteru dzinējus, var pieskaitīt, piemēram, kuģu dzinējus, tipogrāfijas darbmašīnas vai sarežģītu rūpniecisko aprīkojumu, kurš tiek pielietots pārtikas un nepārtikas produktu ražošanā.