Šodien Rīgā atklāts gājēju pārvads pār Kārļa Ulmaņa gatvi pie Kalnciema ielas.
Objekta pasūtītājs bija Rīgas domes Satiksmes departaments. Līgums par būvprojekta izstrādi ar SIA Inženierbūve noslēgts par 29,8 tūkst. latu (ar PVN). Savukārt tiesības veikt gājēju tiltiņa būvniecības darbus konkursā ieguva SIA Tilts, piedāvājot zemāko cenu. Pretendentu vidū bija arī SIA Viadukts, SIA Rīgas tilti un a/s Latvijas tilti. Līgums noslēgts par 427,97 tūkst. latu (ar PVN). Objekts tiek būvēts izmantojot Eiropas reģionālās attīstības fonda finansējumu.
Gājēju pārvadam ir jāuzlabo gājēju un transportlīdzekļu satiksmes drošību. K. Ulmaņa gatve ir valsts autoceļa ievads Rīgas pilsētā. Satiksmes intensitāte uz tā sasniedz līdz 40 tūkstošiem automašīnu diennaktī. Attīstoties apbūvei gar K. Ulmaņa gatvi Rīgas pierobežā un Mārupes pagastā pie Kalnciema ielas, ir palielinājies arī iedzīvotāju skaits tā apkārtnē un ir nepieciešams nodrošināt drošas maģistrāles šķērsošanas iespējas gājējiem. Iepriekš tuvākās regulējamās gājēju pārejas atradās vairāku kilometru attālumā. Rīgas pilsētas un Rīgas rajona plānojums paredz arī turpmāku dzīvojamo masīvu, tirdzniecības kompleksu apbūves attīstību un transporta satiksmes intensitātes palielināšanos šajā apkaimē.
Gājēju pārvada konstrukciju veido tērauda centrālais laidums un divas dzelzsbetona rampas. Rampas garums sasniedz 107,4 m. Pārvada novietojums tā, lai bez sešām vidējām kustības joslām nākotnē būtu iespējams izbūvēt vēl arī perspektīvo tramvaja maršruta joslu gar Kārļa Ulmaņa gatvi. Kopējais pārvada garums ir 259,12 m. Pārvada platums ir 2,75 m, bet augstums virs ceļa braucamās daļas ir 5,5 m.
Paralēli gājēju pārvada projekta realizācijai pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma tiek izstrādāts arī vietējās satiksmes joslas izbūves projekts, lai nodrošinātu transporta piekļūšanu ēkām, nenoslogojot K. Ulmaņa gatves pamatbrauktuvi, kā arī, lai ierīkotu labiekārtotas sabiedriskā transporta pieturvietas un gājēju ietves.