Jaunākais izdevums

Jaunākās paaudzes Opel Astra modelis plašākai publikai tiks prezentēts šā gada 16.septembrī Frankfurtes autoizstādē, lai jau gada nogalē krustotu šķēpus ar VW Golf, Ford Focus un Mazda 3.

Uz autoizstādes dēļiem kāps dinamisks piecdurvju hečbeks, kas piesaistīs ar eleganci un jaunām tehnoloģijām. Pēc Opel oficiālās informācijas jaunajā Astra modelī tiks iedzīvināta Opel filozofija, kas īsā laikā padarīja tās lielo māsu Insignia par pārdotāko vidējās klases sedanu Eiropā.

Jaunās paaudzes Astra ieviesīs kompaktklasē daudz ko no Insignia piedāvātā komforta un drošības aprīkojuma, piemēram, pilnīgi jaunā mehatroniskā piekare (Opel FlexRide elektroniskā sistēma), adaptīvā apgaismojuma sistēma (AFL+), kamera, kas atpazīst ceļa zīmes (Opel Eye).

"Opel vēlme padarīt augstākās tehnoloģijas pieejamas plašam lietotāju lokam ir veiksmīgi apliecinājusi, izlaižot jauno Insignia modeli. Mēs esam nosprauduši sev vēl ambiciozākus mērķus - lielāko daļu no visa tā ienest kompaktklasē," saka Hanss Demants (Hans Demant), Opel rīkotājdirektors. Jaunā Astra modeļa motoru gammā būs astoņi Euro 5 dzinēji. Galvenais akcents tiek likts uz efektīvu sniegumu.

Opel tradicionāli ir bijis spēcīgs kompaktklases zīmols - tas ienāca tirgū 1936.gadā ar Olympia Kadett. Kompaktklases segments patlaban Eiropā ir viens no lielākajiem- 27% no kopējā auto tirgus. Astra nemainīgi ir bijusi Eiropas pārdotāko kompaktauto trijniekā, tā sastāda trešdaļu no visiem pārdotajiem Opel - vidēji 500,000 automašīnu gadā.

picturegallery.a4b3d103-f138-4fe9-b428-198334aeefd5

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs General Motors (GM) atkal apsver iespēju pārdot Vācijas vienību Opel, atsaucoties uz citu plašsaziņas līdzekļu vēstīto, ziņo thelocal.de. Opel šo informāciju gan nodēvējis par spekulācijām.

Ziņu žurnāla Der Spiegel interneta vietne informējusi - GM vadītāji ir norūpējušies, ka Eiropas divīzija, kurā ietilpst Opel un Lielbritānijas Vauxhall, cīnās par izdzīvošanu, kamēr pārējā kompānija jau ir atlabusi.

Viņi arī uzskatot, ka GM vairs nav atkarīgs no Opel tehnoloģijas, un tās vietā var izmantot korejiešu tehnoloģisko kompetenci. Ja GM patiešām pārdos Opel, tas, visticamāk, koncentrēsies uz veiksmīgāko Chevrolet zīmolu.

Starp potenciālajiem pircējiem esot Volkswagen un Ķīnas autoražotāji. Volkswagen, visticamāk, nevēlēsies pieļaut Opel nokļūšanu Ķīniešu rokās, kuru autobūves uzņēmumi jau vairākkārt izrādījuši interesi par GM zīmoliem. Volkswagen gan pagaidām ir atteicies no komentāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi

Aldis Zelmenis,28.04.2014

1,6 litru četrcilindru dīzelis ar maināmās ģeometrijas turbīnu ir Opel inženieru lepnums. Vēl lielāks lepnums, ka 136 un 110 ZS jaudīgo motoru atbalstam kalpos pilnīgi jauna sešpakāpju manuālā transmisija, bet pēcāk arī jauns sešpakāpju automāts.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatpaliekot no pārējiem ražotājiem, vācu Opel ir izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi, ar ko tiks aplaimots teju ikviens no turpmākajiem modeļiem ar Opel zibeni pierē

Motoru atjaunināšana šobrīd ir karsta tēma teju ikvienam autoražotājam vai drīzāk jaunie spēles noteikumi, kuri atļauj cīnīties par zemāku kaitīgu izmešu līmeni un mazāku degvielas apetīti, vienlaikus nepazaudējot jaudas un dinamikas rādītājus. Arī Opel ir izrevidējis motoru skapi un, izmantojot savu inženieru zināšanas un finanšu resursus, pašu spēkiem radījis pilnīgi jaunus četrcilindru turbomotorus, kas darbināmi gan ar benzīnu, gan ar dīzeļdegvielu. Ungārijā, kur reģionālais Opel pārstāvis bija organizējis iepazīšanās testa braucienus ar jaunajiem spēka agregātiem, šo rindu autoram bija iespēja rafinētāk aplūkot jauno 1,6 dīzeļmotoru, kurš nākotnē stāsies labi zināmā General Motors un Fiat kopdarba 1,3 litru, kā arī kompānijas Isuzu veidotā 1,7 litru dīzeļu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk nekā iepriekš tika prognozēts Latvijas autosalonos ieradušās pirmās jaunās Opel Astra automašīnas.

Atgādināsim, ka Opel Astra tirdzniecība Eiropā ir sākusies ļoti veiksmīgi - saņemti vairāk nekā 45000 pasūtījumu no Vācijas, Spānijas un Beneluksa valstīm. «Cerams, ka nākošajā gadā ekonomikas lejupslīde apstāsies, un daudzas jaunās Astras Latvijā atradīs sev īpašniekus,» saka Dragans Nenadovičs, Opel pārdošanas, mārketinga un pēcpārdošanas direktors Baltijas valstīs, «pēc Insignia panākumiem varam spriest, ka Opel uzsācis pareizu ceļu, un jaunā Astra vēl vairāk stiprinās Opel tēlu.»

Baltijas valstīs Astra tiks komplektēta ar astoņiem dzinējiem - četriem benzīna un četriem dīzeļdzinējiem, kuru jauda būs no 95 ZS līdz 180 ZS. To starpā būs 95 ZS Astra 1.3 CDTI ecoFLEX, kura leposies 4.2 l/100 km degvielas patēriņu un 109 g/km CO2 izmešiem. Opel Astra cena Latvijā būs sākot no 14 610 eiro par modeli ar mazāko 1.4 litru benzīna motoru (100 ZS). Vēl pirms pārdošanas uzsākšanas Opel Astra jau paspējusi saņemt dažādas godalgas, dažādos konkursos. Bez tam, patērētāju aizsardzības organizācija Euro NCAP apliecināja jaunās Astra automašīnas drošību, piešķirot tai maksimāli iespējamās piecas zvaigznes. Euro NCAP piešķīra arī visaugstāko līdz šim piešķirto reitingu aizsardzībai pret kakla traumām, kuru nodrošinājuši jaunās Astras aktīvie galvas balsti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezentējot jauno Opel Astra Frankfurtes autoizstādē Opel piedāvās īpaši efektīvu dzinēju klāstu ar sevišķi zemu degvielas patēriņu, salīdzinot ar citām kompaktklases automašīnām.

Jaunā Astra, kas pārstāv desmito Opel kompaktklases paaudzi, pārdošanā Eiropā, tostarp arī Latvijā, parādīsies gada nogalē; tā piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS, piedāvāt autovadītājiem ikvienam pieejamu, reālu efektivitāti vienlaikus ar autobraukšanas baudījumu. Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu, savukārt inženiertehniskie uzlabojumi nodrošina gan augstāku degvielas patēriņa efektivitāti, gan veiktspēju.

Taupīgs un draudzīgāks apkārtējai videi

Astra versijas ar manuālo pārnesumkārbu uzrādīs iespaidīgu veiktspēju un samazinās kopējo degvielas patēriņu un CO2 izmešu apjomu par vairāk nekā 12%, salīdzinot ar pašreizējo paaudzi. Četru veidu dīzeļdzinēji ar jaudu no 95 ZS) līdz 160 ZS patērēs vidēji tikai 4.6 l degvielas uz 100 km ; to plānotie pārdošanas apjomi sasniegs gandrīz pusi no visa paredzamā jauno Astra automašīnu pārdošanas apjoma Eiropā. Benzīna dzinēju vidējais degvielas patēriņš būs 6,1 l/100 km. Turpinot Opel dzinēju tilpumu samazināšanas stratēģiju jauns 140 ZS 1,4 litru benzīna turbodzinējs ar par gandrīz 18% mazāku degvielas patēriņu aizstās pašreizējo 1,8 litru versiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas populārākā auto titulu arī 2008. gadā ir nosargājis vācu kompaktklases modelis Volkswagen Golf, aiz sevis atstājos gan Peugeot 207, gan Ford Focus.

JATO Dynamics apkopotā informācija liecina, ka 2008 gadā Eiropā ir reģistrēti 470 399 VW Golf, kas ir par 5,6 % vairāk nekā 2007. gadā. Starp citu, no līderiem Volkswagen ir vienīgais, kurš 2008. gadā var lepoties ar labāku sniegumu nekā 2007. gadā.

1. VW Golf

2. Peugeot 22008. gada Eiropas bestselleru emtop 10/em07

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motor (GM) piederošā vācu meitas uzņēmuma Opel sestās paaudzes Opel Astra modelis nule kā ir nonācis tirdzniecībā Eiropā. Kopš septembra jau ir saņemti vairāk nekā 45 tūkst. pasūtījumu, vēsta Automotive news.

Paredzams, ka Latvijā jaunais auto paradīsies decembra beigās vai nākamā gada janvārī. Interese par jauno automobili esot liela, taču ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī, pašmāju Opel pārstāvji neplāno milzīgu pircēju ažiotāžu. Jāpiebilst, ka pēc vietējā Opel importētāja solītā jaunās Opel Astra bāzes modelis vietējā tirgū maksāšot 13876 eiro.

Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu. Opel Astra radītāji īpaši lepojas ar aizmugurējās piekares uzlabojumiem, kas garantēs automobilim lielisku balansu starp komfortablu un sportisku braukšanu. Daudz pūliņu tika veltīti funkcionāla salona izveidei, garantējot dažnedažādus sīklietu nodalījumus u.c. ekstras, piemēram, par papildu samaksu varēs pasūtīt parocīgu velosipēdu turētāju, kuru ātri var uzmontēt automašīnas aizmugurējā daļā. Jaunā auto spēka agregātu programma piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS. Pēc Opel solītā nāmakgad piecdurvju hečbekam pievienosies arī jaunais universāls Opel Astra Sports Tourer.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar nepacietību gaidītais jaunās Opel Astra iznāciens Frankfurtes autoizstādē ir apstiprinājis pārliecību, ka ar šo eksemplāru Opel cer atgūt iepriekš pazaudēto slavu kompaktklasē.

Jaunais automobilis ir attaisnojis uz sevi liktās cerības, jo izskatās patiešām daudzsološi turklāt pirmā informācija par jaunā modeļa gaidāmajām cenām vieš pārliecību, ka Opel sākot ar šī gada beigām ir nolēmis radīt nopietnu konkurenci ikvienam kompaktklses modelim, tostarp naidīgajiem sāncenšiem kā Ford Focus, VW Golf un Mazda 3. Jaunā Astra, kas pārstāv desmito Opel kompaktklases paaudzi, pārdošanā Eiropā, tostarp arī Latvijā, parādīsies gada nogalē.

Pēc vietējā Opel importētāja solītā jaunās Opel Astra bāzes modelis maksās 12 850 eiro(!)

Tā piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS. Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu, savukārt inženiertehniskie uzlabojumi nodrošina gan augstāku degvielas patēriņa efektivitāti, gan veiktspēju. "Mūsu stratēģija ir visā Astra klāstā piedāvāt dzinējus ar augstu degvielas patēriņa efektivitāti par pieejamu cenu, nevis koncentrēt visus spēkus uz vienu lielisku, taču dārgu versiju ar zemiem CO2 izmešiem,” tā apgalvoja Karls Peters Forsters (Carl-Peter Forster), Opel Pārraudzības padomes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Opel Astra, kura jau šobrīd ir sacēlusi milzīgu ažiotāžu Eiropā pie mums startēs nākamā gada sākumā.

Pirmās žurnālistu un ekspertu atsauksmes par jauno modeli vēlreiz ir apstiprinājušas pārliecību, ka ar šo eksemplāru Opel cer atgūt iepriekš pazaudēto slavu kompaktklasē. Jaunais automobilis patiešām izskatās daudzsološi turklāt informācija par jaunā modeļa gaidāmajām cenām vieš pārliecību, ka Opel nākamgad ir nolēmis radīt nopietnu konkurenci ikvienam kompaktklses modelim, tostarp naidīgajiem sāncenšiem kā Ford Focus, VW Golf un Mazda 3. Jaunā Astra, pārstāv desmito Opel kompaktklases paaudzi. Tā piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS.

Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu, savukārt inženiertehniskie uzlabojumi nodrošina gan augstāku degvielas patēriņa efektivitāti, gan veiktspēju. Opel Astra radītāji īpaši lepojas ar aizmugurējās piekares uzlabojumiem, kas garantēs automobilim lielisku balansu starp komfortablu un sportisku braukšanu. Daudz pūliņu tika veltīti funkcionāla salona izveidei, garantējot dažnedažādus sīklietu nodalījumus u.c. ekstras, piemēram, par papildu samaksu varēs pasūtīt parocīgu velosipēdu turētāju, kuru ātri var uzmontēt automašīnas aizmugurējā daļā. Pēc vietējā Opel importētāja solītā jaunās Opel Astra bāzes modelis maksās 13876 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada Ženēvas izstādē Opel liek uzsvaru uz videi draudzīgiem auto, priekšplānā izstumjot jauno elektroauto Opel Ampera.

Jaunais Opel elektroauto Ampera daudziem Ženēvas autoizstādes apmeklētājiem noteikti būs interesants atklājums. Piecdurvju Opel Ampera būs 4 sēdvietas; to darbinās General Motors (GM) novatoriskā Voltec elektropiedziņas tehnoloģija. Īsos braucienos, kuru garums nepārsniedz 60 km, Opel Ampera izmantos tikai litija jonu akumulatoros uzkrātu enerģiju; akumulatorus varēs uzlādēt, pieslēdzoties parastai 230 voltu elektrotīkla rozetei. Garākos braucienos automašīnas elektromotoru ar enerģiju apgādās ģenerators, kuru griež neliels iekšdedzes dzinējs.

Opel arī turpina paplašināt ecoFLEX modeļu klāstu - tās ir Corsa, Astra, Zafira CNG Turbo un Insignia automašīnas ar taupīgiem dzinējiem, kam raksturīgs gan zems izmešu līmenis, gan dinamiska gaita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Opel Zafira pārtop par mikroautobusu

Aldis Zelmenis,16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Opel Zafira jeb, precīzāk, Opel Zafira Life nosaukums tiks izmantots ērta mikroautobusa vajadzībām, savukārt kravas versija izmantos Opel Vivaro vārdu

Kompakto minivenu ēras noriets liek ražotājiem pārgrupēties un piedāvāt tirgū pieprasītus produktus, tādējādi Opel Zafira vārds, kas iepriekš tika izmantots populārā minivena vajadzībām, tagad piešķirts minibusam, kas tiks piedāvāts trīs dažādos izmēros un būs paredzēts līdz pat deviņu pasažieru vizināšanai. Jaunā Opel Zafira Life pamatā ir pārbaudīta tehnika jeb tas, ko jau pazīstam citos franču PSA uzņēmuma veiksmīgajos modeļos – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērnam Toyota Proace Verso.

Kopumā Opel Zafira Life būs vairāki jaunākās paaudzes 1,5 un divu litru dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 102 līdz 177 zirgspēkiem. Būtiski piebilst, ka visi dīzeļi atbildīs jaunākajiem un bargākajiem Euro 6d-TEMP standartiem. Pārsvarā gadījumu dīzeļi tiks saprecināti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tikai prestižākais un dārgākais 177 ZS jaudīgais divu litru dīzelis sešpakāpju rokas kārbas vietā būs tiesīgs saņemt modernu astoņpakāpju automātu. Pēdējā versija būs ikvienas ģimenes sapņu auto. Tam ir viss, ko dakters izrakstījis: jauda, dinamika un komfortabla braukšana, kas nenogurdinās arī pilotu. 1,5 litru dīzeļiem ar 102 un 120 ZS lielu jaudu būs tikai sešpakāpju rokas kārba, tāpat arī divu litru 150 ZS versijai. Opel Zafira Life salonu varēs iekārtot, sākot no 5 līdz 9 vietām, tam ir trīs dažādi virsbūves garuma modeļi, proti, 4,60 metru jeb S modelis, tālāk seko 4,95 metru garais M modelis un maksimālajā izpildījumā jeb L modelis būs 5.30 metrus garš. Neatkarīgi no garuma visi Zafira Life modeļi būs 1,90 metru augsti. Šī informācija lieti noderēs un iepriecinās tos, kas bieži brauc uz lielveikaliem un atstāj savus auto daudzstāvu autostāvvietās, kam pašiem pie mājas auto glabājas daudzstāvu stāvvietā vai kuri arī bieži dodas ceļojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors(GM) vadība ir apsolījusi investēt līdzekļus tai piederošajā Opel, tādējādi cenšoties mazināt Vācijas valdības dusmas, ko pagājušajā nedēļā izraisīja GM pēkšņais lēmums nepārdot Opel uzņēmumu austriešu-kanādiešu Magna un tās sadarbības partnerim krievu Sberbank, vēsta cnn.com

GM vadītājs Frics Hendersons (Fritz Henderson) tiekoties ar Opel vadību un uzņēmuma padomi solīja, ka ASV autoražotājs varētu nodrošināt "saprātīgu un apjomīgu" daļu no Opel un Vauxhall pārstrukturēšanas izmaksām. GM uzskata, ka Opel restrukturizācijai nepieciešami 3 miljardi eiro.

Iepriekš Vācijas kanclere Angela Merkele GM vadībai strikti norādīja ātri iesniegt Opel tālākās attīstības plānu un teica, ka Vācijas valdība būtu gatava sniegt palīdzību, tikai tādā gadījumā, ja ASV autoražotājs restrukturizācijas mērķiem ieguldītu lielāko daļu. "Šāds scenārijs būtu iespējams tikai tad, ja GM pārņem lielāko daļu no izmaksām, kas arī nozīmē, ka tai ir jāatmaksā īstermiņa kredīts," viņa teica. Atsaucoties uz Vācijas kancleres teikto Hendersons apsolīja, ka aizdevumu, ko Opel izdzīvošanai šovasar piešķīra Vācijas valdība, GM plāno atmaksāt līdz šī mēneša beigām. Bez tam Hendersons centās nomierināt vācu darbaspēku, apsolot pielikt visus spēkus, lai Opel nākotnē baudītu lielāku neatkarību kā līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Opel Astra ir nobriedusi atgriezt iepriekšējo gadu spozmi, kas pēdējos gados ne tikai uz klasisko, bet arī uz jauno konkurentu fona ir krietni pabalējusi

Vieglāka un kompaktāka pēc saviem apkārtmēriem, bet pēc ražotāja solītajiem salona izmēriem tā ir pamanījusies kļūt ērtāka nekā līdz šim, palielinot ērtības gan priekšā, gan aizmugurē sēdošo kājām.

Opel Astra ir viena no sava žanra klasiķēm, kura allaž likusi saspicēt ausis pircējiem Eiropā. Lai ieintriģētu auditoriju, tostarp arī tos, kas iepriekš nav pievērsuši uzmanību Opel kompaktklases modelim, jaunā Astra ceļ galdā veselu lērumu dažādas aktīvās un pasīvās drošības sistēmas, kas parasti ir sastopamas augstāka plaukta automobiļiem. Līniju un ceļa zīmju lasītājs, pirmssadursmes brīdinājuma sistēma ar autonomo bremzēšanas funkciju, aklās zonas brīdinājuma sistēma, distances ievērošanas palīgsistēma ir tikai daļa no visiem t.s. bling-bling palīgiem, ko ir iespējams piešūt Astra mundierim. Tajā pašā laikā standarta jaunie krēsli ir gaužām neērti un noteikti nav piemēroti garākiem pārbraucieniem. To uz savas ādas izbaudīja šo rindu autors, kas bija izvirzījis mērķi ar jauno Astru aizbraukt līdz Tallinai un atpakaļ. Nākamajiem Astra pircējiem noteikti vajadzēs piemaksāt vismaz 353 eiro, lai pilota un blakussēdētāja krēsliem iegūtu regulējamu atzveltnes izliekumu un izbīdāmu sēdekļa apakšējo daļu. Visbeidzot tiem, kas vēlas maksimāli palutināt savu mugurkaulu, nāksies pirkt Astru dārgākajos – Innovation vai Dynamic – izpildījumos un saņemt zaļo gaismu par 2017 eiro piepirkt klāt vācu ortopēdu savienības atzītos AGR priekšējos krēslus, kam bez daudzveidīgām regulēšanas iespējām ir pieejamas arī masāžas un ventilācijas funkcijas. Jāpiebilst, ka Astras aizmugurējie krēsli arī nav labsajūtas etalons, vietas kājām ir kļuvis vairāk, taču pati sēdpozīcija ir pārāk dziļa un nav diez ko relaksējoša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Duisburgas universitātes CAR-institūta vadītājs Ferdinands Dudenhofers (Ferdinad Dudenhoeffer) uzskata ka Opel palikšana General Motors (GM) paspārnē laupīs vācu autoražotājam attīstības iespējas.

F. Dudenhofers uzskata, ka General Motors vēsturiski ir ļoti vāja sadarbība ar daudzskaitlīgajiem zīmoliem, kas atrodas zem GM zīmes. Amerikāņu autogigants ar saviem zīmoliem cīnās vairākās frontēs, bieži vien līdz galam neizprotot katra zīmola potenciālu, tirgus nianses un klientu vēlmes.

Viņaprāt GM pēkšņais lēmums paturēt Opel savās rokās lielākoties ir skaidrojama ar to, ka pēdējā gada laikā Opel ar saviem veiksmīgajiem modeļiem krīzes laikā ir spējis uzrādīt ļoti labus sasniegumus. Vispirms to jau pierādīja Opel Insignia iznāciens, savukārt vēl lielāku atbalstu kompānijai noteikti sniegs jaunais kompaktklases modelis Opel Astra. Labs potenciāls ir arī jaunajam Opel elektroautomobilim Opel Ampera. Pēc F. Dudenhofera domām GM atgriešanās saturiski neko nemainīs attiecībās ar Opel. Tas nozīmē, ka ilgtermiņā Opel, kurš varētu kļūt par vienu no progresīvākajiem Eiropas zīmoliem tiks atmests atpakaļ GM birokrātiskajos apskāvienos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Apvidus auto joprojām mīlētākie

,07.08.2009

Ar prestižā BMW SUV klases modeļa X6 popularitāti nevar sacensties tādi kompaktklases modeļi kā Opel Astra, Toyota Auris, Ford Focus u.c. (Foto: BMW)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti taupības laikam, vismaz pagaidām nav mazinājusies Latvijas iedzīvotāju kāre pēc apvidus automobiļiem. No kopējā Latvijas jauno auto tirgus pīrāga SUV un tiem līdzīgie spēkrati aizņem 29 %.

Salīdzinājumam var minēt, ka Eiropā populārās mazās klases spēkrati pašmāju tirgū aizņem tikai 8 %. Toyota RAV 4, Toyota Landcruiser, Mitsubishi Outlander pērk ar lielāku apetīti nekā, piemēram, mazās klases spīdekļus Škoda Fabia, Opel Corsa, VW Polo u.c. Turpretim ar prestižā BMW SUV klases modeļa X6 popularitāti nevar sacensties tādi kompaktklases modeļi kā Opel Astra, Toyota Auris, Ford Focus u.c. Jāpiemin, ka kompaktklases modeļu tirgus daļa ir 27.3 %, vidējās klases modeļiem 16.5 %, bet lielās klases spēkrati no jauno auto tirgus pīrāga aizņem 4.4 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vācijas valdība steidzas glābt Opel

Oskars Prikulis, Db,24.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas valdība šobrīd lielā steigā meklējot iespējas, kā no bankrota paglābt milzu grūtībās nonākušā ASV autokoncerna General Motors (GM) meitas uzņēmumu Adam Opel GmbH.

Opel ir viens no lielākajiem Vācijas autoražotājiem un ir viens no veiksmīgākajiem GM meitas uzņēmumiem. Tomēr iestājoties finanšu problēmām mātes koncernā, problēmas ir skārušas arī Opel, ziņo ftd.de. Vācijas valdība šobrīd esot gatava Opel izsniegt ne vien kredītu garantijas, bet arī valsts aizdevumu, lai ātrāk varētu veikt reformas uzņēmumā.

Sākotnēji bija izskanējuši piedāvājumu valstij pārņemt Opel no ASV autoražotāja, tomēr šī ideja valdībā pagaidām nav guvusi atbalstu. Tomēr Opel atdalīšana no GM esot vitāli nepieciešama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel iesaldēs algas, lai finansētu jaunus modeļus

Valdis Vikmanis,21.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Opel nolēmusi iesaldēt savu darbienieku algas, lai iegūtos finanšu līdzekļus ieguldītu jaunu Opel automašīnu izstrādē.

Atsaucoties uz kompānijas pārstāvi Reuters ziņo, ka Opel šādā variantā varēs ik gadu ieekonomēt 265 miljonus eiro.

Jāatzīmē, ka pēdējās paaudzes Opel Astra tirdzniecība ir uzsākusies ļoti labi, jo kompānija jau ir saņēmusi vairāk nekā 150 tūkst. pasūtījumu.

Četru mēnešu laikā Opel Astra tirdzniecība ir pārspējusi Opel AG rožainākās prognozes. Jau šobrīb var apgalvot, ka jaunā Astra pārspēs kompānijas 2010. gada plānu, kas paredzēja notirgot 180 tūkst. automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī vācu Opel ražošanas apjomi salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn ir pieaugušas par 77 %. Lielu artavu sasnieguma kaldināšanā ir devis jaunākās paaudzes Opel Astra modelis, vēsta J.D. Power Automotive Forecasting.

Kopumā oktobrī tika saražotas 87 246 Opel automašīnas, no kurām 27 584 bijušas Opel Astra. Sestās paaudzes kompaktklases modeļa ražošana tika sākta septembra beigās, bet pirmās automašīnas klienti Eiropā saņemšot decembrī. Pēc Opel oficiālās informācijas, kompānija ir saņēmusi vairāk nekā 35 tūkst. klientu pasūtījumu, kuri gatavi iegādāties Opel Astra.

Jāpiebilst, ka oktobris ir bijis ļoti veiksmīgs arī citiem autoražotājiem, piemēram, čehu Škoda ražošanas jaudas palielinājušās par 45 %. Lielākais maizes devējs ir bijis mazās klases modelis Škoda Fabia, pēc kura pieprasījums esot audzis daudzās Eiropas valstīs. Ražošanas apjomi oktobrī ir auguši arī Fiat, Hyundai, Mercedes-Benz, Toyota, Volkswagen, Renault, Nissan, Mini, Ford, Citroen un Volvo. Turpretim vismaz par 34 % ražošanas apjomi ir sarukuši Jaguar, Honda un Kia zīmoliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā Opel Insignia Eiropā ir pārdošanā tikai dažus mēnešus, bet pa šo laiku Opel rūpnīca saņēmusi jau 75 000 pasūtījumu (!).

Lai apmierinātu lielo pieprasījumu, kompānijas vadība un ražošanas pārstāvji Ruselsheimā ir vienojušies ieviest papildus ražošanas maiņas sestdienās, sākot no maija. Jāpiezīmē, ka tas būs vēl viens jauns ražošanas jaudas palielinājums pēc jau ieviestajām divām papildus maiņām šī gada martā.

Neraugoties uz sarežģīto ekonomisko situāciju, Opel automašīnu pārdošanas apjomi Vācijā turpina pieaugt. Tikai pirmajās septiņās marta mēneša darba dienās šeit tika pārdotas 18 000 Opel automašīnas; pagājušajā gadā šajā laikā tika pārdoti 7200 auto. 2009.gada pirmajās desmit nedēļās Opel Vācijā pārdeva gandrīz 90 000 automašīnu, no kurām 63 000 - privātpersonām. Tas ir 150% pieaugums salīdzinājumā ar šādu pašu periodu 2008.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc interneta portāla Autoscout24 lasītāju aptaujas, kurā piedalījās vairāk nekā 250 tūkst. lietotāju par iecienītāko Eiropas auto vairums respondentu ir nosaukuši vācu vidējās klases modeli Opel Insignia.

Tas nozīmē, ka Opel Insignia trofeju krātuvē tas jau būs 26. nozīmīgais apbalvojums. Par automašīnas popularitāti visvairāk liecina sensacionālie pārdošanas apjomi.

Kopumā 2009. gadā ir pārdoti vairāk nekā 150 tūkst. Insignia modeļu, kas ir ievērojami vairāk nekā Opel iepriekš bija cerējis.

Citās nozīmīgākajās nominācijās, piemēram, par labāko kompaktklases modeli visvairāk balsu interneta balsojumā saņēma jaunais Alfa Romeo Mito. Bavārijas autoražotāja BMW pūrā ir divas balvas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

ZVA anulējusi zāļu lieltirgotavas Astra Pharma licenci

LETA,23.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāļu valsts aģentūra (ZVA) anulējusi zāļu lieltirgotavas SIA Astra Pharma licenci, aģentūra LETA uzzināja Veselības inspekcijā.

Licence uzņēmumam anulēta 10.jūlijā.

Kā aģentūrai LETA norādīja ZVA pārstāve Dita Okmane, zāļu lieltirgotavai licence atņemta, jo Astra Pharma bija pārkāpusi farmācijas jomu regulējošo normatīvo aktu prasības zāļu izplatīšanas jomā, kas skar sabiedrības veselības intereses.

Viņa arī piebilda, ka minētais komersants šo anulēto licenci nevar atjaunot.

Kā ziņots, aizdomās par viltotu zāļu izplatīšanu ZVA apturējusi licenci lieltirgotavai SIA Astra Pharma. Informāciju par iespējamu zāļu viltojumu Latvijā ZVA saņēmusi no Eiropas Zāļu aģentūras.

ZVA skaidroja, ka viltojums nav saistīts ar zāļu sastāvu, bet gan zāles iepirktas no nelicencēta uzņēmuma, kas arī tiek klasificēts kā zāļu viltojums. Konkrētās zāles Latvijā neesot nonākušas, uzņēmums, iespējams, bijis starpnieks zāļu nogādei citās valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada auto 2011 titulu Igaunijā ir ieguvis vācu ražotāja Opel kompaktklases modelis Astra, kurš cīņā par uzvaru par mata tiesu ir pārspējis kolēģi Opel Meriva, vēsta žurnāls Tehnikamaailm.

Ar Opel Astra uzvaru tiek pārtruakta čehu ražotāja Škoda pēdējo trīs gadu uzvaras gājiens. Atgādināsim, ka pērn par gada auto Igaunijā kļuva Škoda Yeti. 2008. gadā par uzvarētāju kļuva limuzīns Škoda Superb, bet 2007. gadā šo titulu saņēma Škoda Roomster.

Igaunijas gada auto 2011 rezultāti:

1. Opel Astra - 77 punkti

2. Opel Meriva - 76 punkti

3. Volvo S60 - 65 punkti

4. Citroen C3/DS3 - 61 punkts

5. BMW 5. sērija - 54 punkti

6. Dacia Duster - 41 punkts

Avots:Tehnikamaailm

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel grasās slēgt vienu no ražotnēm

Gunta Kursiša,10.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV automašīnu ražošanas giganta Genreal Motors Vācijas atzars Opel pēc 2016. gada grasās apturēt ražošanu Bohumas rūpnīcā, kurā pašlaik strādā 3000 darbinieku, ziņo thelocal.de.

Paredzēts, ka dažas ražotnes daļas turpinās darbu.

«Opel vadība šodien informēja darbiniekus, ka pilna ražotnes darbība tiks pārtraukta 2016. gadā, kad tiks beigta Zafira modeļa ražošana,» norādīts Opel paziņojumā.

Autoražotājs jau šā gada jūnijā pauda, ka Zafira automašīnu ražošana Bohumā tiks pārtraukta 2016. gadā.

Pēc 2016. gada ražotne tiks izmantota kā daļu izplatīšanas centrs.

Pašlaik Bohumas ražotnē strādā aptuveni trīs tūkst. darbinieku, un nav zināms, cik daudzi no viņiem zaudēs darbu, paziņojumā pauda Opel vadītajs Tomass Zedrans (Thomas Sedran).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors (GM) valde šodien paziņoja, ka tā plāno Opel/Vauxhall kontrolpaketi pārdot Kanādas - Austrijas detaļu piegādātājam Magna International Inc un tā krievu partnerim Sberbank, vēsta Automotive News.

Saskaņā ar darījuma lēmumu Magna un Sberbank pirks 55 % Opel/Vauxhall akciju, 35 % akciju paturēs GM, bet 10 % akciju iegūs darbinieki.

Lai pabeigtu darījumu GM vēlas rakstisku atbalstu no Opel strādnieku arodbiedrības. Bez tam ASV autoražotājs vēlas, lai Vācijas valdība apstiprinātu iepriekš solīto finansiālo palīdzību.

GM cer būt vienošanās tiks panākta pāris nedēļu laikā, lai paredzēts darījuma pabeigtu tuvākajos mēnešos. GM arī turpmāk apsolīja spēlēt lielu lomu jaunā Opel talākā attīstībā.

"GM turpinās cieši sadarboties ar Opel un Vauxhall, lai attīstītu un ražotu vairāk lielisku automašīnu," teikts GM izpilddirektora Frica Hendersona (Fritz Henderson) paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Opel Insignia Country Tourer vizināšanās pa sniegu un ledu patiks daudz vairāk nekā dzīvošanās pa dubļiem

Aldis Zelmenis,21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Opel Country Tourer ir labs pieteikums automobiļu segmentā, kurā Opel līdz šim nav bijis.

Mūsdienās ikviens autoražotājs meklē jaunus veidus, kā pārsteigt un iekārdināt savus pircējus, neapstājoties tikai pie klasisko virsbūvju modeļu ražošanas. Spilgts piemērs ir Nissan Qashqai – pilsētas krosovers, kurš radīja pilnīgi jaunu klasi, balvā saņemot milzīgu Eiropas pircēju atsaucību. Pēc būtības Opel Country Tourer nav nekas revolucionārs, taču Opel tas ir pagaidām neapgūts lauciņš. Teorētiski šis gājiens varētu piespēlēt vācu ražotāja klientu datu bāzei kadrus, kas iepriekš nekad nav skatījušies Opel virzienā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Universālu mode no rietumeiropiešiem ir pielipusi arī mums, turklāt kombinācijā ar 4X4 piedziņu tā kļūst vēl interesantāka. Neba velti joprojām pietiekami lielos apmēros tirgoti Volvo XC70, jo īpaši mazlietotie. Par fanu trūkumu nevar sūdzēties viens no principiālākajiem Country Tourer konkurentiem Subaru Outback. Šim klubiņam nu ir pievienojies arī Opel. Vācu ražotāja izstrādājums ir iekārtojies starp šiem abiem pieminētajiem konkurentiem. Emocionāli un saturiski Country Tourer vairāk līdzināsies XC 70 paraugam. Premium auto raksturīgais iekārtojums ar digitalizēto vadības paneli būs galvastiesu pārāks par askētisko Subaru Outback salona iekārtojumu. Atšķirībā no Subaru Outback, kas ar entuziasmu būs gatavs līdz ausīm mesties peļķēs un dubļos, jaunajam Country Tourer vairāk patiks glamūrīgāka vide, piemēram, pa Alpu kūrortiem, kur, vizinoties caur piparkūku namiņu ciematiņiem, pilnpiedziņa ziemā bieži vien ir neaizstājama.Tiem, kuriem iepatiksies jaunais Country Tourer, vajadzēs likt galdā vismaz 31 163 eiro. Vēl ir jāpatur prātā, ka jaunajam modelim no kopējās Insignia motorizācijas programmas būs pieejami tikai trīs jaudīgi turbomotori, proti, divu litru 163 ZS un 195 ZS CDTi dīzeļi un tiešās iesmidzināšanas 250 ZS jaudīgais divu litru benzīnmotors. Pilnīgi noteikti abi dīzeļi būs piemērotākie Country Tourer motortelpai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ varētu izšķirties, kas notiks ar vācu kompāniju Opel.

Kaislības ap Opel tālāko likteni aizēnoja Opel jaunā elektroauto Ampera uznāciena spozmi Ženēvā. Kuluāros daudz vairāk tika spriests par iespējamo Vācijas valdības finansiālo atbalstu Opel, pret kuru strikti iebilduši kolēģi no Ford un Volkswagen.

Vienubrīd uzpeldēja baumas par iespējamo Tata un Daimler interesi pārņemt Opel saimniecību, tomēr vēlāk abas kompānijas to noliedza. Viens ir skaidrs, ka Opel ir izvēlējies atdalīties no finansiāli novājinātās māteskompānijs General Motors, un jau šīs nedēļas laikā izšķirsies būt vai nebūt vācu autozīmolam Opel.

Komentāri

Pievienot komentāru