Olympic Entertainment Group AS stratēģija vēl pirms dažiem gadiem paredzēja fokusēties uz kaimiņvalstīm, bet uzkrātā pieredze tagad ļauj izklaidi piedāvāt jebkurā tirgū
Olympic Entertainment Group AS ir viens no lielākajiem kazino operatoriem Baltijas reģionā, bet kopumā tas darbojas septiņās valstīs – Latvijā (21 kazino), Lietuvā (10), Igaunijā (18), Polijā (4), Slovākijā (4), Baltkrievijā (5) un kopš pērnā gada rudens arī Itālijā (2), stāsta Madis Jāgers (Madis Jääger), Olympic Entertainment Group AS izpilddirektors.
Kompānija darbu sāka 1993. gadā, un, atceroties biznesa sākumposmu, viņš teic, ka panākumu pamatā bija serviss, gatavība attīstīties un investēt. 90. gados daudzas kompānijas mērķējušas uz ātru peļņu, bet Olympic Entertainment Group AS investējusi biznesa attīstībā. «Mums bija ilgtermiņa plāns. 90. gadu otrā pusē tas palīdzēja Olympic Casino kļūt par līderi Igaunijā. Kopš tā laika strādājam pie šīs pozīcijas saglabāšanas un stiprināšanas,» saka M. Jāgers. Šobrīd kompānijas tirgus daļa Igaunijā ir aptuveni 57%.
«2012. gads mums bija veiksmīgs, jo īpaši, salīdzinot to ar iepriekšējiem trim, četriem gadiem. Taču, kā jau biržas kompānija, mēs nevaram atklāt konkrētus skaitļus, pirms tie tiek publiskoti investoriem biržas sistēmā,» norāda M. Jāgers, atbildot par pērnā gada finanšu rezultātiem. Šo pašu iemeslu dēļ kompānija nevar atklāt savus nākotnes komerciālos plānus. Taču viens no šī gada mērķiem ir paplašināt kompānijas klātbūtni un darbību Itālijas tirgū. Kazino operators neslēpj interesi par jauniem tirgiem – pastāvīgi Olympic Entertainment Group AS redzeslokā ir divi līdz trīs tirgi, kam kompānija seko līdzi. «Pirms dažiem gadiem mūsu stratēģija paredzēja fokusēties uz kaimiņvalstīm, bet tagad mēs sev vairs neredzam nekādus ģeogrāfiskus ierobežojumus. Mūsu teju vai 20 gadu pieredze ir pietiekama, lai piedāvātu augstākā līmeņa izklaidi jebkurā tirgū,» norāda M. Jāgers.
Pēdējos gados azartspēļu biznesu ir skārušas vairākas izmaiņas. Nenoliedzami, lielākā – ekonomiskā krīze, un, lai gan vēsturiski azartspēļu nozare spējusi labi pārvarēt krīzes, šoreiz tā nozari ietekmēja īpaši spēcīgi. Taču šobrīd, pēc M. Jāgera teiktā, cilvēki tērē vairāk naudas izklaidei. Teātru un kino, restorānu un kafejnīcu, koncertu, kā arī kazino popularitāte aug, atstājot pozitīvu ietekmi uz ienākumiem visā izklaides sektorā.
Runājot par atšķirībām Baltijas valstu vidū, viņš norāda, ka šajā jomā tādu tikpat kā neesot. Taču M. Jāgers cer, ka arī Latvija un Lietuva drīzumā pieņems saprātīgu tiešsaistes azartspēļu regulējumu. Igaunijā šāds likums ir spēkā jau trīs gadus un palīdz valstij regulēt visa sektora aktivitāti un iekasēt nodokļus.
Pavisam nesen viesnīcā Radisson Blu Hotel Latvija Rīgā pēc rekonstrukcijas atklāts Olympic Voodoo Casino. Tā rekonstrukcijā, pakalpojumu klāsta un servisa kvalitātes paaugstināšanā investēts aptuveni viens miljons latu. «Tagad tas ir lielākais un modernākais kazino Baltijas valstīs un lielākais kazino, ko mēs pārvaldām,» stāsta M. Jāgers.