2016.gadā ceļu satiksmes negadījumu skaits, par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, sasniedza 37 367, kas salīdzinājumā ar 2015. gadu ir palielinājies par 8,85%, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja dati.
Nozares zaudējumu apmērs, salīdzinot ar 2015.gadu, pieaudzis par 0,1 miljonu eiro.
Lai arī 2016.gadā nedaudz samazinājies Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu skaits (par 3,2%, salīdzinājumā ar 2015.gadu), apdrošinātājiem iesniegto CSNg zaudējumu pieteikumu skaits ievērojami palielinājies (par 8,85%). Gandrīz līdzvērtīgi pieauguši gan Latvijā (par 8,7%), gan ārzemēs (par 10,5%) notikušie CSNg, par kuriem apdrošinātāji saņēmuši zaudējumu pieteikumus.
Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par apdrošināšanas gadījumu 2016. gadā sastādīja 937 EUR, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir nedaudz palielinājusies - par 1,6%. Vidējā atlīdzība par Latvijā notikušu CSNg ir 843 EUR, bet ārvalstīs – 2712 EUR. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, lielākā daļa (76,7%) no kopējās atlīdzību summas izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu.
Kopumā OCTA tirgus pērno gadu noslēdza ar 11,8 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 0,1 milj. vairāk nekā gadu iepriekš. Situācija kļuvusi negatīvāka, jo klientiem izmaksāto atlīdzību summas pieaugums ir par 854,13 tūkstošiem EUR jeb 2% lielāks nekā gadu iepriekš, bet apdrošinātāju saņemto prēmiju summa pagājušajā gadā samazinājusies par 880 tūkstošiem EUR jeb 1,9%.
«Rezumējot pērnā gada nozares rezultātus, joprojām jārunā par zaudējumiem, tomēr situācija tirgū nedaudz stabilizējusies, un zaudējumu apmērs vairs nepieaug tik strauji kā iepriekš. Tirgū joprojām ir asa konkurence, pieaug auto remontdarbu un medicīniskās izmaksas, turklāt apdrošinātājiem papildus zaudējumus rada arī pērn atsāktā obligāto iemaksu veikšana Garantijas fondā. Tomēr jāatzīmē, ka apdrošinātāji pēdējā laikā ir veikuši lielu darbu, lai meklētu veidus, kā samazināt nozares zaudējumus, segmentējot klientus un meklējot papildus faktorus, kā pielāgot polises cenu to riska pakāpei. Tāpēc ir cerība, ka šogad nozares finanšu rādītāji varētu nedaudz uzlaboties,» informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.