Transportlīdzekļu īpašniekiem vairs nevajadzēs rakstīt iesniegumu apdrošinātājiem par riska klašu apvienošanu vai pārcelšanu – tas notiks automātiski. Turklāt viena īpašnieka vairākiem vienas kategorijas transportlīdzekļiem būs viena un tā pati riska klase.
Šādas izmaiņas, kas stāsies spēkā šā gada 15.septembrī, paredz OCTA apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus – malus uzlabojumi.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) nolēma uzlabot Bonus – malus sistēmas administrēšanu, ņemot vērā autovadītāju ierosinājumus un nepieciešamību vienkāršot transportlīdzekļu klašu apvienošanu un pārcelšanu. Turpmāk Bonus – malus sistēma pilnībā darbosies automātiski.
Jāņem vērā, ka transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas vēsture visiem viņam piederošajiem transportlīdzekļiem tiek vērtēta par pēdējiem vienpadsmit gadiem. Tas ļaus tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas, savulaik nomainot transportlīdzekli, nebija veikuši riska klašu pārnešanu (līdz ar to iekļuvuši zemākā nekā pienācās riska klasē), pēc šī gada 15.septembra iekļūt augstākā Bonus – malus klasē, atgūstot savulaik uz jauno transportlīdzekli nepārnestās klases.
«Galvenais autoīpašnieku ieguvums no izmaiņām būs procedūras vienkāršošana: viena īpašnieka vienas kategorijas transportlīdzekļi iekļūs vienā riska klasē, pārdodot un nopērkot jaunu transportlīdzekli riska klases pārcelsies automātiski, iegādājoties jaunu transportlīdzekli papildus esošajam, tas iekļūs nevis sākumklasē, bet gan jau esošā transportlīdzekļa riska klasē,» saka LTAB valdes priekšsēdis Juris Stengrevics.
Līdz šim transportlīdzekļiem automātiski pārcēlās malus jeb paaugstināta (no 1.-5.) riska klases. No š.g. 15.septembra šādā automātiskā veidā no viena transportlīdzekļa uz nākamo pārcelsies arī bonus jeb pazemināta riska (no 6. – 17.) klases.
Jaunā apdrošināšanas riska klases aprēķināšanas kārtība ļaus transportlīdzekļa īpašniekiem, vienlaikus iegādājoties vēl kādu transportlīdzekli, nezaudēt savu jau esošo Bonus – malus klasi. Ja līdz šim tas regulāri apdrošinājies, nav izraisījis ilgstošā laika posmā negadījumus, un sasniedzis, piemēram, augstāko iespējamo „17.” Bonus – malus riska klasi, tad arī jauniegādātais transportlīdzeklis iekļūs 17.klasē. Pēc līdzšinējā aprēķināšanas algoritma – otrai automašīnai būtu tikai 6.riska klase jeb sākumklase.