OCTA nozarē 2011.gadā bija vērojama stabilizēšanās, tomēr, lai gan peļņas un zaudējuma aprēķins liecina, ka pērnā gada rādītāji ir pozitīvāki nekā 2010. gadā, nozare vēl joprojām cieš zaudējumus un noslēdz gadu ar negatīvu bilanci.
Pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) rīcībā esošas informācijas, kopējais 2011.gadā notikušo ceļa satiksmes negadījumu (CSNg) skaits, par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, veidoja 30 853, kas salīdzinājumā ar 2010.gadu ir samazinājies par 13,2% (35 553 CSNg – 2010.gadā). Uz Saskaņoto paziņojumu pamata 2011.gadā reģistrēti 19 288 CSNg, kas ir par 8,3%, mazāk nekā 2010.gadā, (2010.gadā 21 035 CSNg). Lielākais uz Saskaņotā paziņojuma reģistrēto negadījumu īpatsvars vērojams ziemas-pavasara mēnešos, jo attiecīgajā periodā CSNg ir bijuši bez nopietnām sekām, kas ļauj plaši pielietot Saskaņoto paziņojumu CSNg noformēšanā. No visiem apdrošināšanas sabiedrībās reģistrētajiem apdrošināšanas gadījumiem vislielākais skaits ir reģistrēts tieši Rīgā 56,7% jeb 16 200.
2011.gadā apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB kopā iesniegti 39 236 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 2 918 jeb 6,9% mazāk nekā 2010.gadā. Saistībā ar šī gada un iepriekšējo gadu zaudējumu pieteikumiem 2011.gadā ir pieņemti 38 804 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu Ls 23 895 074, kas ir par Ls 749 271 jeb 3,0% mazāk nekā 2010.gadā. Vislielākā atlīdzību lēmumu summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā veidoja 81,5% no kopējās atlīdzību summas. Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par apdrošināšanas gadījumu 2011.gadā sastādīja Ls 709, kas, salīdzinot ar 2010.gadu, praktiski nav mainījies. Tomēr, kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, vidējās atlīdzības lielums par ārvalstīs notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem ir nemainīgi augsts.
«Vidējās atlīdzības lielums par ārvalstīs notikušiem ceļu satiksmes negadījumiem ir četras reizes lielāks nekā Latvijā. Kā rezultātā izmaksu ziņā tā ir ceturtā daļa no kopējās atlīdzība summas. Jāsaka, ka tieši augstais vidējais atlīdzības summas apmērs ārvalstīs notikušiem CSNg ir viens no iemesliem negatīvajai bilancei ar kādu OCTA nozare ir noslēgusi 2011. gadu. Protams, tam par iemeslu kalpo arī tas, ka Latvijā kopumā pieaug auto remonta un medicīnas pakalpojumu izmaksas. Kā arī viens no svarīgākajiem aspektiem ir zemās OCTA polises cenas, jo nenoliedzami tieši cenu faktors ir viens no galvenajiem nozares stabilitātei,» skaidro Juris Stengrevics.
2011.gadā par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem un rīcības atbilstību OCTA likumam kopā saņemtas 267 sūdzības. Kopējais saņemto sūdzību skaits, salīdzinot ar 2010.gadu, ir samazinājies par 4,0%.
«Analizējot statistiku pa gadiem, jāsaka, ka kopējais sūdzību skaits par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem nekad nav bijis ļoti augsts, tomēr neliela tendence šim skaitlim samazināties sāk izkristalizēties, kas mūs, protams, tikai priecē. Jo lielāka būs klientu uzticība apdrošināšanas sabiedrībām, jo produktīvāka būs sadarbība un attiecīgi augstāka sniegto pakalpojumu kvalitāte, kas neapšaubāmi nāks par labu visai nozarei. Jo, runājot par OCTA nozares attīstību ilgtermiņā, uz šo jautājumu jāskatās ne tikai no aspekta, cik finansiāli stabili strādā nozares dalībnieki, bet arī - cik augsta ir sniegto pakalpojumu un servisa kvalitāte,» tā Juris Stengrevics.