Transports un loģistika

North Hub Services Stokholmā apkalpos airBaltic un AeroSvit

Elīna Pankovska,20.06.2011

Jaunākais izdevums

North Hub Services (NHS) jūlijā savu klientu bāzei Stokholmā pievienos airBaltic un AeroSvit.

No šā gada jūlija NHS uzsāks visu lidostas virszemes pakalpojumu sniegšanu AeroSvit Airlines, proti, desmit iknedēļas lidojumiem maršrutā Kijeva-Stokholma-Kijeva, DB informēja uzņēmuma pārstāvis Juris Pētersons.

Sākot ar 5.jūliju NHS pilnībā apkalpos 28 airBaltic iknedēļas lidojumus Arlanda lidostā.

«NHS izdevies dinamisks un vienlaikus stabils, starts Arlanda lidostā. Pievienojot airBaltic un AeroSvit, mēs esam izveidojuši drošu bāzi Stokholmā. Šodien Stokholmā esam apkalpojuši jau 100 lidojumus kopš darbības uzsākšanas 1.jūnijā. NHS dienā apkalpo vairāk nekā 180 lidojumus lidostās Rīgā, Helsinkos un Stokholmā,» norāda NHS direktors Jānis Baļķens.

NHS 50 % dalļu turētājs ir Baltijas Aviācijas Sistēmas un 50 % - HAVAS Ground Handling Services Co. NHS sniedz pakalpojumus starptautiskajā lidostā Rīga, Stokholmas Arlanda lidostā un Helsinku Vantaa starptautiskajā lidostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic un BAS tieši vai pastarpināti pieder kapitāldaļas vismaz 15 uzņēmumos

Nozare.lv,26.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic un tās privātajam akcionāram - Baltijas Aviācijas sistēmām (BAS) - tieši vai pastarpināti pieder kapitāldaļas vismaz 15 uzņēmumos, liecina Firmas.lv informācija.

BAS ir dalībnieks kompānijās SIA Baltic Taxi, SIA North Hub Fuel, SIA North Hub Services, SIA airBaltic Hotels, SIA North Hub, kā arī SIA Rija.

Taksometru pakalpojumu sniedzējā Baltic Taxi BAS pieder 97% kapitāldaļu, lidostu virszemes pakalpojumu sniedzējā North Hub Service - 50%, airBaltic Hotels - 100%.

North Hub, kas nodarbojas ar konsultēšanu komercdarbībā un vadībzinībās, BAS pieder 100%, degvielas piegādes uzņēmumā North Hub Fuel - 50%. Latvijas dizaina un dzīves stila veikalā Rija BAS pieder 50% kapitāldaļu.

SIA FLS, kas sniedz finanšu un juridiskos pakalpojumu, ir ar BAS saistīts uzņēmums, kas pieder SIA VIA Invest, kurš savukārt pieder uzņēmumam Bridge Capital, kurā 50% akciju pieder Londonā reģistrētai kompānijai Winston and Winston Limited, 25% SIA YDY un 25% Lietuvas pilsonim Jonam Tamulim, liecina Uzņēmumu reģistra informācija. BAS mājas lapā gan teikts, ka FLS pilnībā pieder BAS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Šonedēļ plāno izsolīt 33,33% North Hub Services kapitāldaļu

LETA,19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 23.oktobrī, plānota likvidējamās AS Latvijas Krājbanka meitasuzņēmumiem piederošo 33,33% lidostas virszemes pakalpojumu sniedzēja uzņēmuma SIA North Hub Services kapitāldaļu izsole.

Iepriekš izsole bija plānota oktobra sākumā, taču toreiz tā tika atcelta, jo bija nepieciešams noskaidrot un precizēt papildus iegūto informāciju, aģentūru LETA iepriekš informēja Latvijas Krājbankas administratora SIA KPMG Baltics sabiedrisko attiecību pārstāvis Oskars Fīrmanis. Interesi par kapitāldaļu izsoli bija izrādījuši divi dalībnieki.

Privātā izsolē tiks pārdotas bankas meitasuzņēmumiem SIA Atlantijas biroji un SIA Baltijas aviācijas sistēmas piederošās 7038 North Hub Services daļas, kas veido 33,33% no North Hub Services pamatkapitāla. Daļu izsoles sākumcena ir 280 000 eiro.

Izsole notiks 23.oktobrī plkst.11 Rīgā, Ganību dambī 17A. Pretendentiem līdz izsoles dienai jāieskaita pirkuma nodrošinājums 28 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Avioreisa Kijeva-Rīga pasažieri nokļuvuši Šengenas pasažieru atlidošanas zālē

Lelde Petrāne,12.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reisa BT405 Kijeva - Rīga (ielidošanas laiks plkst.22:53) pasažieri 11.septembrī pakalpojuma sniedzēju nolaidības dēļ nokļuvuši Šengenas pasažieru atlidošanas zālē, liecina lidostas Rīga sniegtā informācija.

Kā akcentē lidosta, North Hub Services darbinieki bija atbildīgi par konkrētā reisa sagaidīšanu un citiem virszemes apkalpošanas darbiem, tostarp pasažieru pavadīšanu līdz terminālim. Visticamāk, minētā uzņēmuma darbinieka kļūdas dēļ pasažieri no Kijevas nokļuva Šengenas pasažieru atlidošanas zālē.

Lidostas Rīga Drošības departaments sadarbībā ar Valsts robežsardzi reaģējuši nekavējoties un veikuši nepieciešamās darbības, lai novērstu šo starpgadījumu.

Starptautiskā lidosta Rīga esot ierosinājusi pārbaudi par šo starpgadījumu, un konkrētam Noth Hub Services darbiniekam esot liegta piekļuve lidostas perona teritorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais nacionālās lidsabiedrības airBaltic finanšu direktors Mātriņš Antonovičs 17. oktobrī pametis SIA North Hub Services valdi, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Jau vēstīts, ka savulaik M. Antonovičs darbojies arī viena no airBaltic kreditoru – SIA KD Jet valdē. Jau rakstīts, ka publiski pieejamā informācija par KD Jet, kas ir viens no uzņēmumiem, kas parakstījis vienošanos par turpmāko airBaltic finansēšanu, ir visai skopa – uzņēmums pieder Lietuvā reģistrētai kompānijai Lionera, KD Jet juridiskā adrese atrodas turpat, kur lidostas virszemes pakalpojumu sniedzējam North Hub Services.

Ieraksts Komercreģistrā neliecina, ka būtu notikušas citas izmaiņas SIA North Hub Services. Patlaban uzņēmuma valdi pārstāv Rīgā dzīvojošais Džonijs Andersens (Johnny Andersen) un Turcijā dzīvojošais Mehmets Muždats Žudžels (Mehmet Mujdat Jucel), un Vehbi Serkan Kaptans (Vehbi Serkan Kaptan), kas ir arī SIA North Hub Services valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

North Hub Services pasliktinājušies darbības rādītāji

Žanete Hāka,16.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā lidostas virszemes pakalpojumu sniedzēja SIA North Hub Services apgrozījums sarucis līdz 4,93 miljoniem latu, kas salīdzinājumā ar 2011.gadu ir par gandrīz 20% mazāk, liecina Lursoft dati.

Pārskata gadā arī līdz 3,27 miljoniem latu pieauguši zaudējumi.

Viens no nozīmīgākajiem SIA North Hub Services notikumiem pērn bijusi meitas uzņēmuma Havas Germany GmbH nodibināšana, lai sniegtu pasažieru virszemes apkalpošanas pakalpojumus lielākajās Vācijas lidostās.

Kā norāda uzņēmuma vadība, tā finanšu rezultātus galvenokārt 2012.gadā negatīvi ietekmējis Air Baltic reisu samazinājums attiecībā pret plānoto apjomu, kā arī nespēja savlaicīgi piesaistīt SIA North Hub Services nepieciešamo finansējumu, kas radījis papildus izmaksas par novēloti veiktiem nodokļu un citiem maksājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

First North Baltijā pirmā uzņēmuma obligāciju emisija

Žanete Hāka,16.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nasdaq Vilnius biržas First North tirgū iekļautas ātrā aizdevēja AB Bobutės Paskola emitētās 2000 obligācijas, liecina paziņojums biržā.

Vienas obligācijas nominālvērtība ir 500 eiro, ar ienesīgumu 7.5% gadā un dzēšanas termiņu 2 gadi.

First North parāda vērtspapīru tirgus ir pievilcīga kapitāla piesaistes alternatīva augošiem uzņēmumiem, kas vēlas piesaistīt finansējumu straujākai izaugsmei, bet vēl nav gatavi pievienoties regulētajam tirgum. Salīdzinājumā ar regulēto tirgu First North parāda vērtspapīru tirgus uzņēmumiem piedāvā lielāku elastību iekļaušanas nosacījumiem un izvirzītajām prasībām. Uzņēmumiem nepieciešamo atbalstu sagatavošanās procesā un tirgus prasību izpildē sniedz First North Sertificētie konsultanti.

«Mēs esam paplašinājuši mūsu piedāvājumu kompānijām sniedzot iespēju First North tirgū iekļaut ne tikai akcijas, bet arī obligācijas,» skaidro Daiga Auziņa-Melalksne, Nasdaq Baltic Biržas pakalpojumu vadītāja. Obligāciju iekļaušana First North tirgū nodrošina kompānijai lielāku atpazīstamību un caurskatāmību, kas vairo investoru uzticību, un First North tirgus ir piemērots dažādu nozaru un lieluma uzņēmumiem, viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembra sākumā tuvāka kļuvusi saikne starp nacionālās lidsabiedrības airBaltic bijušā prezidenta Bertolta Flika radītajā ar aviācijas biznesu saistīto kompāniju tīklā ietilpstošo uzņēmumu SIA Nord Hub Security un Tautas partijas (TP) vadītāja un uzņēmēja Andra Šķēles ģimeni, izkrītot vienam posmam uzņēmuma 10% līdzīpašnieku ķēdē.

Portāls delfi.lv raksta, ka uzņēmumu reģistrā veiktās izmaiņas dalībniekos liecina, ka kopš 1.septembra par 10% North Hub Security īpašnieci kļuvusi SIA INPO 14 – viens no daudzajiem uzņēmumiem, kas caur vairāku firmu ķēdi pieder Šķēles sievai un meitām, kā arī viņa ilglaicīgajam menedžerim Edgaram Šķenderim un cita menedžera, finansista Harija Krongorna sievai.

90% North Hub Security īpašniece joprojām ir SIA North Hub, kas pilnībā pieder airBaltic līdzīpašniecei SIA Baltijas aviācijas sistēmas (BAS). BAS uz pusēm pieder Flikam un Bahamu salās reģistrētajai Taurus Asset Management Fund Limited, par kuras patieso labuma guvēju pieteicies Krievijas finansists Andrejs Rudeško.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu tehnoloģijas un latviešu tautas dziedāšanas tradīcijas savdabīgā korī apvienojuši robotikas skolas «ROBO HUB» dalībnieki – bērni, kas brīvajā laikā apgūst programmēšanu.

«Dziesmu un Deju svētki latviešu tautai ir liels notikums. Tāpēc «ROBO HUB» robotikas skolā ir sagatavota «Dziesmusvētku robotikas programma». Tajā caur konstruēšanu un programmēšanu bērniem tiek mācīta latviešu tautas kultūra. Savukārt ideja par robotu kori radās mirklī, kad «ROBO HUB» bērnu nometnes laikā kāds no jaunajiem programmētājiem vaicāja, vai Robotu koris arī piedalīsies Dziesmusvētkos. Tad nu mēs, pieaugušie, nodomājām – kāpēc gan ne? Un kopā ar LMT Straumi izveidojām robotu kora priekšnesumu,» saka Felicita Zatlere-Kotāne, «ROBO HUB» dibinātāja.

Kā norāda iniciatīvas autore, bērni «ROBO HUB» nodarbībās saviem spēkiem uzbūvējuši robotu tautumeitas un tautudēlus, kuri pēc tam arī ieprogrammēti, lai izpildītu visiem zināmo latviešu tautasdziesmu «Rīga dimd». Robotu kora tapšanā iesaistījās 14 «ROBO HUB» vasaras nometnes bērni. Robotu tautumeitas un tautudēli ir būvēti no vairākiem desmitiem krāsainu detaļu, vadu, motoru un sensoru, kas ļāvis robotiem apvienot balsis kopīgā «korī».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic zīmola vēsture: no Saab 340 līdz Airbus

Laura Mazbērziņa,10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrībai airBaltic šis ir 23. jubilejas gads - uzņēmums tika dibināts 1995. gada 28. augustā, bet 1995. gada 1. oktobrī airBaltic ar Saab 340 lidmašīnu veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu.

AirBaltic darbības pirmsākumos komandā bija 21 darbinieks - daļa uzņēmumā strādā vēl šodien. Pašlaik lidsabiedrības komanda ir izaugusi līdz 1 500 darbiniekiem no 30 pasaules valstīm.

Gluži kā pirms 23 gadiem, arī šodien airBaltic galvenais birojs atrodas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, kas ir arī lidsabiedrības galvenā bāze. 1995. gada oktobrī airBaltic uzsāka lidojumus no Rīgas uz četriem galamērķiem, bet šodien lidsabiedrības maršruta tīklu veido vairāk nekā 70 galamērķi.

Jau 1997. gadā airBaltic sāka paplašināt darbības spektru, uzsākot airBaltic Cargo kravas pārvadājumus. Papildus tam 2010. gadā lidsabiedrība lidostā Rīga atklāja aviācijas apmācību centru airBaltic Training. Pērn airBaltic spēra nākamo soli un atklāja airBaltic Pilotu akadēmiju, kurā iespējams apgūt pilota profesiju un kļūt par airBaltic pilotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija ir rakstveidā izvirzījusi prasību novērst nesakritību starp reģistrēto un apmaksāto airBaltic pamatkapitālu.

Tas bijis viens no galvenajiem priekšnosacījumiem tam, lai airBaltic akcionāru sapulcē varētu tikt skatīts jautājums par pamatkapitāla palielināšanu, apgalvots lidsabiedrības airBaltic izplatītajā paziņojumā presei.

«[..] lidsabiedrības padarīšana par pirmsvēlēšanu ķīlnieku un ieraušana kampaņā ir izraisījusi uzticības krīzi gan klientu, gan partneru vidū, novedot pie kritiska apgrozāmo līdzekļu trūkuma. Diemžēl absolūti nepieciešamais lēmums par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu joprojām nav pieņemts, un jautājuma ļoti lēnā virzība var kļūt liktenīga lidsabiedrībai,» teikts paziņojumā, kuru parakstījis Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

"Sniega krabju" lieta noslēgusies ar Latvijas uzņēmumam nelabvēlīgu rezultātu

LETA,08.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Investīciju strīdu izšķiršanas centrs (ICSID) pēc trīs gadu ilga tiesas procesa nolēmis noraidīt SIA "North Star LTD" un īpašnieka Pētera Pildegoviča prasību atzīt Norvēģijas nodarītos zaudējumus uzņēmumam sniega krabju zvejā, liecina ICSID publicētā informācija.

Pildegovičs un "North Star LTD" prasību ICSID iesniedza 2020.gada martā pēc tam, kad Norvēģijas varas iestādes arestēja "North Star LTD" zvejas kuģi "Senator", kas atbilstoši iepriekš noslēgtiem līgumiem zvejoja sniega krabjus Svalbāras ūdeņos.

Prasītājs norādīja, ka Norvēģija ar savu rīcību pārkāpusi Latvijas un Norvēģijas līgumu par savstarpējo ieguldījumu veicināšanu un aizsardzību un zaudējumos no Norvēģijas pieprasīja 388 miljonus eiro.

Strīdu izšķiršanas centrs lēmis Pildegoviča un "North Star LTD" prasības noraidīt pilnībā.

Tāpat ICSID lēmis, ka prasītājam pilnībā jāsedz atbildētāja jeb Norvēģijas šķīrējtiesas izmaksas. Kopumā "North Star LTD" jāsedz Norvēģijas šķīrējtiesas izmaksas 597 307,04 dolāru apmērā, kā arī jākompensē Norvēģijai izmaksas, kas saistītas ar pārstāvniecību, 809 724,07 dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madara Cosmetics akcijas 10. novembrī iekļautas Nasdaq Riga alternatīvajā tirgū First North, informē biržas pārstāvji.

Šogad šis ir otrais jaunais uzņēmums First North Baltijas akciju sarakstā.

Madara Cosmetics akciju kotācija biržā tiek uzsākta pēc uzņēmuma akciju publiskā piedāvājuma, kas noslēdzās 2017. gada 3. novembrī. Apjoms pieprasījumam pēc akcijām pārsniedza piedāvāto apjomu 2.6 reizes. Visas šobrīd uzņēmuma emitētās akcijas tika iekļautas Nasdaq First North Baltijas akciju sarakstā.

Uzņēmums Madara Cosmetics dibināts 2006. gadā un ir celmlauzis dabīgās kosmētikas segmentā vietējā tirgū. Uzņēmumam pieder viena no modernākajām kosmētikas ražotnēm Ziemeļeiropā ar savu pētniecības-izstrādes nodaļu un laboratoriju, un visa produkcija tiek ražota Latvijā, nodrošinot 100% kontroli pār visiem ražošanas posmiem. Gan izejvielas, gan kosmētikas formulas ir ECOCERT/Cosmos sertificētas, un arī ražošanas procesi sertificēti saskaņā ar starptautiskajiem GMP un ISO standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Antonovs: airBaltic pati par sevi droši vien īpaši peļņu nesoša nevar būt

LETA,27.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz nacionālo aviokompāniju airBaltic nevar raudzīties kā uz komercuzņēmumu, kas noteikti pats par sevi pelnīs, norāda uzņēmējs Vladimirs Antonovs, kuram piederošās bankas kreditēja airBaltic līdzīpašnieku - Baltijas aviācijas sistēmas (BAS).

«Aviolīnijām kā tādām vienmēr ir zema rentabilitāte. Īstenībā [bijušā airBaltic vadītāja Bertolta] Flika ideja bija absolūti pareiza: ap optimizētām aviolīnijām, kuras izmanto mūsdienu lidmašīnas - jo kompānijai vajadzēja nomainīt parku -, veidot infrastruktūru, kas segtu aviolīniju zaudējumus,» intervijā žurnālam Kapitāls skaidro Antonovs.

Viņš atgādina, ka airBaltic bija veidots kā grupa ar saistītiem uzņēmumiem - North Hub Services, Baltic Miles, Baltic Taxi utt.

«Tā bija jauno uzņēmumu grupa, no kuriem katrs tādā vai citā veidā pievienoja savu pozitīvo «cash flow» pašai airBaltic. Attiecīgi tagad, kad viss tas noticis, es droši vien piekritīšu speciālistiem tajā ziņā, ka airBaltic pati par sevi droši vien īpaši peļņu nesoša nevar būt. Lai arī pelnošo aviokompāniju piemēri pasaulē ir un to ir daudz. Piemēram, Ryanair,» stāsta uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fliks: vakardienas kratīšana bija «totāli lieka»

Ritvars Bīders,27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakardienas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veiktā kratīšana ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību airBaltic saistītajos uzņēmumos bija «totāli lieka», komentējot 26. septembra notikumus, norāda airBaltic prezidents Bertolts Fliks.

«Mani mazliet pārsteidz, ka KNAB veica tādu kratīšanu, un mani pārsteidz, kādus dokumentus viņi apskatījās, jo tie līgumi, ko viņi skatījās, tika auditēti no KPMG, no valdības nolīgtiem konsultantiem... Prudentia. Tādēļ mani nedaudz pārsteidz, ka tos pašus līgumus vēlreiz gribēja skatīt. Ja es nemaldos arī KNAB šie dokumenti jau agrāk bija aizsūtīti, tādēļ man liekas, ka šis patiešām nu gan bija totāli lieki,» intervijā Latvijas Radio sacīja B. Fliks.

Viņš arī norādīja, ka bankas ir garantējušas Baltijas aviācijas sistēmu (BAS) ieguldījumu airBaltic pamatkapitālā. Tas gan vēl esot jāparaksta vienam no airBaltic mazākuma akcionāru patiesajiem labuma guvējiem Andrejam Rudeško.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prudentia: SM neizlēmības dēļ airBaltic var zaudēt vairākus miljonus eiro un jauno lidmašīnu iegādes kontraktu

LETA,18.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Satiksmes ministrijas (SM) neizlēmības dēļ nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic netiks piesaistīts investors, tad uzņēmums zaudēs vairākus miljonus eiro vērtos avansa maksājumus par Bombardier lidmašīnām, kā arī izdevīgi noslēgto līgumu ar šo ražotāju, sacīja finanšu konsultanta Prudentia valdes priekšsēdis Kārlis Krastiņš.

Viņš skaidro, ka nepieciešamie ieguldījumi - 130 miljonu eiro apmērā - vienā dienā ne valstij, ne investoram nav jāmaksā. Tomēr esot jāsaprot, ka, lai finansētu darījumu ar lidmašīnu ražotāju Bombardier un realizētu uzņēmuma biznesa plānu, airBaltic ir svarīgi sasniegt pozitīvu pašu kapitālu.

Saskaņā ar 2014.gada biznesa pārskatu kompānijai ir 170 miljonu eiro negatīvs pašu kapitāls. Šogad gan esot notikuši būtiski un pozitīvi procesi. Valsts pēc tiesas aizlieguma noņemšanas kompānijā ir kapitalizējusi 83 miljonus eiro. airBaltic esot arī tuvu tam, lai noslēgtu izlīgumu ar Rīgas lidostu. Tas došot pozitīvus rezultātus, turklāt kompānija, visticamāk, beigs gadu ar peļņu. Pašu kapitāls tad uzlabosies, bet aizvien būšot negatīvs. Tādejādi, veicot ieguldījumus jaunā emisijā 130 miljonu eiro apmērā, airBaltic būšot ar pienācīgi lielu pašu kapitālu, un tad sarunās ar bankām un lidmašīnu ražotāju Bombardier varētu nofinansēt kontraktu ar daudz izdevīgākiem nosacījumiem, skaidro Krastiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa atbildība par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā Air Baltic Corporation (airBaltic) saskaņā ar esošo akcionāru līgumu ir jāuzņemas kompānijas privātajam akcionāram un tās vadītājam Bertoltam Flikam, šodien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš uzsvēra, ka saskaņā ar 2009.gadā noslēgto akcionāru līgumu lidsabiedrības vadība ir privāto akcionāru rokās. «Pilna atbildība ir jāuzņemas privātajiem akcionāriem, kas ir pilnībā atbildīgi par airBaltic valdes vienpersoniski pieņemtajiem lēmumiem,» uzsvēra Augulis.

Ministrs piebilda, ka, ja patlaban viņam būtu jāparaksta šāds akcionāru līgums, tad viņš to, visticamāk, nedarītu. «Tomēr mums ir jāapzinās visas tiesiskās sekas, ko paredz esošais akcionāru līgums,» piebilda Augulis.

Viņš sacīja, ka patlaban visas spekulācijas par finanšu situāciju airBaltic ir bez pamata. «Uzņēmumā notiek audits, un tā rezultāti valdībai tiks ziņoti pēc 4.jūlija. Ir skaidrs, ka līdz 2012.gadam lidsabiedrībā būs nepieciešami ieguldījumi lidmašīnu flotes nomaiņai, tāpēc valdībai pēc auditoru ziņojuma uzklausīšanas būs jāpieņem lēmums, vai valstij kā airBaltic lielākajai akcionārei šajā procesā jāiesaistās vai nē,» skaidroja Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija novembrī nosūtījusi tiesiskās palīdzības lūgumu Latvijai, prasot piedzīt vairāk nekā 20 miljonus eiro no nacionālās lidsabiedrības «airBaltic», liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Prasība saistīta ar bijušajam «Latvijas Krājbankas» lielākajam akcionāram Vladimiram Antonovam savulaik piederējušo, nu jau bankrotējušo Krievijas banku «Investbank», kas 2012.gada martā sāka trīs civillietas pret bijušo «airBaltic» akcionāri SIA «Baltijas aviācijas sistēmas» (BAS) un «airBaltic» kā līdzatbildētāju, prasot atmaksāt it kā izsniegto aizdevumu 18,4 miljonu apmērā, procentus un līgumsodu.

Latvijas Tieslietu ministrijā (TM) aģentūrai LETA apstiprināja, ka ministrijas lietvedībā ir saņemti tiesiskās palīdzības lūgumi no Krievijas Tieslietu ministrijas par spriedumu atzīšanu un izpildi Latvijas teritorijā. Lūgumi, kas attiecas uz parādu piedziņu no «airBaltic» un BAS, saņemti šī gada 21.novembrī, taču to saturu TM nevarot komentēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

United Partners Advisory kļuvis par Baltijas First North sertificēto konsultantu

Žanete Hāka,13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nasdaq (Nasdaq: NDAQ) paziņo, ka ar 13. oktobri Igaunijas finanšu konsultāciju kompānija United Partners Advisory kļūst par Baltijas Sertificēto konsultantu First North tirgū. Šī statusa iegūšana ļauj United Partners Advisory konsultēt potenciālos First North uzņēmumus visās trijās Baltijas valstīs.

Nasdaq Baltic First North ir alternatīvais tirgus, kas sniedz iespējas augošiem uzņēmumiem piesaistīt kapitālu attīstībai un veicināt savu atpazīstamību. Salīdzinot ar regulētā tirgus prasībām, alternatīvā tirgus prasības ir mērenākas, tādējādi augošiem uzņēmumiem ir vieglāk kļūt publiskiem. Sertificētā konsultanta uzdevums ir sniegt uzņēmumam atbalstu sagatavošanās procesā, kā arī vēlāk nodrošināt, lai uzņēmums izpilda First North noteikumu prasības.

«Priecājos, ka interese par First North tirgu ir pieaugusi gan starp uzņēmumiem, kuri vēlas nokļūt publiskajā tirgū, gan arī Sertificēto konsultantu vidū,» pauda Kaarel Ots, Nasdaq Tallinn vadītājs. «Pēdējā laikā mēs biržā īpašu uzmanību pievēršam tam, lai mazie un vidējie uzņēmumi būtu informēti par ieguvumiem, ko sniedz biržas alternatīvais tirgus First North. Te lielu lomu spēlē Sertificētie konsultanti, kuri palīdz uzņēmumiem spert pirmos soļus kapitāla tirgū. Esmu pārliecināts, ka United Partners, kas pavisam nesen arī paši mēroja ceļu uz First North, kļūs par izcilu konsultantu potenciālajiem First North uzņēmumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lietuvas apbedīšanas uzņēmums K2 LT pievienosies First North

Žanete Hāka,06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 11.maijā First North tirgū tiks iekļautas uzņēmuma K2 LT akcijas.

K2 LT ir pirmais Lietuvas uzņēmums, kura akcijas tiek iekļautas Nasdaq Vilnius biržas First North tirgū, liecina biržas paziņojums.

«Solis pretī First North tirgum ir piemērs tam, ko var sasniegt specifisku pakalpojumu izveides aizsācējs, ja uzņēmums to dara konsekventi un pārredzami, aug strauji un seko mūsdienīgiem pārvaldības principiem,» norāda K2 LT direktors Vytenis Labanauskas. «Mazāk nekā četru gadu laikā mēs spējām attīstīties no jaundibināta uzņēmuma līdz iekļaušanai First North tirgū. Uzņēmuma akciju iekļaušana un tirdzniecība First North sekmēs lielāku atklātību un atpazīstamību investoru vidū,» viņš piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Cobalt kļūst par Nasdaq First North sertificēto konsultantu

Db.lv,23.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2022. gada 23. februāra zvērinātu advokātu birojs Cobalt kļuvis par sertificēto konsultantu Nasdaq First North tirgū Latvijā.

Sertificētā konsultanta statusa iegūšana ļauj Cobalt konsultēt uzņēmumus ar ambīcijām ienākt First North tirgū Latvijā. Sertificētā konsultanta uzdevums ir sniegt atbalstu uzņēmumam sagatavošanās procesā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu un konsultācijas pēc iekļaušanas First North tirgū.

“Kapitāla piesaistes pievilcība caur biržu uzņēmēju redzējumā būtiski pieaug, un tas nozīmē, ka profesionāla padomdevēja atbalsts uzņēmumiem IPO ceļā uz biržu būs nozīmīgs veiksmes faktors,” uzsvēra Nasdaq Riga valdes priekšsēdētāja Daiga Auziņa-Melalksne. “Sveicam Cobalt ar pievienošanos Nasdaq First North sertificēto konsultantu saimei, un novēlam panākumus, sniedzot atbalstu Latvijas avangarda uzņēmumiem izaugsmes kapitāla piesaistīšanā.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BDO Latvia kļūst par First North sertificēto konsultantu

Dienas Bizness,28.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu, audita, finanšu konsultāciju uzņēmums BDO Latvia kļuvis par sertificēto konsultantu First North tirgū Latvijā, liecina Nasdaq Riga paziņojums.

BDO Latvia sniegs pakalpojumus un konsultēs uzņēmumus, kas vēlas iekļaut savus vērtspapīrus tirdzniecībai Nasdaq First North. Sertificētā konsultanta uzdevums ir sniegt uzņēmumam nepieciešamo atbalstu sagatavošanās procesā, kā arī vēlāk nodrošināt, lai uzņēmums izpilda First North noteikumu prasības.

Nasdaq Riga vadītāja Daiga Auziņa-Melalksne atzīmē, ka līdz ar BDO Latvia kļūšanu par sertificēto konsultantu, First North sertificēto konsultantu saraksts kļūst daudzveidīgāks.

Savukārt BDO Latvia partnere Vita Liberte pauž pārliecību: «Es ticu, ka tagad, kad mūsu ekonomika saskaras ar dažādiem lokāliem un globāliem izaicinājumiem, ir vispiemērotākais brīdis uzņēmumiem sākt izmantot alternatīvo tirgu kapitāla piesaistei,».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu interese par programmēšanu, algoritmiem un tehnoloģijām arvien pieaug, tādēļ paplašinās arī robotikas skola «ROBO HUB».

Tās darbības pamatā ir «Lego Education» mācību programma, kas paredz, ka konstruējot un programmējot bērns iemācās loģiski un radoši domāt.

Robotikas skola «ROBO HUB» ir Latvijas Republikas Izglītības kvalitātes valsts dienestā reģistrēta izglītības iestāde un tās mērķauditorija ir bērni vecumā no 3 līdz 12 gadiem. «ROBO HUB» šobrīd darbojas ne tikai skolās, bērnudārzos un nodrošinot ārpusstundu nodarbības, bet arī divos «ROBO HUB» centros – Brīvības ielā 224 un Ģertrūdes ielā 12. Jaunākais no tiem ir «LMT Brīvības centrs» Ģetrūdes ielā 12, kur nodarbības vasarā notiek darba dienās plkst. 10:00 un plkst. 17:00 un no septembra būs papildus nodarbību laiki. Bērni apmeklē robotikas skolu reizi nedēļā noteiktajā laikā divās vecuma grupās: 5-8 gadi un 9-12 gadi. Klasē maksimums vienlaicīgi darbojas 8 bērni. Vienas nodarbības ilgums ir 60 minūtes un cena - 8,75 eiro. Savukārt otrā robotikas skolā Brīvības ielā 224, notiek bērnu nometnes, kurās ir iespēja gan būvēt robotus, gan sportot smilšu volejbola laukumos pie «Elkor PLAZA».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rungainis: tiek ietekmēts Prudentia darbs, lai pasteidzinātu airBaltic pārdošanu

Nozare.lv,14.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«No Prudentia viedokļa iepriekšējie kompānijas līdzīpašnieki un vadība vēl joprojām dažādos veidos mēģina ietekmēt kompānijas darbu. Tostarp tiek mēģināts ietekmēt arī Prudentia kā konsultantu darbu, lai pasteidzinātu "airBaltic" pārdošanu, jo uzņēmuma pārdošanas noteikumi īstermiņā ir mazāk izdevīgi nekā ilgākā laika periodā,» norāda investīciju baņķieru sabiedrības Prudentia partneris Ģirts Rungainis, skaidrojot, ka «no Latvijas viedokļa airBaltic investora meklēšana ir cieši saistīta arī ar lidostu un tās attīstību.

Viņš skaidro, ka «tas ir saistīts ar konkrētām interesēm mēģināt atgūt kādus līdzekļus no tā neveiksmīgā biznesa modeļa, kas bija izveidots iepriekšējā periodā».

Tomēr gan Rungainis, gan Prudentia partneris Kārlis Skrastiņš norāda, ka patlaban nav nepieciešams mēģināt ar steigu pārdot aviosabiedrību airBaltic, jo, sekojot izstrādātajam biznesa plānam, airBaltic vērtība līdz 2014.gadam ievērojami pieaugs un investoru interese būs lielāka,

Patlaban Eiropā un pasaulē ir vairāk tādu aviokompāniju, kuras grib pārdoties, nevis tādas, kuras vēlētos kādu nopirkt. Patlaban aviācijas nozarē ir tā saucamais pircēju tirgus, kurā noteikumus diktē pircēji, skaidroja Rungainis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde,17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrs Artis Kampars uzskata, ka vispirms ir jāmaina Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic vadība, jāveic izmaiņas akcionāru līgumā un tikai tad ir jādomā par tālākajiem airBaltic situācijas risinājumiem.

Kampars ceturtdien pēc tikšanās ar Valsts prezidentu Andri Bērziņu žurnālistiem teica, ka airBaltic esošā vadība nav pierādījusi, ka ir spējīga kompāniju vadīt, tādēļ ir vajadzīga pilnīgi jauna vadība.

Viņš norādīja – ir pilnīgi skaidrs, ka airBaltic ir jāiegulda līdzekļi, taču to nevar darīt situācijā, kad kompāniju vada cilvēki, kas valsts iepriekš ieguldītos 15 miljonus latu «ir iztērējusi nezināmā virzienā».

Pēc ekonomikas ministra sacītā, jāmaina arī akcionāru sadarbības līgums. «Šāda veida attiecības starp akcionāriem ir neiespējamas ilgtermiņā,» atzina Kampars.

Komentāri

Pievienot komentāru