Septembra sākumā tuvāka kļuvusi saikne starp nacionālās lidsabiedrības airBaltic bijušā prezidenta Bertolta Flika radītajā ar aviācijas biznesu saistīto kompāniju tīklā ietilpstošo uzņēmumu SIA Nord Hub Security un Tautas partijas (TP) vadītāja un uzņēmēja Andra Šķēles ģimeni, izkrītot vienam posmam uzņēmuma 10% līdzīpašnieku ķēdē.
Portāls delfi.lv raksta, ka uzņēmumu reģistrā veiktās izmaiņas dalībniekos liecina, ka kopš 1.septembra par 10% North Hub Security īpašnieci kļuvusi SIA INPO 14 – viens no daudzajiem uzņēmumiem, kas caur vairāku firmu ķēdi pieder Šķēles sievai un meitām, kā arī viņa ilglaicīgajam menedžerim Edgaram Šķenderim un cita menedžera, finansista Harija Krongorna sievai.
90% North Hub Security īpašniece joprojām ir SIA North Hub, kas pilnībā pieder airBaltic līdzīpašniecei SIA Baltijas aviācijas sistēmas (BAS). BAS uz pusēm pieder Flikam un Bahamu salās reģistrētajai Taurus Asset Management Fund Limited, par kuras patieso labuma guvēju pieteicies Krievijas finansists Andrejs Rudeško.
Līdz šim desmitā daļa North Hub Security piederēja apsardzes firmai Ave Lat Sargs, kas savukārt pati pieder INPO 14, kas pilnībā pieder SIA Privāto aktīvu pārvalde, kas savukārt pilnībā ir SIA Sabiedrība privātajiem ieguldījumiem (SPI) īpašumā.
Savukārt SPI īpašnieku struktūra ir šāda – Šķēles sievai Kristiānai Lībanei-Šķēlei pieder 30% uzņēmuma, meitām Madarai Šķēlei un Anetei Šķēlei-Pētersonei – pa 25%, bet Šķenderim un Ivetai Smilgai-Krongornai – pa 10% SPI kapitāldaļu.
North Hub Security valdes priekšsēdētājs ir bijušais Rīgas lidostas viceprezidents Jānis Baļķens, bet valdes loceklis – Ave Lat Sarga vienīgais valdes loceklis un Harija Krongorna brālis Leonīds Krongorns. Savukārt INPO 14 valdē ir vienīgi Šķenderis.
Kā vēstīts, BAS pilnīgi vai daļēji pieder vairāki uzņēmumi, kas saistīti ar airBaltic apkalpošanu, un tas valsts amatpersonām šovasar lika izteikt aizdomas, ka no airBaltic palikusi tikai čaula.