"Nav noslēpums, ka pieblīvētajā mūsdienu informācijas vidē nereti ieguvējs ir tieši tas, kurš pirmais un visatraktīvākajā un radošākajā veidā spēj pievērst cilvēku uzmanību," norāda Nordea banka savā atbildē Db.lv lasītājam.
Atbild Dagnija Stuķēna, Nordea bankas sabiedrisko attiecību vadītāja un preses sekretāre:
"Nordea banka ar savām depozītu reklāmām aicina cilvēkus aizdomāties par personisko finanšu ieguldījumu risinājumiem. Nav noslēpums, ka pieblīvētajā mūsdienu informācijas vidē nereti ieguvējs ir tieši tas, kurš pirmais un visatraktīvākajā un radošākajā veidā spēj pievērst cilvēku uzmanību. Mēs uzskatām, ka ar savām depozītu reklāmām esam trāpījuši mērķī, t.i., piedāvājot augstas un konkurētspējīgas noguldījumu likmes un vienlaikus pietiekami “skaļi” uzrunājot sabiedrību, esam tiešām likuši cilvēkiem aizdomāties par to, ka “zeķē krāt” tomēr nav pats izdevīgākais variants.
Saistībā par pašu Nordea depozīta piedāvājumu. Pašā sākumā ir jāuzsver to, ka depozītu ienesīgums bieži vien ir arguments, kad cilvēki "balso ar kājām", proti, iegulda tajā bankā, kas piedāvā augstāku procentu likmi. Tāpēc tas nav mazsvarīgi – piedāvāt konkurētspējīgu likmju piedāvājumu. Mēs uzskatām, ka ar saviem piedāvājumiem – gan šo kampaņu, gan arī iepriekšējo Pretinflācijas 10% depozītu esam spējuši klientiem piedāvāt izdevīgus, konkurētspējīgus un interesantus investīciju risinājumus.
Jāatzīst, ka tā ir vispārēji pieņemta banku prakse, ka tieši gada procentu likme kalpo kā atskaites punkts depozītu ienesīgumam, taču šis gada ienesīgums var būt atšķirīgs dažādu termiņu ieguldījumiem, piemēram, uz diennakti, nedēļu, divām nedēļām, mēnesi vai vairākiem mēnešiem vai gadiem. Tāpēc bankas arī savos pārdošanas materiālos un kotācijās izsaka piedāvājumus - dažādus gada ienesīgumus dažāda termiņa depozītiem.
Šī piedāvājuma Fondu peļņas depozīts 20% gadā. Necepies! Labāk vāries ietvaros Nordea piedāvā veikt ieguldījumu divos uzkrājumu un investīciju instrumentos: pirmkārt, ieguldīt depozītu relatīvi īsā termiņā - 1 mēnesis un, otrkārt, veikt ieguldījumu Nordea investīciju fondos, kas savukārt ir beztermiņa, proti, klients pats izlemj, kad pārtraukt, papildināt, samainīt fondu daļas. 20% gada ienesīgums tiek piemērots depozītam. Tātad, šis ieguldījuma piedāvājums tiek kombinēts, vienu pusi ieguldot depozītu, bet otru pusi – investīciju fondos.
Kā pirms kampaņas rīkotājā preses konferencē pauda Nordea pārstāvji, šāda ieguldījuma struktūra - fondu peļņas depozīts - ir veids, kā mēs mēģinām pārliecināt, ka ieguldīt investīciju fondos ir vienkārši un tas obligāti nepieprasa specifiskas zināšanas. Pietiek pat ar 200 latiem, lai sāktu veidot uzkrājumus un pirmo garantēto peļņu var saņemt jau pēc 1 mēneša. Savukārt, no investīciju fondiem kā ilgtermiņa ieguldījuma veida viena gada laikā var saņemt peļņu pat līdz 50% apmērā (dati balstīti uz Nordea investīciju fondu ienesīgumu (Šie ir rezultāti par ieguldījumu periodu no 1.10.2006. līdz 30.09.2007. Avots: www.nordea.lv.)"
Jāatzīmē, ka arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir sācis Nordea bankas reklāmu izpēti. Kā informēja centrā, tiek pētīts, vai informācija reklāmās ir pilnīga un patērētājiem saprotama. Lietas izpēte ilgšot aptuveni mēnesi.