Latvijas Telekomunikāciju asociācijas prognozes liecina, ka turpmāk valstī aizvien aktīvāk tiks izmantots numura saglabāšanas pakalpojums.
Lai gan Latvijā joprojām mazāk nekā citur Eiropā klienti izmanto numura saglabāšanas pakalpojumu, ir paredzams, ka mūsu valstī pakalpojuma izmantotāju īpatsvars pieaugs, Db pastāstīja Latvijas Telekomunikāciju asociācijas (LTA) izpilddirektors Jānis Lelis. Latvijā šobrīd attiecīgais īpatsvars ir apmēram 2%, bet Eiropā tas ir 8-11%. «Mēs ticam, ka arī Latvijas rādītājs tuvināsies Eiropas rādītājiem, bet tos nesasniegs un nepārsniegs,» teica J.Lelis, skaidrojot to ar kopējo migrāciju Eiropā. Savukārt viens no faktoriem, kas Latvijā varētu veicināt numura saglabāšanas pakalpojuma izmantošanu, ir valsts ekonomiskā situācija. Klienti aizvien biežāk un vairāk izvērtēs operatoru piedāvājumus un tarifu plānus. Turklāt arī no operatoru puses ir dažādi interesanti piedāvājumi, norādīja J.Lelis.
Šantāžai — nē
Svarīgi ir tas, lai paši klienti sāktu domāt par saviem rēķiniem, izvērtētu operatoru piedāvājumus pēc savām vajadzībām. Tomēr klientiem nevajadzētu šantažēt operatoru, uzskata J.Lelis. Proti, saņemot kāda cita operatora piedāvājumu, uzreiz nevajag ar to iet pie sava operatora un teikt, skatieties, ko man piedāvā, nolaidiet tarifus. Latvijā no 2005.gada 1.decembra telekomunikāciju operatoru klienti, saglabājot telefona numuru, var pāriet pie cita operatora, bet no šā gada 1.februāra šāda iespēja ir arī mobilo sakaru priekšapmaksas karšu lietotājiem. Ieviestais numura saglabāšanas pakalpojums klientam sniedz arī iespēju no izvēlētā operatora atgriezties atpakaļ pie iepriekšējā pakalpojuma sniedzēja. Piemēram, AS Rīgas siltums (RS) no SIA Latvijas Mobilais telefons (LMT) pie SIA Tele2 pārgāja 2007.gada maijā, bet šobrīd RS ir nolēmis atgriezties pie LMT, Db apliecināja RS valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs. Jau šobrīd 12 mobilo telefonu numuru (RS vadības) ir pārreģistrēti atpakaļ LMT tīklā, un nākamā gada sākumā tas tiks darīts ar visiem RS mobilo telefonu numuriem. Šādu lēmumu RS pieņēma, jo uzņēmumu neapmierināja Tele2 sakaru kvalitāte.
Maina tarifu plānu
Pārejot pie Tele2, operatora piedāvājums RS bija ļoti pievilcīgs - nebija jāmaksā abonēšanas maksa un tika piemērotas bezmaksas sarunas starp uzņēmuma darbiniekiem. «Tajā brīdī mēs izjutām, ka rēķins ir mazāks,» teica Ā.Žīgurs, piebilstot, ka toreiz esošo situāciju RS apsprieda arī ar LMT, un operators uzņēmumam atbildēja, ka par velti nekas nevar būt. Savukārt šobrīd arī LMT uzņēmumam piedāvā analogus noteikumus un sarunām ir piemērojis atlaides. RS saviem darbiniekiem pie Tele2 bija paņēmis arī 485 mazcenas jeb subsidētos mobilos telefonus, bet RS ir aprēķinājis, ka soda nauda, kas RS būs jāmaksā laužot līgumu ar Tele2, tiks kompensēta ar LMT piemērotajām atlaidēm. «Patlaban, saliekot izmaksas kopā, mēs secinājām, ka LMT piedāvājums ir konkurētspējīgs Tele2 piedāvājumam,» sacīja Ā.Žīgurs. Kopumā RS ir reģistrēti aptuveni 550 mobilo telefonu numuru.
Sakaru problēma
«Šāda veida problēmām ir individuāls raksturs un pateicoties tam, ka palielinās klientu skaits, uzzinām par tām. Jau vairākkārt ar RS vadību apspriedām sakaru problēmu, kurai ir konkrēts iemesls. Sakarā ar to, ka uzņēmuma darbiniekiem darbs bieži vien norit pagrabos, pagalmos, kuri norobežoti ar ēkām, kā arī vecās mūra ēkās, rodas sakaru apgrūtinājumi,» Db norādīja Tele2 biznesa klientu nodaļas vadītājs Juris Aizupietis. «Šādas problēmas ir visiem sakaru operatoriem, tāpēc norit nepārtraukts darbs pie sakaru kvalitātes paaugstināšanas,» atzīmēja J.Aizupietis.