Jaunākais izdevums

Šodien Nissan Motor Co., Ltd. paziņoja 2008. finanšu gada, kas beidzas 2009. gada 31. martā, trešā ceturkšņa, kā arī tā pirmo deviņu mēnešu finanšu rezultātus.

Nissan zaudējumi 2008. finanšu gada trešajā ceturksnī bija 0,55 miljardi eiro.

Tos ir ir veicinājusi kritiskā pasaules ekonomikas stāvokļa pasliktināšanās 2008. kalendārā gada otrajā pusē, tai skaitā spēcīgā Japānas jenas kursa negatīvā ietekme, straujš pircēju uzticības kritums visos lielākajos tirgos un produktu klāsta pasliktināšanās.

Daži galvenie rādītāji 2008. gadā no aprīļa līdz decembrim:

- neto peļņa pēc nodokļiem samazinājās par 87,5 % līdz 0,29 miljardiem eiro;

- neto ieņēmumi samazinājās par 14,7 % līdz 44,25 miljardiem eiro;

- peļņa pirms nodokļiem samazinājās par 84,0 % līdz 0,61 miljardam eiro;

- operatīvā rentabilitāte samazinājās līdz 1,4 %;

- peļņa no pamatdarbības samazinājās par 84,0 % līdz 0,6 miljardiem eiro;

- visā pasaulē kopā Nissan pārdeva 2 633 000 automobiļu (par 3,0 % mazāk).

Pirmajos trīs gada ceturkšņos Nissan prezentēja astoņus pilnīgi jaunus produktus, tai skaitā jauno Nissan Z, Cube un Qashqai+2.

Nissan paziņoja arī par stāvokļa uzlabošanas pasākumiem, kas plānoti, lai uzlabotu uzņēmuma darbības efektivitāti pašreizējās ekonomikas un finanšu krīzes apstākļos. Uz laiku tiks apturēts vidējā termiņa biznesa plāns Nissan GT2012, bet ar kvalitāti un bezizmešu transportlīdzekļiem saistītie plāni paliks spēkā. Pasākumu ietvaros ietilpst arī darbinieku skaita samazināšana par 20 000 visā pasaulē, direktoru padomes bonusu atcelšana, stingra krājumu kontrole, apmēram 10 jaunu modeļu prezentēšana katru gadu un ciešākas sadarbības iespēju meklēšana ar Renault-Nissan aliansi

picturegallery.20e8e9de-ad5d-4c53-bd60-8dd55486dbf0

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņdesmito gadu beigās krīze autoražotājā Nissan Motor sasniedza savu kulmināciju. Bez rūgtām zālēm neiztika, taču tās ātri vien mirstošo uzņēmumu atgrieza dzīvē.

1999. gadā, kad notika Renault un Nissan apvienošanās, japāņu autobūvētājs bija visai nožēlojamā stāvoklī, vēsta dp.ru. Nissan tirgus daļa nepārtraukti samazinājās jau 27 gadus pēc kārtas, parādi tuvojās 20 miljardiem eiro. Uzņēmuma vadības sistēmā un dokumentācijā valdīja haoss, visi pretkrīzes pasākumi aprobežojās ar taupīšanu uz kancelejas preču un apkopēju rēķina.

K. Gons paziņoja, ka trīs gados Nissan ir jāizved no krīzes un nekavējoties slēdza piecas autoražotāja rūpnīcas Japānā, kā arī atlaida 14% no darbiniekiem – pārsvarā no administrācijas. K. Gons izlēma pārdot uzņēmuma rezerves daļu ražošanas nozari, paziņoja, ka jāpārtrauc lielākās daļas tābrīža Nissan modeļu ražošana, kā arī Nissan iekšienē tika atcelta Japānai tradicionālā sistēma – darba līguma slēgšana uz mūžu un karjeras izaugsme atkarībā no uzņēmumā nostrādātā laika. Tas izraisīja šoku – daļa darbinieku izdarīja pašnāvības, pār Japānu pāršalca protestu vilnis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada decembrī starp SIA Skandi Motors un reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe tika parakstīts kopējās sadarbības līgums. Tā ietvaros Skandi Motors ir tiesīgs tirgot jaunas Nissan automašīnas un veikt Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

Pēc vairāk nekā mēneša ilgiem sagatavošanās darbiem, intensīvām tirdzniecības un servisa apkalpojošā personāla apmācībām, Skandi Motors ir gatavs uzņemt savā autocentrā, Lielirbes ielā, Nissan esošos un potenciālos klientus.

«Prieks, ka Nissan ģimenei ir piebiedrojies tik spēcīgs sadarbības partneris kā Skandi Motors. Tagad Nissan zīmols ir pārstāvēts abās Rīgas pusēs, kas ir ērti tiem Nissan automašīnu īpašniekiem, kas dzīvo Daugavas otrā pusē. Nissan Nordic Europe nākotnes plānos ietilpst paplašināt Nissan tīklu reģionos,» sacīja Margus Mikk, Baltijas reģiona vadītājs Nissan Nordic Europe. «Manuprāt, šis ir tieši īstais brīdis, lai ieguldītu tīkla paplašināšanā un būt gataviem laikam, kad ekonomika sāks atveseļoties.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Hyundai markas pārstāvis Skandi Motors ir noslēdzis sadarbības līgumu ar reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe, lai no 2010. gada Latvijā pārstāvētu arī Nissan zīmola intereses.

Skandi Motors valdes loceklis Ainars Liljē pastāstīja, ka šobrīd tiek kārtotas pēdējās formalitātes, lai jau nākamā gada sākumā Nissan klienti varētu izmantot servisa pakalpojumus, savukārt no janvāra vidus Lielirbes ielas autosalonā līdzās Mitsubishi un Hyundai markas automobiļiem tiks izveidota speciāla Nissan automobiļu tirdzniecības zona. A. Liljē atzina, ka jaunā pārstāvja primārais uzdevums būs nodrošināt Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, kā arī Nissan modeļiem nepieciešamās rezerves daļas. Nissan Nordic Europe Baltijas reģiona vadītājs Margus Miks (Margus Mikk) izteica gandarījumu par noslēgto sadarbības līgumu, uzsverot, ka Nissan markai šobrīd ir vitāli nepieciešams uzticams partneris, un Skandi Motors tāds esot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu

Aldis Zelmenis,16.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savulaik robustā Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu, tādējādi atvadoties no sava «džipiskā» šarma.

Lai kā arī Nissan mārketologi censtos propagandēt, ka X-Trail dizains ir atšķirīgs no krosovera Qashqai, taču pat bērnam ir skaidrs, ka jaunais X-Trail pārvilcis strīpu pagātnei un vairs nesekos iepriekšējā modeļa dizaina vadlīnijām. Turpmāk kantainā un robustā visurgājēja tēls tiks nomainīts pret maigākām un plūstošākām virsbūves līnijām, pārmantojot pilsētas kros­overa Qashqai vizuālos pamatelementus un zemapziņā apņemoties turpmāk vairāk pārvietoties pa gludiem ceļiem, nevis meklēt piedzīvojumus, vizinoties pa lauku ceļiem vai meža stigām.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Izmēru ziņā jaunais X-Trail ir par 17 mm garāks (4643 mm) nekā iepriekšējās paaudzes modelis, un tam ir par 76 mm garāka riteņu bāze. Turklāt jaunais modelis ir par 30 mm platāks un 5 mm zemāks nekā iepriekšējais X-Trail, bet virsbūves vēdera attālums līdz ceļa virsmai ir saglabāts 21 centimetru augsts. Virsbūves izmēru, jo īpaši auto kopējā garuma un riteņu bāzes palielināšana tiešā veidā kalpos tam, lai salonā pasažieri justos ievērojami komfortablāk nekā parastajā Qashqai, turklāt aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis X-Trail ir ievērojami platāks, lai iekāpšanas un izkāpšanas procesu padarītu maksimāli ērtu. Ne jau velti jaunajam X-Trail ir deleģēts pārņemt Nissan Qashqai +2 funkcijas. Līdz ar to salonā ir iespēja uzstādīt trešo sēdekļu rindu, lai X-Trail nomināli varētu saukties par septiņvietīgu auto. Tas gan drīzāk ir ķeksīša pēc, jo plānajos papildkrēsliņos labākajā gadījumā varēs iestūķēt pirmsskolas vecuma bērnus, bet visiem pārējiem tas varētu būt moku sols, kur izciest grēkus. Vadoties pēc autobūves šā brīža modes, jaunais X-Trail ir kļuvis par 90 kg vieglāks. Lai panāktu vieglāku, bet tajā pašā laikā izturīgāku čaulu, 49% X-Trail virsbūves konstrukcijas veido īpaši izturīgs tērauds. Pašmasas samazināšanai palīdzējusi moderno kompozītmateriālu izmantošana. Piemēram, bagāžnieka durvis ir izgatavotas no plastmasas, nevis tērauda, bet priekšējā un aizmugurējā bufera konstrukcijā ir optimizēts materiāla biezums. Neapšaubāmi aiz jaunā X-Trail ādas slēpjas daudz visādu pasīvās un aktīvās drošības, kā arī komforta labumu, ko daudzi jau paspējuši iepazīt jaunajā Nissan Qashqai. Pagaidām svarīgākais jautājums, vai jaunais X-Trail iepatiksies pašmāju pircējiem. To noteiks jaunā modeļa cena, ko Nissan reģionālais importētājs vēl neatklāj.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan Juke - transformējies

Aldis Zelmenis,01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No love or hate dizaina vāģa otrās paaudzes Nissan Juke ir transformējies par modernu, harmoniska izskata racionālu krosoveru

Pirms teju desmit gadiem Nissan Juke bija mazo krosoveru ēras aizsācējs. Neraugoties uz savu kukaiņu pasaulei līdzīgo eksterjera dizainu, kliedzošais izskats daudzos gadījumos deva vēlamo efektu. Pats par sevi saprotams, ka, izpelnoties pircēju uzmanību, strauji auga arī konkurentu skaits, kas arī vēlējās piedalīties «ballītē» un iesaistīties cīņā par pircēju naudas makiem. Šodien ikviena sevi cienoša autoražotāja modeļu aptverē obligāti ir jābūt mazās klases krosoveram. Nav brīnums, ka segmentā, ko savulaik aizsāka Nissan Juke, šodien var uzskaitīt vairāk nekā 20 konkurentus. To skaits joprojām turpina augt, jo šī automobiļu kategorija nav zaudējusi savu aktualitāti, drīzāk otrādi – tā turpina augt, un analītiķi prognozē, ka šis segments līdz 2023. gadam no kopējā Eiropas jauno auto tirgus pīrāga «nokodīs» vismaz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Nissan Pulsar piecdurvju hečbeka izlaišanu japāņu ražotājs cer aizķerties automobiļu klasē, kuru savulaik bija spiests pamest

Iepriekš Nissan krāsas C segmentā pārstāvēja Nissan Sunny, bet līdz 2006. gadam Nissan Almera modeļi. Tieši konkurences un vājo pārdošanas apjomu dēļ Nissan Almera bija spiests izstāties no šīs klases, taču, Nissan Qashqai un Nissan Juke veiksmes spārnots ir gatavs ar jaunu spēku tajā atgriezties. Drosmīgs lēmums, jo šajā segmentā cīņa par pircēju labvēlību ir īpaši nežēlīga, un katra jaunpienācēja ienākšana tirgū no daudzgalvainā konkurentu pulka netiek uzņemta ar ovācijām. Kompaktklases klubiņa vecbiedri, vai tie būtu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra vai Škoda Octavia, Toyota Auris, Peugeot 308 – ikviens no nosauktajiem un vēl nenosauktajiem ir gatavs zaļknābim Pulsar kārtīgi sadot pa degunu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Nissan šā gada Tokijas autošovā plāno demonstrēt trīs elektroauto konceptus – Nissan Pivo 3, Esflow un Townpod.

Nissan Pivo 3 ir jau trešais modelis Pivo sērijā. Tā būs ļoti kompakta automašīna, tās garums ir 10 pēdas (aptuveni trīs metri), tai ir trīs sēdvietas un automašīna ir aprīkota ar sānu kamerām, kas atvieglos transportlīdzekļa novietošanu stāvvietā, vēsta Motor Authority.

Savukārt Nissan Esflow debitēja jau 2011. gada martā notikušajā Ženēvas Autošovā. Šis elektroautomobilis ir paredzēts galvenokārt kā sporta automašīna. Paredzēts, ka Nissan Esflow spēs nobraukt 240 kilometrus ar vienu akumulatora uzlādes reizi.

Nissan Townpod konceptautomašīna paredzēta galvenokārt uzņēmējiem. Automašīnas salons aprīkots ar diviem ekrāniem – viens kalpo kā instrumentu panelis, kurā redzma informācija par automobiļa ātrumu, akumulatora uzlādes līmeni un satelītnavigācijas dati. Otrs skārienjūtigs ekrāns ļauj kontrolēt navigācijas un audio sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Nissan automašīnu atsaukumā, par kuru tika paziņots pagājušajā nedēļā, ietilpst arī transportlīdzekļi Latvijā, to portālam db.lv apstiprināja Nissan Nordic Europe OY mārketinga menedžeris Henrijs Daums (Henri Daum).

«Jā, ierobežots skaits transportlīdzekļu Latvijā ir iekļauti šajā kampaņā. Mēs nosūtīsim pilnu VIN kodu sarakstu Latvijas automašīnu reģistrācijas iestādei, un viņi sniegs mums galīgo skarto automašīnu skaitu,» sacīja H. Daums, atbildot uz jautājumu, vai Nissan automašīnu atsaukums attiecas arī uz Latviju. Šāda procedūra esot nepieciešama, lai pārliecinātos, ka kampaņā ir iekļauti visi skartie transportlīdzekļi.

Pēc tam Nissan Nordic Europe OY sagatavošot vēstules klientiem, un Latvijas Ceļu satiksmes drošības direkcija Nissan importētāja vārdā šīs vēstules izsūtīšot klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tokijas automašīnu šovā Ceatec 2012 prezentēta Nissan elektriskā automašīna, kas var noparkoties automātiski, raksta BBC.

Prezentētā Nissan NSC-2015 ir tikai prototips, tomēr automašīnas nosaukums liek domāt, ka Nissan plāno to piedāvāt pārdošanā 2015 gadā. NSC-2015 ir pārveidota Nissan Leaf modeļa versija.

Jaunā automašīna aprīkota ar sensoriem, kamerām, datoriem un 4G komunikācijas tehnoloģiju, lai nodrošinātu tās pārvietošanos.

Demonstrācijas laikā Tokijā automašīna autopilota režīmā pārvietojās ar ātrumu pieci km/h pa taisnu trajektoriju un atpakaļ, kā arī spēja apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Tāpat tika prezentēta NSC-2015 spēja atpazīt ceļa zīmes, kas krāsotas uz brauktuves, automašīna varēja arī apstāties krustojumā. Nissan pārstāvis prezentēja arī iespēju automašīnu vadīt ar telefona palīdzību, atrodoties ārpus braucamrīka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Nissan oficiālā pārstāvja Latvijā Norde vadītāju Daini Bremzi

Lelde Petrāne,05.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Norde vadītājs Dainis Bremze. Norde ir uzņēmums ar 100% privātu kapitālu. Īpašnieki - Dainis, Didzis un Gints Bremzes. Norde uzsākusi visa autocentra totālu rekonstrukciju, nepārtraucot ikdienas darbu, lai no 1. aprīļa sāktu strādāt pēc Nissan jaunā pasaules koncepta. «Tās būs lielas un ļoti modernas, tehnoloģijām piesātinātas un vizuālas pārmaiņas gan pircējiem, gan servisa apmeklētājiem,» sola D. Bremze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autoražotāja Nissan jaunākās paaudzes mazās klases Nissan Micra modeli ieraudzīsim 2010. gada Ženēvas autoizstādē, bet šobrīd masu medijiem ir nodotas pirmās modeļa skices.

Nākamā gada martā ir paredzēts, ka Micra nonāks tirdzniecībā visā pasaulē. Vispirms tā būšot Taizeme, bet pēcāk arī pārējās 150 pasaules valstis saņemšot piecdurvju Nissan Micra modeli.

Pats galvenais, ka spriežot pēc pirmajām modeļa skicēm Micra atvadīsies no ekstravagantās ārienes, tā vietā priekšroku dodot tradicionālajām virsbūves formām pie kā ir pieraduši mazās klases automašīnu pircēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai un Mitsubishi dīleris Skandi Motors Liepāja oficiāli kļuvis par Nissan zīmola pārstāvi Kurzemē.

Novembra sākumā Skandi Motors Liepāja ir oficiāli pilntiesīgs veikt jaunu Nissan automašīnu tirdzniecību, Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

«Tikai gada sākumā ieguvām tiesības pārstāvēt Nissan zīmolu Skandi Motors autocentrā Rīgā, Lielirbes ielā, un ir patiess prieks, ka tik īsā laika periodā esam paplašinājuši savu darbību un piepildījuši savu mērķi būt tuvāk esošajiem un arī potenciāliem Nissan klientiem Kurzemē, Nissan zīmolu apkalpojot arī Liepājā. Uzskatu, ka nākotnē mūsu primārais uzdevums ir nodrošināt arī Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, ātras un precīzas diagnostikas iespējas, ražotāja prasībām atbilstošus remontdarbu veikšanas procesu, kurā tiek izmantots piemērots aprīkojums, instrumenti un Nissan oriģinālās rezerves daļas. Neizpaliek arī jaunu Nissan automašīnu pārdošana,» saka Skandi Motors valdes loceklis A.Liljē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan audzē tirgus daļu

Jānis Rancāns,30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves kompānija Nissan biznesa gada pirmo ceturksni noslēgusi ar pamatražošanas peļņu 120,7 miljardu jenu (1,17 miljardu eiro) apmērā, informē kompānija.

Kopumā pasaulē aizvadītajā ceturksnī Nissan pārdvusi 1,2 miljonus automobiļu, kas ir 14,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada. Kompānijas globālā tirgus daļa palielinājusies par 0,4%, sasniedzot 5,9%.

Nissan norāda, ka nākamajos šā finanšu gada ceturkšņos jauno produktu laišanas klajā tempu un apjomu plānots palielināt, atjaunojot Nissan, Infiniti un Venucia zīmolu populārāko automobiļu modeļu klāstus. Tāpat Nissan ieplānojusi palielināt sava zīmola atpazīstamību, atklājot multivides reklāmas kampaņu.

«Par spīti izaicinošajiem makroekonomiskajiem apstākļiem, Nissan šī finanšu gada pirmajā ceturksnī ir sasniedzis cienījamus rezultātus,» sacīja Nissan prezidents un izpilddirektors Karloss Gosns (Carlos Ghosn).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gadā Nissan rūpnīcā Sanderlendā izgatavoja trešo daļu no viesiem jaunajiem automobiļiem Apvienotajā Karalistē (AK), un tā atzīta par AK lielāko auto ražotni jau 12. gadu pēc kārtas. Rūpnīcā ražo visu laiku populārāko Nissan modeli Eiropā - Nissan Qashqai, un rudenī tur sāksies arī jaunākā Nissan krosovera Nissan Juke ražošana.

Pagājušā gada dati, ko publicējusi Automobiļu ražotāju un tirgotāju savienība (Society of Motor Manufacturers and Traders), parāda, ka Sanderlendā saražotie 338 150 auto ir vairāk nekā trešā daļa no 999 460 pasažieru automobiļiem, kas izgatavoti AK. Rūpnīcā visvairāk izgatavotais automobilis ir Qashqai – saražoti gandrīz 200 000 auto. Abi pārējie rūpnīcā ražotie modeļi - Micra un Note – arī ir bijuši ļoti veiksmīgi gadā, kuru nomāca ekonomiskā krīze. Abu automobiļu ražošana tika pastiprināta, lai apmierinātu papildu pieprasījumu, kas radās Eiropas auto kompensāciju shēmu ieviešanas rezultātā, ieskaitot iniciatīvu, kas joprojām ir spēkā AK.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai garantētu Nissan īpašniekiem nepieciešamos servisa pakalpojumus Nissan reģionālais pārstāvis Nissan Nordic Europe ir noslēdzis sadarbības līgumu ar SIA SV Autohof, kura specializācija ir virsbūves remonts un krāsošanas darbi.

Ņemot vērā Nissan Nordic Europe lēmumu pārtraukt sadarbību ar finanšu grūtības nonākušo SIA Motorcentrs (iepriekš oficiālais Nissan pārstāvis) bija nepieciešamība atrast jaunu un uzticamu servisa parteri, lai nodrošinātu atbalstu Nissan pārstāvim Norde auto, teikts Nissan Nordic Europe paziņojumā. Jau 13 gadus strādājošais SV Autohof līdz šim ir nodarbojies ar dažādu marku mazlietotu vieglo automobiļu tirdzniecību, remontu, virsbūves darbu veikšanu un krāsošanu.

Tagad Nissan īpašnieki pēc ražotāja noteiktajiem apkalpošanas standartiem atbilstošas apkopes saņemšanai, garantijas remontiem var vērsties SV Autohof, kā arī lai iegādātos oriģinālās rezerves daļas un papildus aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas «nozombējis» klientus Latvijā

Aldis Zelmenis,19.01.2018

Koši zilas krāsas Nissan Qashqai lepnākājā Tekna+ aprīkojumā ar 130 ZS jaudīgu 1,6 dīzeļmotoru un Xtronic variatoru, kas nonāca DB autoapskatnieka rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti.

Arī pēc 2017. gada statistikas rezultātiem Nissan Qashqai ir Latvijas jauno auto tirgus visvairāk pirktais modelis

Kopš debijas 2007. gadā Nissan Qashqai ar aktīvu vietējo dīleru darbu ir «nozombējis» klientus Latvijā, ieskaitot arī tos, kuri iepriekš nekad nebija raudzījušies Nissan virzienā. Arī pēc desmit gadiem hipnozes seanss turpinās, tomēr nevar noliegt, ka ar jaunu konkurentu parādīšanos tās iedarbība pamazām atslābst.

No otras puses, arī Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti, attiecīgi Qashqai pavisam nesen ir atgriezies no padziļinātas atveseļošanās kūres. Pēc Nissan marketologu solītā, šajā atjaunošanas procedūras laikā Qashqai ir saņēmis 1300 dažāda veida uzlabojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma «Nissan Motor» bijušais padomes priekšsēdētājs Karloss Gosns ceturtdienas rītā atkal tika aizturēts Tokijā, ziņoja Japānas raidsabiedrība NHK un citi mediji.

Jaunā aizturēšana notika laikā, kad Tokijas prokuratūra apsver iespēju izvirzīt Gosnam jaunu apsūdzību, kas būtu ceturtā viņa lietā.

Kā ziņots, 65 gadus vecais Gosns martā pēc drošības naudas samaksāšanas viena miljarda jenu (7,8 miljonu eiro) apmērā atstāja Tokijas cietumu, kurā bija atradies kopš 19.novembra.

Prokurori ceturtdienas rītā ieradās Gosna pagaidu mājvietā Tokijas centrā, un pēc tam Gosns kopā ar viņiem iekāpa automobilī un aizbrauca.

Prokurori vēsta, ka Gosns aizturēts saistībā ar «Nissan» līdzekļu pārskaitīšanu 15 miljonu dolāru apmērā laika periodā no 2015.gada beigām līdz 2018.gada vidum. Prokuroriem ir aizdomas, ka piecus miljonus dolāru no šiem līdzekļiem Gosns izmantojis personīgiem tēriņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas prokuratūra piektdien izvirzījusi jaunas apsūdzības finanšu pārkāpumos bijušajam Japānas autobūves uzņēmuma Nissan Motor padomes priekšsēdētājam Karlosam Gosnam, paziņojusi tiesa.

Gosns un viņa līdzgaitnieks bijušais Nissan padomes loceklis Gregs Kelijs tika aizturēti 19.novembrī saistībā ar iespējamiem finanšu noziegumiem.

Gosns atrodas apcietinājumā saistībā ar apsūdzībām, ka viņš piecu gadu laikā līdz 2015.gada martam nav deklarējis aptuveni piecu miljardu jenu (40 miljoni eiro) ienākumus. Tāpat Gosnam izvirzītas apsūdzības par savu ienākumu nedeklarēšanu pēdējos trīs gados vēl četru miljardu jenu (32 miljoni eiro) apmērā.

Piektdien viņam oficiāli izvirzītas apsūdzības arī par mēģinājumu pierakstīt savus personiskos zaudējumus Nissan un maksājumiem kādam Saūda Arābijas uzņēmējam.

Jaunās apsūdzības saistītas ar to, ka ka Nissan uz laiku bija jāuzņemas 1,85 miljardu jenu (15 miljonu eiro) zaudējumi, kas finanšu krīzes laikā radās Gosna personīgo aktīvu pārvaldības fondam, un ka Nissan veicis maksājumus Saūda Arābijas uzņēmējam Haledam Džufali. Gosns skaidroja, ka šī nauda maksāta Džufali par reālu darbu, ko viņš paveicis, lai atrisinātu problēmas ar vietējo tirdzniecības pārstāvi. Kopumā Džufali kompānijai Khaled Juffali Company četros gados Nissan samaksājis 14,7 miljonus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma 2024.gada valsts budžetu, kurā konsolidētā budžeta ieņēmumi plānoti nepilni 14,5 miljardi eiro, izdevumi - nedaudz virs 16,2 miljardi eiro, bet vispārējās valdības budžeta deficīts plānots 2,8% no iekšzemes kopprodukta (IKP).

Par budžetu nobalsoja 52 deputāti, pret bija 27.

Saeima budžeta projektu un 19 to pavadošos likumus skatīja nepilnas trīs dienas, debatēm ar pārtraukumiem kopumā veltot aptuveni 27 stundas. Budžeta izskatīšana ieilga, jo politiķi bija apņēmušies to neskatīt pa naktīm. Salīdzinoši 2023.gada budžets tika pieņemts martā pēc aptuveni diennakti ilgas nepārtrauktas sēdes, par to saņemot kritiku par neauglīgu darbu.

Savukārt, piemēram, 2022.gada budžeta pieņemšana, kas 2021.gadā Covid-19 pandēmijas laikā notika e-Saeimas platformā, kopā ar pārtraukumiem, bet nerēķinot brīvdienas, prasīja 51 stundu. Ieskaitot brīvdienas, darbs pie budžeta tolaik ritēja no 15.novembra līdz 23.novembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 17.februārī konceptuāli atbalstīja valdības virzīto likumprojektu "Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam", kurā 2023.gada valsts konsolidētā budžeta ieņēmumi tiek plānoti 12,721 miljarda eiro apmērā, savukārt izdevumi - 14,673 miljardu eiro apmērā.

Kā priekšlikumu iesniegšanas pēdējā diena noteikta pirmdiena, 20.februāris.

Tāpat deputāti konceptuāli atbalstīja grozījumus vairākos saistītajos likumos - Pasta likumā, likumā "Par piesārņojumu", Izglītības likumā, likumā "Par valsts pensijām", Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā, Bērnu tiesību aizsardzības likumā, Valsts sociālo pabalstu likumā, Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumā, Valsts kultūrkapitāla fonda likumā, Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likumā, likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām", likumā "Par sociālo drošību" un Ceļu satiksmes likumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autoražotājs Nissan šī gada Ženēvas autoizstādē demonstrēs jaunu sērijveida krosoveru Nissan Juke, kurš pēc izmēriem būšot nedaudz mazāks par slaveno bestselleru Nissan Qashqai.

Jaunais auto ir veidots no Nissan Qazana koncepta, ko pirmo reizi ieraudzījām pērnā gada Šveices pilsētā notiekošajā autoizstādē. Pagaidām informāciju par jauno sērijveida modeli Nissan vēl neatklāj.

Paredzams, ka Nissan Juke sērijveida auto ražos Sanderlendas (Lielbritānija) rūpnīcā, kur tiek ražoti arī piecvietīgie Qashqai un septiņvietīgie Qashqai +2. Interesanti, ka vismaz pagaidām Nissan Europe pārstāvji nenoliedz iepriekš sniegto informāciju, ka arī sērijveida modelim pirmās un otrās sēdekļu rindas durvju atvēršanas princips būs tieši tāds pats kā 2009. gada Ženēvas auto izstādē izrādītajam Qazana konceptmodelim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne,16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstība pirmdien atbalstīja Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto likumprojektu par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam, kurā valsts konsolidētā budžeta ieņēmumi nākamajā gadā plānoti 15,081 miljarda eiro apmērā, savukārt izdevumi - 17,093 miljardu eiro apmērā.

Salīdzinot ar 2024.gada budžetu, 2025.gadā plānotie valsts budžeta ieņēmumi paredzēti par 583,2 miljoniem eiro lielāki. Savukārt valsts budžeta izdevumi 2025.gadā paredzēti par 876,5 miljoniem eiro lielāki nekā 2024.gada valsts budžeta likumā. Pamatbudžetā plānotie ieņēmumi veido 10,2 miljardus, bet izdevumi 12,7 miljardus eiro. Savukārt speciālajā budžetā ieņēmumi plānoti 5,2 miljardu eiro, bet izdevumi 4,7 miljardu eiro apmērā.

Par galveno valsts prioritāti noteikta valsts iekšējā un ārējā drošība.

Nākamā gada vispārējās valdības budžeta deficīts plānots 1,3 miljardu eiro jeb 2,9% apmērā no iekšzemes kopprodukta (IKP).

Budžetā plānots noteikt maksimālos valsts parāda griestus 2025.gada beigās 21 miljarda eiro apmērā jeb 47,3% no IKP. Savukārt IKP nākamgad plānots 44,379 miljardu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien pēc aptuveni diennakti garas sēdes, debatēs pavadot arī visu nakti, galīgajā lasījumā pieņēma šā gada valsts budžetu un budžeta ietvaru nākamajiem trim gadiem.

Par budžetu nobalsoja 52 deputāti, bet pret bija 39 parlamentārieši.

Budžeta skatīšanas gaitā parlaments noraidīja visus opozīcijas priekšlikumus, bet atbalstīja vairākus valdības un ministriju priekšlikumus par izmaiņām kopā ap 10 miljonu eiro apmērā. Tāpat nolemts ap 135 000 eiro piešķirt Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku atalgojuma palielināšanai.

Darbs pie budžeta likumu pakotnes galīgajā lasījumā un ar to saistīto jautājumu skatīšanas sākās 8.martā plkst.9 no rīta. Debatēm iestiepjoties naktī, tika saīsināts izteikšanās ilgums un daudz repliku veltīts darba kvalitātes trūkumam šādos apstākļos, taču budžeta skatīšana tika turpināta. Iepriekšējos gados līdzīga prakse - budžeta skatīšana visu nakti - ir saņēmusi nopēlumus kā neauglīga, ir mēģināts no tās atteikties un budžetu skatīt vairākas dienas pēc kārtas, taču šoreiz deputāti atgriezās pie "nakts sēdes tradīcijas".

Komentāri

Pievienot komentāru