Šlesers un Dolgopolovs lielā steigā grib uzsākt Ziemeļu šķērsojuma būvi, lai arī nav skaidrs, kur ņemt vajadzīgo miljardu latu. Lai iegūtu naudu tilta būvniecībai Šlesers piedāvā ieviest maksu uz visiem tiltiem, svētdien vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga.
Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers gribot milzu tiltu ar neskaitāmiem pievedceļiem, Attīstības departamenta direktors Sergejs Dolgopolovs – tuneli. Abi aizstāvot savu savu lolojumu un kritizējot otra.
Rīgas vicemērs, Brīvostas valdes priekšsēdētājs Ainārs Šlesers raidījuma veidotājiem stāstījis:
«Ja mēs runājam par tuneli, tad tunelis, pirmkārt, ir dārgāks, otrkārt, rodas problēma, jo grunts tajā vietā, kur būtu jāatrodas šādam tunelim, viennozīmīgi liktu mums pārtraukt ostas darbību šajā teritorijā, būtu nepieciešams ne tikai tuneli borēt, bet nāktos traucēt ostas darbību un viena no lielākajām problēmām būtu tā, ka uz būvniecības laiku būtu apdraudēta, piemēram, kruīza kuģu ienākšana Rīgas centrā, kas nozīmē, ka mēs izietu ārpus aprites, to mēs atļauties nevaram, jo pašreiz kruīza kuģu skaits sāk palielināties Rīgas ostā. »
Savukārt RD Attīstības komitejas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs sacījis:
«Būs zināmas problēmas, ja mēs paliksim pie augstā tilta. Tikai tādā gadījumā. Ja mēs atgriezīsimies pie iegremdētā tuneļa, nu tad dabīgi tie zaudējumi būs absolūti minimāli, varbūt pat nebūs vispār. Iegremdētais tunelis nesākas pašā krastā, tāpēc arī nav runa par to, ka krasta darbībā kaut kas tiek mainīts. »
Šlesers gribot pieņemt lēmumu par celtniecību tūlīt, neraugoties uz to, vai ir Eiropas līdzfinansējums. Dolgopolovs domājot, ka reāla celtniecība varētu sākties ne ātrāk par 2014.gadu, kad varētu speciāli piesaistīt Eiropas līdzekļus. Šlesers vēloties Ziemeļu šķērsojuma vajadzībām vēl paņemt to struktūrfondu naudu, kuru valsts ietaupījusi, par krīzes cenām remontējot ceļus. Satiksmes ministrija šādas iespējas noraidot, jo Rīgas dome esot nogulējusi pieteikšanos un vilciens esot aizgājis.
Arī par struktūrfondu naudu pēc 2014.gada skaidrības nav, vēstīja raidījums. Ministrijā iesakot Šleseram un Dolgopolovam nogaidīt, jo nav izslēgts, ka pēc četriem gadiem Eiropas naudas ceļu būvei nebūs nemaz.
SM Investīciju departamenta direktore Ilze Aleksandroviča akcentējusi: «Šobrīd nevar pateikt, vai tāds projekts kā Ziemeļu šķērsojums varētu tikt finansēts no nākamā perioda finansējuma. »
«Šlesers ar Dolgopolovu saprot, ka ne valsts, ne Eiropas naudas, visdrīzāk, nebūs, tādēļ reālākais būtu sameklēt investoru vai aizņemties, taču par to negrib atklāti runāt, jo tad būtu jāatbild uz jautājumu, kā panāks šādam projektam tik nepieciešamās valsts un pašvaldības garantijas. Vismaz tuvākos gadus Latvija tādas nedrīkst izsniegt, jo to liedz vienošanās ar Valūtas fondu. Abiem šķērsojuma caursitējiem atšķiras arī izpratne, ko tilta investoram piedāvāt pretī, » informēja raidījums.
Šlesers rosinot ļaut iekasēt maksu par tilta šķērsošanu. Nekā personīga rīcībā esošās ziņas liecinot, ka viņš kādā sanāksmē ar tuvākajiem domubiedriem rosinājis pēc šķērsojuma uzcelšanas noteikt pārbraukšanas maksu uz visiem tiltiem. Dolgopolovs domājot, ka investors varētu būt gandarīts par iespēju attīstīt infrastruktūru blakus ceļam.
Attīstības komitejas priekšsēdis noliedzis, ka tilta finansēšanai varētu ņemt aizdevumu, kā tas darīts, ceļot Dienvidu tiltu.
Šlesers tik noraidošs neesot: «Tiek piedāvāti dažādi finansēšanas modeļi, bet, viennozīmīgi, tas, kas šodien jau ir skaidrs, ka Rīgas pilsēta no sava budžeta nevar finansēt šāda koridora izbūvi un līdzekļi būs jāpiesaista no ārējiem resursiem. »
Kā vēstīja raidījums, «abu politiķu degsme būvēt šķērsojumu saistīta ar iešanu uz Saeimu. Gan Šlesers, gan Dolgopolovs rudenī grasās startēt Saeimas vēlēšanās. Tādēļ šobrīd ir pēdējais brīdis, kad viņiem ir iespēja par Ziemeļu šķērsojumu lemt ».