Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācija (LNKA) asi kritizē un nosoda ātro kredītu devēja LatCredit reklāmas praksi, kurā tiek aicināts festivālu apmeklēšanai ņemt kredītu līdz pat 500 eiro, informē asociācijas pārstāve Elīna Dobulāne.
Lai neveicinātu bezadtbildīgu aizņemšanos un nemestu ēnu uz visu nozari, LNKA vadītāja Baiba Fromane aicina AS Lateko Līzīngs, kurš strādā ar zīmolu LatCredit, pārtraukt reklāmas kampaņu. Ja reklāmas kampaņa netiks pārtraukta, atbilstoši mēri ir jāpieņem Patērētāju tiesību aizsardzības centram, uzskata B. Fromane.
«Īstermiņa kredīti ir salīdzinoši jauns finanšu sektora pakalpojums Latvijā, līdz ar to ir svarīgi, lai aizdevumi tiktu izmantoti pareizi. Reklāma, kurā tiek aicināts ņemt kredītu ballītei jeb šajā gadījumā - festivālam, ir nepieņemama, jo tā veicina bezatbildīgu aizņemšanos, kā arī rada nepareizu priekšstatu par pakalpojuma būtību,» uzsver Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijas vadītāja Baiba Fromane.
Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra apstiprinātās vadlīnijas godīgas komercprakses īstenošanai paredz, ka kreditēšanas pakalpojumu reklāma nedrīkst būt tāda, kas aicina vai mudina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai neizvērtējot tā nepieciešamību un piemērotību. Tas nozīmē, ka reklāmas materiālos nav ietverama tāda satura informācija, kas pēc būtības rosina patērētāju pieņemt nepārdomātu lēmumu, neizvērtējot konkrētā kredīta nepieciešamību un piemērotību, norāda B. Fromane.
LNKA pārstāv uzņēmumus, kuriem ir vairāk nekā 80% no kopējās nozares tirgus daļas.