Pasākumu organizētāji veido visai nopietnu biznesa nozari, kas gadā apgroza vismaz 11 miljonus eiro, un savā starpā sīvi konkurē, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Nozīmīgākie spēlētāji noteikti ir tie, kas apvienojušies Latvijas Pasākumu producentu asociācijā, taču arī ārpus tās ir vairākas pasākumu aģentūras ar savu klientu loku un pieredzi, piemēram, Chocolate Events,» saka Elīna Brīdaka, SIA Pilna servisa pasākumu aģentūra Pareizā ķīmija direktora vietniece. Latvijas Pasākumu producentu asociācijā (LaPPA) ir 14 biedri, bet pārējās aģentūras esot grūti apzināmas, jo liela daļa no tām ir viena vai divu cilvēku uzņēmumi, turpretī vairumā asociācijas kompāniju pastāvīgā darbā ir 7–10 darbinieki, teic Guntis Ērglis, SIA Ideju institūts valdes loceklis un LaPPA valdes priekšsēdētājs. Asociācijas lielāko kompāniju – SIA Ideju institūts un SIA BDG concerts – apgrozījums 2014. gadā bija vairāk nekā divi miljoni eiro. Vairāk nekā miljona eiro apgrozījums ir arī SIA Untitled un SIA Nords Event Communications, mazliet mazāk par vienu miljonu eiro apgrozījis SIA SponsorKing. «Tie ir vērā ņemami uzņēmumi. Šī ir nopietna industrija – asociācijas biedru kopējais apgrozījums 2014. gadā bija gandrīz 11 miljoni eiro. Tas norāda, ka mēs, līdzīgi kā jebkurš cits bizness, esam nopietna nozare. Lielās kompānijas apkalpo aptuveni 60% pasākumu. Atlikušos 40% organizē kādas 100 viena līdz divu cilvēku aģentūras,» saka G. Ērglis.
Konkurence – sīva
«Konkurence ir, bet tā ir veselīga, nav pārsātināta. Piemēram, mūsu apvienošanās asociācijā nozīmē to, ka savā starpā spējam sarunāties. Konkurence ir pareizajā līmenī – tā nevienā mirklī neļauj atslābt,» spriež G. Ērglis. Par to, vai nozare ir atvērta jauniem spēlētājiem, viņš nav pārliecināts. «Konkurence lēnām pieņemas spēkā, jo šī nozare ir atkopusies pēc krīzes un pamazām atgūst veselīgu pozīciju, kad pasākumus vairs neorganizē uzņēmuma sekretāres, bet tiek piesaistītas aģentūras. Šajā nozarē, kā ikvienā radošā jomā, svarīgākais ir tas, ko tu esi paveicis – atsauksmes. Tāpēc priekšroka ir aģentūrām, kuras jau sakrājušas savu klientu un pasākumu portfolio. Sevišķi būtiski tas ir pasākumu organizēšanas iepirkumos,» saka Oskars Šļakota, pasākumu aģentūras Piraija Event (SIA Piraija Group) direktors. SIA Untittled korporatīvo pasākumu projektu vadītāja Jana Kalniņa uzskata, ka šajā nozarē konkurence vienmēr ir bijusi liela. Īpaši izteikta tā ir jauno spēlētāju vidū, kuriem jāiegūst pirmie klienti, jāveido savs portfolio un klientu atsauksmes. «Nevarētu teikt, ka pēdējo gadu laikā tirgū būtu notikusi nozīmīga spēlētāju pārgrupēšanās. Pasākumu nozarei, manuprāt, veselīga konkurence ir labs attīstības virzītājspēks,» viņa spriež.
Visu rakstu Ne tikai ballītes, bet nopietna industrija lasiet 22. septembra laikrakstā Dienas Bizness.