Citas ziņas

Naomi Kempbela iesūdzēta tiesā par smaržu līguma laušanu

,28.10.2009

Jaunākais izdevums

Aromātu mārketinga kompānija vērsusies tiesā pret britu supermodeli Naomi Kempbelu (Naomi Campbell) par līguma laušanu, norādot, ka modele piesavinājusies miljoniem dolāru peļņu, ko viņa ir parādā kompānijai par smaržām, ko tā palīdzēja viņai attīstīt, ziņo Reuters.

N. Kempbela «ir guvusi miljoniem dolāru no smaržu un kosmētikas produktu pārdošanas, kas ir veidoti, attīstīti un virzīti tirgū ar Moodform Mission palīdzību», norāda kompānija.

Savukārt modele apsūdzības kategoriski noliedz.

Smaržas, par kurām radušās domstarpības ir Naomi Campbell, Cat Deluxe un Seductive Elixir.

Moodform informējusi, ka N. Kempbela veikusi regulārus maksājumus kompānijai, kā to prasa līgums, laika posmā no 2001. līdz 2008.gadam, bet tad šie maksājumi pēkšņi vairs nav veikti un modele ignorējusi kompānijas centienus ar viņu komunicēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Supermodeli šokējusi kampaņa, kuras ietvaros viņa salīdzināta ar Dairy Milk Bliss šokolādi, vēsta guardian.co.uk.

Saldumu gigants Cadbury nāks klajā ar oficiālu atvainošanos Naomi Kempbelai (Naomi Campbel), jo supermodele uzskata, ka reklāma, kur viņa salīdzināta ar šokolādi, ir rasistiska.

Cadbury šokolādes Bliss reklāmā izmantoja saukli: «Pavirzies Naomi, pilsētā ir jauna dīva.»

Kempbela pavēstījusi, ka jūtas šokēta par šo reklāmu, kurā izzobotas Kempbelas dīvas stila dusmu lēkmes un uzvedība.

«Ir nelāgi tikt salīdzinātai ar šokolādi, ne tikai man, bet visām melnādainajām sievietēm un melnādainajiem cilvēkiem,» teikusi supermodele, turpinot:«Es tajā neredzu nekādu humoru. Tas ir apvainojoši un aizskaroši.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen Ģimenes aptiekas uzsāka pazīstamu zīmolu smaržu tirdzniecību par cenām, kuras ir ievērojami zemākas nekā veikalos. Reakcija uz šo daudzējādā ziņā bija tāda, kādu to prognozējām.

Tradicionālo smaržu iegādes vietu pārstāvju reakcija – ļoti nervoza. Uz aptieku tiek sūtīti gan veikalu darbinieki, gan (izrādās) arī juristi, lai «neuzkrītoši» pārbaudītu iepakojumus, derīguma termiņus, uzdotu dažādus ar smaržu tirdzniecību saistītus specifiskus jautājumus. Protams, viņus var saprast. Šajā nelielajā produktu nišā lieka konkurence nevienam nepatīk. Kaut man gan šķiet, ka daži tomēr ir sacēluši vētru ūdens glāzē.

Ģimenes aptieku klientu reakcija – ļoti pozitīva. Aptiekas apmeklētāji ir novērtējuši doto iespēju un akceptējuši faktu, ka smaržas turpmāk varēs iegādāties arī aptiekā. Veicām savu lojālo klientu aptauju, kurā noskaidrojies, ka gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju iespēju nopirkt smaržas aptiekā vērtē pozitīvi. Katrs trešais norāda, ka tas tomēr ir nedaudz neierasti un pie šīs iespējas vajadzēs vēl pierast. Kā jau varēja gaidīt, lielākā daļa (73% no respondentiem) apstiprināja, ka aptieka noteikti kļūtu par ierastu vietu smaržu iegādei, ja tās varētu nopirkt par izdevīgāku cenu nekā citviet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji, apvienojot spēkus ar Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieku un inženieru komandām, radījuši pirmo mobilo smaržu kameru "Scent Camera", kas ļauj uzsūkt, saglabāt un smaržot iepriekš ievāktās smaržas. Pateicoties ierīcei, ikvienam būs iespēja saglabāt savā bērnībā ceptās maizes smaržu, mīļāko ziedu vai neaizmirstama piejūras atvaļinājuma aromātu.

"Laika gaitā katra no mūsu maņām ir ieguvusi savu ierakstīšanas tehnoloģiju un tikai smaržas vēljoprojām ir tajā pašā pieejamības stadijā kā pirms 100 gadiem. Piemēram, fotogrāfija no ekskluzīvas, ar īpašām zināšanām darbināmas foto ierīces ir attīstījusies līdz viena klikšķa risinājumam mūsu telefonā. Taču, lai sajustu smaržu, mums ir pieejami vai nu iepriekš sagatavoti aromāti, vai ir nepieciešamas specifiskas ierīces un dziļas zināšanas, lai radītu savu aromātu. Mēs vēlamies panākt, lai cilvēki var saglabāt smaržas tik pat viegli kā uztaisīt fotogrāfiju vai nofilmēt video telefonā," stāsta "Scent Camera" vadītājs Sandris Mūriņš.

"Scent Camera" tehnoloģija ir balstīta gāzu hromatogrāfijas tehnoloģijās, kas tiek izmantota zinātniskiem nolūkiem. Plānots, ka nākotnē smaržu kamera ļaus ne tikai uzsūkt uzglabāt un atbrīvot smaržu, bet arī izveidot smaržu kopijas vēlamajā daudzumā, savai individuālai smaržu kolekcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Modes dizainere izveido savu smaržu līniju Cinnamons atelier

Vēsma Lēvalde,21.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes dizainere Antra Hanna Pujēna Francijā radījusi savu parfīma līniju ar Latvijas zīmolu Cinnamons atelier.

Pirmā smaržu «iziešana tautās» bija Latvijas modes festivāla Riga Fashion Mood Ventspils sesijā. Parfīmu kolekcijā iekļauti 12 aromāti sievietēm un četri aromāti vīriešiem.

Kopš maija vidus Cinnamons atelier parfīms atradis vietu Latvijas modes veikalā Taste Latvia, kā arī Galerijā Rīga. Šī līnija tapusi sadarbībā ar franču parfimēriem. «Mērķis ir radīt savu smaržu autorkolekciju, taču tam man vēl jāpamācās,» atklāj zīmola radītāja Antra Hanna Pujēna.

Izjūt tēlu smaržās

Antras mājas ir gan Rīgā, gan saulainajā Dienvidfrancijā, no kurienes ir viņas dzīvesbiedrs Marsels. Tur netrūkst ziedu un smaržu, tāpēc līdz domai par parfīma līnijas izstrādi viņa nonākusi gluži dabiski. «Esmu diezgan sensitīva būtne. Nevaru, piemēram, apģērbu vai apavus nopirkt internetā– man vajag visu pataustīt, sajust, apdomāt, kā tas iet kopā ar manu būtību, ar manu formu galu galā. Kad skatos ļoti labu filmu vai lasu labu grāmatu, tad bieži ir tā, ka jūtu – tā man sāk smaržot. Un tad es saprotu, ka izlasītais vai redzētais mani ir dziļi aizkustinājis,» stāsta dizainere. Smarža, viņa uzsver, ir viena no maņām, kas māk- sliniekiem ir ārkārtīgi svarīga. «Sākumā man likās, ka būtiskākais ir krāsa, krāsu kombinācija, tad seko kompozīcija, forma, un rodas dizains. Tā es veidoju savas tērpu kolekcijas. Taču arī garša, tauste un smarža ir ļoti lielas baudas, tās visas ir svarīgas, un ne tikai sievietēm,» apgalvo māksliniece. Francijā izstādē viņa iepazinusies ar vairākiem parfimēriem no smaržu dzimtenes Grasas Francijā, ieinteresējusies par šīs industrijas «virtuvi».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Skrāpele vēlas izkonkurēt līdzīgas preces no Ķīnas

Monta Glumane,21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piecpadsmit gadu laikā iegūstot pieredzi mazumtirdzniecības jomā, Kaspars Lūsis un Uldis Mežs radījuši zīmolu Skrāpele, ar ko vēlas izkonkurēt līdzīgas preces no Ķīnas.

Jelgavnieki radījuši kaķu nagu asināmos dēlīšus Skrāpele, kas izgatavoti no kartona. Abi ir seni draugi un 2000. gada sākumā nolēmuši, ka vēlas uzsākt savu biznesu. Lai gan ideja par kaķu nagu asināmo dēlīti ir aizgūta no ārzemēm, tomēr Skrāpeles izveidotāji pavadīja aptuveni divus gadus eksperimentējot, lai produktu izstrādātu. Nākamā gada pavasarī apritēs trīs gadi, kopš zīmols uzsācis savu darbību. Vairums pircēju zīmolu uzrunā sociālajā tīklā Facebook. K.Lūsis atzīst, ka pieprasījums ir tik liels, ka šobrīd ražošanu nācies nedaudz bremzēt, jo tā notiek pašu spēkiem privātmājas darbnīcā Jelgavā. Mēnesī tiek saražoti aptuveni 500 kaķu nagu asināmie kartona dēlīši. Lai gan pārsvarā uzņēmuma klienti ir no Latvijas, tomēr jelgavniekiem ir plāni arī saistībā ar eksportu. Tirdzniecību plānots attīstīt ar interneta palīdzību, tāpēc nav ierobežojumu, uz kurām valstīm produktus varēs sūtīt. Vienīgais ierobežojums - jo tālāk atradīsies klients, jo dārgākas būs sūtīšanas izmaksas. Kopumā uzņēmējdarbības uzsākšanai tika investēti mazāk nekā 10 000 eiro no privātajiem līdzekļiem. Zīmols reģistrēts jau ar esošu SIA ML ALFA, jo, pēc K.Lūša domām, tas liecina par reputāciju. «Ja kāds vēlas ar mums sadarboties, tad redzams, ka uzņēmums darbojas 15 gadus. Ja tik ilgi vari noturēties biznesā, tad tā ir kvalitātes zīme,» uzskata K. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē slavenās smaržas Chanel No 5 un Miss Dior satur vielas, ko nākotnē varētu aizliegt saskaņā ar jaunu Eiropas Savienības regulu, lai samazinātu alerģijas risku, raksta telegraph.co.uk.

Tādējādi pastāv iespēja, ka nākotnē Merilinas Monro mīļāko smaržu Chanel No 5 sastāvs varētu tikt mainīts. Šīs ir pasaulē populārākās smaržas un tiek tirgotas jau 93 gadus. Katrās 30 sekundēs pasaulē tiek pārdota viena šo smaržu pudelīte.

Smaržās tiek kombinēts jasmīns, roze, sandalkoks, vaniļa kopā ar citiem pamataromātiem.

Smaržu ražotāji patlaban izmisīgi mēģina pārveidot šos aromātus, lai piemērotos jaunajām prasībām.

«Piemērošanās ir izaicinājums, bet ir svarīgi arī saglabāt kvalitāti un identitāti, ņemot vērā arī jaunās prasības,» sacījis Chanel pārstāvis.

Jaunās marķējuma prasības nosaka, ka tam jāiekļauj arī brīdinājumus par alerģijām, tāpat kā medikamentiem, kas var palielināt smaržu cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Augstākās tiesas revolucionārās atziņas par priekšlīgumu: būtiski jaunumi darījumu slēdzējiem

Sergejs Rudāns, ZAB COBALT zvērināts advokāts,28.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās priekšlīguma slēgšana ir visai izplatīta parādība. Kā piemēru var minēt dzīvokļa pirkuma priekšlīguma parakstīšanu pirms daudzdzīvokļu mājas uzbūvēšanas, nomas priekšlīgumu, kad komersants vēlas rezervēt tiesības lietot telpas vēl neuzceltajā biroju ēkā, priekšlīgumu, ar kuru puses grib rakstiski nostiprināt panākto vienošanos par topošā kapitāla daļu pirkuma būtiskiem noteikumiem un atrunāt iepriekš veicamās sagatavošanās darbības.

Runājot ar klientiem par priekšlīgumu, daudzos gadījumos atklājas, ka viņiem ir nepareiza izpratne par šī darījuma būtību un tā radītām tiesiskām sekām. Bieži vien cilvēki kļūdaini uzskata, ka priekšlīgumam nav tāds pats saistošs spēks kā citiem darījumiem (piemēram, pirkumam vai nomai), proti, puse var atteikties no priekšlīguma izpildes (t.i., tajā norādītā līguma noslēgšanas) un vainīgajai pusei būs vienīgi jāatlīdzina ar priekšlīguma sagatavošanu saistītie izdevumi (piemēram, jurista, finanšu konsultanta vai tulka pakalpojumi). Tātad otra puse nevarēs prasīt priekšlīguma piespiedu izpildi un pilnu savu zaudējumu atlīdzināšanu (ieskaitot atrauto peļņu). Jāsaka, ka šādam aplamam viedoklim vēl pirms nesena laika bija zināms pamats, jo tas atbilda juridiskajā literatūrā izteiktajām atziņām un pat dažiem Augstākās tiesas spriedumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Iesaldēti un pārtraukti darījumi - ģeopolitiskās situācijas radītās blaknes Latvijas komercdarbībā. Kā risināt?

Karīna Šarikova, advokātu biroja "TGS Baltic" zvērināta advokāte,24.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komercdarbība vienmēr ir saistīta ar riskiem. Daļa no riskiem var izrietēt arī no politiskiem lēmumiem, kas var rezultēties arī sankcijās, kas ir īpaši būtiski pēdējo notikumu kontekstā Ukrainā, Krievijā un Baltkrievijā.

Ko varētu darīt Latvijas komersanti situācijās, kad plānotie vai noslēgtie darījumi ir saistīti ar sankcionētām personām? Nereti darījumi tiek iesaldēti un pārtraukti.

2021.gada izskaņā kokrūpnieki cēla trauksmi par Latvijas kredītiestāžu lielo piesardzību darījumos ar Baltkrieviju. Savukārt vairākas citas Latvijas kompetentās institūcijas, tostarp Latvijas Banka, norādīja, ka ģeopolitiskās situācijas saspīlējums varētu rādīt sarežģījumus uzņēmējdarbības veikšanā tikai atsevišķiem uzņēmumiem, bet ne Latvijas ekonomikai kopumā. Arī praksē ir zināmi gadījumi, kad uzņēmēji lūguši sniegt konsultācijas saistībā ar banku izteikto piesardzību darījumos ar Baltkrievijas komersantiem to pārstāvētajai valstij piemēroto sankciju dēļ. Tas apliecina, ka ģeopolitiskās situācijas saspīlējuma radītās blaknes uzņēmējus skar pat visai tieši un liek meklēt risinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alerģija pret veikalos nopērkamajiem krēmiem Agritu Jērumu aizvedusi pie dabīgu smaržu veidošanas meistarklasēm Smaržas burvība

Agrita pirms vairāk nekā deviņiem gadiem saskārās ar alerģisku reakciju pret veikalā pirktiem sejas krēmiem, kuri izraisīja acu asarošanu, šķaudīšanu. Apzinoties, ka ādas kopšanas līdzekļi tomēr ir vajadzīgi, viņa nokļuva dabīgās kosmētikas meistarklasē, kur uzzināja arī par ēteriskajām eļļām. Sākumā viņa vadījās pēc gatavām receptēm, izgatavojot pirmo krēmu, bet ar laiku, arvien drošāk eksperimentējot, pievērsās arī dabīgajām smaržām.

«Pieļauju, ka alerģisko reakciju izsauca konservanti un sintētiskās smaržvielas. Tā radās mana šodienas nodarbošanās. Es aicinu cilvēkus negaidīt, kad ķermenis sāks protestēt, bet jau laikus pāriet uz dabīgām alternatīvām. Protams, tas nav vienkārši. Arī man sākumā bija žēl izmest visas savas skaistās gatavo smaržu pudelītes, taču nespēju tās kādam atdāvināt, jo zināju, kas tajās iekšā,» klāsta Agrita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā tirdzniecības aparātā var iemest monētas un nopirkt kafiju, maizīti vai šokolādes tāfelīti, var arī iesmaržoties, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijas uzņēmums SIA Riemon (zīmols Perfume Vending) ir sācis smaržu tirdzniecības aparātu izgatavošanu. Pirmie prototipi jau ir testēti Rīgas autoostā un kinoteātrī Forum Cinemas.

Sākotnēji uzņēmumam bija ideja smaržu aparātus novietot tikai tualetēs – samērā intīmā teritorijā, tomēr kompānija uzstādīja vienu aparātu arī Rīgas autoostā, lai paskatītos, vai cilvēki izmantos pakalpojumu tik publiskā vietā.

«Iesmaržoties un krāsoties publiskās vietās tomēr īsti nav pieņemts, bet atsaucība bija tikai nedaudz sliktāka kā kinoteātra labierīcībās,» saka Jevgenijs Roščins, Perfume Vending vadītājs. Sākumā uzņēmums orientējās uz sievietēm kā mērķauditoriju, bet galu galā izrādījās, ka vīrieši smaržojas par aptuveni 20% vairāk. «Tas mūs izbrīnīja,» viņš atzīst. Jevgenijs pieļauj, ka, iespējams, sievietes šo pakalpojumu izmantojušas retāk, jo bieži vien ikdienā nēsā līdzi smaržas. Runājot par to, kā uzņēmums izvēlas aromātus, ko piedāvāt, viņš teic, ka liek lielāku akcentu uz dārgākām smaržām, kas veikalā maksā 80 un vairāk eiro, jo tie, kuri nevar atļauties tās nopirkt veikalā, var atļauties dažreiz iesmaržoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvērts Latvijā pirmais Itālijas apģērbu un pludmales zīmola Yamamay veikals.

55 kvadrātmetrus lielais veikals tirdzniecības centrā Spice izvietots pirmajā stāvā starp B un C ieejām.

«Saskaņā ar zīmola attīstības stratēģiju Yamamay redz Baltijas valstis kā vienu no būtiskiem izplešanās tirgiem. Mūsu galvenais mērķis ir piedāvāt kvalitatīvu produkciju par samērīgu cenu. Mēs jau veiksmīgi esam realizējuši pirmo soli – atverot pirmo veikalu Spicē ar nodomu tuvāko 2-3 gadu laikā sasniegt 8 veikalus Baltijā,» stāsta Yamamay pārstāve Ekaterina Modern.

2001.gadā nodibinātais Yamamay atvēris vairāk nekā 700 veikalus 40 valstīs.

Tā reklāmas sejas bijušas tādas slavenas modeles kā Naomi Kempbela un Keita Aptone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Katarā par 434 miljoniem dolāru tapis unikāla dizaina muzejs

Zane Atlāce - Bistere,29.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bagātākajā valstī Katarā (pēc iekšzemes kopprodukta uz vienu iedzīvotāju), netālu no Dohas lidostas svinīgā ceremonijā atklāts unikāla dizaina Nacionālais muzejs. Tā formas atgādina tuksneša rozes ziedu veidojumus.

Ēkas arhitekts ir prestižās Pickera balvas ieguvējs, francūzis Žans Nouvels (Jean Nouvel). Muzeja būvniecība izmaksāja 434 miljonus dolāru.

52 000 kvadrātmetru lielā futūristiskā, smilšu krāsas celtne ir pabeigta jau aptuveni divus gadus, taču tās oficiālā atklāšanas ceremonija aizkavēta, jo muzeja vadības komanda pārskatīja ēkas pieejamību.

Muzejs ir veidots kā brīvas formas telpa, bez durvīm, ļaujot apmeklētājiem burtiski plūst cauri laikam, telpām un tēmām. 11 galerijas 1, 5 kilometru garumā muzejā stāsta par Kataras vēsturi līdz pat mūsdienām.

Nouvels, kurš projektējis arī Luvras muzeju Abu Dabī, teicis, ka ēka ir Katara kultūras un tradīciju simbols. «Tā ir ēka ar dažādiem izmēriem - augstiem un zemiem griestiem - kombinācija, kas ir izteiksmīga un unikāla pasaulē,» arhitektu citē aljazeera.com. Autors neslēpj, ka viņa komandai nācies saskarties ar milzu problēmām, lai uzbūvētu ēku ar «lieliem izliektiem diskiem, krustojumiem un leņķiem».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Trešā lielākā ekonomika pasaulē atkal ieslīgusi recesijā

Gunta Kursiša,19.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāna, kas ir pasaulē trešā lielākā ekonomika, pēc martā notikušās zemestrīces un cunami šā gada pirmajos trīs mēnešos strauji sarukusi. Galvenie iemesli ir patēriņa un eksporta samazināšanās, vēsta BBC.

Gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar iepriekšējo ceturksni, iekšzemes kopprodukts (IKP) samazinājies par 0,9%. Savukārt gada griezumā tas sarucis par 3,7%. Tā kā jau divus ceturkšņus pēc kārtas IKP sarūk, valsts oficiāli ieslīgusi recesijā, Japāna piedzīvo krīzi.

Vissmagāk ir cietis patēriņš un eksports. Ekonomikas samazinājums ir lielāks nekā tika paredzēts – iepriekš tika lēsts, ka Japānas ekonomika varētu samazināties par 2%.

«Paredzam, ka Japānas ekonomika būs vāja vēl kādu laika posmu,» stāstīja Japānas ekonomikas ministrs Kaoru Josano (Kaoru Yosano).

Pēc katastrofas Japānas iedzīvotāji ir samazinājuši privāto patēriņu par 0,6%. Privātais patēriņš veido gandrīz 60% no Japānas ekonomikas. «Patēriņš bija zems jau 2010. gada beigu ceturksnī, bet zemestrīce izraisīja tālāku tā kritumu,» norādīja ekonomiste Naomi Finka (Naomi Fink). Aprīlī patērētāju uzticības indekss samazinājās līdz 33.1 punktam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par rentablāko Holivudas aktrisi atzīta Naomi Votsa

,07.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naomi Votsa žurnāla Forbes aptaujā atzīta par pašu rentablāko Holivudas aktrisi, vēsta lenta.ru.

Uz katru dolāru, kas 41 gadu vecajai aktrisei samaksāts par filmēšanos trijās pēdējās filmās, kases ienākumi ir 44 USD.

Forbes analītiķi izanalizējuši pelnošāko aktrišu ienākumus un kases ienākumus, un izveidojuši Top 10, kas izskatās šādi:

1. Naomi Votsa (44 USD ienākumi uz 1 USD investīcijām),

2. Dženifera Konelija (41 USD),

3. Reičela Makadamsa (30 USD),

4. Natālija Portmane (28 USD),

5. Merila Strīpa (27 USD),

6. Dženifera Enistone (26 USD),

7. Hale Berija ( 23 USD),

8. Keita Blanšeta (23 USD),

9. Enna Hetaveja (23 USD),

10. Hilarija Svonka (23 USD).

Forbes atzīmē, ka sarakstā nav iekļuvušas tādas aktrises kā Andželīna Džolija, kura nodrošina stabilu preses un skatītāju interesi jebkuram projektam, taču vienlaikus neattaisno viņai samaksātos 10 miljonus USD. Gluži otrādi, topa augšgalā ierindojušās aktrises, kurām maksā maz pēc Holivudas mēra – 5 miljonus USD un mazāk, kas ļauj viņām saglabāt augstu investīciju atmaksas koeficientu. Turklāt lielāka daļa aktrišu, kas ieņem augstu vietu reitingā, reti kad spēlē galveno lomu filmā: parasti panākumus nodrošina vēl citi aktieri, galvenokārt galvenās vīriešu lomas izpildītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju milzis «Apple» ceturtdien atvainojās patērētājiem par iepriekšējo modeļu viedtālruņu «iPhone» darbības palēnināšanu, bet solīja cenas atlaidi to akumulatoriem.

Kompānija «Apple» pagājušonedēļ apstiprināja, kas tā palēnina iepriekšējo modeļu «iPhone» darbību un ka dažiem modeļiem tas tiek darīts apzināti, lai pielāgotu sistēmas darbību sarūkošai akumulatora veiktspējai.

iPhone palēninātas darbības dēļ Apple iesūdzēta tiesā

«Mēs zinām, ka daži no jums jūtas tā, ka «Apple» būtu jūs pievīlusi. Mēs atvainojamies,» teikts Sanfrancisko bāzētās kompānijas paziņojumā.

«Apple» ņems vērā patērētāju bažas un mēģinās atgūt viņu uzticību ar vairākiem soļiem, piebilda kompānija.

No nākamā gada janvāra beigām līdz decembrim cena par akumulatora nomaiņu viedtālrunim ar beigušos garantijas termiņu tiks samazināta par 50 ASV dolāriem - no 79 dolāriem līdz 29 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Tiesa noraida uzņēmēja Lauvas prasību piedzīt no basketbolista Bertāna 32 269 eiro

LETA,22.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien noraidīja uzņēmēja Mārtiņa Lauvas pārstāvētās "Basketbola attīstības aģentūras Rīga" jeb SIA "BAA Rīga" prasību piedzīt no Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) latviešu basketbolista Dāvja Bertāna 32 269 eiro, aģentūra LETA uzzināja tiesā.

Pārskatot lietu pēc būtības, tiesa šodien pasludinātajā spriedumā ir atzinusi, ka starp pusēm noslēgtā līguma noteikums par atlīdzību ir spēkā neesošs no līguma noslēgšanas brīža un strīda izšķiršanā nevar tikt piemērots, tādēļ prasība, kas tiesā celta, pamatojoties uz šo noteikumu, ir noraidāma.

Spriedums 30 dienu laikā ir pārsūdzams kasācijas kārtībā. Tāpat no Lauvas par labu Bertānam piedzenami ar lietas vešanu saistītie izdevumi, kā arī nospriests līdz ar sprieduma stāšanos spēkā atcelt lietā piemēroto prasības nodrošinājumu.

Apelācijas instances tiesā, skatot lietu atkārtoti, secināts, ka starp pusēm noslēgtā līguma noteikumi formulēti tā, ka nebija paredzams atlīdzības apmērs, kāds pienāksies "BAA Rīga" par tās sniegto pakalpojumu. Eiropas Savienības tiesa ir norādījusi, ka patērētāju līgumos noteikumiem par atlīdzību jābūt formulētiem saprotami, lai patērētājam būtu skaidras līguma ekonomiskās sekas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības ministrijas (AM) iepirkums par loģistikas pakalpojumu par pārtikas piegādi Nacionālo bruņoto spēku (NBS) vajadzībām ir organizēts, pārkāpjot aizsardzības resorā noteikto kārtību iepirkumu plānošanai un organizēšanai, secināts Valsts kontroles (VK) veiktajā finanšu revīzijā par AM 2023.gada pārskatu.

Pārskatā VK vērtēja, vai jaunā pārtikas iegādes modeļa plānošana, iepirkuma īstenošana un noslēgtais līgums atbilst normatīvo aktu prasībām.

VK padomes locekle Kristīne Jaunzeme norāda, ka iepirkuma rezultātā iegādātais pakalpojums nebalstās NBS vajadzībās un neatbilst aizsardzības resora un nacionālās drošības interesēm. Lai arī iepirkums veikts un līgums slēgts par loģistikas pakalpojumu visaptverošai pārtikas piegādei NBS vajadzībām miera un krīzes laikā, kā arī atsevišķu pārtikas produktu grupu rezervju uzglabāšanu, iepirkumā un līgumā nav noteiktas prasības par pārtikas piegādi un rezervju glabāšanu krīzes laikā.

VK min, ka plānotā līguma summa līdz 220 miljoniem eiro ar tiesībām to palielināt par 50% līdz 110 miljoniem eiro, kopējo maksimālo līguma summu paredzot līdz 330 miljoniem eiro piecos līguma darbības gados, pirmo reizi norādīta, iepirkuma komisijai lemjot par līguma slēgšanu ar iepirkuma procedūras uzvarētāju SIA "Zītari LZ".

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Papildināta: Noraida Nacionālās bibliotēkas būvnieku prasību par 12,1 miljona eiro piedziņu no valsts

LETA,04.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien pilnībā noraidīja Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) būvnieku - pilnsabiedrības «Nacionālo būvkompāniju apvienība» - prasību par 12 134 532 eiro piedziņu no valsts.

Pirmās instances tiesa bija apmierinājusi prasību daļā par parāda pamatsummas 9 272 319 eiro piedziņu un noraidījusi prasību daļā par nokavējuma procentu un līgumsoda piedziņu 2 862 212 eiro apmērā. Ņemot vērā to, ka Rīgas apgabaltiesa bija noraidījusi prasību par pamatsummu, apelācijas instances tiesai nebija pamata vērtēt prasību daļā par nokavējuma procentu un līgumsoda piedziņu, pieņemto nolēmumu skaidroja Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģijas tiesnesis Valdis Vazdiķis.

Lietas būtība ir par to, vai Latvijas valsts Kultūras ministrijas personā ir pilnībā norēķinājusies ar pilnsabiedrību «Nacionālā būvkompāniju apvienība» par LNB būvniecību atbilstoši līgumā par LNB būvniecību pielīgtajam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Smaržu un kosmētisko līdzekļu nozare Latvijā viltojumu dēļ zaudē 16,9 %

Dienas Bizness,06.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ik gadu smaržu un kosmētisko līdzekļu nozare Latvijā viltojumu dēļ zaudē 16,9 % no nozares kopējā pārdošanas apjoma valstī - tā liecina Iekšējā tirgus saskaņošanas biroja (ITSB) 2015.gadā publicētais pētījums Intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpumu ekonomiskās izmaksas: pārkāpumu radīto seku aprēķins smaržu un kosmētisko līdzekļu ražošanas sektorā.

Salīdzinot Latvijas datus ar citām Baltijas valstīm, Igaunijā zaudējumi ir 7,9 % no kopējā pārdošanas apjoma, savukārt Lietuvā - 18,1 %. Vidējais rādītājs ES dalībvalstīs ir 7,8 %. Pētījumā aprēķināts, ka viltotu smaržu un kosmētisko līdzekļu klātbūtne tirgū ES valstīs šo produktu legālajiem ražotājiem, mazumtirgotājiem un izplatītājiem katru gadu rada 4,7 miljardu eiro lielus zaudējumus.

Savukārt zaudētie ieņēmumi izraisa darbavietu zudumu. Pētījuma rezultāti liecina, ka šā iemesla dēļ legālās ražotnes nodarbina par 50 000 darbiniekiem mazāk. Līdz ar to kopumā tiešā un netiešā viltoto produktu ietekme mērāma 9,5 miljardu euro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā Valsts policija, veicot plānotās pārbaudes, Daugavpilī konstatēja tirdzniecību ar pasaulē populāru smaržu viltojumiem. Pārbaudes laikā tika izņemtas 99 pudelītes ar viltotām smaržām, kuru vērtība lēšama aptuveni 5 000 eiro apmērā, informē VP.

Visām smaržām ir nozīmēta ekspertīze. Ja ekspertīzes rezultāti apstiprinās, ka tika realizētas viltotas smaržas, individuālajam komersantam var tikt uzlikts naudas sods līdz pat 14 000 eiro.

Valsts policijas Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes amatpersonas 11. janvārī veica pārbaudi kāda individuālā komersanta tirdzniecības vietā Daugavpilī, ar mērķi apkarot preču zīmju nelikumīgu izmantošanu. Likumsargi pārbaudes laikā izņēma 99 vienības ar pasaulē zināmu smaržu viltojumiem – Versace, Boss, Armani, Chanel, Davidoff u.c. Ja visas šīs smaržu vienības tiktu realizētas, tad noziedznieku guvums būtu aptuveni 5 000 eiro. Jāpiemin, ka tirdzniecības vietā tika pārdotas ne tikai smaržas, bet arī citas sadzīves mantas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Stājas spēkā ierobežojumi aromatizētiem karsējamās tabakas izstrādājumiem

LETA,23.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp arī Latvijā, stājas spēkā jauni ierobežojumi aromatizētiem karsējamās tabakas izstrādājumiem.

Pavasarī Latvija pārņēma Eiropas Komisijas (EK) direktīvu, kas nosaka ierobežojumus karsējamās tabakas izstrādājumiem pievienot tādas piedevas, kas var mainīt minēto izstrādājuma smaržu vai garšu, radot raksturīgo aromātu, piemēram, mentola aromātu.

Direktīva nosaka, ka ierobežojumiem vienlaicīgi visās ES dalībvalstīs jāstājas spēkā šodien, 23.oktobrī. Aizliegums jāievēro ražotājiem, izplatītājiem un tirgotājiem visā ES.

Ierobežojums neaizliedz pilnībā pievienot aromatizētājus, bet tikai ierobežo piedevu pievienošanu tādā apmērā, lai tās nerada izstrādājumam raksturīgo aromātu. Runa ir par piedevām, kas smēķējot rada izteiktu, piemēram, augļu, garšvielu, garšaugu, mentola un citu smaržu un garšu. Aromatizētāju pievienošana rada maldīgu priekšstatu par smēķēšanas vai šādu produktu lietošanas nekaitīgumu, lai gan minēto produktu lietošana ietekmē veselību un veicina atkarības rašanās risku, jo satur nikotīnu, norāda Veselības ministrijā (VM).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgū novembrī ienāks franču zīmola HFC parfimērija. Zīmola ideja ir vizuālā tēla un aromāta apvienošana.

No zīmola HFC Paris dibināšanas brīža 2017.gadā tā parfimēri Benuā Beržia un Vensāns Rikors laiduši klajā 21 smaržu četros virzienos: Original, Black, Asia un Magic.

«Seksualitāte, pievilcība, pārliecība par sevi un apmierinātība ar dzīvi — visus šos laimes kodus mēs ierakstām mūsu smaržās. Tā arī ir HFC Paris galvenā koncepcija. Smaržu radīšanai mēs izmantojam retas, vērtīgas un dabiskas sastāvdaļas, piemēram, rožu eļļu, jasmīna ekstraktu un vijolīšu saknes, kā arī «slepenus» aromātiskus savienojumus,» apgalvo parfimērs V. Rikors.

Saskaņā ar biznesa stratēģiju HFC Paris smaržu pārdošana sākta apjomīgā tirgū - lielākajos Maskavas tirdzniecības centros (CUM, GUM un «Zolotoje Jabloko»), lai tādējādi gūtu atpazīstamību. Tas kalpo kā atspēriena punkts tālākajā darbībā. Tuvākajā laikā zīmols plāno apgūt arī Igaunijas, Lietuvas un Armēnijas tirgus. Latvijā aromātu līnija tiks tirgota tikai universālveikalā Stockmann. Arī Francijas tirgus esot tikai laika jautājums, biznesa portālam db.lv pastāstīja zīmola pārstāve Ketija Melihova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Kultūras ministrs aicina VNĪ un Rere būvi 1 vēlreiz tikties pie sarunu galda

LETA,15.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras ministrs Nauris Puntulis (VL-TB/LNNK) aicina VAS «Valsts nekustamie īpašumi» (VNĪ) un būvnieku «Rere būve 1» vadības pārstāvjus vēlreiz tikties pie sarunu galda, lai nodrošinātu, ka Jaunā Rīgas teātra (JRT) ēkas pārbūves darbus pabeigtu un teātris varētu atgriezties savā namā 2022.gada vasarā, informēja kultūras ministra padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Inga Vasiļjeva.

Lai uzklausītu abu pušu pozīcijas, kultūras ministrs tikās ar JRT pārbūves projekta īstenotājiem - gan būvdarbu pasūtītāju VNĪ, gan būvnieku «Rere būve 1».

«Redzams, ka katrai no Jaunās Rīgas teātra pārbūves projekta pusēm ir sava pozīcija un to pamatojoši argumenti, kas, iespējams, savstarpējās sarunās līdz galam nav izrunāti. Teātra mājvietas pārbūvei Lāčplēša ielā atvēlētais laika termiņš ir saspringts. Būtiski, lai Jaunā Rīgas teātra ēkas pārbūves darbi tiktu pabeigti, un teātris Lāčplēša namā varētu atgriezties 2022.gada vasarā,» akcentēja Puntulis.

Kā ziņots, Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa pieņēmusi lēmumu par JRT būvnieka «ReRe būve 1» prasības pieteikuma nodrošinājumu, aizliedzot VNĪ kā pasūtītājam slēgt jebkādus darījumus, tostarp būvniecības līgumus ar citiem būvniekiem un citām trešajām pusēm būvdarbu turpināšanai šajā projektā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Valsts nekustamie īpašumi plāno pārņemt Jaunā Rīgas teātra būvlaukumu

Db.lv,13.08.2019

VAS «Valsts nekustamie īpašumi» valdes locekle Kitija Gruškevica simboliski nodod atslēgas būvniekam- pilnsabiedrības «RERE Būve 1» valdes priekšsēdētājam Valdiim Kokam. 2018. gada fotogrāfija.

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 13. augustā Jaunā Rīgas teātra (JRT) rekonstrukcijas projekta pasūtītājs VAS «Valsts nekustamie īpašumi» plāno pārņemt JRT objektu no pilnsabiedrības «RERE BŪVE 1», par to iepriekš brīdinot būvuzņēmēju vien piektdien 8. augustā, šodien izplatītā paziņojumā informē SIA «RERE BŪVE» valdes priekšsēdētājs Valdis Koks.

«Šobrīd starp pusēm pastāv civiltiesisks strīds par to, vai noslēgtā būvniecības līguma pārtraukšana ir juridiski pamatota un tiesiska. Līdz brīdim, kad tiesa ir pieņēmusi gala lēmumu šajā lietā, mums, un arī pasūtītājam, saistošs un spēkā esošs ir līgums. Būvlaukumu pasūtītājs būvniekam nodeva ar pieņemšanas nodošanas aktu, līgums ir spēkā, tādēļ nav nekāda likumīga pamata nodot būvlaukumu,» skaidro V. Koks.

Viņš arī pauž: «Turklāt, nodot būvobjektu būtu bezatbildīgs solis no mūsu puses – šobrīd izstrādājam būvobjekta konservācijas projektu, lai līdz būvniecības atsākšanai objekts tiktu atbilstoši saglabāts, nepasliktinot tā apstākļus un samazinot ietekmi uz apkārt esošajām ēkām. Būvlaukuma pareiza konservācija ir VNĪ un sabiedrības interesēs. Nododot objektu šodien, šīs intereses netiktu ievērotas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas (Stradiņa slimnīca) valde 6.februārī nosūtījusi būvuzņēmumam SIA "Velve" paziņojumu par slimnīcas A korpusa otrās kārtas būvdarbu veikšanas būvniecības līguma pārtraukšanu.

Līgums lauzts vienpusēji, jo SIA "Velve" nespēj pildīt līgumā noteiktās saistības - netiek ievēroti būvniecības termiņi, būvobjektā konstatēti būtiski defekti, kas netiek novērsti, objektā notikusi nesaskaņotu apakšuzņēmēju nodarbināšana, kā arī fiksēti citi līguma pārkāpumi. Būvniecības līgums tiks izbeigts ar 2024.gada 13.februāri, un patlaban Stradiņa slimnīca gatavojas būvobjekta pārņemšanai 2024.gada 20.februārī.

Saskaņā ar būvniecības līgumu Nr. SKUS 456/20 "A korpusa otrās kārtas būvdarbu veikšana Pilsoņu ielā 13, Rīgā" Stradiņa slimnīca ir tiesīga izbeigt līgumu, ja "Uzņēmējs savas vainas dēļ neievēro izpildes termiņu vai būvdarbi bez attaisnojoša iemesla netiek pildīti vispār, vai arī tiek pildīti tik lēni, ka tie acīmredzami var netikt pabeigti Līgumā noteiktajā termiņā, izņemot nepārvaramas varas apstākļus". Līgums lauzts, pamatojoties uz vairākiem līguma punktiem: 12.1.2. punkts - būvniecības termiņu neievērošana un apstākļi, kas skaidri liecina, ka termiņu ievērošanu nebūs iespējama nākotnē; 12.1.4. punkts - būvniecības defekti un to nenovēršana; 12.1.5. punkts - nesaskaņotu apakšuzņēmēju nodarbināšana objektā; 12.12. punkts - citi līguma pārkāpumi.

Komentāri

Pievienot komentāru