Interese par investēšanu Latvijas nacionālajā aviosabiedrībā airBaltic ir vairākiem pretendentiem, šorīt LTV stāstīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V). Viņš atteicās atklāt jebkādus potenciālo investoru vārdus, bet to skaits esot starp pieciem un desmit un visi esot nopietni spēlētāji aviācijas biznesā.
Matīss cer, ka nesenais Eiropas Komisijas (EK) atzinums, ka valsts atbalsts airBaltic bijis atbilstošs Eiropas Savienības (ES) noteikumiem, būtiski aktivizēs sarunas par investoru piesaisti airBaltic, tomēr pats svarīgākais apstāklis ir tas, ka airBaltic spējis izkļūt no zaudējumiem.
airBaltic pasažieru skaitam gan šogad vērojams kritums, bet Rīgas lidostā pasažieru skaits turas pērnā gada līmenī, atzīmēja politiķis.
Ministrs zināja stāstīt, ka bijušais airBaltic vadītājs Bertolds Fliks nav iesniedzis solīto prasību starptautiskajā šķīrējtiesā un, visticamāk, nokavējis iesniegšanas termiņus. Fliks kā Vācijas pilsonis bija iesniedzis Latvijai investīciju pretenziju, jo uzskatīja, ka Latvija viņam atņēmusi daļas aviokompānijā airBaltic.
Kā ziņots, EK ir atzinusi, ka vairāki pasākumi, kurus Latvija īstenojusi saistībā ar aviosabiedrības airBaltic pārstrukturēšanu 2011. un 2012.gadā, bija saskaņā ar ES noteikumiem par valsts atbalstu. EK konstatēja, ka airBaltic pārstrukturēšanas plāns ļaus uzņēmumam kļūt dzīvotspējīgam ilgtermiņā, neradot nepamatotus konkurences traucējumus vienotajā tirgū.
Kopš 2008.gada airBaltic bija finansiālas grūtības, kā rezultātā 2010. un 2011.gadā uzņēmums cieta būtiskus zaudējumus, tam bija negatīvs pašu kapitāls un tika veikti vairāki valsts atbalsta pasākumi. EK 2012.gada novembrī sāka padziļinātu izmeklēšanu, lai novērtētu dažādo pasākumu atbilstību ES noteikumiem par valsts atbalstu.