"Dabas Dimanti " ir konditoreja, kuras mērķis ir kļūt par vadošo bezglutēna un bezlaktozes ražotāju Baltijas valstīs.
Suntažu pagasta, Ogres novada uzņēmums "DIAMONDS FOOD GROUP" šoruden svinēs savu piekto dzimšanas dienu.
Pirmais gads bija veltīts ražotnes iekārtošanai. "Paralēli tam mūsu kafejnīcas virtuve bija mūsu mazā laboratorija, kurā arī tapa pirmie produktu paraugi. Sākotnēji maksimāli centāmies visu izdarīt ar saviem spēkiem un resursiem. Pirmo ražošanas iekārtu iegādē mēs startējām LEADER projektu konkursā, un ieguvām LAD atbalstu. Lai realizētu projektu, uzrunājām investoru, kurš arī noticēja mūsu idejai un investēja uzņēmuma starta kapitālā," atceras uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Monika Ziemele.
Lēnām ražošanas telpas tika aprīkotas ar nepieciešamajām iekārtām, izstrādāti tehnoloģiskie ražošanas procesi, produktu iepakojums un uzsākta pirmā produktu ražošana. Otrajā uzņēmuma darbības gadā "DIAMONDS FOOD GROUP" sadarbībai uzrunāja veikalu tīklus. Tāpat tika iegūti uzņēmumam divi svarīgi Eiropas kvalitātes un pārtikas drošības sertifikāti: AOECS Gluten free un ISO 22 000.
"Trīs gadus smagi strādājam, lai kāpinātu ražošanas jaudu, slēgtu jaunus sadarbības līgumus ar veikalu tīkliem un veicinātu produktu atpazīstamību un šobrīd ar lepnumu varam atzīt, ka esam pirmais un vadošais bezglutēna un bezlaktozes konditorejas ražošanas uzņēmums Latvijā," stāsta M.Ziemele.
"Pārtikas ražošanā izmantojam tehnoloģisko procesu, kas ļauj maksimāli saglabāt dārzeņu un ogu uzturvērtību. Produkti nesatur glutēnu un laktozi. To sastāvā nav konservantu, mākslīgo krāsvielu un aromatizētāju. Produktos ir uz pusi mazāk kaloriju nekā līdzīgos konditorejas izstrādājumos. Arī pievienotais cukurs ir uz pusi mazāk nekā ierasts, izņemot medus kūku, kurā ir tīrs medus no Gaujas Nacionālā Parka. Gluži tāpat kā mēs izvirzām lielas prasības produktu kvalitātei, lielu uzmanību pievēršam produktu iepakojuma - to cenšamies veidot gaumīgu, pamanāmu un videi draudzīgu," stāsta M.Ziemele.
Ideja ražot tieši bezglutēna produktus savulaik, pirms 18 gadiem radās Monikas mammai, jo vairākiem ģimenes locekļiem pēc šādiem produktiem bija nepieciešamība. "Tolaik veikalu bezglutēna sortimenta piedāvājums bija diezgan niecīgs, kas arī uzaudzēja bezglutēna dzīvesveida izprašanas pieredzi mūsmājās," atceras M.Ziemele.
Nu jau uzņēmumam ir noslēgti vairāki eksporta līgumi, kas gan šobrīd nedaudz iepauzēti Covid-19 apstākļu dēļ.
Vaicāta, kāda ir konkurence šajā biznesā, M.Ziemele stāsta: "Visu šo gadu garumā esam novērojuši, ka ir bijuši uzņēmumi, kuri ir uzsākuši šajā segmentā darboties, bet, diemžēl, neveiksmīgi. Jāatzīst, ka šī ir īpaša produktu niša. Cilvēku daudzums Latvijā, kuriem ir nepieciešamība pēc šiem produktiem, nav skaitliski pievilcīgākais uzņēmējiem. Un radīt līdzvērtīgu, garšīgu un cenas ziņā pievilcīgu produktu šajā segmentā nav tas vieglākais darbs. Arī mums tas prasīja vairākus gadus, bet šī neiespējamā misija ir iespējama, ja vien tajā ieliek sirdi un dvēseli."
Šobrīd uzņēmuma izvirzītais mērķis ir kļūt par vadošo bezglutēna un bezlaktozes ražotāju Baltijas valstīs. "Mēs vēlamies paplašināt produktu segmentu, piedāvājot ne tikai konditorejas izstrādājumus, bet arī ikdienas patēriņa bezglutēna un bezlaktozes pārtikas produktu preces, un jau drīzumā nāksim klajā arī ar jaunu produktu līniju. Esam arī attīstījuši savu e-veikalu. Mēs vēlamies augt, attīstīties un būt sociāli atbildīgs uzņēmums. Šogad ieguvām Latvijas Labklājības sociāla uzņēmuma statusu un zinām, ka esam uz pareizā ceļa," atklāj M.Ziemele.