Jaunākais izdevums

Mazda, tāpat kā zīmola uzticīgākie klienti nekad nav centusies akcentēt dīzeļdzinēju nozīmi, taču, iespējams, ka taupības laikmets varētu vairot jaunā 2.2 litru dīzeļdzinēja atpazīstamību.

Šobrīd pieejamais 2.2 litru dīzeļdzinējs ir viens no jaudīgākajiem un klusākajiem savā klasē. Jaunais dzinējs paredzēts ar trim jaudas modifikācijām – 125 ZS/310 Nm, 163 ZS/360 Nm un 185 ZS/400 Nm. Latvijā tirdzniecībā nonācis automobilis ar 163 ZS lielu jaudu un 360 Nm lielu griezes momentu.

Vairāk jaudas, vairāk griezes momenta

Kas tad īsti tehniski jauns ir Mazda6 dīzeļdzinējā? Ar ko tas atšķiras no iepriekšējā? Pirmkārt, protams, ar darba tilpumu – tas palielinājies no 2.0 uz 2.2 litriem. Otrā lielā izmaiņa ir turbīna. Jaunajam dzinējam uzstādīta ir VGT turbīna jeb turbīna ar maināmo ģeometriju. Izplūdes daļā tai ir izliektas, nevis taisnas lāpstiņas, kas ļauj ne tikai palielināt griezes momentu, bet arī piedāvā šo griezes momentu no zemākiem apgriezieniem. Jaunā dzinēja maksimālais griezes moments tiek sasniegts jau pie 1800 apgriezieniem un turpinās līdz 3000 apgr./min.

Treškārt, Mazda inženieri ir palielinājuši degvielas iesmidzināšanas spiedienu no 180 līdz 200 MPa un katrai sprauslai tagad ir 10 iesmidzināšanas atveres, nevis 6 un to diametrs samazināts no 0,13 mm līdz 0,119 mm. Tādējādi iespējams panākt daudz precīzāku iesmidzināšanu.

Ko visi šie tehniskie uzlabojumi dod praksē? Griezes momenta izmaiņas ļāvušas automobilim kļūt krietni elastīgākam – paātrināšanās no 50 līdz 100 km/h trešajā pārnesumā tagad aizņem par 1.7 sekundēm īsāku laiku, nekā iepriekš.

Taupīgāks un videi draudzīgāks

Visi trīs 2.2 litru dzinēji ir ļoti ekonomiski – to vidējais degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir no 5,5 līdz 5.7 litriem dīzeļdegvielas uz 100 km, tādējādi CO2 izmešos ģenerējot 147 līdz 152 gramus uz kilometru.

Degvielu palīdz ekonomēt vēl divi tehniskie uzlabojumi dzinējā. Kompresijas pakāpe ir samazināta un tagad ir 16,3:1, savukārt mainītā Common-Rail iesmidzināšanas sistēma ļauj degvielu iesmidzināt ik pa 0.2 milisekundēm (agrāk – reizi 0.3 milisekundēs). Tādējādi, lai gan jaudas un griezes momenta rādītāji jaunajam dzinējam ir krietni uzlabojušies, patēriņš un CO2 izmeši nav pieauguši.

Kaitīgos izmešus palīdz novērst vēl vairāki jauninājumi, piemēram, izplūdes gāzu recirkulācija (EGR), kas samazina nesadegušo gāzu un NOx līmeni, un pilnīgi jauns partikulu filtrs, kurš attīrās krietni ātrāk nekā iepriekš izmantotais.

Klusāka darbība

Mazda jaunais dīzeļdzinējs ir klusāks, par ko paldies jāsaka alumīnija dzinēja blokam un jaunam ķēdes piedziņas mehānismam balansēšanas vārpstai. Izmainīti ir arī klaņu izmēri un kloķvārpsta. Balansēšanas vārpsta, eļļas sūknis un eļļas iesūkšanas caurule tagad ir vienota detaļa un atrodas vienā korpusā.

Ņemot vērā visu uzskaitītos jaunievedumus, jaunais dzinējs ir ne tikai klusāks par priekšteci, bet vien par nieka sešiem kilogramiem smagāks nekā 2.0 litru agregāts. Lielu svara ekonomiju dod arī eļļas dzesētāja (-0,6kg) un sadales vārpstu nosega (-1,0 kg) izgatavošana no alumīnija.

Mazda6 ar 2.2 litru dīzeļdzinēju un 163 ZS jaudu Latvijas tirgū maksā, sākot no 18 240 Ls. Jaunais dzinējs ir pieejams ar visiem trīs Mazda6 virsbūvju veidiem – hečbeku, sedanu un universāli. Sedana un universāļa versijās Mazda6 Latvijā joprojām būs pieejama arī ar ierasto 140 zirgspēku 2.0 litru dīzeļdzinēju.

picturegallery.c9456bf2-7a18-4112-8c42-30cad3f99dbb

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgā vērienīgi atzīmēs Mazda 90 gadu jubileju

Aldis Zelmenis,29.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5. augustā Mazda oficiālais pārstāvis Baltic Motors Ltd. kopā ar Latvijas Mazda klubu aicina atzīmēt japāņu autoražotāja deviņdesmitgadi.

Pasākuma gaitā Skanstes ielā 4a no pulksten 16:00 līdz 22:00 paredzēti dažādi izklaidējoši un informatīvi pasākumi, piemēram, Latvijas vecāko Mazda automobiļu parāde, testa braucieni ar ierastiem un retāk sastopamiem Mazda modeļiem, tuvāka iepazīšanās ar japāņu kultūru, kaligrāfijas mākslu, kā arī rotaļas vismazākajiem Mazda faniem. Savukārt, viņu vecākiem būs iespēja iepazīties ar īpašajiem jubilejas piedāvājumiem jauniem Mazda modeļiem, rezerves daļām un servisa pakalpojumiem.

Vecākās Mazda meklējumi vēl nav galā

Pasākuma ietvaros noslēgsies Latvijā vecākās Mazda meklējumi, kas noritēja veselu mēnesi. Katras nedēļas konkursam pieteikto vecāko Mazda automobiļu īpašnieki, kuru spēkratiem izrādījās senākais izlaiduma gads un izieta tehniskā apskate, saņēma īpašo balvu – nedēļas nogali ar pilnīgi jaunu Mazda automašīnu. Citi pārsteigumi visiem, kas pieteica savas Mazda automašīnas konkursam, kā arī jubilejas pasākuma apmeklētājiem, pagaidām no organizatoru puses vēl tiek turēti noslēpumā. Andris Kulbergs, Inchcape uzņēmumu grupas vadītājs Latvijā: "Šis ir pēdējā laikā lielākais Mazda pasākums Latvijā. Priecājos ielūgt visus Mazda īpašniekus, fanus un interesentus ar ģimenēm nosvinēt 90. gadu jubileju kopā ar mums. Pats pasākumu apmeklēšu noteikti kopā ar ģimeni. Turklāt, varu atklāt, ka gadījumā, ja uz pasākumu ieradīsies kāds Mazda īpašnieks, kura automašīna būs vecāka par līdzšinējo konkursa uzvarētāju - 1984. gada modeli, vecākās Mazda īpašniekam piešķirsim jaunu Mazda automašīnu uz nedēļas nogali!"

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais Mazda CX-7 modelis, kurš nule kā ir nonācis pašmāju tirgū turpmāk būs pieejams arī ar modernu 2.2 litru Common-Rail dīzeļmotoru.

Līdz šim japāņu krosovers priekšroku deva viena dzinēja stratēģijai, tādējādi jauna dzinēja parādīšanās šim modelim bija akūta nepieciešamība. Modernais 2.2 litru Common-Rail turbodīzelis attīstīs 173 zirgspēku lielu jaudu un tiks kombinēts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Kombinētajā ciklā auto patērēšot 7.5 litrus degvielas uz 100 km, tā CO2 izmeši ir 199 g/km. Mazda CX-7 ar dīzeļdzinēju, atšķirībā no versijas ar benzīna motoru, būs aprīkota ar elektrohidraulisko stūres pastiprinātāju, kas uzlabos vadāmības īpašības. Jāpiebilst, ka Mazda CX-7 ar dīzeļdzinēju ieskrienas līdz 100 km/h 11.3 sekundēs un tās maksimālais ātrums ir 200 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat un Mazda apvienojušies jaunu sporta mašīnu vārdā

Gunta Kursiša,23.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāji Fiat un Mazda izveidojuši apvienību, lai attīstītu divu sēdvietu sporta mašīnu ražošanu, vēsta BBC.

Fiat un Mazda «aliance» darbosies, lai izstrādātu Fiat markas Alfa Romeo automašīnu un sporta mašīnu Mazda ar citu dzinēju un dizainu.

Automašīnas tiks ražotas Mazda ražotē Hirosimā. Par abu jauno sporta automobiļu bāzi tiks ņemta Mazda MX5 jaunākā versija.

Šāds solis sperts, jo Mazda vēlas smazināt savas izmaksas pēc tam, kad pēdējā finanšu gadā tā iedzīvojās 1,3 miljardu ASV dolāru zaudējumos.

«Tehnoloģiju un produktu attīstības sadarbību dibināšana ir viens no Mazda korporatīvajem mērķiem, un paziņojums par sadarbības veidošanu ar Fiat ir pirmais solis šajā virzienā,» paziņojumā norādīja Mazda prezidents Takaši Jamanoči (Takashi Yamanouchi). Fiat vadītājs Sergio Marčione (Sergio Marchionne) norādīja, ka sadarbības ar Mazda rezultātā radīsies «aizraujoša un stilīga sporta mašīna Alfa Romeo tradīcijās».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās Mazda 3 tirdzniecība tika uzsākta pagājušajā gada vasarā. Sākotnēji modeļu klāsts ietvēra tikai benzīna dzinējus, taču tagad tas tiek paplašināts ar jaunu 1.6 l dīzeļdzinēju, ko interesenti varot jau pasūtīt. Tiek plānots, ka pirmās automašīnas Latvijā būs redzamas 2010. gada maijā.

Jāuzsver, ka Mazda 3 dažu pēdējo gadu laikā Eiropā ir bijis pārdotākais Mazda automobilis un tagad, kad tās motoru klāsts paplašinās, tiek prognozēts, ka Mazda 3 tirdzniecība palielināsies arī Baltijas valstīs, kur Mazda 3 līdz šim ir bijis otrais populārākais Mazda modelis pēc Mazda 6.

Jaunās Mazda 3 modeļu klāsts ietver divus dažādus benzīna dzinējus –1.6 litru (77 kW / 105 ZS) un 2.0 litru (111 kW / 151 ZS). Šogad Mazda 3 klāsts tiek paplašināts ar 1.6 litru 80 kW (109 ZS) jaudas un 240 Nm/1750 apgr./min. dīzeļdzinēju, kurā izmantots maināmas ģeometrijas turbokompresors.

Degvielas efektivitāti vislabāk var novērtēt pēc patēriņa kombinētajā ciklā, kas Mazda 3 1.6 MZR-CD modelim ir 4.5 l/100 km. Vidējais CO2 izmešu daudzums šai automašīnai ir 119 g/km, kas, savukārt, nozīmē ļoti ekonomiskas transportlīdzekļa reģistrācijas izmaksas saskaņā ar likumu Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli, kas stājās spēkā līdz ar 2010. gada 1. janvāri - tikai LVL 35.7. Turklāt, dzinējs standarta komplektācijā ir aprīkots ar dīzeļdegvielas daļiņu filtru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc modernizācijas Mazda 6 modelis beidzot ir sasniedzis tādu akustisko komfortu, lai to atzītu pat Mazda 6 kaislīgākie noliedzēji

Nedz no grīdas, nedz no aizmugurējām arkām salonā nav dzirdami tie trokšņi, kas bija raksturīgi iepriekšējai Mazda 6. Nav brīnums, kāpēc Mazda 6 ir kļuvusi par 100 kilogramiem smagāka, jo liekais svars apzināti «uzaudzēts», lai uzlabotu automašīnas skaņas izolāciju.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Automašīnas akustiskais komforts ir ļoti svarīgs elements, kas atšķir labu no ļoti laba auto. Pieliekot klāt Mazda 6 aprīkojumam dubultos sānu stiklus, automašīnas omulīgā gaita un klusums salonā nedarītu kaunu premium klases automobilim. Tieši tas ir uzlabotās Mazda 6 lielākais sasniegums. Nosvērtība un pārliecība par saviem spēkiem ir jaušama it visā – pārdomāts un ergonomisks salona noformējums ar nomierinošu animēto vadības paneli, standartkomplektācijai piederošu head-up displeju ar informācijas projekciju uz priekšējā vējstikla. Multifunkcionāla ādas stūre, moderns klimata regulēšanas pogu bloks arī ir lietas, par ko nebūs jāpiemaksā. Jaunākās paaudzes LED diodes priekšējos lukturos nodrošinās plašu darba apjomu, ieskaitot arī miglas lukturu funkciju, jo atsevišķu miglas lukturu sekciju jaunajai Mazda 6 nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā tirdzniecībā Latvijā ir nonācis jaunākās paaudzes Mazda 3 hečbeks un sedans, savukārt karstasinīgāko modifikāciju Mazda 3 MPS varam gaidīt rudenī.

Mazda 3 ir viens no galvenajiem Mazda maizes devējiem — līdz šim saražoto pirmās paaudzes Mazda3 automašīnu skaits pārsniedz divus miljonus.

Jaunā modeļa dizains ir kļuvis maķenīt drosmīgāks un dinamiskāks. Mazda 3 dzinēju klāstā ir divi benzīna un trīs dīzeļdzinēji. Jaudīgākais divu litru 151 ZS jaudīgais benzīna dzinējs ir pieejams ar sešu pārnesumu manuālo transmisiju vai piecu pārnesumu automātisko transmisiju. Jāpiebilst, ka divu litru benzīna versija, kura ieradīsies vasaras viducī varēs palielīties ar moderno i-stop sistēmu.

Modernā divu litru DISI (Direct Injection Spark Ignition) dzinēja un i-stop tehnoloģiju mijiedarbības rezultātā tiek samazināts jaunā modeļa degvielas patēriņš pilsētas ciklā par aptuveni 12%, kas ir mazāks nekā tagadējai Mazda3, kura tiek pārdota Eiropas tirgū. Ar solīdām dinamiskajām īpašībām un teicamiem degvielas ekonomijas rādītājiem Mazda3 ar i-stop ir īpašs, videi draudzīgs auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pats mazākais Mazda krosovers CX-3 uz esošo un gaidāmo konkurentu fona nav fukcionalitātes paraugs, taču tas prot labi un azartiski braukt

Pēdējo gadu laikā japāņu Mazda centīgi atjauno modeļu klāstu, kas vienubrīd bija jau neglābjami novecojis, liekot pat uzticīgākajiem faniem pārcelties pie citu marku automobiļiem. Šobrīd līdzās labi zināmo un atsvaidzināto Mazda 6 un Mazda 3 modeļu rindai ir pievienojies jaunais krosovers Mazda CX-5 un tagad arī mazākais brālis CX-3. Svarīgi, ka paralēli estētiskām izmaiņām zem ādas visiem jaunajiem modeļiem ir iešūti Mazda inženieru jaunākie sasniegumi. Vērienīgais inženiertehniskais projekts ar nosaukumu SkyActive ietver sevī virsbūves konstrukcijas, šasijas, mehāniskās un automātiskās transmisijas padziļinātu modernizāciju, kā arī jaunas paaudzes benzīna un dīzeļa dzinēju izstrādi. Daļa no visiem šiem labumiem nonākuši arī CX-3 rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazda nodrošinās 24 h bezmaksas tehnisko palīdzību

Aldis Zelmenis,07.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā Inchcape grupas uzņēmums, Mazda oficiālais dīleris, SIA Baltic Motors ieviesis vērienīgas izmaiņas un jauninājumus klientu servisā. Tostarp, Mazda automašīnu īpašniekiem turpmāk būs pieejama 24 h tehniskā palīdzība ceļā.

Baltic Motors nodrošina ražotāja apstiprināto pakalpojumu Mazda Europe Service jeb diennakts palīdzību ceļā. Tas darbojas 15 Eiropas valstīs, un pakalpojuma ietvaros tiek nodrošināts serviss, transports un viesnīca garantijas perioda laikā. Taču arī pēc garantijas perioda lakā Mazda īpašnieki jebkurā diennakts laikā, ja noticis negadījums, var nogādāt savu spēkratu uz Mazda oficiālo servisu. Bezmaksas 24 stundu serviss pieejams visiem jaunajiem Mazda markas automobiļiem, ieskaitot jaunā modeļa minivenu Mazda5, kas tikko ieradies Latvijā. «Mēs gan ceram, ka Mazda īpašniekiem šī dienesta pakalpojumus nenāksies izmantot,» saka Mazda tirdzniecības vadītājs Latvijā Ģirts Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotais Mazda CX-5 ir izaudzis par spēcīgu un iekārojamu auto; atsevišķās disciplīnās tas jau rāda premium klases cienīgu sniegumu

Savelkot kopā visus plusus un mīnusus, var teikt, ka CX-5 šobrīd ir viens no saturīgākajiem savas klases modeļiem, kas no Latvijas pircēju puses līdz šim nav izpelnījies to uzmanību, kādu tas būtu pelnījis. Pilnīgi iespējams, ka pie vainas ir cena. Priekšpiedziņas Mazda CX-5 bāzes modelis maksās, sākot no 22750 eiro, savukārt ar pilnpiedziņu, – sākot no 29900 eiro. Loģiski, ka šie skaitļi nespēj konkurēt ar Latvijas dižpārdokļa Nissan Qashqai cipariem, taču potenciālajiem pircējiem ir jāliek aiz auss, ka Mazda CX-5 salīdzinājumā ar Qashqai ir krietni augstākas raudzes produkts, un citējot klasiķa teikto: lietas pasaulē maksā tik, cik viņas maksā, un agrāk vai vēlāk investīcijas lielums atmaksāsies. Jebkurā gadījumā Mazda CX-5 ir auto, kas nezinātājiem un šādas klases auto tīkotājiem varētu būt patīkams atklājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazda Motor Corp varētu būt nākamais japāņu autoražotājs, kas izveidos aliansi ar kādu citu kompāniju, sekojot Suzuki Motor Corp. un Mitsubishi Motors Corp. plāniem veidot sadarbību ar ārzemju ražotājiem, atsaucoties analītiķu prognozēm, vēsta Bloomberg.

Kompānijas šādi cenšas dalīties izmaksās, attīstot jaunus modeļus ar jaunākajām tehnoloģijām. Bloomberg norāda, ka Mazdai varētu būt jārīkojas tāpat, jo tās 40 gadus ilgās saites ar Ford Motor Co. kļūst vājākas.

«Tādiem autoražotājiem kā Mazda, kas gadā pārdod tikai aptuveni miljons vienību, ir nepieciešama sadarbība, lai izdzīvotu,» sacījis konsultāciju kompānijas CSM Worldwide analītiķis Yoshiaki Kawano. Pieprasījumam pēc hibrīdiem, elektriskajām un citām nākamās paaudzes automašīnām pieaugot, autoražotāji saprot, ka ir pārāk dārgi attīstīt tehnoloģijas vieniem pašiem, viņš skaidrojis. Tas daļēji izskaidrojot, kāpēc autoražotājs Suzuki pagājušajā nedēļā piekrita pārdot 19.9% akciju Vācijā bāzētajam Volkswagen. Arī Francijas PSA Peugeot Citroen un Mitsubishi Motors paziņojuši par partnerības paplašināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford varētu pārdot Mazda akcijas desmit kompānijām

Lelde Petrāne,17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV auto gigants Ford Motor Co. pārdos Mazda Motor Corp. akcijas aptuveni desmit kompānijām, ziņo MarketWatch.

Kā potenciālie pircēji tiek minētas tādas kompānijas kā Itochu Corp., Kajima Corp., Sumitomo Mitsui Banking Corp. un Sumitomo Corp.

Ford pārdošot akcijas, jo tas plāno būtiski samazināt savu 11% lielo daļu Mazda.

Ford, kas ir bijis Mazda akcionārs 31 gadu, saglabāšot tikai aptuveni 3% lielu daļu autoražotājā.

Marta beigās Ford piederēja aptuveni 195 miljoni Mazda akciju, kuru vērtība ir ap 41,7 miljardiem jēnu (511,7 miljoni ASV dolāru).

Mazda ir piektais lielākais autoražotājs Japānā pēc apjomiem. Ford kļuva par Mazda akcionāru 1979.gadā, iegādājoties 25% akciju. ASV kompānija palielināja savu daļu līdz 33,4% 1996.gadā, bet to samazināja 2008.gada beigās. Taču tā joprojām ir lielākais akcionārs, kam pieder 11% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajai Mazda 3 Eiropas jauno automobiļu novērtēšanas programmā (Euro NCAP) ir piešķirts augstākais piecu zvaigžņu novērtējums 2009. gada kombinētajos drošības testos.

Sākot ar 2009. gadu ir ieviesta vēl stingrāka Euro NCAP novērtēšanas sistēma, kas piešķir vienotu kopējo transportlīdzekļa novērtējumu, apvienojot četrās novērtējumu jomās – pieaugušo pasažieru aizsardzība, bērnu aizsardzība, gājēju aizsardzība un drošības palīgsistēmas – iegūtos punktus.

Mazda 3 ir otrais Mazda modelis, kam jaunajā Euro NCAP novērtēšanas sistēmā ir piešķirts maksimālais piecu zvaigžņu novērtējums. Jaunā Mazda 6 ieguva piecas zvaigznes 2009. gada februārī. Savukārt, 2007. gada decembrī jaunā Mazda 2 un 2005. gadā Mazda 5 saņēma maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu par pieaugušo pasažieru aizsardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas Mazda Motor Corp neplāno uzsākt īpašu mārketinga kampaņu, lai pēc apjomīgajiem automašīnu atsaukumiem, kas iedragājuši Toyota tēlu, pārvilinātu Toyota Motor Corp klientus pie sevis, atsaucoties uz Mazda finanšu direktora sacīto, ziņo Reuters.

Finanšu direktors Kijoši Ozaki intervijā Reuters sacījis, ka Mazda nejūt lielu Toyota izsludināto vairāk nekā astoņu miljonu transportlīdzekļu atsaukumu ietekmi. Atsaukumi esot centrēti ASV, kur Mazda ir tikai 2% tirgus daļa.

«Mūsu ASV tirdzniecības pārstāvji ir ziņojuši, ka daži klienti ieņēmuši «pagaidīsim un redzēsim pozīciju ». Bet es nedomāju, ka mēs izjutīsim tiešu ietekmi, jo mūsu klienti novērtē mūsu automašīnu unikālās iezīmes un ir atšķirīgi, salīdzinot ar Toyota klientiem, » viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārais japāņu autoražotāja Mazda rodsters, Mazda MX-5 šogad svin 20 gadu jubileju, ko modelis plāno atzīmēt 24 stundu Lemānas sacīkstēs jūnijā.

Vairāk nekā 200 Mazda MX-5 automobiļu fani no visas Eiropas plāno ierasties Lemānā, lai 13. un 14. jūnijā nosvinētu leģendārā auto jubileju. Atgādināsim, ka Mazda MX-5 modelis pirmo reiz dienas gaismu ieraudzīja 1989. gada Čikāgas autoizstādē, un kopš tās dienas, iekarojot daudzu pircēju labvēlību ne tikai Ziemeļamerikā, bet arī Eiropā. Trijās paudzēs izlaistais modelis pasaulē atradis vairāk nekā 850 tūkstošus lietotāju. Milzīgo panākumu dēļ Mazda MX-5 rodsters ir iekļuvis Ginesa rekordu grāmatā.

picturegallery.53473d7e-9755-4dc6-b2fc-419025d5f71a

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford gatavojas atbrīvoties no Mazda akcijām

Lelde Petrāne,18.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Motor Co. pašlaik pārrunā iespēju pārdot lielu daļu savu Mazda Motor Corp. kapitāldaļu, atsaucoties uz neoficiāla informācijas avota sniegtu informāciju, ziņo The Wall Street Journal.

Autoražotājam pašlaik pieder 11% liela Japānas kompānijas daļa, bet tas plānojot šo daļu samazināt līdz 3% vai mazāk.

Marta beigās Ford piederēja aptuveni 195 miljoni Mazda akciju, kuru vērtība ir ap 41,7 miljardiem jenu (511,7 miljoni ASV dolāru).

Ford akcijas varētu iegādāties Mazda Japānas biznesa partneri.

Ford iegūto naudu, visticamāk, izmantos, lai atmaksātu parādu un investētu jaunajos tirgos.

Mazda ir piektais lielākais autoražotājs Japānā pēc apjomiem. Ford kļuva par Mazda akcionāru 1979.gadā, iegādājoties 25% akciju. ASV kompānija palielināja savu daļu līdz 33,4% 1996.gadā. Ford samazināja savu daļu 2008.gada beigās, bet joprojām ir lielākais akcionārs, kam pieder 11% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kapitāla tirgus aktualitātes ar Signet Bank

Nauda attīstībai ir pieejama, ir jāgrib to paņemt

Jānis Goldbergs,31.08.2023

Bet, neskatoties uz to, ka bez bankas kredīta ir pieejami arī citi finansējuma veidi, uzņēmēju zināšanu par finansējuma veidiem trūkums bieži vien neļauj tās citas iespējas izmantot.

Roberts Idelsons, Signet Bank valdes priekšsēdētājs

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgos naudas ir pietiekami, trūkst ambīciju paraudzīties aiz Latvijas robežām un zināšanu - tāds ir bankas, biržas un uzņēmēju pārstāvju trīspusējas diskusijas galvenais secinājums. Sarunā piedalījās biržas NASDAQ Riga vadītāja Daiga Auziņa-Melalksne, Latvijas Darba devēju konfederācijas prezidents un SIA Karavela valdes loceklis Andris Bite, kā arī Signet Bank valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons.

Kādas ir Latvijas uzņēmēju ambīcijas? Vai pašreizējo laiku var dēvēt par krīzi, kad jādomā par iespēju ne tikai iegādāties iekārtas vai būvēt jaunu cehu, bet arī par apvienošanos, pārņemšanu, ārvalstu tirgiem?

Andris Bite: Pirmkārt pateikšu tā, ka nekādas krīzes jau vēl nav. Ir neliela pabremzēšanās tai ballei, kas turpinājās divus gadus. Balle nebija slikta ražojošajai un eksportējošai sfērai. Protams, ir izņēmumi – tūrisms un viesmīlība. Tomēr jāteic, ka šobrīd notiek atgriešanās normālā stāvoklī. Jā, sākumā ir neliels kritiens, bet nedomāju, ka tas būs uz ilgu laiku.

Par uzņēmību un ambīcijām plašā spektrā runājot, ir jāsaka, ka ir vāji, tā patiešām vāji. Tas vēl būs maigi teikts. Manuprāt, ilgstoša biznesa vides nekopšana ir veidojusi aplamu uztveri sabiedrībā, tādēļ arī uzņēmēji realitāti redz slikti, visbeidzot, apejot apli, – arī no valsts puses uztvere ir aplama. Kopumā, runājot lauksaimniecības terminos, esam ieguvuši noplicinātu augsni, kurā nekas īsti negrib augt. Pārfrāzējot līdzību, ir maz tādu uzņēmēju, kuriem ir ambīcijas iet ārpus valsts, darboties plašāk, atņemt kādam tirgus, izveidot jaunus tirgus sev. Šī proporcija pret iedzīvotāju skaitu - aktīvie uzņēmēji pret kopskaitu - ir ļoti neliela. Kādēļ? Jau vēsturiski uzņēmējs nav mīlētākais pasažieris šajā kuģī – Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā veidot praktisku ilgtspējas stratēģiju?

Diāna Krišjāne, EY Partnere Baltijas valstīs,23.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgtspējas dienaskārtība attiecas uz mums visiem. Proti, jau šobrīd un nākotnē ilgtspējīgas ekonomikas un pārvaldības principi un izaicinājumi būs tas, kas noteiks mūsu ikdienas paradumu maiņu, uzņēmējdarbības izaugsmi un valsts politiku.

Taču kā veidot ilgtspējīga biznesa stratēģiju ar konkurences priekšrocību un pāriet no vārdiem pie darbiem? Vēlos piedāvāt piecu soļu pieeju, kas palīdzēs uzņēmējiem un institūciju vadītājiem izveidot pašiem savu ilgtspējas ceļa karti un radīt ilgtermiņa vērtību.

Jāsāk ar iesaistīto pušu ilgtspējas gaidām un mērķiem

Ilgtspējas stratēģiju ir vērts sākt ar detalizētu izpratni par visu uzņēmuma ieinteresēto pušu gaidām, proti, kādu darbību un rezultātus ilgtspējas jomā no mums sagaida mūsu klienti, uzņēmuma akcionāri, mūsu darbinieki, vadības komandas, partneri un sabiedrības grupas, kuras kaut mazākajā mērā ietekmē mūsu uzņēmuma vai institūcijas darbība. Svarīgi šeit novērtēt arī šo gaidu dinamiku – ko mēs varam sagaidīt tuvāko gadu laikā? Šis “izpratnes” veidošanas solis uzņēmumam ļaus novērtēt ilgtspējas vērtības mērogu, ko uzņēmums varētu radīt ar savu rīcību un ieskicēs arī darbības galvenos virzienus, piemēram, vai mums sākt ar darbības principiem, ražošanas procesu, loģistiku vai produktu izstrādi? Kas mūsu cilvēkiem ir svarīgi šobrīd un, kas būs svarīgi rīt? Kādu produktu cilvēki gribētu redzēt, ņemot vērā klimata pārmaiņu izaicinājumus?

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Apsteidzot konkurentus, Mazda rada efektīvāku benzīna dzinēju

Lelde Petrāne,09.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Mazda izstrādājis efektīvāku benzīna dzinēju laikā, kad nozare virzās pretī elektriskajiem transportlīdzekļiem, ziņo BBC.

Saskaņā ar autoražotāja sniegto informāciju kompresijas aizdedzes dzinējs ir par 30% efektīvāks attiecībā uz degvielas patēriņu nekā pašreizējie dzinēji.

Automašīnas ar jaunajiem dzinējiem Mazda sāks pārdot no 2019. gada.

Pagājušajā nedēļā Mazda paziņoja, ka sadarbosies ar Toyota, lai izstrādātu elektrisko transportlīdzekļu tehnoloģiju. ASV tiks būvēta 1,6 miljardus ASV dolāru vērta rūpnīca.

Mazda informējusi, ka Skyactiv-X būs pasaulē pirmais komerciālais benzīna dzinējs, kas izmantos kompresijas aizdedzi. Tas izvirza autoražotāju priekšā konkurentiem, tostarp Daimler un General Motors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - Uzsāk Mazda MX-5 RF ražošanu; Latvijā prognozē mazu pieprasījumu

Lelde Petrāne,06.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazda Motor Corporation uzsākusi Mazda MX-5 RF kabrioleta ražošanu. Ražošana uzsākta Nr.1 Uzinas ražotnē, netālu no centrālā biroja Hirosimā.

Iesākumā jaunie modeļi paredzēti Eiropas un Ziemeļamerikas tirgum, kur tirdzniecība tiks uzsākta 2017. gada sākumā. Japānā MX-5 RF tirdzniecība tiks uzsākta jau šogad.

Mazda divvietīgā automobiļa jaunākā adaptācija ir veidota slīpā virsbūves dizainā ar trīsdaļīgu nolaižamo jumtu, kuru atverot, aizmugurējā balstu daļa nemaina pozīciju, radot kabrioleta atmosfēru.

Jana Garanča, Inchcape Motors Latvia mārketinga vadītāja, biznesa portālam db.lv komentēja: «Par cenām un pieejamību Latvijā vēl nevaram neko teikt. Šobrīd notiek sarunas ar Mazda Europe. Par pieprasījumu grūti spriest, jo nav zināma cena. Ja tā krasi neatšķirsies no modeļa ar mīksto jumtu, tad varam paredzēt, ka gadā var būt pārdoti 5-10 automobiļi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Mazda paziņojis, ka atsauc 65 tūkstošus automašīnu Ziemeļamerikā un Centrālamerikā, jo pastāv bažas par zirnekļiem, ziņo BBC.

Mazda pārstāvis stāstījis, ka dīleri konstatējuši 20 gadījumus, kad ventilācijas sistēmā bijuši zirnekļu tīkli.

Kompānija norāda, ka tas var palielināt spiedienu degvielas tvertnē, kā rezultātā var rasties plaisas un pastāv aizdegšanās risks.

Dīleri pārbaudīšot, vai automašīnās nav radušās plaisas un iztīrīšot tīklus.

ASV atsaukti aptuveni 50 tūkstoši Mazda6 automašīnu, kas ražotas laika posmā no 2009. līdz 2010.gadam, vēl 15 tūkstoši transportlīdzekļu atsaukti Kanādā, Meksikā un Puertoriko.

Mazda pārstāvis stāstījis, ka pagaidām nav skaidrs, kādēļ zirnekļiem iepatikušās Mazda6. «Varbūt zirnekļiem patīk zūm zūm?» viņš jokojis, atsaucoties uz Mazda reklāmas saukli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazda atsauc teju 90 tūkstošus automašīnu

Ritvars Bīders,15.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Mazda Motor pārnesumu sistēmas defektu dēļ Japānā un Ķīnā atsaukusi gandrīz 90 tūkstošus automašīnu Mazda 3, ziņo CNN.

Ķīnā kompānija atsaukusi aptuveni 55 tūkst. automašīnu Mazda 3, savukārt Japānā atsaukums skāris ap 35 tūkst. šo auto modeļu, kuri Japānā pazīstami ar nosaukumu Axela.

Šī gada martā Mazda atsauca arī 12,3 tūkst. apvidus automašīnas CX-9 saistībā defektiem krēslu apsildīšanas sistēmā, kas var novest pie krēslu pārkaršanas.

Šogad ar atsaukumiem nākuši klajā daudzi automašīnu ražotāji, taču neviens nespēj mēroties ar Toyota vairāk nekā 8 miljonu automašīnu lielo atsaukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānijas Toyota Motor Corp. un Mazda piektdien paziņoja, ka vienojušās par kapitāla apvienošanu, lai koncentrētos uz kopīgu elektrisko automašīnu izstrādi.

Tāpat abi autoražotāji nolēmuši ASV kopīgi uzbūvēt ražotni, radot līdz 4000 darbvietu.

2015.gadā Toyota un Mazda parakstīja saprašanās memorandu, lai izvērtētu sadarbības iespējas. Piektdien abi uzņēmumi norādīja, ka apvienos spēkus attiecībā uz nozīmīgu nākamās paaudzes tehnoloģiju attīstību.

Kompānijas investēs 1,6 miljardus ASV dolāru (1,3 miljardus eiro), lai ASV uzbūvētu rūpnīcu, kurā no 2021.gada tiks ražoti krosovera modeļi un Toyota Corolla automašīnas. Rūpnīca spēs saražot aptuveni 300 000 automobiļu gadā un radīt līdz 4000 darbvietu.

Paplašinot sadarbību, Toyota iegūs aptuveni 5% Mazda akciju daļu, bet Mazda investēs Toyota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autoražotājs Mazda uz Ženēvas autoizstādi līdzās modernizētajam Mazda 5 MPV modelim izripināšot arī uzlabotos Mazda 6 sedanus un universālus. Paredzams, ka jau šopavasar jaunie modeļi nonākšot Eiropas tirgos, tostarp arī Latvijā.

Jaunais dizains ir pieslīpēts atbilstoši korporatīvajiem standartiem, vienlaikus arī papildinot dzinēju klāstu un veicot dažas pamanāmas izmaiņas salona iekārtojumā. Japāņu inženieri ir pārregulējuši Mazda 6 balstiekārtu, ar mērķi uztaustīt zelta vidusceļu starp komfortu un sportiskumu. Spēka agregātu sarakstā varēsim atrast trīs benzīna un trīs dīzeļdzinējus, no kuriem daļa ir pazīstami no līdzšinējā modeļa, tiesa ir piedzīvojuši dažas būtiskas izmaiņas. Būs arī pilnīgi jauns divu litru benzīnmotors, kurš tiks komplektēts ar piecpakāpju automātu.

picturegallery.352182a6-8509-418f-80a7-c5c5250c47eb

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazda atsauks vairāk nekā 72 tūkstošus automašīnu

Ritvars Bīders,25.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu ražotājs Mazda Motor nolēmis atsaukt vairāk nekā 72 tūkstošus automašīnu gan mājas, gan ārvalstu tirgos, jo automašīnās konstatēts degvielas padeves sistēmas defekts, kas var izraisīt dzinēja apstāšanos, ziņo AFP.

Japānā Mazda atsauks 28,2 tūkstošus automašīnu Premacy un Biante, kas ražotas laika posmā no 2009. gada jūnijam līdz šā gada aprīlim. Aptuveni 44 tūkstošu Premacy jeb Mazda 5 modeļus tā paša iemesla dēļ kompānijas atsauks ārvalstu tirgos – galvenokārt ASV, Eiropā un Ķīnā.

Mazda bez maksas sola salabot defektīvo degvielas padeves sistēmu, kas sliktākajā gadījumā var apturēt automašīnas dzinēja darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Mazda Milānas dizaina nedēļai rada īpašas formas velosipēdu un dīvānu

Dienas Bizness,15.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Milānas dizaina nedēļā līdz pat 19.aprīlim zīmols Mazda nesen atvērtajās Mazda Design Space telpās Breras dizaina rajonā izrādīs divus KODO un japāņu dizaina iedvesmotus izstrādājumus - KODO koncepcijā veidoto velosipēdu un dīvānu, informē Inchcape Motors pārstāve Jana Garanča.

KODO koncepcijas velosipēds atspoguļo japāņu mākslas un dizaina filozofiju, kurā vairāk nozīmē mazāk, saglabājot mūsdienīga sacīkšu velosipēda īpašības. Mazda meistari uzlaboja tā rāmja dizainu līdz pilnībai, radot viegluma, izveicības un ātruma izjūtu. KODO koncepcijas dīvāna izstrādē ir izmantota tāda pati pieeja, atrodot ideālo līdzsvaru starp formu un funkciju. Tā izveides procesā sadarbojās Milānā dzīvojošie Mazda Europe dizaineri un radošie direktori Setsu un Šinobu Ito un prasmīgi itāļu mēbeļu ražotāji

Komentāri

Pievienot komentāru