Uzņēmums Maxima Grupe, kas pārvalda mazumtirdzniecības uzņēmumus Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Bulgārijā un Polijā, savā īpašumā ieguvis Lietuvā lielāko pārtikas un citu preču internetveikalu — Barbora, teikts paziņojumā medijiem.
Darījuma summa ir 1,4 miljoni eiro.
Uzņēmums, kas nodrošina Maxima preču piegādi Viļņā, tiks integrēts citos Maxima Grupe e-tirdzniecības uzņēmumos Latvijā un Igaunijā. Minētais darījums neietekmēs internetveikala Barbora pakalpojumu kvalitāti, preču klāstu vai cenu.
«Zīmols Barbora ieņem līdera pozīciju savā nozarē. Internetveikals ir radījis sekmīgu uzņēmējdarbības modeli, lojālu klientu bāzi, kā arī augstu klientu uzticamības līmeni. Kopumā mēs uzskatām, ka e-tirdzniecība ir perspektīva uzņēmējdarbības nozare, kuras attīstība vērojama gan Latvijā, gan Igaunijā,» stāsta Alvīds Šustiks (Alvydas Šustikas) Maxima Grupe valdes priekšsēdētājs un uzņēmuma vadītājs.
«Ņemot vērā Barbora pieredzi, atsevišķi izveidota e-tirdzniecības joma piedzīvo straujāku izaugsmi. Līdz ar to Barbora turpinās darboties kā atsevišķa Maxima Grupe uzņēmuma daļa, un mēs vēlamies turpināt nostiprināt šī uzņēmuma pozīcijas tirgū. Tiks veikta uzņēmuma paplašināšanās ne tikai Lietuvā, bet Barbora darbībā tiks integrēti jau esošie e-Maxima uzņēmumi Latvijā un Igaunijā,» piebilst A. Šustiks.
Saskaņā ar A. Šustika teikto Barbora un Maxima LT ir izveidojuši stratēģisku partnerību, tāpēc uzņēmuma pārņemšana ir loģisks lēmums, tādējādi uzlabojot uzņēmumu savstarpējo sinerģiju.
«Teju 90% no visiem jaunizveidotajiem uzņēmumiem cieš neveiksmi savas pašiznīcības dēļ. Tas nozīmē, ka lielākā daļa šo uzņēmumu saskaras ar maksātnespēju nevis tirgus apstākļu radītu iemeslu dēļ vai panākumu trūkuma dēļ, bet gan savu īpašnieku sagatavotības trūkuma, sliktu biznesa lēmumu un nepareizu risku novērtējuma dēļ. Tāpat ļoti būtisks ir jaunizveidotā uzņēmuma attīstības stadijas novērtējums,» atzīst viens no internetveikala Barbora dibinātājiem Igns Staškevičs (Ignas Staškevičius), skaidrojot lēmumu par uzņēmuma pārdošanu.
«Internetveikala Barbora izaugsme pēdējo gadu laikā ir bijusi ļoti iespaidīga. Šis ir lielisks piemērs tam, kā attīstīt mazu, dinamisku uzņēmumu un nostiprināt tā uzņēmējdarbības modeli. Šobrīd Barbora aptver tikai Viļņu, tomēr redzams, ka jaunais attīstības posms ir noritējis sekmīgi un tagad nepieciešams izvērst uzņēmuma darbību ģeogrāfiski. Šajā attīstības posmā nepieciešams noteikt vēlamo rezultātu un šim nolūkam nepieciešams lielāks kapitāls un pilnīgs atbalsts. Tāpēc tika pieņemts lēmums pārdot uzņēmumu,» stāsta I. Staškevičs.
Maxima Grupe ieguva 100% Barbora pārvaldošā uzņēmuma Radas akciju. Uzņēmuma akcijas pārdotas par tirgus cenu, kas tika noteikta neatkarīgā akciju vērtējumā, ko veica Nerija Numaviča (Nerijus Numavičius) uzņēmums Tema Holdings un Igna Staškeviča (Ignas Staškevičius) uzņēmums Kalpa. Akcionāriem attiecīgi piederēja 95% un 5% uzņēmuma Radas akciju.