Veikalu tīkla «Maxima Latvija» darbību pārvaldošais uzņēmums «Maxima Grupe», kam pieder mazumtirdzniecības tīkli Baltijas valstīs, Polijā un Bulgārijā, ir apstiprinājis darbības stratēģiju līdz 2025.gadam, iezīmējot grupas ilgtermiņa vīziju, mērķus un prioritātes.
Svarīgākās pārmaiņas stratēģijā ir vērstas uz klientu pieredzes uzlabošanu un darba vides pilnveidošanu uzņēmuma darbiniekiem. Stratēģija paredz septiņu gadu laikā investēt 600 miljonus eiro veikalu tīkla modernizēšanā un paplašināšanā.
«Vairāk nekā divdesmit darbības gadu laikā »Maxima« no viena veikala ir izaugusi par mazumtirdzniecības līderi Baltijā. Mēs apzināmies, ka pāreja no spēcīga reģionālā spēlētāja uz starptautisku uzņēmumu rada nepieciešamību mainīties,» saka «Maxima Grupe» valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Dalius Misiūnas.
«Maxima Grupe» stratēģiskais mērķis ir būt klientu novērtētai izvēlei katru dienu. Šo pievienoto vērtību klientiem sniegs iepirkšanās pieredzes un ērtību pilnveidošana veikalos, integrēti digitālie risinājumi, plašs produktu sortiments, kā arī izdevīga cenas un kvalitātes attiecība. To grupas uzņēmumi nodrošinās, efektivizējot darbību, samazinot izmaksas, un līdz ar to arī produktu cenas pircējiem. Stratēģija paredz, ka efektīvi biznesa vadības risinājumi ļaus ietaupīt 500 miljonus eiro 7 gadu laikā.
«Paaugstinot darbības efektivitāti, ietaupītie līdzekļi tiks ieguldīti klientu pieredzē – attīstot veikalu tīklu tuvāk mājām, paplašinot sortimentu, kā arī turpinot piedāvāt labākas cenas klientiem. Izstrādātā stratēģija paredz ilgtspējīgu uzņēmuma izaugsmi, ieviešot inovācijas un veicot papildus investīcijas būtiskākajos darbības virzienos, primāri darbinieku izaugsmē un attīstībā, sadarbības stiprināšanā ar mūsu partneriem un sabiedrības aktuālāko vajadzību risināšanā,» norāda «Maxima Latvija» valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.
Pērn «Maxima Grupe» iegādājies mazumtirdzniecības ķēdes Polijā un veiksmīgi emitējis obligācijas biržā 300 miljonu apmērā, kas ir spēcīgs pamats turpmākai starptautiskās darbības izvēršanai.
Pēc D.Misiūnas teiktā, stratēģijas izstrādē piedalījās vairāk nekā 100 darbinieki no grupas uzņēmumiem piecās valstīs.
Līdz iecerētajām pārmaiņām «Maxima Grupe» stratēģija paredz arī strauju starptautiskās darbības izvēršanu, investējot gandrīz 100 miljonus eiro ik gadu līdz pat 2025.gadam un kopējām investīcijām sasniedzot vismaz 600 miljonus eiro. Investīcijas tiks izmantotas, lai nostiprinātu veikalu tīklu gan esošajos, gan jaunos tirgos un attīstītu jaunus tirdzniecības kanālus. «Maxima Grupe» mērķis ir palielināt grupas apgrozījumu par 7% katru gadu.