Baltijas valstīs lielākais mazumtirgotājs «Maxima grupe», kuru netieši kontrolē Lietuvas uzņēmējs Nerijus Numavičs, pirmajā pusgadā strādājusi ar 39,335 miljonu eiro peļņu, kas ir par 24,5% mazāk nekā janvārī-jūnijā pērn.
Grupas ieņēmumi no pārdošanas janvārī-jūnijā sasniedza 1,926 miljardus eiro, kas ir par 23,9% vairāk nekā šajā laika posmā pērn, liecina kompānijas finanšu pārskats. "Maxima grupa» finanšu direktors Vitalijus Rakovskis skaidroja, ka grupas peļņa pieaugusi Polijā, bet Lietuvā un Igaunijā sniegums bijis sliktāks nekā pirms gada. Grupas mazumtirdzniecības ieņēmumi Polijā šā gada pirmajā pusē sasniedza 423,93 miljonus eiro, kas ir 3,3 reižu vairāk nekā janvārī-jūnijā pērn.
Pieaugums saistāms ar to, ka pērn aprīlī «Maxima grupe» pārņēma Polijas mazumtirdzniecības tīklu «Stokrotka». Baltijas valstīs grupas mazumtirdzniecības ieņēmumi pirmajā pusgadā bijuši par 4,6% lielāki nekā šajā laika posmā pērn. Lielā mērā tas saistīts ar izaugsmi Latvijā, kur ieņēmumi kāpuši par 8,2%.
Lietuvā un Igaunijā janvārī-jūnijā «Maxima grupe» mazumtirdzniecības ieņēmumi auguši attiecīgi par 3,9% un 1,3%. Grupas peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas (EBITDA) pirmajā pusgadā bijusi 142,184 miljoni eiro, kas ir par 48% vairāk nekā šajā laika posmā pērn. Ja ņem vērā starptautisko grāmatvedības standartu izmaiņas, grupas EBITDA gada izteiksmē sarukusi par 1,7%.
Pērn «Maxima grupe» strādāja ar 116,734 miljonu eiro peļņu, kas ir par 56% vairāk nekā 2017.gadā. Grupas ieņēmumi pērn salīdzinājumā ar 2017.gadu pieauga par 22,1%, sasniedzot 3,451 miljardu eiro.
«Maxima grupe» pieder mazumtirdzniecības veikalu tīkli, kas strādā ar «Maxima» zīmolu Baltijas valstīs, «Stokrotka» zīmolu Polijā un «T-Market» zīmolu Bulgārijā, kā arī internetveikals «Barbora» Baltijas valstīs. Vienīgais «Maxima grupe» īpašnieks ir Numaviča kontrolētā kompānija «Vilniaus prekyba».