Līdz ar vēlmi izcelties, pielaidīgākām prasībām pret etiķeti, kungu modē ienāk arvien krāsainākas zeķes, kas ir ne vien funkcionāls apģērbs, bet arī aksesuārs
«Zeķes ir jaunās šlipses. Latvijā šī tendence ir ienākusi nesen, bet pasaulē tā parādījusies pirms dažiem gadiem,» saka Egils Trumpe, zeķu zīmola Sokki (SIA Romur) īpašnieks. Lai gan cilvēki pērk dārgus apģērbus, nereti zeķes pērk lielveikalā, liekot tās iepirkumu groziņā kopā ar tomātiem vai maizi. Uzņēmums, veicot aptauju, secinājis, ka 60% pircēju zeķes iegādājas lielveikalos, visbiežāk – pelēkas, melnas. Tomēr teju pusei cilvēku ir svarīgi, lai zeķes ir patīkamas ādai, kā arī to dizains. «Neatceros, kad pats pēdējo reizi esmu pircis zeķes Latvijā. Pārsvarā tās pirku ārzemēs, jo te tādas, kādas vēlējos, nevarēju atrast. Gribam izveidot ideālās zeķes, kuras uzvelkot, cilvēks saprot, ka citas nevajag – ir komforts un tikai patīkamas izjūtas,» norāda Egils. Uzņēmums izmanto organisko kokvilnu, labās un kreisās kājas zeķes atšķiras, tām ir plakanās vīles. «Tieši tādu produktu nevienam citam ražotājam neesam atraduši. Ir Happy Socks ar modernu dizainu, ir Falke ar funkcionalitāti un klasisku dizainu. Manuprāt, kājām ir patīkamāk organiskās kokvilnas zeķēs,» viņš spriež. Ārzemēs, kur Egils savulaik pircis zeķes, ir ne vien plašāks piedāvājums, bet arī sīvāka konkurence. Runājot par to, kā klauvēt pie ārvalstu pircēju durvīm, Egils teic, ka šajā gadījumā uzņēmumam palīdz reklāmas rīki sociālajos tīklos, kur var precīzi definēt mērķa klientu. Jau šobrīd aptuveni 20% zeķu ir pārdotas ārpus Latvijas.
Visu rakstu Zeķes ir jaunās šlipses lasiet 16. maija laikrakstā Dienas Bizness.