Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) padomes priekšsēdētāja amatā otro gadu pēc kārtas ievēlēts korporatīvo attiecību konsultāciju uzņēmuma Hauska & Partner vadošais partneris Māris Plūme.
Kā LSAKA padomes locekle pārvēlēta komunikācijas vadības aģentūras Deep White dibinātāja un valdes locekle Egle Klekere, bet par padomes locekli šogad ievēlēts sabiedrisko attiecību aģentūras Hill + Knowlton Strategies valdes priekšsēdētājs Ralfs Vīlands.
Klekeres uzmanības fokusā ir korporatīvās komunikācijas kā biznesa vadības funkcijas nostiprināšana, nozares profesionālās "latiņas" celšana, kā arī lobēšanas tiesiskais regulējums. Plūme LSAKA darbībā atbild par stratēģijas uzturēšanu un atjaunošanu, Baltic PR Awards attīstību, nozares izglītības projektiem. Savukārt Vīlands ir viens no asociācijas dibinātājiem un bijis LSAKA valdes priekšsēdētājs tās pirmajos pastāvēšanas gados.
Asociācijas galvenie darba uzdevumi 2012.gadam saistīti ar Baltic PR Awards attīstīšanu, pasaules līmeņa sertifikācijas ieviešanas iespēju izpēti, aktīvu iesaistīšanos lobēšanas tiesiskā regulējuma izstrādē, atbalstu valdībai komunikācijas plaisas mazināšanai, kā arī ar augstākās izglītības biznesa programmu pilnveidošanu, iekļaujot tajās pilnvērtīgu saturu par komunikācijas vadību un korporatīvo atbildību. Prioritāšu realizēšanai tiks veidotas darba grupas.
«Latvijā tikai pamazām ienāk Rietumeiropas prakse uzņēmumu valdēs iekļaut komunikācijas vadītājus, kuri nodrošina uzņēmuma ietekmes pušu iesaisti un reputācijas risku izsvēršanu pirms būtisku lēmumu pieņemšanas. Palīdzot pilnveidot MBA un citas biznesa vadības programmas, vēlamies šo tendenci paātrināt, turklāt caur privātā sektora piemēru sūtīt signālus arī valsts pārvaldei - valsts ilgtspējas pamatā ir cieņpilnas attiecības starp varu un sabiedrību, bet to iespējams panākt tikai ar caurspīdīgu, regulāru un aktīvu divvirzienu komunikāciju,» uzsver Plūme.
Patlaban LSAKA statūti paredz, ka organizācijas ikdienas darbu vada izpilddirektors, kuru pārrauga reizi gadā pārvēlēta padome, taču šis darbinieks asociācijai pievienosies tuvāko mēnešu laikā. Savukārt būtiskākos LSAKA lēmumus pieņem biedru kopsapulce.
LSAKA kopš 2001.gada apvieno vadošos komunikācijas konsultāciju uzņēmumus, kuru kopējā tirgus daļa pārsniedz 70%. Organizācijas stratēģiskie mērķi saistīti ar nozares un reputācijas vadību, tirgus veidošanu un zināšanu vadību, izglītojot gan nozares dalībniekus, gan biznesa vidi. Ik gadu LSAKA nodrošina arī starptautiskā foruma "Baltic PR Awards" norisi.