Latvijas un Baltijas kosmētikas tirgus ir ar ievērojamu dabisko izaugsmes potenciālu, laikrakstam Dienas Bizness saka L’Oréal Baltic ģenerāldirektors Johans Bergs.
Fragments no intervijas:
Kosmētikas patēriņš man ir vien tik, cik no bučošanās, un attiecīgi arī daudz par to nedomāju. Tomēr ko nozīmē L’Oréal interese par audu inženieriju un 3D druku – ka mūsu nākotne ir kiberkosmētika vai kas tamlīdzīgs?
Nē, es nedomāju, ka tā būs kiberkosmētika. Bet vispār kompānijas pētniecības kapacitāte ir nopietna. Tās budžets ir 700 miljoni eiro, pētniecības personāls, kas nodarbojas tieši ar R&D, no 3800 cilvēkiem ir pieaudzis apmēram līdz 5000, un tas pieaug aizvien. Viņi tiešām sadarbojas ar kompānijām, kas ir iesaistītas medicīnas biznesā. Viens no tādiem projektiem ir arī saistībā ar mākslīgās ādas audzēšanu no šūnām. Tā ir īsta, dzīva āda, medicīnā tā tiek lietota, piemēram, kosmētiskām vajadzībām, lai novērstu vēža saslimšanas vai apdegumu sekas. Bet mēs to lietojam tikai pētnieciskos nolūkos, lai laboratorijās pētītu, kā viena vai otra viela iedarbojas uz ādu.
Trusīšu aizvietotājs?
Jā, un tā ir daudz labāka alternatīva. L’Oréal un citas lielākās kosmētikas kompānijas ir sen pārtraukušas izmēģinājumus ar dzīvniekiem. Mēs to nedarām jau kopš 1989. gada. Mākslīgā āda ir arī daudz labāka alternatīva, jo šai gadījumā ir iespējami ļoti kontrolējami novērojumi ar mikroskopu 24 stundas diennaktī.
Bet jūs netēmējat uz estētisko ķirurģiju vai ko tādu?
Nē, ne uz ko tādu, kas ir saistīts ar skalpeli. Lai gan mēs ar savu Carita zīmolu ražojam arī augsto tehnoloģiju kosmetoloģisko ierīci Cinetic™ Lift Expert, kas ir alternatīva estētiskajai ķirurģijai, bet tas būtu jau atsevišķs stāsts. Dabisko vielu lietojuma attīstība noteikti ir nākotnes tendence, un mēs tai sekojam. Man pašam nepatīk vārds «organisks», kas tiek lietots šai jomā, jo arī indīgākās vielas pasaulē nāk no organiskās vides, tāpēc tas vien, ka kaut kas ir organisks, nenozīmē, ka tas ir labs. Bet dabiskām vielām noteikti ir nākotne, un mēs tās izmantojam, piemēram, Garnier Olia produktos, arī citos zīmolos un kategorijās dabiskās eļļas ieņem aizvien nozīmīgāku vietu.
Visu interviju Ādu audzē paši lasiet 27. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.