Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties apģērbu zīmola Coo Culte ražotnē.
Pašmāju ražotājs Coo Culte gadu gaitā ir izveidojis savu stilu, kas apvieno brutālo ar sievišķīgo. Tas atradis savu tirgus nišu, piemēram, apvienojot mākslīgo ādu ar tillu.
Uzņēmuma ražotne kopš 2014. gada atrodas Rīgā, Ganību dambī. Sākotnējās 20 kvadrātmetrus nelielās telpas pārtapušas par vairāk nekā 500 kvadrātmetrus lielu ražotni. «Visi audumi ražotnē ir sistematizēti datorprogrammā. Kaut arī to ir daudz un varētu šķist, ka nevar pat izskaitīt, jebkuru audumu var ātri atrast,» stāsta Coo Culte īpašniece Ilona Giberte.
Biznesa pirmsākumi meklējami 2009. gadā. No hobija tas pamazām pārtapis par I. Gibertes pamatdarbu un šobrīd viņai ir vairāk nekā 20 cilvēku liela komanda.
Viss sācies ar apakšveļas līniju, piedāvājot dažāda veida sieviešu biksītes, galvenokārt dāvanām. Šobrīd Coo Culte šuj sieviešu ikdienas kleitas, kāzu kleitas, vakarkleitas un citus apģērbus. Tajos tiek izmantotas mežģīnes, mākslīgā āda, tills, ziedu aplikācijas un citi efekti, kas piešķir zīmolam īpašu stilu.
Coo Culte apģērbi tiek ražoti Latvijā, bet to tirdzniecībai citās valstīs izveidots franšīzes tīkls. Pirmais ārvalstu tirgus uzņēmumam bija Baltkrievija, kas ik gadu uzrāda arvien labākus pārdošanas rezultātus. Šobrīd Coo Culte produkcija tiek tirgota arī Lietuvā un Austrālijā. I. Giberte teic, ka ārzemju sadarbības partneri Coo Culte atrod paši.
Coo Culte apģērbi nopērkami piecās vietās Rīgā, bet par attīstību ārpus galvaspilsētas pagaidām netiek domāts. Tādēļ tuvākajā nākotnē plānots vairāk attīstīt digitālo platformu zīmola popularizēšanai.
Katru gadu Coo Culte apgrozījums aug aptuveni par 20%. 70% no apgrozījuma veido Latvijas tirgus, 30% - ārvalstu. I. Giberte stāsta, ka mēnesī tiek saražoti vairāki tūkstoši apģērba vienību.
Raksta galerijā skaties, kā ražo Coo Culte zīmola apģērbus!
#2/35
Konstruktore izveido apģērbu piegrieztnes datorprogrammā un pēc tam ar ploteri tās izdrukā. Arī visi audumi ir sistematizēti datorprogrammā.
#6/35
No sākuma tiek izvēlēta konkrētā piegrieztne. Katrai piegrieztnei ir savs numurs.
#8/35
Pēc I. Gibertes domām, konstruēšana ir viens no sarežģītākajiem posmiem jauna apģērba radīšanā. Tas ir atbildīgs un precizitāti prasošs process.
#9/35
Zīmols audumus izvēlas izstādēs Milānā un Parīzē, uz kurām dodas ik gadu. Šogad modē ir sportiskais stils, kuru papildina neona krāsu buķete.
#10/35
«Mums patīk eksperimentēt ar audumiem. Ar jaunu audumu ir tā, ka tu nekad nezini, kā tas «uzvedas», tāpēc audumi visu laiku tiek testēti. Skatāmies, kā audums reaģē pēc mazgāšanas, vai tas nekrāso citus apģērbus. Tas ir garš un sarežģīts process,» saka I. Giberte.
#11/35
Katra jaunā kolekcija sākas ar krāsu paletes noteikšanu un audumu izvēli.
#14/35
Uzņēmuma īpašniece saka, ka visi darba instrumenti ir svarīgi, tomēr galvenais, lai būtu laba šujmašīna.
#15/35
I. Giberte lepojas ar to, ka 2015. gadā tika nopirktas jaunas šujmašīnas, bet 2016. gadā tika uzlabota apģērbu konstruēšanas sistēma.
#22/35
Pie uzņēmuma šuvējām glabājas tikai tie audumi, kuri tiek jau izmantoti.
#24/35
Lai sašūtu vienu kleitu, var pietikt ar 30 minūtēm, bet citreiz tās var būt pat vairākas stundas.
#27/35
Ražotnē atrodamas dažādu krāsu un faktūras spolītes, rāvējslēdzēji un citas nepieciešamās lietas. Gumijas tiek iepirktas Itālijā, jo, kā I. Giberte stāsta, nekur nav labākas gumijas kā tur.
#30/35
No kreisās puses Nikola Kovaļova - pārdošanas speciāliste, Ilona Giberte - valdes locekle, Inta Lazdāne - noliktavas pārzine.
#31/35
No kreisās puses Nikola Kovaļova - pārdošanas speciāliste, Inta Lazdāne - noliktavas pārzine, Ilona Giberte - valdes locekle.