Visiem kravu pārvadātājiem vajag norādīt - ja nemākiet ledus apstākļos braukt, nebrauciet, intervijā DB pārliecināti pauž Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs, noraidot runas par to, ka Rīgas Brīvosta jebkādā mērā būtu vainīga pie šā gada februārī Rīgas jūras līcī iesalušajiem 34 kuģiem.
«Kāds, kas saskatījies filmas par Titāniku, ieraudzījis ledus gabalu, kurš ir 2 cm biezs, to lielo briesmīgo kuģi ir norāvis uz stop, apstājies ledū un tagad bļauj- «velciet mani ārā». Tas, ka viņš varētu uzņemt pilnu gaitu un pabraukt pa to ledu- nē, to viņš nedara, jo viņam tādas instrukcijas nav. Kapteiņi šādos kuģos bieži ir tādi - no kaut kādām Filipīnu salām, kas ledu savā dzīvē nav redzējuši. Visinteresantākais ir, par ko man jāsmejas, kad es viņiem jautāju, kāpēc jūs tagad braucat, viņi atbild, ka citādi Anglijā domna apstāsies. Man, izrādās, par Anglijas domnu jādomā,» tā viņš.
Savu teikto viņš pamato ar cipariem - «šā gada februārī tika apkalpoti vairāk nekā 200 kuģi. Tik daudz kuģu nav bijis pat vasarā. Līdz ar to vainot Rīgas ostu ir ļoti muļķīgi. Ir cita lieta, ka ir ļoti daudz kuģu, kuriem ir mazie motori un nevajadzētu nemaz šinī laikā braukāt. Tādiem dažus mēnešus gadā vajag izlaist un nebraukt uz Rīgu, ja viņi nemāk braukt attiecīgos ledus apstākļos. Tallink, piemēram, katru dienu iet prom un nāk atpakaļ un nekur nav iestrēdzis, jo tas ir attiecīgs kuģis, kas ir domāts kuģošanai šādos apstākļos, bet ir tādi kuģi, kas to nevar, nemāk un pat negrib.»
Neskatoties uz ledus radītajiem sarežģījumiem, Rīgas Brīvostas apgrozījums šā gada pirmajos divos mēnešos, salīdzinot ar 2010. gadu ir palielinājies par 3,8%. «Un tā būs katru gadu. Visādas vārnas visu ko ķērc, suņi rej, brēc, kviec, bet karavāna iet uz priekšu,» tā L. Loginovs.