Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) SIA Transit Service pabeigusi ostas 51.piestātnes pagarināšanu un rekonstrukciju. LSEZ valde nolēmusi pagarinātajai piestātnei piešķirt jaunu adresi - 51 A piestātne.
Tās kopējais garums būs 115m. Līdz gada beigām rekonstrukcijas 1.kārtu plānots nodot ekspluatācijā. Daļēji jaunā piestāne jau tiek izmantota - pie tās iespējams apkalpot vienu kuģi, taču pēc nodošanas ekspluatācijā būs iespējams vienlaikus apkalpot divus kuģus, klāstīja LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš.
DB rakstīja, ka Liepājas SEZ SIA Transit Service Liepājas ostā būvē jaunu beramkravu termināli, kas palielinās kravu apjomu aptuveni par pusmiljonu tonnu gadā. Termināļa plānotā jauda pamatota ar kravu īpašnieku, ilggadēju uzņēmuma partneru prognozēm. Projekts paredz pagarināt ostas piestātni aiz sadalošā mola un padziļināt to līdz 12 m. Plānotie ieguldījumi termināļa izbūvē ir 5,6 miljoni latu.
LSEZ pārvalde apņēmusies pēc objekta nodošanas ekspluatācijā kompensēt ostas maksas par katru tonnu, ko Transit Service pārkraus virs pašreizējā kravu apjoma. Ieguldījumi 80% apmērā varētu tikt atmaksāti aptuveni 11 gadu liekā, aprēķinājis uzņēmums.
2012. gada deviņos mēnešos Liepājas osta sasniedza līdz šim lielāko kravu apgrozījumu atjaunotās ostas vēsturē – 5,3 miljoni tonnu. Salīdzinot ar pērno gadu, tas ir par 52,3% vairāk. Galvenais iemesls tik straujam kravu apgrozījuma pieaugumam ir 2011. gada graudaugu raža, kas palielinājusi beramkravu apgrozījumu.