Citas ziņas

Liepāja gatava attīstīt tramvaju satiksmi

Vēsma Lēvalde,25.05.2010

Jaunākais izdevums

Liepāja jau tuvāko divu mēnešu laikā gatavojas iesniegt projekta pieteikumu konkursam par līdzfinansējuma saņemšanu tramvaja līnijas pagarināšanai. Valdības sēdē 25. maijā atbalstīta projekta ideja.

Ministru kabinets sēdē otrdien, 25. maijā, uzklausīja Satiksmes ministrijas ziņojumu par tramvaju līniju rekonstrukcijas un būvniecības nepieciešamību Liepājā un Daugavpilī. Ja dokumentācijas izskatīšanu nekavēs kādi neparedzēti šķēršļi, tad būvniecība sāksies jau 2011. gadā, informē Liepājas dome. Valdība izskatīja uzņēmuma Liepājas tramvajs sagatavoto īstermiņa un ilgtermiņa investīciju programmu. Īstermiņa programmas mērķis ir izveidot tramvaju līnijas pagarinājumu 1,7 km garumā un rekonstruēt esošā sliežu ceļa kritiskos posmus.

Īstermiņa investīciju programmas realizēšanai nepieciešamais finansējums ir 11,01 miljons latu. Savukārt ilgtermiņa investīciju programma paredz perspektīvā tramvaju līnijas pagarinājumu līdz Ziemeļu priekšpilsētai un Dienvidu kapiem, un šai programmai nepieciešamais finansējums ir 47,31 miljons latu. Satiksmes ministrija (SM), vērtējot Liepājas tramvaja sagatavotās investīciju programmas, secinājusi, ka pārvadāto pasažieru skaits tramvajā Liepājā ieņem nozīmīgu vietu sabiedriskā transporta sistēmā. Liepājas tramvaja līniju attīstības projekta īstenošanas laikā tiks izveidotas jaunas darba vietas būvdarbu un rekonstrukcijas darbu izpildei. Lai gan šīs darba vietas nebūs ilgtermiņa, projekta īstenošanas īstermiņa programma veicinās tramvaju infrastruktūras turpmāko attīstību, kas savukārt radīs jaunas darba vietas tuvākajā nākotnē, norāda pašvaldība.

DB jau rakstīja, ka Ministru kabinetam (MK) būs jālemj par MK noteikumu apstiprināšanu, kas pavērs ceļu tramvaju satiksmes attīstībai Liepājā un Daugavpilī. Naudu tramvaja līnijas pagarināšanai paredzēts piešķirt no ES struktūrfondu aktivitātes Publiskais transports ārpus Rīgas.

Pilsēta potenciālās tramvaja līnija galapunkta vietā 2008. gadā atpirka no privātīpašnieka īpašumu par 120 tūkstošiem latu, ievērojami pārsniedzot tirgus cenu, iepriekš norādīja eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Liepāju atceļojis jau otrais jaunais zemās grīdas tramvajs, ko būvējusi Horvātijas rūpnīca "Končar – Electric Vehicles Inc.", taču pagaidām nav zināms, kad tie varētu uzsākt kustību.

"Pandēmijas un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt personāla praktisko apmācību. Līdz maijam būs saņemti kopumā jau seši vagoni. Sekosim situācijas attīstībai. Atkarībā no tā, kad pabeigsim apmācību procesu, varēsim ieviest visus uz to brīdi piegādātos tramvaju vagonus," komentē uzņēmumā "Liepājas tramvajs".

Kopumā Liepājā plānota 14 šādu jaunu tramvaju vagonu piegāde.

Šobrīd ir saskaņots grafiks par sešu jaunu tramvaju vagonu piegādi, bet noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2022.gada sākumam Liepājā tiks piegādāti kopumā 12 jauni tramvaju vagoni un dokumentācijas saskaņošanas posmā ir vēl divu tramvaju iegāde tuvāko gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemās grīdas tramvaju cehu varētu izveidot divu gadu laikā, intervijā aģentūrai LETA pieļāva pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš norādīja, ka jaunais cehs ir projektēšanas stadijā un nekādām īpašām problēmām nevajadzētu būt. Pēc projektēšanas sekošot iepirkumi un celtniecība.

Par iespējamajām izmaksām varēšot runāt pēc projekta izstrādes, norādīja Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs.

Speciāls cehs jaunajiem tramvajiem nepieciešams, jo tiem vairs nav vagonu, bet gan sastāvs ar trīs sekcijām, tramvajam ir arī zemā grīda un visas elektroiekārtas atrodas uz jumta.

Jaunais cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi. Plānots, ka cehā vienlaicīgi varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ieguldot 234 miljonus, sāk kursēt pasaulē augstākais gaisa tramvajs

Gunta Kursiša,02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latīņamerikā, starp Bolīvijas galvaspilsētu Lapasu (La Paz) un blakus esošo pilsētu Elalto (El Alto), atklāts pasaulē augstākais gaisa tramvajs, vēsta Euronews.

Gaisa vagoniņi pārvadās pasažierus līdz par četru tūkstošu metru augstumā virs jūras līmeņa.

Gaisa tramvaju ražošanu Bolīvijai par 234 miljoniem ASV dolāru uzņēmās Austrijas kompānija Dopplemayr. Ceļojums starp divām pilsētām ilgs desmit minūtēs. Salīdzinājumam, izmantojot automašīnu, ceļš no Lapasas uz Elalto ilgst vairāk nekā pusstundu.

Jaunās gaisa tramvaja līnijas garums ir gandrīz desmit kilometri. Līnija sadalīta divos posmos, pirmais ir aptuveni 2,6 kilometrus garš, bet otrs – aptuveni 7,3 kilometrus garš. Otrs posms tiks nodots ekspluatācijā līdz gada beigām. Tramvajs darbosies 17 stundas diennaktī. Tiek paredzēts, ka vienā stundā gaisa vagoniņi pārvadās līdz 18 tūkstošiem cilvēku. Biļete maksā trīs boliviano jeb 0,43 ASV dolārus (aptuveni 32 eirocentus).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāla irliepaja.lv rīcībā nonākušas fotogrāfijas, kurās redzama sētniece uzņēmuma Liepājas tramvajs vestē, kura slauka ietvi pie privātmājas.

Kā vēsta portāls, attēlā redzamā nav ne ietve pie tramvaja pieturas, ne arī ietve SIA Liepājas tramvajs teritorijā. Sētniece uzkopj ietvi pie kāda privātīpašuma Dzintaru un Palangas ielas stūrī.

«Nav nekāds noslēpums, ka šajā namā mīt divi Liepājā labi zināmi cilvēki – Aigars un Ieva Puki, turklāt mājas saimnieks ieņem valdes priekšsēdētāja amatu pašvaldības uzņēmumā Liepājas tramvajs,» raksta medijs.

Fotogrāfijas esot tapušas apmēram tajā pašā laikā, kad pašvaldības uzņēmuma Liepājas tramvajs vadītājs laikrakstam Kurzemes Vārds žēlojas, ka uzņēmumā «tik ļoti samazināts darbinieku skaits, ka nav vēl paspēts izravēt nezāles no sliežu ceļa un arī zālīte vēl nav pļauta».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas tramvajs valdes loceklis: ja jūs interesē sētnieku ģērbšanās stils, tad tā arī jautājiet

Lelde Petrāne,16.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc jautājumus izraisošā fotofakta par sētnieci, kura Liepājas tramvaja apģērbā tīra ietvi pie uzņēmuma vadītāja privātmājas, portāls irliepaja.lv saņēmis Aigara Puka atbildes.

Pašvaldības uzņēmuma Liepājas tramvajs valdes loceklis rakstījis:

«Ja jūs interesē sētnieku ģērbšanās stils, tad tā arī jautājiet. Jūsu materiālā es atradu tikai divus konkrētus jautājumus. Uz tiem arī sniedzu atbildes.

1.Vai ar šādiem ienākumiem būtu par maz, lai noalgotu sētnieku savas mājas durvju priekšas uzkopšanai?

Nē, nebūtu par maz. Es algoju sētnieku.

2. Un vai patiesi Aigars Puks būtu atļāvies izmantot dienesta stāvokli, lai liktu pašvaldības uzņēmuma darbiniecei kalpot viņa personīgajām vajadzībām?

Nē, nebūtu un nav atļāvies.

Ar cieņu, un, cerot, ka atbildes tiks ņemtas vērā bez korekcijām, Aigars Puks, SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājniekus un Liepājas viesus šodien turpināja priecēt Kultūras tramvajs.

Kultūras tramvaja pasažierus šoreiz izklaidēja mīmi no Liepājas cirka studijas Beztemata, vēsta reģionālais medijs ReKurZeme.

Šogad Liepājā atkal kursē Kultūras tramvajs. Visu vasaru īpaši noformēts tramvajs, kursējot ierastajā maršrutā, ik ceturtdienu laikā no plkst.13 līdz 14 kļūst par vietu, kur notiek kultūras aktivitātes.

Projektu Kultūras tramvajs realizē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas Sabiedriskais transports sadarbībā ar SIA Liepājas Tramvajs, Liepājas Kultūras pārvaldi un Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Retro tramvajs šogad būtiski mainījis savu vizuālo izskatu - tramvaja vagoniņu ielās varēs atpazīt un pilsētvidē tas izcelsies ar sarkanu un dzeltenu krāsojumu. Šādas tramvaja pamatkrāsas izvēlētas tuvu oriģinālam - pirmajiem elektriskajiem tramvajiem, kas vairāk nekā pirms 100 gadiem kursēja Rīgā, informēja pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Rīgas ielās Retro tramvajs atsāks kursēt no 1.maija, katru sestdienu, svētdienu un arī svētku dienās, dodot iespēju arī šī gada vasarā ikvienam galvaspilsētas iedzīvotājam un tās viesiem izbaudīt braucienus ar tramvaja vagoniņu, kurš būvēts un sagatavots pēc sena elektriskā tramvaja modeļa parauga.

Retro tramvajs kursēs maršrutā Ausekļa iela - Mežaparks, apstājoties visās maršrutā paredzētajās pieturvietās. Brauciena laikā pasažieriem būs iespēja izbaudīt braucienu vēsturiskā sabiedriskā transporta līdzeklī, kā arī vienlaikus apskatīt skaistākās vietas Rīgā, piemēram, Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri, no kura paveras brīnišķīgs skats uz Operu, Brīvības pieminekli, Vecrīgu, Basteja kalnu, Nacionālo teātri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijā «uzkāries» ar pasažieriem pilns gaisa tramvajs

Gunta Kursiša,18.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas glābšanas dienesti palīdzējuši 76 pasažieriem tikt laukā no gaisa vagoniņa, kas ceturtdien bija iestrēdzis valstī vecākajā gaisa tramvaju līnijā Vupertāles pilsētā, vēsta The Local.

Vupertāle atrodas Vācijas rietumos, kalnainā apvidū, tādēļ tajā iespējams pārvietoties ar gaisa tramvaju. Gaisa vagoniņu satiksme ir arī viens no pilsētas zīmoliem. Ceturtdienas vakarā no trošu dzelzceļa līnijas nogāzās transporta sistēmas metāla daļas, pa kurām tika pievadīta elektrība. Metāla sloksnes nokritušas uz automašīnām, kas atradās uz autoceļa zem gaisa tramvaja līnijas, bet gaisa vagoniņš iestrēdzis. Autovadītāji netika ievainoti, un arī vagoniņā esošos cilvēkus ugunsdzēsēji esot atbrīvojuši bez nopietnām traumām. Aculiecinieki stāsta, ka gaisa tramvaja vagonā esot izcēlusies panika, vairāki esot paģībuši, raksta Rheinische Post.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liepājas Tramvaja zaudējumi auguši vairāk nekā trīs reizes

Žanete Hāka,22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas Tramvajs pērn gadā strādājis ar 10,89% lielāku apgrozījumu nekā 2012.gadā, liecina uzņēmuma publicētie finanšu dati Lursoft.

Dati liecina, ka aizvadītajā gadā SIA Liepājas Tramvajs apgrozījis 1,277 miljonus eiro, savukārt tā zaudējumi palielinājušies vairāk nekā trīs reizes, pieaugot līdz 0,19 miljoniem eiro.

2013.gadā SIA Liepājas Tramvajs turpinājis darbus pie jaunās tramvaja līnijas izbūves un esošo sliežu posmu rekonstrukcijas un, kā norādīts iesniegtajā pārskatā, arī turpmākajos gados uzņēmums plāno veikt jaunus sliežu ceļu rekonstrukcijas darbus, kuriem jau izstrādāti tehniskie projekti un kuru būvniecības sākums paredzēts 2014.gada vasarā.

Laika periodā līdz 2023.gadam SIA Liepājas Tramvajs paredzējis veikt jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, kā arī būvēt jaunu tramvaja depo un iegādāties jaunus tramvaja vagonus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Daugavpils iedzīvotāji gatavi atvadīties no vecajiem tramvajiem; Baltkrievijas piegādātājs nesteidzas

Gunta Kursiša,21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tramvaju satiksme ir mūsu lepnums, tomēr tie ir tik novecojuši, ka iedzīvotāji nevar sagaidīt jaunos tramvajus,» Db.lv pauda a/s Tramvaju uzņēmuma pārvaldnieks Oļegs Tolmačovs. Lai arī 22 tūkstošiem daugavpiliešu, kas ikdienā izmanto tramvaju, jau no šā gada septembra būtu bijis jābrauc jaunos, Baltkrievijas uzņēmuma ražotos tramvajos, tas, cik drīz jaunie tramvaji sāks kursēt un vai tie būs tieši Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienības Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tramvaji, nav zināms.

Tikmēr Db.lv viesojās Daugavpilī, lai fotogrāfijās iemūžinātu tramvajus, no kuriem, kā cer liela daļa Latvijas otras lielākās pilsētas iedzīvotāju, tai drīz nāksies atvadīties.

«Dzīve iet uz priekšu, jaunie tramvaji būs siltāki, modernāki, tajos būs jaunākās tehnoloģijas, bet vecos tramvajus varēsim skatīties filmās un fotogrāfijās,» Daugavpilī strādājošā Silvija Sproģe uzskata, ka ieslīgt sentimentā par vecajiem tramvajiem nevajagot.

Jau rakstīts, ka pirmais piegādes termiņš, kad Daugavpilij bija jāsaņem 12 jaunie tramvaji, bija šā gada 31. augusts. Kopš 1. septembra Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tiek piemērota kavējuma soda nauda – 600 lati dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pārliecinošu balsu vairākumu noskaidrots, ka rudenī uz dzeltenā e-talona būs Vinetas zīmētais tramvajs (attēlā), kas ieguva 927 balsis.

Kopumā balsošanā piedalījās 3351 Rīgas satiksmes interneta mājas lapas apmeklētāji, un tā norisinājās veselu mēnesi - no 4. jūnija līdz 5. jūlijam.

Kā otrais zīmējums, kuru lapas apmeklētāji vēlētos redzēt uz e-talona, ir Viktora zīmētais tramvajs - par to tika nobalsots 493 reižu, bet trešajā vietā ar 277 balsīm ir Dmitrija zīmētais tramvajs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais jaunais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās, pastāstīja pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Viņš informēja, ka pirmais tramvajs ir piegādāts, bet, pirms tas sāk kursēt, tas jāsagatavo un jāveic testa braucieni. Paredzēts, ka pirmais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās.

Pārējos 19 tramvajus piegādās līdz šī gada beigām.

Pērn Rīgas satiksme ar Čehijas uzņēmumu Škoda Transportation noslēdza 62,5 miljonu eiro līgumu, kas paredz 20 zemās grīdas tramvaju piegādi - 15 triju sekciju tramvajiem un pieciem četru sekciju tramvajiem. Visiem tramvajiem jābūt piegādātiem 2017.gada laikā.

Viena triju sekciju tramvaja cena ir 2,7 miljoni eiro, tas ir 31,5 metrus garš, bet četru sekciju tramvaja cena ir 3,5 miljoni eiro, tas ir 41 metru garš. Līguma kopējā summa ir 62 591 477 eiro, pirkuma atmaksas termiņš - 15 gadi no iepirkuma noslēgšanas dienas. Tramvaju garantijas laiks ir trīs gadi, bet kalpošanas laiks - 30 gadi. Visi jaunie zemās grīdas tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, videonovērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām, kā arī citu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VKPAI: Skanstes tramvaja līnija Senču ielā nedrīkst skart Lielos kapus

LETA,14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes tramvaja līnijas izbūve drīkst notikt tikai pa Senču ielu un nedrīkst skart Lielos kapus, šodien Rīgas domes opozīcijas rīkotajā sabiedriskajā apspriešanā norādīja Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) pārstāve Katrīna Kukaine.

Kukaine stāstīja, ka VKPAI vērsās Rīgas domes Īpašumu iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldes departaments, prasot viedokli par trīs Lielo kapu teritorijā esošām būvēm, kuras atrodas tuvu Senču ielai. Minētās ēkas ir kapliča, norobežojošā ķēde un dekoratīvais piemineklis krēsla formā. VKPAI informēja domi, ka konkrētās ēkas nedrīkst tikt nojauktas, risinot jauno tramvaja izbūvi, jo tie visi ir ne tikai daļa no kultūras pieminekļu kompleksa, bet arī kapa pieminekļi.

Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa pastāstīja, ka 2005.gadā dome apstiprināja sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2005.-2018.gadam, kas paredz arī pilsētas elektrotransporta attīstību. Rīgas domes lēmums ietvēra elektrotransporta modernizāciju, esošo vagonu rekonstrukciju un jaunu līniju atklāšanu, tostarp tādas līnijas izveidi, kas savieno jau esošās līnija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Eksperts: Skanstes tramvajs atbilst stratēģijai par Rīgu kā kompaktu pilsētu

Žanete Hāka,07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas attīstības stratēģija paredz Rīgu veidot kā kompaktu pilsētu un samazināt nepieciešamību cilvēkiem pārvietoties lielākus ceļa gabalus, tādēļ Skanstes tramvaja līnija ir atbilstoša šai iecerei, norāda viens no Latvijas transporta plānošanas ekspertiem Elmārs Daniševskis.

Viņš uzskata, ka Eiropas lielākajās pilsētās ļoti labi funkcionē tādi risinājumi kā sabiedriskā transporta loks ap pilsētas centru, kā tas iecerēts, veidojot Skanstes līniju. Turklāt tieši šajā rajonā atrodas objekts, uz kuru plūst lielas apmeklētāju straumes – Arēna Rīga, kurai nav nodrošināta ērta sabiedriskā transporta piekļuve.

Eksperts norāda, ka ir vairāki virzieni, kuros būtu vēlami attīstīt tramvaja satiksmi, piemēram, Purvciemā un Pļavniekos dzīvo lielākā daļa galvaspilsētas iedzīvotāju – vairāk nekā 40 tūkstoši. Atbildot uz jautājumu, vai Skanstes virziena izbūve ir prioritāra, Daniševskis atgādina diskusijas par to, vai pirmo vajadzēja būvēt Dienvidu vai Ziemeļu tiltu, uzsverot, - labi, ka ir uzbūvēts vismaz viens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šonedēļ sāk izmēģināt zemās grīdas tramvaju

Sandra Dieziņa,12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo zemās grīdas tramvaja vagonu sāks izmēģināt jau šonedēļ, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Līdz šim rīdziniekiem tika solīts, ka zemās grīdas tramvajs pasažierus sāks pārvadāt šoruden, taču nu pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis informē, ka tas varētu notikt vasaras sākumā.

Līdz šim, gatavojoties zemās grīdas tramvaja ieviešanai, ir pārbūvēti kontakttīkli, daļēji nomainītas sliedes, modernizēta iebraukšana zem VEF tilta un tiek projektēts jauns depo tramvaja apkopei. Pagaidām infrastruktūras uzlabošanā iztērēti kopumā 4,5 miljoni latu. Savukārt depo izmaksas būs zināmas pēc pilnīgas projekta izstrādes.

Pirms tam saskaņošanas procesā tika izteiktas piezīmes zemās grīdas tramvaju depo apkopes ceha jaunbūves metam Brīvības ielā 191. Plānots, ka cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi un vienlaikus varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Tramvaja līnijas būve ievelkas

Vēsma Lēvalde,21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Skonto būve parakstījusi vienošanos ar SIA Liepājas tramvajs par līguma izpildes termiņu pagarināšanu Liepājas tramvaja līnijas izbūvei.

2012. gada 19. martā savstarpēji noslēgtais līgums paredzēja būvdarbus pabeigt līdz šā gada 17. oktobrim. Skonto būve lūgusi izpildes termiņu pagarināt līdz 2013.gada 1. jūnijam.

Būvnieki savu lūgumu argumentē ar faktu, ka tehniskajā projektā, kuru izstrādāja a/s UPB, jau ir veiktas vairāk nekā 40 izmaiņas un papildinājumi. «Realizējot projektu, parādījās nobīdes no plānotā, īpaši tas attiecināms uz apakšzemes komunikācijām. Tehnisko projektu tramvaja līnijas izbūvei izstrādāja un apstiprināja 2009. gadā. Pa šo laiku paaugstinātas prasības tehniskajiem noteikumiem SIA Liepājas Enerģija un SIA Sadales tīkli,» skaidro SIA Liepājas tramvajs direktors Aigars Puks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pa Liepājas jaunbūvēto tramvaja līniju naktī uz 3.maiju pirmo reizi izbraucis tramvajs testa braucienā.

Naktī testēti jaunie kontakttīkli, dienā plānots pārbaudīt, kā darbojas elektriskās pārmijas. Liepājas tramvaja specifika ir tā, ka tramvaja vagoniem ir trīs veida pantogrāfi (elektriskās strāvas novadītāji). Naktī pārbaudīts viens no veidiem, testa braucienu plānoti arī abu pārējo veidu pantogrāfiem, informē SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks.

Pirmajā testa braucienā, neskatoties uz vēlo nakts stundu, piedalījās būvniecībā iesaistīto uzņēmumu pārstāvji, projekta vadītāji un Liepājas tramvaja darbinieki.

Db.lv rakstīja, ka jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 milj. Ls. Būvdarbi sākās 2012. gada maijā. Jauno tramvaja līniju plānots nodot ekspluatācijā līdz šā gada 1. jūnijam, kad būs labiekārtota jaunbūvētās līnijas apkārtne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

« Krišjāņa Barona ielu var izveidot par tādu pašu zīmolu kā Oksfordstrīta Londonā vai 5. avēnija Ņujorkā, un tas varētu piesaistīt tūristus,» medijiem stāstīja uzņēmuma Retail Baltic vadītājs Zulfukars Tosuns. Kr. Barona iela turpmāk tiks attīstīta kā Baltijas garākā iepirkšanās iela, un tas notiks neatkarīgi no tā, vai Rīgas dome akceptēs vai neakceptēs Kr. Barona ielas pārdēvēšanu par gājēju ielu, piektdien medijiem norādīja Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusevičs.

H. Danusevičs informēja, ka Kr. Barona iela ir daudz piemērotāka iepirkšanās ielas statusam, jo uz tās patlaban jau atrodas trīs enkurnomnieki - Galerija Centrs ielas sākumā, Barona centrs ielas vidū un Bērnu pasaule ielas galā, tāpat tajā jau patlaban iespējams iegādāties visu preču spektru.

«Lai gan Rīgas dome patlaban ieņēmusi pozīciju, ka vienīgā iespējamā gājēju un iepirkšanās iela Rīgā varētu būt Tērbatas iela, tomēr neatkarīgi no domes nostājas Kr.Barona iela tiks popularizēta kā Baltijā garākā iepirkšanās iela,» sacīja H. Danusevičs.

Z. Tosuns informēja, ka Kr. Barona ielas garums ir 3,3 kilometri, savukārt Tērbatas ielas garums ir 1,8 kilometri, Ģedimina prospekta Viļņā garums ir 2,2 kilometri, bet Tallinā visas iepirkšanās ielas ir īsākas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renovējot Liepājas tramvaja līniju un izbūvējot tās pagarinājumu, vienlaikus tiek nomainīti vēsturiskie materiāli pret mūsdienīgākiem, informē SIA Liepājas tramvajs.

Šobrīd rit jaunās tramvaja līnijas kontakttīklu montāžas darbi, ko veic apakšuzņēmējs SIA Elsana. Jaunajā tramvaja līnijā metāla kronšteinu un atsaišu vietā tiek izmantoti sintētiskie materiāli. Savukārt metāla daļas ir īpaši apstrādātas, lai aizsargātos no korozijas.

«Liepāja ir pilsēta pie jūras, jārēķinās ar augstu mitruma koeficientu, tādēļ liela uzmanība veltīta, lai mazinātu vides nelabvēlīgu ietekmi uz metāla daļām,» skaidro darbu vadītājs Armīns Kazia.

Vaicāts, vai tas ievērojami nesadārdzina projektu, A.Kazia uzsver, ka izvēle par labu sintētiskajiem materiāliem ir ekonomiski pamatota. Turpmākos 25 gadus jaunā kontakttīklu līnija var kalpot bez lieliem remontdarbiem, tās uzturēšana ir daudz lētāka, kas ilgtermiņā pilnībā attaisno pašreizējos ieguldījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tramvaji kavējas vismazāk

Elīna Pankovska,15.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tramvajs ir uzticamākais sabiedriskā transporta veids Rīgā. Autobusi un trolejbusi sliktos laika apstākļos atpaliek no grafika vidēji par stundu, tad tramvajiem nobīdes no grafika ir vērojamas mazākas, liecina Rīgas satiksmes apkopotā informācija.

Lielākos kavējumus tramvajiem radot vieglās un kravas automašīnas, kas, mēģinot apsteigt lēni braucošās automašīnas, izmantojušas tramvaju sliežu ceļus, kā arī kreisie pagriezieni no tramvaju sliežu ceļiem.

Tramvajs ir videi draudzīgs transporta līdzeklis un viens no ātrākajiem sabiedriskā transporta līdzekļu veidiem. Kopējās tramvaja plūsmas vidējais ātrums Rīgā ir 16,49 km/h, bet sliežu ceļu garums Rīgā ir 99,53 km. Rīgas satiksmei patlaban ir 252 tramvaju vagoni.

No šī gada 1.jūnija Rīgā sāka kursēt Čehijā ražotie Škoda zemās grīdas tramvaji. Līdz nākamā gada janvāra beigām Rīga saņems 20 zemās grīdas tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dziesmu un deju svētkos kursēs speciāli noformēts «Dziesmusvētku tramvajs», kura misija ir rosināt cilvēkus uz svētkiem doties, izmantojot sabiedrisko transportu vai velosipēdus.

Tramvajs tapis sadarbībā ar iniciatīvu «Pārvietojies gudri», un tas kursēs 11. maršrutā.

Tāpat akcijā Dziesmu un deju svētku laikā izmantot sabiedrisko transportu piedalās arī sabiedrībā pazīstamas personības, piemēram Jaunā Rīgas teātra aktrises Regīna Razuma un Jana Čivžele, kora «Maska» vadītājs Jānis Ozols un kora «Kamēr» vadītājs Jānis Liepiņš.

Jau rakstīts, ka 6. un 7. jūlijā XXV Vispārējo latviešu dziesmu un XV Deju svētku Noslēguma koncerta un tā publisko ģenerālmēģinājumu laikā Mežaparkā pirmo reizi būs iespēja novietot velosipēdus apsargātā maksas. velonovietnē. Sadarbībā ar iniciatīvu «Pārvietojies gudri» Mežaparka Zaļā teātra teritorijā tiks izveidota novietne 2000 velosipēdiem. Viena velotransporta novietošanas maksa būs viens lats.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājas dome plāno galvot SIA Liepājas tramvajs 4,67 miljonu eiro aizņēmumu

Žanete Hāka,24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome paredzējusi galvot SIA Liepājas tramvajs aizņēmumu Valsts kasē līdz 4,67 miljoniem eiro, liecina domes lēmumprojekts, kurš šodien pagaidām vēl netika apstiprināts.

Aizņemties paredzēts uz laiku līdz 22 gadiem ar atlikto pamatsummas maksājumu trīs gadi par Valsts kases noteikto mainīgo procentu likmi Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» īstenošanai.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Čehijas uz Rīgu ir nogādāts pirmais jaunais zemgrīdas tramvajs, bet līdz gada beigām tiks atvesti visi 20 pasūtītie tramvaja sastāvi.

Jaunais tramvajs, kas vienlaicīgi varēs pārvadāt 300 cilvēkus, satiksmē iekļausies tikai rudenī, jo pirms tam tas jātestē, kā arī jāpārbauda tramvaja saderība ar infrastruktūru. Gatavojoties tramvaja pieņemšanai, jau modernizēta iebraukšana depo zem VEF tilta, kā arī tiek pārbūvēti sliežu ceļi un kontakttīkli krustojumos.

Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums Škoda Transportation s.r.o.

Jau ziņots, ka zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji tika plānots, ka projekta realizācijai vajadzēs aptuveni 500 miljoni latu, taču, ļoti iespējams, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Liepājā plāno jaunu tramvaja līniju

Vēsma Lēvalde,27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Liepājas tramvajs gatavo jaunu projektu tramvaja līnijas izbūvei uz Liepājas Ziemeļu priekšpilsētu.

Projekts paredz jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, iekļaujot tajā arī jauna depo būvniecību un jaunu tramvaja vagonu iegādi, informē SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks. Viņš uzsver, ka tas ir komplekss pasākums, kura īstenošanai iecerēts piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu.

«Ja skatāmies uz uzņēmuma attīstību turpmāko piecu līdz septiņu gadu perspektīvā, esmu pārliecināts, ka piedzīvosim Liepājā pilnīgi jaunu tramvaja vagonu kursēšanu,» sola A.Puks. Pagaidām plānots iepirkt lietotus tramvaja vagonus, kā arī remontēt esošos.

Db.lv rakstīja, ka šā gada 29.maijā ekspluatācijā pieņēma jaunu tramvaja līniju Liepājā, kas ved uz dzīvojamo masīvu Ezerkrasts. Jaunā tramvaja līnija ir iepriekšējās līnijas atzars 3,6 km garumā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB, izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru