No 15. jūlija tiek uzsākta līgumu pārslēgšana ar jauno atkritumu apsaimniekotāju AS «Tīrīga», informē Rīgas domes Mājokļu un vides departaments.
Saskaņā ar Rīgas pašvaldības atklātā konkursa rezultātiem turpmāk Rīgā visiem iedzīvotājiem būs viens atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniedzējs AS «Tīrīga», kas no 2019. gada 15. septembra nodrošinās vienotu atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu un vienādus nosacījumus visiem iedzīvotājiem.
Līgumi par atkritumu apsaimniekošanu jāpārslēdz visiem Rīgas iedzīvotajiem – gan fiziskām, gan juridiskām personām. Privātmāju iedzīvotāji paši pārslēdz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas līgumus ar jauno pakalpojumu sniedzēju. Daudzdzīvokļu māju iedzīvotāju līgumus pārslēdz namu apsaimniekotājs, kas pēc tam par to informē dzīvokļu vai cita veida īpašumu īpašniekus un nosūta rēķinu par atkritumu apsaimniekošanu. Savukārt juridisko personu līgumu pārslēgšanu nodrošina īpašuma apsaimniekotājs vai pats īpašnieks.
Līgumu pārslēgšana ar jauno atkritumu apsaimniekotāju «Tīrīga» ir iespējama gan digitāli, izmantojot e-pakalpojumus, gan klātienē klientu apkalpošanas centros. Līgumus var pārslēgt interneta vietnē: tiriga.lv, izmantojot e-pakalpojumu vidi un fiziskas personas bankas autorizācijas datus. To var izdarīt arī klātienē kādā no a/s «Tīrīga» Klientu apkalpošanas centriem, kas atrodas Uzvaras bulvārī 10 («Pepsi Bowling Sporta un atpūtas centrā») vai Brīvības ielā 49/53. Līgumu pārslēgšanu var pieteikt pa tālruni 1848 vai arī elektroniski e-pastā: [email protected]. Tāpat līguma pārslēgšanu var veikt arī ar pasta starpniecību, nosūtot līguma pieteikuma formu, kuru var izdrukāt no mājas lapas: tiriga.lv
Visi līdz šim noslēgtie atkritumu apsaimniekošanas līgumi ir spēkā līdz šā gada 15. septembrim, pēc tam tie vairs nebūs derīgi. Ja līdz šim laikam netiek pārslēgts līgums ar jauno pakalpojumu sniedzēju «Tīrīga», var tikt piemērots administratīvais sods par neiesaistīšanos sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sistēmā – fiziskajām personām no 70 līdz 700 eiro, bet juridiskajām personām — no 430 līdz 1400 eiro.
Sākot ar 15. septembri, Rīgā visiem iedzīvotājiem būs viens atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniedzējs AS «Tīrīga», kas nodrošinās vienotu atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu un vienādus nosacījumus visiem iedzīvotājiem, tostarp atkritumu šķirošanas sistēmas ieviešanu.
Līdz ar atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu nodrošināšanu tiks īstenots atkritumu apsaimniekošanas sistēmas modernizācijas projekts, gādājot par ērtu pieeju atkritumu šķirošanas konteineriem un modernizējot atkritumu šķirošanas punktus un autoparku ar mērķi optimizēt atkritumu izvešanas maršrutu tīklu, samazinot sastrēgumus un gaisa piesārņojumu.
Īstenojot atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras modernizācijas projektu, jau tuvākā gada laikā bojātie un nolietotie konteineri tiks nomainīti un aprīkoti ar radiofrekvences identifikācijas jeb RFID čipiem, ar kuru palīdzību būs iespējams noteikt konteineru īpašniekus, tilpumu un veikt to kvalitātes uzraudzību.
Papildu maksa par sadzīves atkritumiem paredzēto konteineru nomu nav paredzēta. Ja klients izmanto savā īpašumā esošus konteinerus vai šķirošanas somas, nomas maksa netiek piemērota. Gadījumā, ja privātpersona savā īpašuma vēlas šķirot atkritumus, izmantojot konteinerus, tad par konteineru nomu ir jāveic maksa atbilstoši cenrādim.
Saskaņā ar pašvaldības atklātā konkursa rezultātā noslēgto vienošanos maksa par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu visiem Rīgas iedzīvotājiem būs vienāda – 17,38 EUR/m³, neieskaitot PVN.
AS «Tīrīga» tika izveidota, lai publiskās un privātās partnerības ietvaros Rīgā veiktu atkritumu apsaimniekošanas sistēmas modernizāciju un ieviestu mūsdienīgu, iedzīvotājiem ērtu atkritumu šķirošanas sistēmu.
«Tīrīga» publiskais partneris ir „Getliņi EKO», kas nodrošina projekta uzraudzību un vietas atkritumu laukumu izveidei. Savukārt privātais partneris ir SIA «CREB Rīga», ko izveidojuši divi vides pakalpojumu sniedzēji – SIA «Clean R» un SIA «Eco Baltia vide», kas nodrošinās pakalpojuma sniegšanu iedzīvotājiem.