Iebraucot trešajā paaudzē, Seat Leon ir atļāvies pirmoreiz savā modifikāciju paletē iekļaut praktisko universāli ST.
Jāsāk ar to, ka Leon ST joprojām ir emocionāls auto, kas, pareizi izvēlēties motoru, spēs būt kaislīgs un ātrs. Līdz ar to tas vairāk tieksies līdzināties Audi karstajiem universāļiem, nekā allaž pragmatiskajam somu un sīkkravu «kučierim» Škoda Octavia Combi.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Jautrs un dzīvespriecīgs braucamais ar vieglu un rotaļīgu gaitu, kam tikai piekasīšanās pēc varētu pārmest to, ka atsevišķos brīžos uz mūsu ceļu kukuržņiem balstiekārtas regulējums ir maķenīt par cietu. Visādi citādi tas ir lielisks braucamais, kurā apvienota VW tehnika un autentisks dizains. Būtiski ir uzsvērt, ka atsevišķās detaļās salonā pat ar neapbruņotu aci varēs sajust ciešu līdzību ar Audi. Žēl, ka tikai Latvijā ar Seat zīmola iedzīvināšanu jau vairākus gadu desmitus nekur tālāk par reģionālā importētāja tukšiem solījumiem neesam tikuši. Skumīgi, jo nomināli Seat Leon ST var cīnīties ar jebkuru savas klases līdzinieku, tostarp negriežot ceļu nedz VW Golf Variant, nedz Škoda Octavia. Vienīgi, lai šī cīņa būtu pietiekoši saistoša, pie mums pietrūkst elastīgas cenu politikas, kas atļautu iesēdināt pašmāju pircējus un pamēģināt šo marku. 16 590 eiro, kas tiek prasīti par Leon ST bāzes modeli, varbūt nav tik nogalinoša summa, tomēr, parakājoties daudzveidīgajā tehnikas un komforta ekstru piedāvājumā, cena zibenīgi pārlēks 20 tūkst. eiro robežu jeb turpat, kur grozās VW Golf Variant cena. Piemēram, ja pašmāju tirgū populārākajām Leon ST versijām piesolītu t.s. īpašu akcijas cenu, kas spētu palīst zem Octavia Combi cenas, tad esmu pilnīgi drošs, ka no desmit potenciālajiem klientiem, kuri būs nomērķējuši praktiska universāla virzienā, vismaz viens noteikti izvēlēsies tieši Seat Leon ST. Starp citu, dažam labam aizdomāties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometru noskrējiens. Turklāt Leon ST būs unikāls ar to, ka par papildsamaksu varēs tikt pie 100% LED tehnoloģiju lukturiem, kas ir sastopami Audi A3 papildaprīkojuma sarakstā, taču ārpus premium klases nav pieejami nevienam no līdzīgiem auto. Atliek pieminēt, ka, līdzīgi kā Golf un Octavia, arī Seat Leon ST modifikāciju apcirkņos varēs atrast pilnpiedziņas modeli.
Salons
Pats par sevi saprotams, ka universāļa galvenais ierocis ir bagāžas telpas lielums. Pēc papīriem jaunajam Seat Leon ST tie ir 587 litri, ko vajadzības gadījumā var palielināt līdz 1470 litriem. Uz pārējo konkurentu fona tas nav nedz daudz, nedz maz. Salīdzinājumam var minēt, ka Golf Variant un Škoda Octavia Combi ar nenolaistu aizmugurējo krēslu rindu tie būs attiecīgi 605 un 610 litri. Tomēr Leon ST fascinēs ar to, kā apieties ar šiem litriem un centimetriem. Ērts bagāžas nodalījuma pārsegs, dubultā grīda, allaž noderīgie stiprinājuma āķi, speciāla niša, kur novietot bagāžnieka pārsegu. Visbeidzot speciāli kloķīši bagāžnieka sānos, kas, neapejot automašīnai apkārt, ļaus no aizmugures noguldīt aizmugurējos krēslus, izveidojot līdzenu grīdu.
Motori
Ar Volkswagen svētību jaunajam universālim sagādāti tie paši motori, kas ir Leon hečbekam. Kopumā tie ir pieci benzīnmotori ar jaudu no 86 līdz 180 ZS, savukārt dīzeļmotoru sarakstā ir četras spēkstacijas ar jaudu no 90 līdz 184 ZS. Turklāt lielākajai daļai dzinēju būs sešpakāpju rokaskārbas, kā arī iespēja pasūtīt sešpakāpju vai septiņpakāpju DSG. Šo rindu autoram bija iespēja izmēģināt Leon ST ar 105 ZS jaudīgo 1,6 dīzeli, kas sapārots ar septiņpakāpju robotizēto DSG transmisiju. Teicama tehnikas kombinācija. Auto brauc un stūrējas enerģiski un paklausīgi. Lielākais prieks par to, ka, nepiepūlot smadzenes ar ekobraukšanas trikiem, Leon ST vidēji uz 100 kilometriem notiesās tikai piecus litrus dīzeļa, bet, ja labi pacenstos, tad 4,5 litru liels patēriņš šim auto ir tīrais nieks.
Verdikts
Diemžēl Leon ST noteikti nekļūs par dižpārdokli Latvijā, jo šis modelis tāpat kā citi Seat pie mums būs tikai zinātāju un autoentuzistu iekāres objekts.