Ministru kabinets šodien lems par ierobežojumu mīkstināšanu pēc Lieldienām un apspriedīs kritērijus lokdauna ieviešanai būtiskas saslimstības ar Covid-19 gadījumā.
Valdība trešdien atlika lemšanu par Operatīvās vadības grupas izstrādātajiem četriem soļiem pakāpeniskai ierobežojumu mīkstināšanai, uzdodot to atkārtoti izvērtēt atsevišķai ekspertu grupai.
Valdība minēto jautājumu turpinās skatīt šodien plkst.15.
Trešdien valdība vērtēja Operatīvās vadības grupas izstrādātos priekšlikumus Covid-19 izplatību ierobežojošo pasākumu pārskatīšanai, kas tostarp paredz no 7.aprīļa atļaut darboties visiem tirgotājiem.
Operatīvā vadības grupa piedāvā ierobežojumu atcelšanu pa posmiem, trīs nedēļu cikla ietvaros. Mainoties epidemioloģiskajai situācijai, tiktu arī pārskatīti pasākumu ieviešanas soļi. Plānots, ka visi pasākumi būs īstenojami tikai ar drošiem protokoliem, nodrošinot reālu to ievērošanas kontroli un uzraudzību.
Operatīvās vadības grupas piedāvātais pirmais solis ierobežojumu mīkstināšanai paredz, ka gadījumā, ja 14 dienu kumulatīvais saslimstības rādītājs ar Covid-19 uz 100 000 iedzīvotājiem nepārsniedz 400, no 7.aprīļa varētu īstenot izglītības procesu ārā pēc reģionālā principa.
No 7.aprīļa varētu darboties visas tirdzniecības vietas, tostarp ielu tirdzniecība, tiesas, savukārt tirdzniecības centros ar platību virs 7000 kvadrātmetriem brīvdienās strādātu tikai pārtikas, higiēnas, dzīvnieku barības, optikas, preču veikali, aptiekas, grāmatnīcas un pakalpojumu sniegšanas vietas.
Pirmajā solī no 7.aprīļa varētu atļaut pulcēties divu mājsaimniecību ietvaros ārā līdz desmit cilvēkiem. Šajā soli varētu arī atļaut piketus un gājienus līdz desmit cilvēkiem.
Tāpat valdība plāno skatīt Krīzes vadības padomes sekretariāta izstrādātos kritērijus lokdauna ieviešanai gadījumā, ja būtiski pasliktināsies epidemioloģiskā situācija.
Krīzes vadības padomes sekretariāta izstrādātais drošības pasākumu kopums ārkārtējās situācijas ietvaros jeb "D+ koncepts" būtībā paredz ļoti stingrus ierobežojumus, tostarp pārvietošanās, pakalpojumu sniegšanas un izglītības procesa organizēšanas ierobežojumus.