Daudzās saimniecībās, kas nodarbojas ar lauku tūrismu, pērnā gada laikā klientu skaits ir audzis pat par 40%, turpretī citās vērojams tikpat liels kritums. Savukārt pērn stabili audzis apmeklētāju skaits apskates saimniecībās, kas piedāvā apskatīt, nogaršot un iegādāties «lauku labumus».
Tas atklājies Latvijas Lauku tūrisma asociācijas Lauku ceļotājs veiktajā pētījumā.
Daļa lauku tūrisma pakalpojumu sniedzēju klientu skaita svārstības saista ar krīzes laiku, bet daļa – ar mārketinga aktivitātēm.
Aptaujātie uzņēmēji kā iemeslu klientu pieaugumam min arī to, ka «cilvēki atkal uzdrošinās tērēt». Turklāt arī lauku tūrisma pakalpojumu cenas pērn saglabājušās 2010. gada līmenī, arī šogad cenu kāpums nav gaidāms, norāda asociācija.
Vidēji 80% atpūtnieku visās saimniecībās ir no Latvijas, otrajā vietā, atkarībā no saimniecības atrašanās vietas un speciāizācijas ir Lietuvas, Vācijas, Krievijas, Igaunijas un Zviedrijas atpūtnieki. Joprojām nozīmīgs klientu loks ir ārzemēs strādājošie latvieši un
uzņēmumi, kas lauku viesu mājās rīko pasākumus.
Savukārt pieprasītākie pakalpojumi nakstmītnēs ir pirts, pirtnieka pakalpojumi, kāzas un citas svinības, laivas, makšķerēšana, SPA, masāžam dabas tūrisms, velo, ekskursijas pa apkārtni. Tūrisma informācijas centros pieprasīti ir aktīvā un dabas tūrisma maršruti.
Pērnā gada laikā un šā gada sākumā asociācijā Lauku ceļotājs iestājušies 28 jauni biedri – naktsmītnes, tūrisma informācijas centri, atpūtas kompleksi, pilis, krogi, kempingi, briežu un mežacūku dārzs. Kopā asociācijā ir 291 aktīvs biedrs.
Asociācijas šā gada iniciatīva ir nacionālā kultūras mantojuma ieviešana lauku tūrismā. «Lai izvairītos no kiča un pseido tautiskuma, lai respektētu autentiskas vērtības, māju saimniekiem palīdzēs latviskā mantojuma zinātāji - praktiķi, kuri tiks iesaistīti sadarbībā INTERREG IV A programmas projekta «Kultūras mantojums» ietvaros,» teikts asociācijas paziņojumā. Projekts tiek īstenots, sadarbojoties ar Igunijas lauku tūrisma asociāciju un Igaunijas Lauksaimniecības un Tirdzniecības kameru.