Vai stereotipos un jokos par dažādu Latvijas novadu pārstāvju īpatnībām un atšķirībām ir kāds patiesības grauds? Un kā vēl! Pirmo reizi reklāmas aģentūras DDB Latvija un pētniecības aģentūras GfK Custom Research Baltic veiktais pētījums liecina, ka katra reģiona iedzīvotāji ne tikai domā un redz pasauli citādāk, bet arī uzvedas un rīkojas atšķirīgi.
Iedzīvotāju uzskati un paradumi katrā novadā mazliet vai pat ļoti krasi atšķiras teju visos jautājumos – sākot ar viendzimuma laulībām un beidzot ar lojalitātes kartēm. Cilvēku pašvērtējums svārstās no pašpārliecinātības vienā reģionā līdz pieticībai otrā.
Jāpiebilst, ka Dienas Bizness un DDB Latvija neapšauba to, ka katrs cilvēks ir personība ar pavisam atšķirīgiem uzskatiem, ieradumiem un pieredzi, kas mūs katru veido par unikālām individualitātēm. Tomēr pētījuma dati liecina – ir rakstura iezīmes vai uzskati, kas vienos Latvijas novados ir vairāk izplatīti nekā citos, neatkarīgi no tā, vai tas ierakstīts mūsu gēnos vai veidojies vides un apkārtējo cilvēku iespaidā. To, kuram Latvijas etnogrāfiskajam novadam visprecīzāk atbilst jūsu dzīves redzējums un paražas, var noskaidrot DDB Latvija un Dienas Bizness saskaņā ar pētījuma rezultātiem veidotajā testā Latvijas gēni. Kā izrādās – arī iepirkšanās paradumi un cilvēku iecienītākie zīmoli katrā reģionā ir savi. Ko par tevi liecina tavi iecienītākie produkti, uzzini testā!
Nākamreiz, kādā interneta vietnē lasot komentārus pie kāda raksta, ziniet – lielāka ir varbūtība, ka to rakstītājs ir latgalietis. Bet varbūt latgalieši ir godīgāki un biežāk nekā citi atzīstas, ka mēdz pie rakstiem atstāt savu viedokli. Ja vēlaties doties pie kāda vakariņās, labāk neizvēlieties zemgalieti, jo tiem vismazāk tīk pavadīt laiku virtuvē. Tā vietā dodieties ciemos pie rīdzinieka, bet komplimentus no galvaspilsētas iedzīvotāja negaidiet: viņš ir pilnīgi pārliecināts, ka izskatās labāk un gaumīgāk par citiem. Ja jums nepieciešams atbalsts labdarības projektam – uzrunājiet kurzemnieku! Savukārt, ja vēlaties apgūt dārzkopības mākslu, dodieties pie vidzemnieka, jo viņš šajā jomā ir eksperts.
Aizpildi testu šeit!
Plašāk par pētījumu lasi 15. novembra laikrakstā Dienas Bizness!