Foto

Iepazīšanās lietojumprogrammas FlirtrApp izveidotāji rada vietni ģimenes tradīciju glabāšanai

Gunta Kursiša,25.04.2014

Jaunākais izdevums

SIA Arcana, kas šā gada martā nāca klajā ar lietojumprogrammu vīriešiem, kas palīdzēs viņiem iepazīties ar sievietēm FlirtrApp, krieviski runājošo valstu tirgum sagatavojis «ģimenes stāstu mākoni» FamilySky.

Pirmie tirgi, kuros plānots piedāvāt FamilySky, ir valstis, kurās runā krieviski - Krievija, Armēnija, Kazahstāna un arī Latvija.

Db.lv stāstīja Arcana mārketinga direktors Andris Merkulovs, jaunā vietne sakārto svarīgākos ģimenes notikumus hronoloģiskā ģimenes stāstu kalendārā, kas esot pieejams tikai radiniekiem – informācija nav pieejama publiski, kā tas ir, piemēram, sociālajos tīklos. Bez ģimenes saziņas nodrošināšanas, FamilySky lietotāji var aplūkot un pievienot fotogrāfijas, notikumus, padomus, receptes, ciltskoku un radinieku biogrāfijas. Šim nolūkam FamilySky bezmaksas piešķir vairāk nekā vienu terabaitu (TB) brīvas vietas katrai ģimenei, kas ir līdzvērtīga 200 tūkstošiem fotogrāfiju.

«Cilvēkiem ir unikāla iespēja izveidot savu ģimenes stāstu, ko ar neaprakstāmām emocijām būs prieks apskatīt pēc vairākiem gadiem un dalīties ar savām atvasēm,» koncepciju raksturo A. Merkulovs.

Jautāts par konkurentiem, FamilySky pārstāvis pauž, ka par sāncenšiem tirgū var uzskatīt ciltskoku vai ģimenes portālus kā Geni.com, MyHeritage.com, gan arī mākoņu failu glabāšanas vietnes. A. Merkulovs pauž, ka FamilySky, atšķirībā no minētajiem konkurentiem, būs bezmaksas pakalpojums. Savukārt, ja FamilySky salīdzina ar vietnēm, kas failus glabā mākonī, «neviens cits resurss nevar piedāvāt bezmaksas 1 TB atmiņas informācijas izvietošanai», norādīja Arcana pārstāvis, uzsverot, ka pasaulē šai vietnei nav analogu.

Arcana Digital Group ir starptautisks uzņēmums, kas izstrādā start-up projektus starptautiskam tirgum. Arcana Digital Group tika izveidots 2012. gadā, apvienojoties pieciem Latvijas IT uzņēmumiem. Arcana Digital Group pārstāvniecības atrodas Londonā un Minskā, galvenais birojs atrodas Rīgā. Šobrīd Arcana globālā tirgū ir plašāk pazīstama ar tādiem projektiem kā Roamer, VIR2SIM un FlirtrApp.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijā rada lietotni vīriešiem, kas palīdzēs iepazīties ar sievietēm

Gunta Kursiša,20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Talkā ņemot ASV un Krievijā esošās sieviešu savaldzināšanas jeb pick-up skolas, Latvijas uzņēmums SIA Arcana izveidojis lietojumprogrammu FlirtrApp, kuras uzdevums būs palīdzēt vīriešiem iepazīties ar sievietēm. Uzņēmums sācis lietotnes virzību ASV, taču potenciāls saskatīts arī spāniski runājošās valstīs, Db.lv atklāja Arcana Digital Group mārketina direktors Andris Merkulovs.

Jaunā projekta FlirtrApp sākotnējās idejas pamatā bija palielināt vīriešu iespējas iepazīties ar iespējamo otro pusīti, kuru viņi «satikuši» internetā, Db.lv stāstīja A. Merkulovs. Tas būtu iespējams, izmantojot draugu palīdzību, kā arī sakot sievietei «pareizās frāzes», lai noturētu viņas interesi. Tādējādi Arcana radās interese «ievirzīt sociālo un iepazīšanās portālu spēku, lai tie strādātu vīriešu labā». Jaunā lietojumprogramma darbosies kā slēgta lietotāju grupa, kas «iedrošinās un iemācīs vīriešiem sarunāties ar sievietēm efektīvākā līmenī».

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Jau otrais latviešu IT iesācējuzņēmums piesaistījis miljonu lielas investīcijas

Lelde Petrāne,30.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sekmīgā latviešu iesācējuzņēmuma Infogr.am, kurš saņēmis lielas investīcijas, vēl viens iesācējuzņēmums no Latvijas ir piesaistījis ārvalstu investoru uzmanību. IT projekts Roamer, kas pirms gada tika izstrādāts uzņēmumā Arcana, saņēmis 1,3 miljonus dolāru lielas investīcijas uzņēmuma pakalpojumu attīstīšanai, informēja Arcana Digital Group pārstāvis Andris Merkulovs.

2013. gada vasarā Latvijas uzņēmums Arcana, kas nodarbojas ar startapu izstrādi, izveidoja mobilo aplikāciju «viesabonēšanas slepkava». Roamer piedāvā nemaksāt par viesabonēšanu, turklāt, saglabājot savu numuru, būt sasniedzamam ceļojuma laikā ārzemēs. Gada laikā vairāk nekā 200 tūkstoši lietotāju esot lejupielādējuši aplikāciju savos viedtālruņos, kas, kā vēsta uzņēmums, esot ļāvis ceļotājiem ietaupīt aptuveni 3 miljonus dolāru.

No vairākiem ārzemju investoriem ar pieredzi telekomunikācijā, tai skaitā no Lielbritānijas uzņēmuma Dial-a-Phone dibinātāja Ričarda Frenka (Richard Frank), piesaistītas investīcijas 1,3 miljonu dolāru apmērā. Iegūtie līdzekļi nepieciešami, lai veicinātu servisa popularitāti jau esošajos un potenciālajos tirgos, ieskaitot bijušās Padomju Savienības valstis, kā arī, lai uzlabotu un radītu jaunas servisa funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas starpplatformu web biznesa risinājumu izstrādātājs - uzņēmums Arcana Digital Group, ir izveidojis demonstratīvu versiju vietnei arcanaglobal.com, paredzētu Google Glass ierīcēm. Tā esot pirmā interneta mājaslapa Eiropā, kas speciāli paredzēta jaunās tehnoloģijas platformai, stāstīja uzņēmuma pārstāvis Andris Merkulovs.

Tehnoloģijas turpina strauji attīstīties, un ASV un Lielbritānijā laists klajā jauns augsto tehnoloģiju «sīkrīks» - Google Glass.

Jaunā platforma pieprasa principiāli citādāku pieeju no web izstrādāju puses. Ir nepieciešams apgūt informācijas atspoguļošanas īpatnības uz caurspīdīga displeja, kas izvietots uz Google Glass brillēm, skaidroja A. Merkulovs.

Vietnes arhitektūru nācies ievērojami vienkāršot un pielāgot Google Glass lietošanas īpatnībām. Lapas teksta informāciju tika nolemts pārveidot audio formātā. Šāda pieeja tika paredzēta, lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu ar Google Glass brillēm, nesamazinot lietošanas efektivitāti. Kā rezultātā, skatoties uz lapu arcanaglobal.com, izmantojot Google Glass, ir viegli pārvietoties starp lapas sadaļām, apskatīt portfolio un iegūt pamatinformāciju audio formātā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir divas iespējas – vai nu vienatnē čubināties ap savu ideju un lēnā garā to attīstīt, vai arī piesaistīt investīcijas, lai panāktu izrāvienu ar daudz lielāku jaudu, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Kopumā IT kompānijā Arcana Digital Group izveidoti aptuveni 25 startup projekti, no kuriem aptuveni 70% ir piesaistījuši pirmssēklas investīcijas no 20 līdz 200 tūkstošiem eiro. Katrā investīciju piesaistes stadijā (pirmssēklas, sēklas, A, B, C raunds) ir savi uzdevumi, kas jāpaveic. «Kad trīs četri cilvēki izdomā kaut ko interesantu, viņiem ir milzīga motivācija mainīt pasauli, izdarīt kaut ko foršu. Sākumā viņi to dara paralēli pamatdarbam. Ar laiku nāk pirmās problēmas, viņi saprot, ka projekts prasa daudz laika, un nāk apjausma, ka tas ir īsts darbs,» ieskicē Arcana vadītājs Aleksandrs Krēgers. Ja iesākumā idejas autori var strādāt, cik vien lēni vēlas, pie pirmajiem ieguldījumiem – pirmssēklas investīcijām – parādās atbildība pret naudas devējiem. Ir nepieciešams izstrādāt prototipu, ar ko pārbaudīt, vai idejai varētu būt pieprasījums. Noskaidrojot, ka interese ir, var piesaistīt vēl finanses tālākai attīstībai – sēklas finansējumu. Iegūstot to, komandā tiek pieņemti papildu cilvēki, lai turpinātu attīstīt projektu un noskaidrotu to, vai kāds ir arī gatavs maksāt par produktu vai pakalpojumu, kas tiek izstrādāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijas uzņēmēji atzīstas savās kļūdās: Aleksandrs Krēgers, IT kompānijas Arcana direktors

Anda Asere,13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13. oktobris ir Kļūdu atzīšanas diena (Day for Failure), kuras mērķis ir izcelt to, ka aiz lieliskiem panākumiem bieži vien slēpjas šādas tādas kļūdas un neveiksmes.

DB aptaujāja Latvijas uzņēmējus, lai noskaidrotu viņu pieredzi. Šīs dienas gaitā publicēsim uzņēmēju pārdomas!

Nevis kļūda, bet neveiksmīgs mēģinājums

Aleksandrs Krēgers, IT kompānijas Arcana direktors:

«Lielākā kļūda bija ieguldīt naudu projektā, kur bija neapzināti liels risks, un rezultātā pazaudēt to. Vajadzēja dziļāk izpētīt iespējamos riskus un izstrādāt B plānu, citādi tas līdzinās kazino spēlei. Diemžēl šajā spēlē man nepaveicās, bet es saņēmu labu mācību.

Ja mēs runājam par biznesu un uzņēmējiem, tad, manuprāt, neeksistē tāds jēdziens kā kļūda, to drīzāk var nosaukt par neveiksmīgu mēģinājumu. Neveiksmei varētu būt dažādi iemesli – emocijas, informācijas trūkums, vāja stratēģija, skopums utt., bet galvenais, lai uzņēmējs nepadodas un nostājas atpakaļ uz kājām, izdarot pareizus secinājumus nākotnei. Krītot un pieceļoties uzņēmējs trenē savas iemaņas sasniegt veiksmi. Protams, nevajag aizmirst, ka neveiksme ir veiksmes otra puse. Tādēļ analizējot citu uzņēmēju neveiksmes, mēs labāk saprotam, kur varētu būt īstais ceļš uz veiksmi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan viedtālruņus Latvijā izmanto 470 tūkstoši iedzīvotāju vecuma grupā no 15 līdz 74 gadiem, tikai 8 no 21 Latvijas komercbankām saviem klientiem piedāvā mobilās aplikācijas bankas pakalpojumu izmantošanai.

Uzskatāmu infografiku izveidojis uzņēmums Arcana. Skatiet to augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir labu ideju valsts. To pierādījis vēl viens šeit radīts start-up uzņēmums RingBe, biznesa portālu db.lv informēja tā vadītājs Andris Merkulovs. Uzņēmums plānojot «apvērsumu telekomunikāciju jomā» un nule saņēmis investīciju aizdevumu 50 000 eiro apmērā no Imprimatur Capital.

RingBe ir aplikācija, kas piedāvā viedtālruņu lietotājiem zvanīt uz vai no ārzemēm un arī vietējā tīklā par lētāko tarifu. Aplikācija, izmantojot mūsdienu tehnoloģijas, automātiski izvēlas lētāko savienojuma veidu. Piemēram, ja aplikācijas lietotājs atrodas ārzemēs un ir pieejams internets, zvans būs bez maksas. Savukārt, ja interneta savienojums nav pieejams, aplikācija iniciē īpašu savienojumu, kas ļauj samazināt cenu no 50 līdz 99%, skaidroja A. Merkulovs.

Investīciju aizdevumu ir izsniedzis riska kapitāla fonds Imprimatur Capital. Šie līdzekļi tiks izmantoti RingBe aplikācijas testēšanai, versijas, kas piemērota viedtālruņiem ar iOS operētājsistēmu, pilnveidošanai un pirmo klientu piesaistei. Šie trīs uzdevumi tiek veikti paralēli, taču šobrīd aktīvākais darbs norit pie testēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā mēnesī reģistrēti 669 jauni uzņēmumi, liecina Lursoft apkopotā informācija.

Tas ir mazāk nekā šī gada jūlijā, kad reģistrēti 724 jauni uzņēmumi, kā arī mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Gandrīz puse no visiem jaunajiem uzņēmumiem augustā reģistrēti Rīgā, savukārt mazākais skaits – Zemgalē un Latgalē.

Neskatoties uz mazāku jaunreģistrēto uzņēmumu skaitu augustā, kopējais šī gada pirmajos astoņos mēnešos reģistrēto jauno uzņēmumu skaits ir lielāks nekā pērn attiecīgajā periodā. Lursoft aprēķinājis, ka šogad laika periodā no janvāra līdz augusta beigām reģistrēti 6230 jauni uzņēmumi, kamēr 2020.gadā šajā pašā periodā – 5973.

Šogad ne tikai reģistrēts lielāks jauno uzņēmumu skaits nekā pērn, bet arī to kopējais pamatkapitāls bijis teju divas reizes lielāks. Lursoft izpētījis, ka šogad reģistrēto uzņēmumu kopējais pamatkapitāls sasniedzis 89,79 milj. EUR, no tiem 27,73 milj. EUR veido augustā reģistrētie uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru