Rīgas Melnā balzama vēsture un tradīcijas veido produkta pievienoto vērtību, akcentē a/s Latvijas balzams Mārketinga direktore Inese Eglīte.
Db.lv jau vēstīja, ka kompānijas A.W.Olsen & Partners veiktā mārketinga ekspertu un vadošo akadēmisko spēku aptauja liecina, ka "uzņēmumi, kuru ražošanā joprojām ir produkti, kuriem bija laba atpazīstamība un augsts novērtējums padomju gados, ne vienmēr pilnvērtīgi ekspluatē zīmola vēsturiski sniegtās iespējas".
Projektu darba grupa atlasīja desmit zīmolus, kas tirgū ir vairāk nekā 17 gadus. Ekspertiem tika dota iespēja novērtēt šos zīmolus, kā arī sarakstu papildināt ar viņuprāt līdzvērtīgiem populāriem zīmoliem. Anketēšanas rezultātā par atpazīstamāko tika atzīts Rīgas melnais balzams. Augstu atpazīstamību izpelnījās Krievijā iecienītais Latvijas zīmols Rīgas šprotes eļļā.
Kā lielākie Rīgas melnā balzama plusi tika norādīti fakti, ka tas ir kļuvis par Latvijas tēla sastāvdaļu, Latvijas dzērienu suvenīru seju, ideāla ražotāja un produkta simbioze. Vienlaikus eksperti uzsver, ka produktam ir nedaudz naftalīna smarža un būtu nepieciešamas darbības, kas atsvaidzinātu tā tēlu vietējā tirgū. Visi eksperti vienprātīgi sasaistīja produkta zīmolu ar tā ražotāju a/s Latvijas Balzams, kā arī augstu novērtēja izstrādājuma iepakojuma dizainu.
Inese Eglīte, a/s Latvijas balzams Mārketinga direktore:
„Rīgas Melnā balzama vēsture un tradīcijas, kas aizsākas no 1752 .gada un visos laikos ir augstu vērtētas gan Latvijā, gan ārzemēs, ir vērtības ar kurām mēs lepojamies un cenšamies saglabāt. Tās veido produkta pievienoto vērtību. Savukārt, būvējot produkta nākotni, ir svarīgi rast arvien jaunus un jaunus lietošanas veidus, tādus, kā kokteiļi ar melno balzamu, piemēram, labi zināmo Rīgas melno balzamu ar upeņu sulu vai pavisam jauno Melno Mojito (Black Mojito) vai arī, teiksim, iespēju gatavot ēdienus, receptē iekļaujot, Rīgas melno balzamu, vai arī radot jaunus, modernus produktus ar Rīgas melno balzamu, piemēram, liķieri.”