Foto

Latvijā vintidža balss vēl blāva

Linda Zalāne,21.11.2014

Jaunākais izdevums

Vintidža popularitātes vilnis, kas jau labu laiku pārņemis Eiropu un ASV, līdz Latvijai īsti nav nonācis , piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Par vintidžu (vintage) parasti dēvē lietas – apģērbu, apavus, aksesuārus, mēbeles, interjera priekšmetus –, kas ražotas laika posmā no pagājušā gadsimta 20. līdz 90. gadiem. Vintidža apģērbu un aksesuāru cienītājiem pagājušā gadsimta pērļu medībās Latvijā ir plašākas iespējas, savukārt tiem, kas vēlas iegādāties mēbeles vai interjera priekšmetus mājoklim, klājas grūtāk. Turklāt šo apģērbu ir vieglāk pārvest no kāda ārzemju ceļojuma vai iegādāties dažādās ārvalstu interneta izsoļu vietnēs, piemēram, eBay, taču dīvānu vai krēslu ceļojuma somā ielikt būs sarežģīti, bet transporta izdevumi par preces atgādāšanu uz Latviju pirkuma summu krietni sadārdzinās.

Senāku laiku mēbeles, traukus un interjera priekšmetus Latvijā var lūkot gan antikvariātos, gan krāmu tirdziņos. Specializēto veikalu skaits, kam īpaši tuva ir 20. gadsimta lietu tematika, ir mazs. Faktiski tie ir tikai divi – veikals 20. gadsimts un Ze Store, kuru saimniekiem viņu nodarbe esot sirds darbs.

Interjera lietu veikals 20. gadsimts ir vide, kurā pārliecināties, ka pagājušais gadsimts ir moderns, stilīgs, inovatīvs un mūsdienīgs. Tajā ir atrodamas autentiskas mēbeles, lampas, trauki un spoguļi – augstvērtīgas lietas, kas atspoguļo art deco, bauhaus un modernisma garu un liecina par pagājušā gadsimta dzīvesstilu.

Vintidža mēbeļu un interjera priekšmetu veikala Ze Store īpašnieks Artūrs Smilga liek lietā savas amatnieka prasmes un atrastās mēbeles atjauno. Tās viņš meklē krāmu tirdziņos Vācijā, Dānijā, Zviedrijā, kur šādi pasākumi ir populāri. Protams, tur esot arī ļoti daudz krāmu vārda tiešajā nozīmē, tādēļ A. Smilga meklējis citus veidus, kā iegūt pagājušā gadsimta mēbeles, taču, kā lietas pie viņa nonāk, esot noslēpums.

Savukārt vintidža apģērbi un sadzīves priekšmeti ir atrodami arī labdarības veikalos Otrā Elpa. Katru dienu tos apmeklē 30 līdz 40 individuālu ziedotāju. «Tie ir pavisam vienkārši cilvēki, kuri atnes mantas, kas viņiem ir emocionāli nokalpojušas, bet citam varētu noderēt. Mūsu darbinieki mantu novērtē; ja tā šķiet reta, antīka, tad tiek piesaistīts brīvprātīgais eksperts. Tāds ir juvelierizstrādājumiem, gleznām, grāmatām un porcelāna traukiem,» stāsta veikalu Otrā Elpa sabiedrisko attiecību vadītāja Sabīne Sīle-Eglīte. Pēc vintidža lietām pieprasījums ir liels.

De’Žavu - Vintage Boutique vadītāja Kaiva Dombrovska savukārt ir pārliecināta, ka Latvijā nevalda vintidža apģērba kults. Drīzāk izplatīta esot pagājušā gadsimta drēbju un aksesuāru kombinēšana ar mūsdienu apģērbu.

Visu rakstu Latvijā vintidža balss vēl blāva lasiet piektdienas, 21. novembra, laikrakstā Dienas Bizness (12.-13.lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī Latvijas modes un tiešsaistes iepirkšanās entuziastus priecēja ziņas par ekskluzīvās tiešsaistes modes kopienas BestSecret ienākšanu tās tirgū. BestSecret piedāvā vairāk nekā 3000 starptautiski pazīstamus modes zīmolus ar atlaidi līdz 80%. Ja jūs vēl neesat izmantojis modes kopienas maģiskos ieguvumus, kas pilnībā mainīs jūsu skatījumu uz modi, paziņotās rudens atlaides noteikti ir īstais laiks to darīt!

BestSecret.com piedāvā visplašāko apģērbu, modes aksesuāru un apavu klāstu katram stilam un gaumei. BestSecret novembrī saviem lietotājiem piedāvā daudzus pārsteigumus - bezmaksas piegāžu un pazeminātu cenu veidā. Jūs tam neticat? Izmēģiniet paši!

Reģistrējieties vietnē BestSecret, abonējiet viņu e-biļetenu, lai sekotu jaunākajām ziņām un atlaidēm, un pievienojieties apmierinātiem klientiem ar vislabākajām modes tendencēm par lieliskām cenām. Lūdzu, ņemiet vērā, ka ielūgumu skaits ir ierobežots, tāpēc nekavējiet pārāk ilgi!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nakts stundās iejusties mūsu priekšteču – elegantas viktoriāņu laika lēdijas, draiskas grāfa mīļākās vai senlatviešu saimnieka meitas – tēlos un sajust pagātnes strāvojumu šodien daiļā dzimuma pārstāvēm piedāvā latviešu zīmola Madde radītie vintage naktstērpi.

«Ideja par vintage naktstērpiem radās ceļojuma laikā uz Franciju. Tur es sadraudzējos ar kādu šarmantu kundzi – 72 gadus vecu angļu mākslinieci, kas ļāva man ielūkoties savā drēbju skapī. Un tajā es atradu sieviešu vintage apakšbikses. Ziniet, tādas lielas, baltas kokvilnas bumbierenes gandrīz līdz celim ar daudzām mežģīnēm! Un tā sākās mīlestība!» atzīst zīmola vadītāja Elīza Mētere.

Ideju materializēt dzīvē palīdzēja Elīzas satikšanās ar dizaineri Gunu Nebari. Abas bija vienisprātis, ka ir jārada tērpi, kas iemieso gan dažādus laikmetus, gan ļauj sievietei sajusties īpašai.

«Mūsdienās naktstērpu mode ir aizgājusi pavisam šķērsām. Naktstērpi lielākoties tiek vērtēti pēc to praktiskuma un komforta. Protams, tas ir svarīgi, bet nez kāpēc tas tiek uztverts novalkāta T-krekla, rūtainas pidžamas vai sintētiska auduma kleitiņas veidā. Madde ir apņēmusies mainīt to, kā mēs uztveram naktstērpus. Lai tad, kad beidzies dienas skrējiens, trauki nomazgāti un bērni nolikti gulēt, sieviete var uzvilkt naktstērpu un sajusties kā Sieviete,» uzsver Elīza.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Atjauno koka mēbeles un gaida atgriežamies klientus

Anita Kantāne,31.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu atjaunošana ir viens no darbības virzieniem veikala Mājlietu sala īpašnieku ģimenei – Ivaram Stūrim un dzīvesbiedrei Ingai Ādminei-Stūris.

Ģimene pirms pusotra gada Ādažos atvēra mēbeļu un interjera priekšmetu veikalu, kura piedāvājumu raksturo kā vintage stils no Skandināvijas. Veikalā nonāk lietotās mēbeles un interjera priekšmeti, kas tiek iepirkti Zviedrijā, kā arī pašu atjaunotās mēbeles.

Lai arī šobrīd zviedru mēbeļu milzis IKEA vilina pircēju pie sevis, ietekmējot pircēju plūsmu, Mājlietu salas klients atgriežas.

«Esam attīstības ceļā. Vintage nav pārejošs modes stils, tas ir paliekošs, jo arvien būs paaudze, kas novērtēs neseno vēsturi – sadzīves lietas, kuras lietoja pirms 30, 40 gadiem un pat pagājušā gadsimta sākumā,» pauž I. Stūris.

Mēbeļu atjaunošana notiek ģimenes dzīvesvietā, kur pagrabā ierīkota darbnīca un procesā iesaistās abi dzīvesbiedri. I. Stūris veic «netīro» darbu – labo, slīpē, krāso, lako un vasko mēbeles, bet Inga vizualizē krāsu toņus un dizaina detaļas atjaunojamām mēbelēm. Pārsvarā tiek izmantoti videi draudzīgi materiāli, kas ražoti uz ūdens bāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Velosipēdu tirgotājs: Latvijā netrūkst no Holandes kanāliem izvilkto slīkoņu

Kristīne Stepiņa,23.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velo pasaule mainās – gan tehnoloģiju, gan pircēju vēlmju un iespēju dēļ; pārprodukcijas rezultātā ir tendence samazināties divriteņu cenām, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos desmit, piecpadsmit gadus, pasaulē bija vērojams velosipēdu trūkums, bet šobrīd ir pārprodukcija, tāpēc pašlaik velosipēdu cenas vairs nepieaug – kāpums ir ne tikai apstājies, bet cena krīt, zina stāstīt veikala Fans velosipēdu tirdzniecības daļas vadītājs Juris Mikulens. «Manas 15 gadu ilgās darbības laikā velosipēdu tirdzniecībā, šis būs pirmais gads, kad velosipēdu cenas samazināsies, tāpēc konkurence starp velosipēdu ražotājiem un tirgotājiem ir maksimāla,» viņš saka.

«Latvija ir unikāls tirgus, šeit ir vairāk zīmolu nekā saprašanas. Netrūkst arī no Holandes kanāliem izvilkto slīkoņu, kurus iepērk uz svara un ved ar kravas auto iekšā. Visa Vecrīga ir pilna ar šādiem velosipēdiem. Ir daudz vintage stila cienītāji, turklāt šos divriteņus arī mazāk zog,» ir pārliecināts J. Mikulens. Ja kāds atstāj riteni par 500 eiro kāpņu telpā, tā nākamajā dienā vairs nebūs, lai arī kādas novērošanas kameras nebūtu uzstādītas. Ja kāds ir iegādājies riteni par 50 eiro, pieslēdzis ar ķēdi, zaglis, visticamāk, ar tā aizdzīšanu nenodarbosies, jo tas gluži vienkārši neatmaksājas, viņš spriež. Šobrīd vintage stila jeb lietoto velosipēdu tirgus vairs tik strauji neattīstās, kā tas bija pirms pāris gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina - pie tā Tallinas ielā, Rīgā un Zvejniekciema centrā veidojas cilvēku rindas, kas sanākuši, lai pirmie tiktu pie «pērlēm» no pagātnes par demokrātiskām cenām.

Veikala pārstāvis Jānis Krauklis nevēlējās sniegt sīkāku informāciju vien pastāstīja, ka reizi mēnesī, kad veikala preču klāsts tiek papildināts, pirmie pircēji vietu rindā mēdz ieņemt jau sešos no rīta. Viņu vidū ir gan kolekcionāri, gan tie, kas lūko pēc praktiskām lietām - mēbelēm un saimniecības priekšmetiem, nereti vēl nelietotiem.

Nodrošināt visiem pieejamas un konkurētspējīgas cenas uzņēmums varot, pateicoties tam, ka biznesā nodarbināta visa ģimene. J. Krauklis reizi mēnesī dodas uz Vāciju, lai meklētu preces.

Lai gan liela daļa veikala produktu iederas kategorijā - senlietas, starp tām iespējams atrast arī ne tik senas lietas, sākot ar retro IKEA mēbelēm līdz pilnīgi jaunām precēm darba kārtībā. Tāpat plašā piedāvājumā veikalā ir vintage foto kameras, porcelāna figūriņas, gaismekļi, metāla izstrādājumi, kā arī saimniecības preces no Vācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Kāzu kods: Modē klasika un mežģīnes

Žanete Hāka,02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāzas Latvijā šobrīd biežāk nekā agrāk rīko brīvā dabā, tādēļ līgavas izvēlas vieglas, plīvojošas un kustību neierobežojošas kleitas.

Šajā sezonā priekšroka tiek dota klasiskajiem modeļiem, kas papildināti ar mežģīnēm, taču ir bez liekiem dekoriem. Jaunas vēsmas kāzu kleitu modē ir apmetņi un pēc individuāla pasūtījuma veidotas matu rotas.

Vienkāršība, kvalitāte

Jauno līgavu stils pašreiz ir lakonisks, bez liekām detaļām – grezni izšūti audumi un smalki dekori atlikti malā, jaunākās tendences raksturo kāzu kleitu dizaineri un salonu pārstāvji. Lielāka uzmanība tiek pievērsta kleitu audumam un aizvien biežāk topošās līgavas nāk jau ar gataviem attēliem, kā kleitai jāizskatās, un zina, kādi aksesuāri tai piestāvēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Jums nav tiesību klusēt

Debora Pāvila, zvērināta advokāte, ZAB "Vilgerts" partnere,11.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Es nav nekāds zaglis" – tādu aizstāvības runu kāds apsūdzētais esot teicis 17.gadsimta Anglijas tiesas zālē. Uz ko tiesnesis salti atbildējis: "Tev tas jāpierāda."

Domājams, ka nabaga vīrs tika pakārts, jo tā laika kriminālprocesā iespējas sevi aizstāvēt tikpat kā neeksistēja. Apsūdzētajam nebija tiesības uz advokāta pārstāvību, jo tika uzskatīts, ka tiesa var pildīt gan aizstāvja, gan soģa funkciju. Tas strādāja tā, ka nereti tiesnesis, noklausījies prokurora apsūdzību, ieteica apsūdzētajam atzīties "sevis paša labā". Apsūdzētajam arī netika izsniegts pilns apsūdzības raksts, bet vienīgi tiesas dienā nolasīts tā kopsavilkums, faktiski izslēdzot iespēju sagatavoties savai aizstāvībai. Savukārt tāda aizstāvības stratēģija kā klusēšana tolaik bija pašnāvnieciska – ja klusē, tātad vainīgs.

Agrīnā modernā kriminālprocesa loģika bija piespiest apsūdzēto kalpot par aculiecinieku. Tikai vēlāk advokātiem izdevās pārliecināt tiesu, ka nevienu nedrīkst piespiest uz nodevību pret sevi pašu (no latīņu val.: nemo tenetur prodere seipsum), un attīstījās mūsdienu tiesību uz aizstāvību būtiskā garantija – tiesības klusēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien ekspluatācijā nodota ēka Blueberry, kas atrodas Muižas ielā, Jūrmalā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Jaunuzceltajā ēkā ir izvietoti 59 dzīvokļi, no kuriem apmēram 85% jau ir atraduši īpašniekus. Ēkas būvniecībā, kas tika sākta pagājušā gada vasarā, nekustamo īpašumu attīstītājs LNK Properties investējis aptuveni 5 milj. EUR.

«Blueberry klientu vidū ir ne tikai interesenti no ārvalstīm, bet arī Latvijas iedzīvotāji,» norādīja Aleksandra Strode, LNK Properties Dzīvojamo nekustamo īpašumu departamenta vadītāja.

Blueberry dzīvokļu platības ir no 44 līdz 145 m2. Projekta dzīvokļi tiek piedāvāti ar gataviem interjera risinājumiem trīs stilos – Urban, Sea Breeze un Vintage.

Dzīvojamā kompleksa Blueberry autors ir arhitekts Juris Bērziņš (SIA Palast Architekts). Ēkas būvniecību veica būvniecības un ražošanas uzņēmums LNK Industries.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskatot Latvijā lielu potenciālu, zviedru brīvdabas apģērbu, apavu un inventāra ražotājs un tirgotājs "Fenix Outdoor Emerging Markets GmbH" (Fenix Outdoor) izveidojis šeit Baltijas pārstāvniecību un kā nākamo attīstības tirgu noskatījis Lietuvu.

Pirms 70 gadiem Zviedrijā dibinātais uzņēmums zīmolu darbību Igaunijā jau ir nostabilizējis, tāpēc nu kārta Latvijai, kurā uzņēmuma turpmākie plāni esot lieli - uzņēmums ir izveidojis savu koncepta tirdzniecības vietu, kā arī plāno dibināt sadarbību arī ar citiem partneriem, pastāstīja uzņēmuma pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs un Baltkrievijā Lauris Piņķis.

Lai gan uzņēmuma produkcija pasaulē ir vienāda, Latvijas tirgus klimata apstākļu dēļ vairāk pielīdzināms Ziemeļvalstīm, tādēļ pieprasījums vairāk novērojams attiecībā tieši uz ziemas un mitrumu aizturošu apģērbu. Zīmola pārstāve Sanela Krisat pauž, ka aizvien biežāk "Fjällräven" apģērbus sākušie iecienīt arī pilsētu iedzīvotāji, mainoties jaunāko pircēju vēlmēm un pieaugot pieprasījumam pēc "vintage" stila apģērbiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāzu svinībās jaunie pāri aizvien biežāk vēlas izmantot latviskus motīvus, aksesuārus vai dažādas citas nianses, taču mūsdienīgā izpildījumā.

Latviskums kāzās modē pēdējos divos gados vērojams diezgan pastiprināti, un var teikt, ka šogad šī tendence parādījusies vēl izteiktāk - jaunie pāri aizvien vairāk izvēlas sev kāzās ievīt ko latviskāku, stāsta kāzu aģentūras Svētku meistars pārstāve Lāsma Mencendorfa. Arī aģentūras Smalkais stils projektu vadītāja Solvita Poikāne novērojusi līdzīgas tendences, uzsverot, ka, lai arī kāzas tiek rīkotas moderni latviskā stilā, tomēr tas nav pilnībā pārkopēts no senču gudrībām.

«Latviskums attīstās un mainās, savijās ar mūsdienīgu izpratni par skaisto, ar individuālām vērtībām,» viņa raksturo. L. Mencendorfa pamanījusi, ka jaunā pāra vēlmju saraksts parasti sākas ar latvisku ēdienkarti un parādās interese par latviskākiem rekvizītiem, piemēram, ļoti aktuāls ir lina audums dekorācijās – īpaši mežģīnes un lentītes ar latvju rakstu zīmēm, bet vīriešiem - prievītes vai tauriņi ar tautiskām zīmēm. «Aktuāli ir linu galdauti, kuri ir pieejami dažādās mūsdienīgās krāsu variācijās. Slavas gājienu sākušais vintage stils nav zaudējis savu aktualitāti, tā ir klasiska - greznāki raksti vai vienkāršas kokvilnas mežģīne, kurai ir plašs pielietojums kāzu svinību noformējumā,» piekrīt arī S. Poikāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Šuj vintage tērpus maziem un lieliem

Ilze Žaime,04.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apsīkstot tirdzniecībai uz ASV, pašmāju bērnu apģērba zīmols "mimiikids" iekaro vietējo pircēju sirdis.

Uzņēmuma "mimii" izveidotāju Artu Hāzi apģērbu pasaule aizrāvusi jau vairāk nekā desmit gadus. Šūšanas prasmes viņa apguva vidusskolas laikā, kad audumus neesot bijis viegli iegādāties, bet tā kā ģimenei tāda iespēja bijusi, tā izmantota. Dzimstot domai par savu uzņēmumu, viņa pievērsās apģērbu tirdzniecībai, vispirms - dārgāku, Dānijā šūtu, bet, sekojot 2008.gada krīzei - lietotu apģērbu. Arī lietoto apģērbu tirdzniecībai punktu pielika konkurence, Latvijā ienākot spēcīgākiem, lielākiem lietoto apģērbu veikalu tīkliem. Taču algotā darbā uzņēmēja nevēlējās atgriezties, tādēļ palēnām atkal pievērsās savam kādreizējam hobijam - šūšanai. Un, esot mājās ar bērniem, tika radīti apģērbi tieši viņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Baltic Fashion & Textile Riga 2015 pulcēs dizainerus, ražotājus un tirgotājus no 15 valstīm

Žanete Hāka,09.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 16. līdz 18. aprīlim Ķīpsalā notiks starptautiskā tekstila industrijas izstāde Baltic Fashion & Textile Riga 2015, kas vienkopus pulcēs dizainerus, ražotājus un tirgotājus no vairāk nekā 15 valstīm - Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Polijas, Taivānas, Indijas, Spānijas, Itālijas, Uzbekistānas, Turcijas, Pakistānas, Lielbritānijas, Ķīnas, Ukrainas un Apvienotajiem Arābu Emirātiem, informē BT1.

Latvijas ražotājus izstādē pārstāvēs gan nozarē labi zināmi uzņēmumi – Rita, Mežroze, Valērija Lukss, Magnolica un citi, gan nesen dibināti uzņēmumi – Starks LT, Madde, Grey Mouses Design, Amber Sisters Design. Uzņēmumi piedāvās trikotāžas apģērbus sievietēm, sporta un funkcionālos apģērbus, aksesuārus no kaklasaitēm, vintage naktstērpus un citus produktus.

Izstādē neizpaliks arī bez inovācijām, un Latvijas ražotāji un zinātnieki savu veikumu prezentēs Latvijas Tehnoloģiskā centra un Eiropas Biznesa atbalsta tīkla Latvijā organizētajā Inovācijas stendā. ZIG ZAG Factory prezentēs eikalipta auduma gultasveļu, Bogema Lingerie –inovatīvu apakšveļu topošajām un jaunajām māmiņām, Eco Fabrika – dizaina skolas formas. Savukārt uzņēmums O3 modes un tekstila nozares pārstāvjus iepazīstinās ar ozona tehnoloģijām, kas īpaši piemērotas darbam tekstila ražotnēs, kā arī tekstilmateriālu apstrādei. Inovācijas stendā ikviens varēs konsultēties ar profesionāļiem par inovācijām tekstila nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 190 000 eiro, Ērgļos plānots būvēt "Glamp Camp" viesu mājas, informē projekta un idejas autors SIA "Ragnar Distribution" dibinātājs Renārs Indriksons.

Projekta īstenošana uzsākta šī gada oktobrī, investoru piesaiste joprojām turpinās un kopumā plānots uzstādīt ne vairāk kā 10 viesu mājas. Projekta atklāšana iecerēta 2021. gada aprīlī.

Ideja glempingam radusies nesen, process aizsācies 2020.gada janvārī, kad likti pamati R.Indriksona pirmajam internacionālajam projektam "Glamp Camp" Īslandē.

Projekta nosacījumi ir šādi – tiek piesaistīts zemes īpašnieks, investors, vienas potenciālas glemp mājas īpašnieks un glempinga realizācijas nodrošinātājs – trīs ieinteresētas puses, viena glempinga stacija. Pēc sākotnējā plāna šādi būtu veidotas vairākas glempinga stacijas Īslandē, Latvijā, Itālijā, Anglijā, taču 2020.gada ekonomiskie un brīvas ceļošanas apstākļi dramatiski mainījās un martā iesāktie darbi tika apturēti uz nenoteiktu laiku. Nonākot atpakaļ vietējos tirgus apstākļos, R.Indriksons ar komandu uzsāka meklēt labvēlīgus glempinga realizācijas apstākļus Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divas leģendas - Miks Džegers (The Rolling Stones) un Deivs Grouls (Foo Fighters) - nu pat izdevis singlu, kura video centrā redzams Latvijas ražotāja "JZ Microphones" mikrofons.

"Pasaules slavenā grupa "The Rolling Stones" kopš vasaras strādāja pie albuma, kura ierakstos tiek izmantoti vairāki "JZ Microphones" produkti. Pirms dažām dienām tika publiskota dziesma "Eazy Sleazy", kurā izmantots "JZ Microphones" modelis "Vintage 67", kā arī videoklips, kurā piedalās gan Miks Džegers, gan grupas "Foo Fighters" līderis, solists Deivs Grols, kura mūziķa karjera sākās leģendārajā grupā "Nirvana"," stāsta ieraksta producents Mats Klifords ( Matt Clifford).

"Mēs diezgan bieži saņem ziņas no pasaules mēroga mūzikas zvaigžņu producentiem, ka studijas ierakstos izmantoti "JZ Microphones". Taču šie veiksmes stāsti paliek aizkadrā, jo mums nav tiesību publiskot foto vai video no ierakstu studijām, kurās redzami tādi mūziķi kā Lady Gaga vai Bono (U2) un citi ar mūsu mikrofoniem. Lielajām zvaigznēm ir reklāmas līgumi ar globālajiem zīmoliem, kas viņiem aizliedz parādīties ar citiem zīmoliem, neskatoties uz to, ka mūzikas studijā viņi lieto tieši mūsu mikrofonus. Mika Džegera video ir īpašs ar to ka, ka šoreiz mūsu ražotais mikrofons ir teju pašā video klipa centrā! Šī ziņa ir satricinājusi mūzikas industriju. Lai arī esam pazīstami profesionālajā vidē, tomēr esam mazs ražotājs no Latvijas, un te pēkšņi esam kopā ar vienu no pasaulē lielākajām mūzikas zvaigznēm Miku Džegeru (Rolling Stones) un Deivu Groulu (Foo Fighters).Daudzi brīnās, kā tik mazas valsts un relatīvi maza ražotāja produkts var nonāk pasaules mēroga zvaigžņu priekšā? Manuprāt, pasaule ir nogurusi no lielajiem industrijas milžiem, zīmoliem, kas definē modi, tehnoloģiju un audio industriju. Cilvēki meklē ko jaunu, savādāku, iespējams, labāku un īpašāku, lai veicinātu savas radošās vēlmes. Latvija ir unikāla, jo pro-audio industrijā ir vairāki šādi veiksmes stāsti – "Game Changer Audio", "Sonarworks", "Erica Synths", "Reflector Audio" un mēs – "JZ Microphones". Šobrīd no ASV skata punkta, Eiropā pro-audio industriju definē divas valstis – Vācija un Latvija,"" komentē "JZ Microphones" valdes loceklis Andri Ēvelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dobeles novada Krimūnu pagastā tapusi jauna brīvdabas estrāde, kas uzbūvēta no liekti līmēta koka konstrukciju elementiem. Tās detaļu izstrādē piedalījies lielizmēra koksnes konstrukciju zinātniskās pētniecības centrs SIA IKTK.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Brīvdabas estrādes izbūves pasūtītājs ir Dobeles novada pašvaldība, un faktiskais būvdarbu veicējs bija SIA Igate Būve, kas ar lētāko līgumcenu uzvarēja iepirkumā Brīvdabas estrādes izbūve Krimūnu pagastā, Dobeles novadā.

Meža un koksnes produktu pētniecības institūta (MeKA) direktors Andrejs Domkins norāda, ka objekts ir interesants gan ar savu retro jeb «vintage» arhitektonisko risinājumu, gan ar to, kā no līmētās koksnes konstrukcijām to var ātri izveidot. Konstrukcijā praktiski nav divu vienādu liekto elementu, tas bijis liels izaicinājums izgatavotājiem un montētājiem.

SIA Igate Būve pārstāvis un Krimūnu estrādes būvniecības vadītājs Jānis Kuļikovskis pastāstīja, ka šāda veida koka konstrukciju projekts Latvijas būvniecībā ir unikāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes un izklaides centrs “Rīga Plaza” turpina realizēt attīstības plānus un jau augustā gatavojas atvērt jaunu kinoteātri “Apollo Kino”, paplašinātu izklaides zonu - “O’Learys” sporta bāru, kā arī jaunus restorānus.

Apollo Group tirdzniecības centra izklaides zonas attīstībā investējuši 7 miljonus eiro.

“Atklājot jauno kinoteātri, izklaides zonu un restorānus, tiks uzlabota tirdzniecības centra apmeklējuma pieredze un radītas vēl vairāk pozitīvas emocijas mūsu apmeklētājiem, līdz ar ko paredzams, ka tirdzniecības centra apmeklējuma ilgums pieaugs,“ stāsta “Summus Capital” valdes loceklis Hanness Pīls.

Jaunajā kinoteātrī “Apollo Kino”, kas vērs durvis apmeklētājiem jau augustā, būs 8 zāles ar vairāk nekā 900 sēdvietām un tas darbosies pēc pašapkalpošanās principa. Skatītājiem būs pieejama jauna koncepta zāle - “Apollo Vintage”, kas iekārtota atšķirīgā stilā, integrējot interjerā īpaša komforta un luksuss apstākļus. Integrētās tehnoloģijas ļaus pasūtīt un saņemt uzkodas, nepametot sēdvietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Vintage» stils no Skandināvijas - šādi veikala Mājlietu sala mēbeles raksturo veikala saimniece Inga Ādmine-Stūris. Kopā ar dzīvesbiedru Ivaru Stūris abi atvēruši otro Mājlietu sala veikalu, vēsta reģionālais portāls ReKurZeme.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Pirmo veikalu ģimene atvērusi Ādažos un secinājuši, ka klientiem patīk gan stils, gan cenas.

«Pircējs atnāk, apsēžas dīvānā un saprot, ka atradis sev īsto mēbeli,» ideālo variantu raksturo I. Ādmine-Stūris.

Liepājā veikals atvērts 4. septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākais kinoteātru tīkls “Apollo Kino” 1.oktobrī atklāj jaunu kinoteātri “Apollo Kino Plaza” modes un izklaides centrā “Rīga Plaza”.

“Esam gandarīti, ka neraugoties uz sarežģītajiem laikiem izklaides nozarē, varam atvērt mūsu otro “Apollo Kino” kinoteātri Latvijā,” saka “Apollo Kino” Baltijas izpilddirektore Kadri Ärm.

Divu izklaides centru izveidē Rīgā Apollo Group investē vairāk nekā 11 miljonus eiro 

Divu jaunu izklaides centru izveidē Rīgā Baltijas lielākā izklaides un restorānu grupa...

Šis ir jau 14.kinoteātris Baltijā un ir daļa no lielā “Apollo Group” izklaides nozares struktūrvienības, kurā ietilpst arī citi grupas uzņēmumi: “Vapiano”, “KFC”, “O`Learys”, “IceCafe” un “MySushi”.

“Apollo Kino Plaza” tiek piedāvātas 8 kinozāles ar 962 sēdvietām.

Papildus “Apollo Kino Plaza” piedāvās jaunu konceptu tiem, kuriem patīk komforts un grezna vide – atklājot “Vintage” kinozāli, kas aprīkota ar jauna dizaina sēdvietām.

““Rīga Plaza” ir modes un izklaides centrs, tādēļ strādājam pie šo abu virzienu attīstīšanas, pastāvīgi piesaistot jaunus nomniekus. Augstu novērtējam sadarbību ar “Apollo Group”, jo tā ļauj mums piedāvāt patlaban vienīgo kinoteātri Rīgā Daugavas kreisajā krastā,” saka “Rīga Plaza” vadītāja Irīna Toropova.

“Apollo Kino” kinoteātri atrodas visā Igaunijā - Tallinā, Tartu, Pērnavā, Sāremā, Narvā un Jõhvi, 39 kinozālēs, uzņemot, gandrīz 5800 kino cienītājus. 2019. gadā “Apollo Kino” atklāja arī savus pirmos kinoteātrus Latvijā un Lietuvā.

Db.lv jau vēstīja, ka oktobra vidū Apollo Kino, kā arī batutu parks “Apollo Skypark” tiks atklāts tirdzniecības centrā Domina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauku apvidū Anglijas dienvidrietumu grāfistē Devonā, netālu no Hārtlendas, ceļotājiem naktsmājas tiek piedāvātas viesnīcā, kas iekārtota Londonas tradicionālajā divstāvu autobusā.

Apvienojot mūsdienīgu interjeru un 1950. gadu tēmu, 18 gadu vecais autobuss pārvērsts par viesnīcu, kur pirmajā stāvā ir pieejams kokteiļu bārs, ierakstu atskaņotājs, atpūtas zona.

Autobusa vadītāja kabīnes vietā ierīkota dušas telpa. Otrajā stāvā ierīkota retro virtuve, ēdamistabas zona, dzīvojamā istaba ar vintage TV un divvietīgu gultu.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies Visa grantu programma “She’s Next”, kurā 15 000 eiro grantu un uzņēmējdarbības apmācības viena gada garumā saņēma divas Latvijas uzņēmējas – veikala “NorthernGrip” īpašniece Beāte Korte Vītola un veikala “Rūme” īpašniece Lelde Ceplīte.

Iniciatīvas mērķis ir nodrošināt labākas iespējas uzņēmumu īpašniecēm, vadot un attīstot savu biznesu. Sievietes–uzņēmējas no visas Baltijas bija aicinātas pieteikties programmai, kļūstot par vienu no četrām granta saņēmējām šajā reģionā.

Visa kā globāls maksājumu tīkls ar spēcīgu vietējo klātbūtni spēlē izšķirošu nozīmi, atbalstot Ziemeļvalstu un Baltijas tirgu noturību. Visa vēlas stiprināt indivīdus, biznesa vidi un sabiedrību kopumā Ziemeļvalstīs un Baltijā, lai veidotu iekļaujošāku un ilgtspējīgāku ekonomisko vidi.

Iniciatīva tapusi sadarbībā ar Luminor banku un globālo mērķfinansējuma platformu IFundWomen. Četras sievietes Baltijā saņēma 10 000 eiro grantu savas uzņēmējdarbības attīstīšanai un 5000 eiro reklāmai medijos, kā arī viena gada dalību uzņēmējdarbības apmācību programmā. Lai uzņēmējas varētu pretendēt granta saņemšanai, bija jābūt Latvijā reģistrētam uzņēmumam, kas darbojas jau vismaz gadu, tam bija jābūt ar fizisku vai digitālu atrašanās vietu, kā arī vismaz 51% uzņēmuma jāpieder sievietei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez snobisma, bet ar pretenziju uz pasaules klasi – tā varētu dēvēt Latvijas restorānu centienus vīna karšu izveidē.

«Lai izveidotu izcilu vīna karti, nepieciešams apsēsts vīnzinis, kam jāstrādā tandēmā ar šefpavāru un saprotošu un naudīgu restorāna īpašnieku. Vīna karte ir ļoti nozīmīgs instruments klientūras pievilināšanā, lojalitātes veicināšanā un, protams, rentabilitātes uzlabošanā,» uzsver Riga Wine&Champagne festivāla un konkursa Baltic Wine List Awards dibinātājs Aigars Nords.

Personības aspekts

Pirms vīna kartes izstrādāšanas jāapzinās, vai tā domāta vīna bāram, kafejnīcai, casual dining vai fine dining restorānam. Tāpat svarīgs faktors ir atrašanās vieta – Rīgā vai kādā lauku nostūrī, kas kļūst aizvien populārāk. Tas ietekmē to, kas būs gala patērētājs. «Līdz ko pieskaramies restorānu lauciņam, prātīgi būtu pārdomāt, kāds ir šefpavāra gatavoto maltīšu rokraksts. Protams, vīns un ēdiens iet roku rokā, līdz ar to lielai daļai vīna kartē atrodamo dzērienu jābūt pakārtotiem ēdienam, ko restorānā pasniedz. Viens no restorāna klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem ir – kādu vīnu ieteiksiet pie šī ēdiena? Lai gan ir iesaistītas divas lielas personības – šefpavārs un vīnzinis, viņi nevar strādāt katrs savā lauciņā, un es uzskatu, ka pasaulē tas vēl pieklibo,» stāsta restorāna Vincents vadītājs vīnzinis Raimonds Tomsons. Savukārt itāļu restorāna Monterosso līdzīpašnieks, vīna veikala Art-Vino īpašnieks Zandis Klebais akcentē, ka, veidojot restorāna vīna karti, jāņem vērā trīs iesaistīto pušu intereses – uzņēmuma īpašnieka, kurš gribēs pēc iespējas vairāk nopelnīt, klientu, kuri vēlēsies maksāt pēc iespējas mazāk, un vīnziņa, zāles pārziņa vai viesmīļa, kurš vēlēsies būt interesants, parādīt savas zināšanas. «Rīga katrā ziņā nav nedz lielākā, nedz izsmalcinātākā pasaules pilsēta, līdz ar to veidot tādas vīna kartes, kādas ir restorānos Ņujorkā vai Japānā, ir lieki – tas būtu vai nu dārgs hobijs, vai ceļš uz bankrotu. Mūsdienās vīna pasaule ir ārkārtīgi plaša, un tā ar katru gadu kļūst vēl daudzpusīgāka, līdz ar to aptvert visu vienā kartē nav iespējams. Es mudinu specializēties. Piemēram, Monterosso ir pieejama Itālijas stila virtuve, un arī vīna kartē akcents ir uz Itāliju, kas ir tik plaša un vīna reģioniem bagāta valsts, ka pietiktu pozīciju vismaz pieciem restorāniem,» stāsta Z. Klebais. Tai pašā laikā ir jāsaprot, ka ne visiem restorāniem ir vēlme un vajadzība veidot plašu vīna karti. Piemēram, restorāna Gutenbergs terase vadītājs Sandis Solims teic, ka vīna kartes noteikti veido tie restorāni, kuru īpašnieki mīl vīnu un neļauj piegādātājiem izdarīt spiedienu. Viņš atklāj, ka sākumā nedaudz aizrāvies ar sava rakstura parādīšanu vīna kartē, bet restorāna viesus tas neuzrunāja, tāpēc vīna karti nācās pārstrādāt. «Būtiski ir saprast, kādā virzienā restorāns plāno savu attīstību, kāda ir tā virtuves specifika un viesis. Kad ir apzināts pieprasījums un aptuvenā vīzija, var ķerties klāt pie vīna kartes skeleta izveides un tālāk jau parādīt tajā savu īpašo rokrakstu,» pieredzē dalās restorāna Kolonāde. Mūsu stāsti vīnzinis Aigars Ozoliņš, kurš atjaunoto vīna karti viesu vērtējumam nodevis pirms diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētku tērpus šobrīd pērk biežāk nekā nomā, pasākumi kļūst arvien vienkāršāki, greznas vakarkleitas tiek vilktas daudz retāk; biznesu sekmē valsts simtgades svinības.

Tērpu nomā sevi pieteikuši uzņēmumi, kas piedāvā klasiskos apģērbus – uzvalkus, frakas un vakarkleitas, kā arī drēbes un aksesuārus dažādiem tematiskajiem pasākumiem. Klientu netrūkst ne vieniem, ne otriem – uzvalkus un smokingus pārsvarā iznomā kungi, kuri dodas darījuma braucienos, sava tirgus niša ir arī tematisko ballīšu un vintage apģērbu nomas pakalpojumiem.

Viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas sāka biznesu tērpu nomas jomā, ir salons 7. Avēnija, kas šajā segmentā darbojas jau 22 gadus. «Tirgus nav pārāk piesātināts, daudzi nomas pakalpojumu sniedzēji atver savus uzņēmumus un diezgan ātri tos aizver, jo Latvijā pieprasījums pēc tērpu nomas nav pārāk liels,» atzīst 7. Avēnijas īpašniece Velga Bremze. Pēc viņas domām, biznesa veiksme ir atkarīga no nomas piedāvātā tērpu sortimenta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meža vidū 20 minūšu brauciena attālumā no Valkas atrodas Vijciema medību pils, kas ilgus gadus stāvēja pamesta, bet nu ieguvusi saimniekus, kuri ir noticējuši vēsturiskā nama tūrisma un arī kultūras potenciālam.

Meža vidū iznirst vēsturiskā nama aprises, līdz Vijciema medību pils pagalmā kā pendele pulksteņa ciparnīcā ieduras meža ceļš. Valmieriešu ģimene Agneta Kīta un Arnis Smiļģis ēku iegādājās tikai pirms diviem gadiem, agrākajai Dikļu pils direktorei Agnetai vienkārši atrodot to sludinājumu portālā. Pils jaunā saimniece ir arī Valmieras retro interjera salona Pērle Vintage īpašniece, taču viņas interese par vēsturi neaprobežojas ar grezniem dīvāniem un galdiņiem. «Jau pirms laba laika sapratu, ka mani saista muižas un to liktenis,» paskaidro Agneta.

No Palmbīčas uz pili

Pirmo pieredzi viesmīlības jomā Agneta ieguva, strādājot viesnīcā Palmbīčas kūrortā, Amerikā, paralēli viesmīlības biznesa studijām amerikāņu augstskolā. Latvijā viņa studējusi uzņēmējdarbības vadību un mārketingu. «Viesmīlība ir nozare, kurā visātrāk iespējams saņemt atgriezenisko saiti no klienta. Tas pozitīvi uzlādē,» atzīst Agneta. Piedzimstot dēlam, ģimene pārcēlusies uz Agnetas dzimto Valmieras pusi, jo ilgojušies pēc «zaļākas un mierīgākas dzīves». Ģimene iegādājās senu guļbūvi Mūrmuižā, kuru īpašnieks pārdeva kā nojaucamu apgrūtinājumu, taču guļbūve, rūpīgi restaurēta, kļuva par ģimenes mājvietu. Agneta kādu laiku bija Dikļu pils direktore, un tā palēnām visi saskares punkti ar padziļināto interesi par vēsturiskajām ēkām un interjeriem savilkušies kopā, liekot nostiprināties apziņai par to, ka «esmu pietiekami spēcīga, lai beidzot izveidotu kaut ko savu». Agneta sāka lūkoties pēc īpašuma, kuram varētu dot otro dzīvi. Tā pirms diviem gadiem viņa pamanīja sludinājumu, ka tiek pārdota Vijciema medību pils. «Braucām skatīties. Visapkārt mežs, līdz pēkšņi nekurienes vidū iznirst sapņu mājiņa. Fantastiski meža skati, apsnigušas egles. Es vīram teicu – šī būs īstā vieta,» atceras Agneta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietoto preču tirgotājs SIA «Humana Latvia» peļņa pērn augusi par 36,5% salīdzinājumā ar gadu iepriekš, un tā sasniegusi 982 tūkstošus eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmuma apgrozījums pērn saglabājies iepriekšējā gada līmenī un bija 7,756 miljoni eiro.

Pēdējo desmit gadu laikā SIA «Humana Latvia» peļņa trīs reizes pārsniegusi vienu miljonu eiro - 2011., 2012. un 2013. gadā, liecina «Lursoft» multi atskaite.

SIA «Humana Latvia» pagājušajā gadā turpināja darbu pie veikalu tīkla darbības optimizācijas, sacīts tā gada pārskatā. Šī gada sākumā Latvijā darbojās 25 «Humana» veikali (par diviem veikaliem mazāk nekā 2018. gada sākumā) un divi «Humana Vintage» veikali. Tādējādi arī uzņēmumā vidēji nodarbināto skaits sarucis līdz 220 darbiniekiem.

Uzņēmuma kopējie maksājumi valsts kopbudžetā pērn bija 2,372 miljoni eiro, kas bija par neliels samazinājums salīdzinājumā ar 2017. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārceļoties no Rīgas uz laukiem, tekstilmāksliniece Lilita Bauģe meklē iespējas sevi nodarbināt un izveido zīmolu Bauge Textil.

Tā pamatideja ir ar roku darbu radīt latviskus un oriģinālus aksesuārus. Produkti ir dabai draudzīgi, jo izgatavoti no vintage tekstila vai otrreiz pārstrādātiem materiāliem. Pirms tam radīts vēl viens zīmols – Knits –, ar kuru Lilita pārdod pašas adītas zeķes un cimdus no Latvijas aitu vilnas.

Izvēlas mierīgos toņus

«Tagad dzīvoju laukos, kur nav lielu iespēju atrast darbu un arī izbraukāt, piemēram, uz Liepāju. Tāpēc jāmeklē iespējas sevi nodarbināt pašai,» Lilita saka. Viņa kopā ar vīru no Rīgas pārcēlusies uz Grobiņas novada Gaviezes pagastu. Pagājušajā ziemā, gatavojoties Ziemassvētkiem, dāvanām sāka adīt zeķes un cimdus. No tā radās ideja par savu zīmolu, kam deva vārdu Knits, un adījumus viņa rada latviskus no A līdz Z. «Aita tepat, Latvijas pļavās ganījusies, vilna, kas nocirpta, tepat pārstrādāta, radīts dizains un tapis produkts, kas tālāk sāk ceļu pie pircēja,» viņa raksturo.

Komentāri

Pievienot komentāru