Saskatot Latvijā lielu potenciālu, zviedru brīvdabas apģērbu, apavu un inventāra ražotājs un tirgotājs "Fenix Outdoor Emerging Markets GmbH" (Fenix Outdoor) izveidojis šeit Baltijas pārstāvniecību un kā nākamo attīstības tirgu noskatījis Lietuvu.
Pirms 70 gadiem Zviedrijā dibinātais uzņēmums zīmolu darbību Igaunijā jau ir nostabilizējis, tāpēc nu kārta Latvijai, kurā uzņēmuma turpmākie plāni esot lieli - uzņēmums ir izveidojis savu koncepta tirdzniecības vietu, kā arī plāno dibināt sadarbību arī ar citiem partneriem, pastāstīja uzņēmuma pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs un Baltkrievijā Lauris Piņķis.
Lai gan uzņēmuma produkcija pasaulē ir vienāda, Latvijas tirgus klimata apstākļu dēļ vairāk pielīdzināms Ziemeļvalstīm, tādēļ pieprasījums vairāk novērojams attiecībā tieši uz ziemas un mitrumu aizturošu apģērbu. Zīmola pārstāve Sanela Krisat pauž, ka aizvien biežāk "Fjällräven" apģērbus sākušie iecienīt arī pilsētu iedzīvotāji, mainoties jaunāko pircēju vēlmēm un pieaugot pieprasījumam pēc "vintage" stila apģērbiem.
Lai īstenotu ilgtspējīgas ražošanas principus, uzņēmums rūpīgi izvēlas materiālus, piemēram, tikai organisku kokvilnu un pārstrādātu poliesteru, kā arī sertificētus ražotājus Eiropā un pasaulē. Vilnas iegūšanai uzņēmumam Zviedrijā pieder sava aitu ferma. Pat ja sekošana šādiem principiem ietekmē produktu gala cenu, uzņēmums šajā ziņā negrasās meklēt kompromisus.
"Tās ir īpašības, kas vienmēr caurstrāvojušas "Fenix Outdoor", pat ja mēs par to skaļi nerunājām, jo mums tas šķiet pašsaprotami," pauž S.Kristal.
Zīmols arī aktīvi veicina brīvā laika pavadīšanu brīvā dabā, piemēram, viena no īstenotājām aktivitātēm pasaules mērogā ir pārgājienu organizēšana. Tie ir gan nedēļas nogales pasākumi, gan trīs līdz piecu dienu garumā organizēti pārgājienu maršruti, kas reizi gadā tiek atkārtoti tādās valstīs kā Zviedrija, Vācija, Lielbritānija, ASV, Honkonga un citur. Uzņēmums šobrīd veic tirgus izpēti arī Latvijā, lai arī šeit nākotnē varētu rīkot "Fjällräven" klasisko pārgājienu.
Līdz šim uzņēmuma pārstāvēto zīmolu "Fjällräven", "Hanwag", "Primus", "Brunton" un "Royal Robbins" produktus varēja iegādāties veikalu "Gandrs" tirdzniecības vietās, kā arī divās "BangBang Shop" tirdzniecības veikalos un veikalā "ITK Kit".
Uzņēmumu grupa "Fenix Outdoor Emerging Markets GmbH" simtprocentīgi pieder Martinam Nordinam (Martin Nordin), uzņēmuma izveidotāja Åke Nordina dēlam.
#3/15
"Fenix Outdoor" pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs un Baltkrievijā Lauris Piņķis