Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Lietuvā un Igaunijā ir Google, bet Latvijā – Swedbank.
Pētījumu veicis uzņēmums Kantar Emor, kas ietilpst pasaules vadošajā pētījumu uzņēmumu grupā Kantar. Emor pētnieks Aivars Voogs stāsta, ka ir tikai trīs zīmoli, kas ierindojas TOP 10 visā Baltijā – tie ir Google, Swedbank un Facebook.
Dažiem ir spēcīgas pozīcijas tikai divās valstīs – piemēram, Telia ir vienlīdz populārs Igaunijā un Lietuvā. Latvijā un Lietuvā skalas augšgalā ir arī Maxima, bet Igaunijā tā no pirmā desmitnieka noslīdējusi līdz 14.vietai. Igaunijā un Lietuvā ir populārs ir Gmail, bet Latvijā cilvēki vēl joprojām dod priekšroku Inbox.lv pasta serverim. Līdzīgi ir ar Youtube, kas Latvijā ir vien 11.vietā, bet abās pārējās Baltijas valstīs ierindojas desmitniekā.
Emor pētniece Katrīna Mēneste (Katrin Männaste) piebilst, ka sarakstā ir arī virkne vietējo zīmolu, kas savā valstī saglabā nemainīgi augstu vērtējumu. «Īpaši jāizceļ Latvijas saldumu ražotājs Laima un Igaunijas Kalev, kuri jau desmitiem gadu ierindojas mīlētāko zīmolu topā. Lietuvai šāda zīmola nav. Turpretī lietuvieši pārsteidz ar veikalu tīkla Lidl ierindošanu augstajā 7.vietā, neraugoties uz to, ka zīmols šajā valstī strādā vien pāris gadus. Tas acīmredzami pierāda, ka uzņēmumam izdevies sniegt to, ko pircēji sagaida.»
Pētījums par Baltijas valstu iemīļotākajiem zīmoliem tika veikts šī gada aprīlī, aptaujājot 1000 respondentus katrā valstī 15 – 74 gadu vecuma grupā. Pētījumā tika iekļauti 150 dažādi zīmoli katrā valstī. Sākotnējais zīmolu saraksts tika veidots, balstoties un iepriekšējā gada aptaujas rezultātiem. Pirmajā aptaujas daļā respondentiem bija jāizvēlas pieci iecienītākie zīmoli no piecām 30 zīmolu grupām, bet otrajā – no atlasītajiem 25 jāizvēlas pieci.
Latvijā iecienīto zīmolu TOP 10 skatiet raksta galerijā!