Telekomunikāciju uzņēmums Lattelecom aizsāk, pēc paša uzņēmuma vārdiem, vēl nebijušu lojalitātes programmas modeli Latvijā, kas ļauj klientiem izvēlēties un pašiem veidot lojalitātes bonusus virtuālajā vidē.
Latvijā esot maz izplatītas lojalitātes programmas, kas mērķtiecīgi būtu veidotas tieši uzņēmumiem. Lattelecom veiktajā izpētē noskaidrots, ka pārsvarā uzņēmumiem kā lojalitāti veicinoši instrumenti tiek piemērotas kampaņveidīgas atlaides pakalpojumiem, organizēti klientu pasākumi vai dāvinātas korporatīvas dāvanas.
Lattelecom jaunā biznesa klientu lojalitātes programma tiek veidota sadarbībā ar kolektīvās iepirkšanās portālu Cherry.lv un portālu nozare.lv. Sadarbībā ar Cherry.lv Lattelecom Biznesa klientiem tiek piedāvāta iespēja izmantot piedāvājumu ar īpašu atlaidi 3 kategorijās – birojam, izglītībai un izklaidei. Ar šiem piedāvājumiem var iepazīties Lattelecom Biznesa e-žurnālā. Piedāvājumi ir izvietoti uz Cherry.lv platformas, taču tiem iespējams piekļūt vienīgi ar Lattelecom Biznesa e-žurnāla starpniecību.
«Esam ilgi meklējuši veidu, kā mūsu lojālajiem klientiem pateikties par sadarbību un piedāvāt iespēju baudīt dažādas privilēģijas, lai sadarbība ar Lattelecom būtu ne tikai droša, bet arī patiesi izdevīga un sniegtu ieguldījumu klientu biznesa attīstībā. Lojalitātes programmu ar mērķi veidojām ļoti vienkāršu un ērtu, lai klientiem nebūtu jāiedziļinās sarežģītos lojalitātes līmeņos, bonusu sistēmās vai punktu uzkrājumu shēmās. Klientam neesam izvirzījuši nekādas prasības piedāvājumu saņemšanai. Vienīgais nosacījums – ir jābūt Lattelecom biznesa klientam,» stāstīja Lattelecom Biznesa klientu daļas vadītājs Gusts Muzikants.
Turpinot pilnveidot Lattelecom biznesa klientu apkalpošanas servisu, arī ieviesta atsevišķa tālruņa līnija – 67177177 – kas apkalpo tieši biznesa klientus.
Jāatgādina - db.lv iepriekš aicināja savus lasītājus «nominēt» pakalpojumu sniedzējus, kuri, viņuprāt, pret «vecajiem» klientiem izturas negodprātīgāk, salīdzinot ar bonusiem un mazākiem rēķiniem, kurus saņem jaunie klienti. Līderpozīcijas slikto pakalpojumu sniedzēju topā pārliecinoši ieņēma Lattelecom, Latvijas Mobilais telefons (LMT) un Tele2.
Lattelecom Komercdirektore Kerli Gabriloviča uzsvēra, ka katrs klients sākumā ir jauns klients, un, piesakot pakalpojumus, saņem tā brīža aktuālo piedāvājumu, kas var atšķirties gan pēc izteiksmes naudā, gan veida – dāvana, bezmaksas iekārtas, abonēšana, televīzijas tematiskās pakas, u.c. Tāpēc ļoti svarīgi, paralēli jaunu klientu piesaistīšanai rūpēties par esošajiem klientiem, izveidojot un realizējot īpašu lojalitātes programmu. «Ir maldīgi domāt, ka klientu lojalitāte ir atlaižu dalīšana - pasaules prakse liecina, ka tas ir dārgs un neefektīvs veids, kā noturēt esošos klientus un censties padarīt viņus laimīgus.
Atlaides abonēšanas maksai vai izdevīgāki tarifi nav tie faktori, kas veicina esošo klientu lojalitāti. Savukārt, sniegtā pakalpojuma kvalitāte, servisa līmenis un dažādi papildus labumi un bonusi, kas klientam tiek piešķirti ir tas, kas ietekmē klienta lēmumu par ilgtermiņa uzticību kādam konkrētam pakalpojuma sniedzējam,» norādīja K. Gabriloviča.