Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš otrdien Maskavā uzstājās lielākajā Krievijas transporta forumā – izstādē Transrussia 2015 plenārsesijā, kurā akcentēja Latvijas tranzītkoridora iespējas, informē SM.
Uzstājoties foruma-izstādes plenārsesijā, K. Ozoliņš norādīja, ka Latvija kā Eiropas Savienības (ES) Padomē prezidējošā valsts šī gada pirmajā pusgadā īpašu uzmanību pievērš Eirāzijas transporta savienojumu attīstībai. Transporta jomā izvirzīti trīs prioritārie virzieni – tranzīta koridoru attīstība starp ES, Krieviju, Ķīnu, NVS valstīm, Āziju un Tuvajiem Austrumiem, liekot uzsvaru sadarbībai transporta jomā ar trešajām valstīm, kā arī Eirāzijas transporta sauszemes, jūras un gaisa savienojumu stiprināšanā un IV dzelzceļa pakotne.
Valsts sekretārs K. Ozoliņš informēja, ka jau nākamajā nedēļā Rīgā, 29.-30.aprīlī notiks ASEM 3.transporta ministru augsta līmeņa sanāksme, uz kuru uzaicināti 51 valsts transporta ministri. Sanāksmes tēma Eirāzijas multimodālo transporta savienojumu attīstība - status quo un nākotnes redzējums, kuras laikā ASEM valstu ministri un uzņēmēji diskutēs par Eiropas un Āzijas sauszemes savienojumu attīstību, identificējot esošās problēmas, kā arī meklētu risinājumus, kas stiprinātu Eirāzijas valstu sadarbību transporta jomā un veicinātu visu iesaistīto valstu transporta attīstību.
K. Ozoliņš uzsvēra, ka Latvija jau vairākus gadus strādā, lai tiktu izveidota un nostiprināta Eirāzijas transporta tīklu savienojamība, īpašu uzmanību pievēršot pārvadājumu konteinerizācijai, kurai ir ikgadēja pieauguma tendence. Jau divpadsmit gadus darbojas konteinervilciens Baltika-Tranzīts, ka savieno Baltijas valstis ar Centrālāzijas valstīm, un šobrīd tiek aktīvi strādāts, lai maršruts tiktu pagarināts līdz Ķīnai. Tāpat Rīgu un Maskavu savieno konteinervilciens Rīgas Ekspresis, norādīja K.Ozoliņš.
Valsts sekretārs Ozoliņš, runājot par tranzīta situāciju kopumā, uzsvēra, ka pagājušais gads Latvijas ostām kopumā ir bijis veiksmīgs, jo Rīgas, Ventspils un Liepājas kopumā pārkrāva par 5% vairāk nekā 2013.gadā, kopumā pārkraujot 74,2 miljonus tonnu. Vienlaikus Latvijas ostas ir ieinteresētas attīstīt jaunus termināļu, loģistikas centru un industriālo parku projektus, tāpēc svarīga ir jaunu Krievijas kravu īpašnieku piesaiste tiem.
Pēc plenārsesijas notika oficiālā izstādes un konferences Transrussia 2015 atklāšana, kuras laikā tika atklāts Latvijas stends, kurā piedalās vairāk kā 35 Latvijas uzņēmumi, t.sk., Latvijas dzelzceļš, Rīgas un Ventspils Brīvostu pārvaldes, Liepājas SEZ pārvalde, ostās strādājošie uzņēmumi, kā arī citas Latvijas transporta un loģistikas kompānijas.
K. Ozoliņu darba vizītē pavada valsts sekretāra vietnieks, Latvijas – Krievijas SVK Transporta darba grupas līdzpriekšsēdētājs Uldis Reimanis, satiksmes ministra padomnieks ārlietās Kaspars Briškens un Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.