Komerctransporta servisa pakalpojumi šogad varētu sadārdzināties, apkope kļūs sarežģītāka. Iespējamo cenu pieaugumu nosaka ekonomika un augošās energoresursu izmaksas, pauž uzņēmēji. Daudziem tirgus dalībniekiem bažas raisa pelēkās zonas uzņēmumu aktivitātes un apzināts cenu dempings.
Viens no globālā tirgus diktētiem faktoriem ir EURO 6 emisijas standarta dzinēju ieviešana lieljaudas komerctransportam no 2014. gada (transportlīdzekļu reģistrācija ar EURO 5 dzinējiem atļauta līdz 2013. gada beigām). Dzinējiem kļūstot komplicētākiem, sarežģītākas kļūst arī servisa tehnoloģijas, kas no uzņēmējiem prasa investīcijas, pauž SIA Scania Latvia tehniskais direktors Igors Romanovskis. Daudziem mazākiem servisiem, īpaši reģionos, tas nav viegli izpildāms uzdevums. Vispārēja profila t.s. neatkarīgajiem servisiem ir grūtāk sekot līdzi katra ražotāja tehniskajiem jauninājumiem, viņš norāda.
Atmosfēra tirgū starp nopietnajiem un legāli strādājošajiem remontuzņēmumiem ir normāla, vērsta uz savstarpēju izdevīgumu un koleģiālu sadarbību, tā tirgu novērtē SIA Auto Kada AJ direktors Jānis Pols. Viņš gan norāda, ka viens no traucējošajiem faktoriem tirgū ir cenu dempings. «Netrūkst servisu, kas, kā paši reklamē, var visu un par ļoti labu cenu. Kā šādu «labu» cenu var atļauties – vai nu netiek ievērota remonta tehnoloģija, vai tiek taupīts uz materiāla, piemēram, krāsas rēķina, un, pats galvenais – kā tiek veikti maksājumi. Arī par kvalitāti un garantijām daudzos gadījumos vispār nav ko runāt,» saka uzņēmējs.
Otra raksturīga problēma ir transporta uzņēmumu ierasta prakse pēc avārijas saņemt apdrošināšanas atlīdzību naudā, pašiem izvēloties lētāko remontdarbu veicēju, kas ne vienmēr ir godprātīgs nodokļu maksātājs, un vairumā gadījumu nespēj sniegt nekādas kvalitātes garantijas.
#10/19
SIA Scania Latvia tehniskais direktors Igors Romanovskis.