Pekinā piektdien sākta jaunās plašās starptautiskās pasažieru lidostas būvniecība, vēstīja valsts plašsaziņas līdzekļi.
Lidostas būvniecība tiek pamatota ar pieaugošo pieprasījumu pēc gaisa satiksmes pakalpojumiem Ķīnā.
Pekinas pašreizējā starptautiskā lidosta ir pasaulē otra noslogotākā, tomēr tajā ir viens no pasaulē augstākajiem reisu kavēšanās līmeņiem - 2013.gadā mazāk nekā 20% komerciālo pasažieru reisu ceļā devās paredzētajā laikā.
Jaunā lidosta atrodas Pekinas dienvidos un ir paredzēta 72 miljonus pasažieru gadā apkalpošanai, vēstīja Ķīnas valsts ziņu aģentūra Sjiņhua.
Lidostas izmaksas tiek lēstas ap 80 miljardiem juaņu (10,5 miljardiem eiro) un to pabeigt plānots piecu gadu laikā, Sjiņhua vēstīja un piebilda, ka lidosta gadā varēs apkalpot 620 tūkstošus reisu.
Ceļojumu pieprasījums Ķīnā ir pieaudzis, valstij kļūstot par pasaulē otru lielāko ekonomiku, un pašreizējā Pekinas starptautiskā lidosta pilsētas ziemeļaustrumos sasniedz savas iespēju robežas.
Sjiņhua norādīja, ka pēc pasažieru skaita Pekinas starptautiskā lidosta pērn bija otra noslogotā pasaulē, atpaliekot no ASV Hārtsfīlda-Džeksona Atlantas lidostas.
Tomēr ASV bāzētas gaisa satiksmes informācijas pakalpojumu kompānijas FlightStats pētījums liecina, ka vien 18% reisu no Pekinas starptautiskās lidostas reisu ieradās laikus, bet 42% izlidojošo reisu kavējās par vismaz 45 minūtēm.
Atsaucoties uz aviācijas sektora amatpersonām, Sjiņhua vēstīja, ka pašreizējā lidosta nespēs apkalpot papildu 300 reisus un nepilnus desmit miljonus pasažieru, kas gadā varētu ierasties tajā.
Pekinā ir vēl viena mazāka komerciālā lidosta pilsētas dienvidu daļā.