Auto

KASKO Latgalē gandrīz tikpat populāra kā Rīgā

Elīna Pankovska,01.10.2010

Jaunākais izdevums

KASKO apdrošināšanu Latvijā izmanto 31% auto īpašnieku, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta un pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas dati.

Pētījuma laikā tika aptaujātas vairāk nekā tūkstoš mājsaimniecības visā Latvijā. Analizējot pētījuma rezultātus dalījumā pa reģioniem, vislielākais KASKO apdrošināšanas īpatsvars ir vērojams Rīgā – 43% un tās apkārtnē – 31%.

Interesanti, ka starp pārējiem reģioniem visaugstākos rādītājus uzrāda Latgale, kur KASKO apdrošināšanu izmanto 27% mājsaimniecību. Savukārt viszemākie rādītāji ir Vidzemē – 12% un Zemgalē – 14% mājsaimniecību. Savukārt Kurzemē par savu auto brīvprātīgo apdrošināšanu rūpējas 21 % mājsaimniecību.

Aptaujas dati arī liecina, ka vērojamas atšķirīgas rūpes par sava auto apdrošināšanu krieviski un latviski runājošo autovadītāju vidū. Proti, 42% krieviski runājošo un 26% latviski runājošo autovadītāju atzīst, ka viņu transportlīdzeklim ir spēkā esoša KASKO apdrošināšana.

«Rīgā un tās apkārtnē vairāk nekā trešdaļa automašīnu ir jaunākas par desmit gadiem, un tādēļ tām KASKO apdrošināšana tiek iegādāta visbiežāk, jo, notiekot nelaimes gadījumam, tieši jaunāki auto ir pakļauti lielākajiem zaudējumiem. Savukārt Vidzemē, piemēram, vairāk nekā 50% no visiem privātajiem auto ir vecāki par 15 gadiem, un šādiem transportlīdzekļiem faktiski vispār netiek veikta KASKO apdrošināšana,» skaidro Balta pārdošanas direktors Aivars Vilnītis.

KASKO ir brīvprātīgā auto apdrošināšana, kas sedz neplānotus zaudējumus, kas automašīnai radušies paša autovadītāja izraisītā ceļu satiksmes negadījumā, auto aizdzīšanas, apzagšanas vai trešo personu ļaunprātīgas rīcības rezultātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

KASKO pie “If” – pasargā ne tikai transportlīdzekli, bet arī uzņēmuma maciņu

Sadarbības materiāls,02.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkurš mazais uzņēmējs piekritīs, ka neparedzētas situācijas var pamatīgi iedragāt ikdienas procesus un kaitēt biznesam. Lai viss noritētu bez liekas aizķeršanās, ir svarīgi parūpēties par drošības spilvenu. Uzņēmuma autoparks nav izņēmums – kādai automašīnai izkrītot no ierindas, var iestāties dīkstāve. Šādās situācijās var paglābt KASKO apdrošināšana, kuru mazajiem uzņēmējiem “If” piedāvā iegādāties ar dažādiem izdevīgiem nosacījumiem.

Ātri un vienkārši

“If” ir būtiski atvieglojis KASKO iegādes procesu uzņēmējiem. Arī mazie uzņēmumi apdrošināšanu saviem auto (līdz piecām vienībām) tagad var iegādāties tīmeklī. Šis process ir gan drošs, gan arī ērts visos posmos, sākot no cenas aprēķina līdz polises izdošanai.

Uzņēmējiem un ne tikai iespējams apdrošināt vieglos transportlīdzekļus, kravas auto, piekabes, furgonus u. c. Atkarībā no transportlīdzekļa specifikas katram individuāli tiek piemeklēts uzņēmuma vajadzībām piemērotākais apdrošināšanas risinājums.

“Līdzīgi kā privātpersonas, arī mazie uzņēmēji jebkurā brīdī var doties uz “If” mājaslapu un ne tikai aprēķināt sava uzņēmuma auto KASKO polises cenu, bet arī izvēlēties sev atbilstošāko segumu. Tas viss ir izdarāms ar pāris klikšķiem, galvenais, pie rokas ir jābūt transportlīdzekļa tehniskajai pasei, lai var ievadīt visu nepieciešamo informāciju likumā noteiktajā kārtībā,” stāsta “If Apdrošināšanas” transportlīdzekļu risku vadītājs Roberts Skrupskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Tele2» turpmāk klientiem piedāvās iegādāties KASKO apdrošināšanu.

Atšķirībā no citām KASKO polisēm, «Tele2» mobilās KASKO polises īpašniekam tiks piedāvāta iespēja nemaksāt par tām dienām, kad ar automašīnu nebrauc. Proti, klients «Tele2» mobilajā aplikācijā var iestatīt līdz desmit stāvdienām mēnesī, kad automašīnu neizmanto, tādā veidā ietaupot līdz 20% no polises cenas, informē mobilo sakaru operators.

KASKO polises klienti varēs iegādāties tikai «Tele2» mobilajā lietotnē. Pakalpojums izstrādāts sadarbībā ar apdrošināšanas akciju sabiedrību BALTA.

«Daudziem noteikti var rasties jautājums, kas notiek situācijā, ja negadījums ar automašīnu notiek stāvdienas laikā? Šajā situācijā «Tele2» mobilais KASKO darbosies, ja klients nebūs braucis ar savu automašīnu. Piemēram, ja stāvvietā kāda automašīna noskrāpēs jūsu auto vai notiks zādzība, KASKO apdrošināšana darbosies,» paskaidro «Tele2» komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Apdrošinātājiem jāmaksā vairāk atlīdzības par auto apzagšanas gadījumiem

Žanete Hāka,09.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāji pēdējos mēnešos saņēmuši vairāk atlīdzību pieteikumu par apzagtām automašīnām, informēja apdrošināšanas sabiedrību pārstāvji.

Augustā nav konstatēts apzagšanas skaita pieaugums īpašumos, taču automašīnu apzagšanas gadījumu skaits, salīdzinot ar jūliju, ir pieaudzis pat par 50%, norāda If Apdrošināšana Transporta atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa. Savukārt, salīdzinot ar iepriekšējā gada augustu, auto apzagšanas gadījumu skaits ir pieaudzis vēl vairāk – par 60%. Vērtējot izmaksātās KASKO atlīdzības, If Apdrošināšana dati liecina, ka augustā izmaksāto atlīdzību skaits nav pieaudzis. Tas nozīmē, ka, neraugoties uz KASKO negadījumu skaita pieaugumu, vidējās atlīdzības apmērs ir samazinājies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana arī šogad apdrošinātājiem varētu nest zaudējumus, taču tālākam straujam OCTA cenu kāpumam nav pamata, intervijā aģentūrai LETA sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

«Pagājušā gada OCTA cenu kāpums atspoguļosies visa šā gada laikā, jo ietekme nāk ar 12 mēnešu nobīdi. Nav tā, ka šodien, paceļot cenu, tu jau pelni. To redzēs tikai pēc 12 mēnešiem. Līdz ar to 2017.gadā OCTA vēl būs mīnusos, arī par 2018.gadu vēl būs mīnusiņš, bet jau daudz mazāks. Turklāt reti kurā Eiropas valstī OCTA tirgus ir stabili rentabls - lielas peļņas šajā veidā nav nevienam,» teica Abāšins.

Tāpat viņš sacīja, ka tālākam straujam OCTA cenu kāpumam nesaskata pamatu, vienlaikus pastāv varbūtība, ka cenas varētu samazināties. «Ja prognozējam, kas notiks tālāk, es neredzu iemeslu tālākam straujam OCTA cenu kāpumam. Mēs cenu līmenī būsim pietuvojušies Lietuvai un Igaunijai. Vai mūsu cenām būtu jābūt augstākām nekā kaimiņvalstīs? Domāju, ka nē. (..) Jautājums ir, vai nebūs vēl arī cenu krituma. Tirgus ir tirgus. Ja kāds sajutīs, ka cena viņam ir pietiekami rentabla, tas var »paspiest« cenas arī uz leju un uz tā rēķina iegūt kādu papildu tirgus daļu. Dzīvosim, redzēsim,» pauda asociācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Tiesāšanās pieredze čābīga, bet «KASKO bedres» būs

Ieva Mārtiņa,23.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par ceļu uzturēšanu atbildīgās amatperonas parasti neatzīst atbildību par zaudējumiem, kas radīti auto, piemēram, bedru dēļ. Lai gan kopš 2010. gada uzvarēta viena tiesa, BTA turpinās «KASKO bedru» apdrošināšanu.

«Transportlīdzekļu vadītāji varēja savlaicīgi konstatēt bedri un, savlaicīgi reaģējot uz to, novērst negadījuma iestāšanos,» tādus iemeslus min atbildīgās amatpersonas tam, lai labprātīgi neatlīdzinātu zaudējumus, Db.lv informēja BTA Insurance Company SE Sabiedrisko attiecību vadītāja Aīda Šmits.

Lielākā daļa negadījumu, kad auto tiek bojāts slikto ceļu dēļ, notiek pilsētās, tādējādi visvairāk BTA prasību par izmaksāto atlīdzību atgūšanu regresa kārtībā ir pret Rīgas domi un pret citu pilsētu pašvaldībām.

Iepriekš medijos ziņots, ka kopš neatkarības atjaunošanas bijušas tikai piecas tiesvedības saistībā ar zaudējumiem ceļu stāvokļa dēļ. Latvijas valsts ceļi Juridiskās daļas vadītāja Ivonna Straudovska atzinusi, ka visas šīs lietas bijušas saistītas ar bedrēm, izņemot vienu lietu, kad vainota slidena brauktuve. Apdrošinātāji pauda uzskatu, ka vēršanos pret ceļu uzturētājiem par zaudējumu kompensācijām saistībā ar sliktā ceļu stāvokļa dēļ izraisītām avārijām un automašīnu bojājumiem apgrūtina policijas virspusīgā attieksme, fiksējot negadījumu apstākļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākajiem nedzīvības apdrošināšanas tirgus spēlētājiem Latvijā šogad deviņos mēnešos kardināli atšķirīgi rezultāti – BTA uzrāda 1,42 miljonu latu peļņu, bet Balta cieš 1,28 miljonu latu zaudējumus.

Tā liecina abu kompāniju publiskotie finanšu pārskati. Pagājušā gada deviņos mēnešos BTA peļņa bija 4,23 miljoni latu, bet Balta strādāja ar peļņu 2,67 miljonu latu apjomā. Šogad pusgadā Baltai zaudējumu apjoms bija sasniedzis 1,04 miljonus latu, bet BTA šajā laika periodā bija peļņa – 254,4 tūkstoši latu. Saskaņā ar iepriekš teikto, Balta šogad cieš zaudējumus, jo nepietiekamā apjomā audzē iepriekš samazinātās cenas, bet BTA peļņu var uzrādīt pateicoties kompānijas darbībai kaimiņvalstīs, piemēram, Lietuvā, kur apdrošināšanas tirgus sācis atlabt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Zog aizvien dārgākas automašīnu detaļas

Žanete Hāka,17.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn par 24% palielinājies nozagto automašīnu skaits, liecina AAS BTA Baltic Insurance Company apkopotie dati par KASKO apdrošināšanas pieteiktajām atlīdzībām.

Turklāt aizvadītajā gadā iezīmējusies jauna tendence – arvien biežāk zog vidējās klases automašīnas. Tajā pašā laikā būtiski, par 18%, pieaudzis vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām, un šī tendence turpinās arī šogad. Par aizvadītajā gadā nozagtajām vai apzagtajām automašīnām BTA atlīdzībās izmaksājusi 819 tūkstošus eiro.

Pērn vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām ir audzis un sasniedzis 1142 eiro. Arī 2017. gada pirmajos divos mēnešos vidējie zaudējumi, ko detaļu zagļi rada automašīnu īpašniekiem, turpina palielināties, norāda BTA Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Kā top?: Apdrošināšanas atlīdzība negadījumā cietušai automašīnai

Žanete Hāka,04.07.2014

Kad automašīna cietusi satiksmes negadījumā, tās īpašnieks vēršas pie sava vai vainīgās puses apdrošinātāja, lai saņemtu atlīdzību.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākoties autovadītāji pēc ceļu satiksmes negadījuma izvēlas atlīdzību saņemt remonta, nevis naudas veidā, stāsta ERGO Insurance SE Latvijas filiāles Atlīdzību regulēšanas nodaļas vadītājs Ivars Vismanis.

Tomēr pamanāmas atšķirības KASKO un OCTA klientu izvēlē, jo KASKO klienti slēdz apdrošināšanas līgumus, vairāk domājot par savām automašīnām un viņi ir tendēti uz ātrāku automašīnas saremontēšanu. Savukārt OCTA gadījumā bieži vien klienti saņem naudu un, visdrīzāk, daļēji saremontē vai vispār nesaremontē automašīnu, ja tai ir nelieli bojājumi, un uztver to kā iespēju daļu naudas paņemt sev, norāda I. Vismanis.

Šā gada pirmā pusgada dati vēl nav apkopoti, bet pirmajā ceturksnī Ergo saņēmis 552 atlīdzību pieteikumus OCTA un 857 pieteikumus KASKO, izmaksājot atlīdzības attiecīgi 617,6 tūkstošu eiro un 753,8 tūkstošu eiro apmērā.

Kopumā apdrošinātāji šā gada piecos mēnešos obligātajā civiltiesiskajā transportlīdzekļu apdrošināšanā (OCTA) parakstījuši prēmijas 21,5 miljonu eiro apmērā, kas ir par 6,4% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) dati. OCTA atlīdzības bijušas 13,7 miljoni eiro, kas ir samazinājums par aptuveni 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Baltai pērn trīskārt sarūk peļņa

Ieva Mārtiņa,28.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedzīvības apdrošināšanas a/s Balta pagājušā gadā strādājusi ar 1,7 miljonu latu pirms nodokļu nomaksas, kas sasniegta pateicoties investīciju darbībai. Salīdzinot ar 2009.gadu, peļņa samazinājusies trīs reizes.

Balta pērn saglabājusi konservatīvu investīciju politiku, ieguldot līdzekļus zema riska vērtspapīros, bet 2010. gada investīciju ienākums ir augstāks vērtspapīru pārvērtēšanas dēļ, kas bija jāveic tirgus procentu likmju krituma rezultātā, skaidro kompānija. 2009.gada pārskats liecina, ka Baltas peļņa pirms nodokļu nomaksas bija 5,08 miljoni latu, bet tīrā peļņa bija 4,2 miljoni latu.

Baltas parakstīto prēmiju apjoms Latvijas apdrošināšanas tirgū 2010. gadā sasniedza 31,3 milj. Ls, kas ir par 25% mazāk nekā 2009.gadā. Savukārt RSA grupas, kurā ietilpst Balta, uzņēmumu bruto parakstīto prēmiju apjoms Baltijas valstīs pērn bija 105.7 milj. Ls, kas ir par 10% mazāk nekā 2009.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijā vislētākā KASKO Baltijas valstīs

Žanete Hāka,02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā patlaban transportlīdzekļu apdrošināšanas KASKO cenas ir ievērojami zemākas nekā pārējās valstīs, liecina AAS Balta ekspertu veiktās aplēses.

Tā, Igaunijā KASKO vidēji maksā par 41% dārgāk, savukārt Lietuvā šī apdrošināšanas veida cena ir par 28% augstāka nekā Latvijā.

Lai salīdzinātu KASKO izmaksas, apdrošināšanas eksperti kopā ar ārvalstu kolēģiem modelēja vidējos transporta apdrošināšanas parametrus: rēķināja polises cenu vieglajai automašīnai, ja vadītāja stāžs ir astoņi gadi, polises termiņš - viens gads un piemēroja standarta pašriska nosacījumus.

Lielāko ietekmi uz Latvijas cenām atstāj spēcīgā konkurence apdrošinātāju vidū, skaidro AAS Balta transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune. Viņš uzsver, ka Igaunijā un Lietuvā līdzīgu apdrošinātāju skaita apstākļos tirgus ir ievērojami lielāks, tāpēc Latvijā konkurence vēl joprojām darbojas autobraucēju labā, ikvienam apdrošinātājam cenšoties piedāvāt klientam pieņemamāko cenu. Turklāt bieži vien Latvijas patērētājs, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, ir mazāk prasīgs, vairāk orientējoties tikai uz cenu, nevis produktu, tā segumu vai apdrošinātāja servisu, kas citkārt var sadārdzināt polises cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas nozare Latvijā 2022. gadā augusi par 14,4%, kas būtiski pārsniedz gada sākuma prognozes.

Kopumā apdrošinātāji prēmijās pērnā gada laikā parakstījuši 668 miljonus eiro, savukārt atlīdzībās klientiem izmaksājuši 429 miljonus eiro, kas ir 22,2% pieaugums pret iepriekšējo gadu, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) apkopotie dati.

Visneveiksmīgākais 2022. gads ir bijis dzīvības apdrošināšanai, kura prēmijās gada laikā saņēmusi par 3% mazāk nekā 2021. gadā. Kopumā gada griezumā dzīvības apdrošināšana gan saglabājusi tirgus līdera lomu ar 145,5 miljonu eiro prēmijām un 21,8% tirgus daļu, lai arī cieši uz papēžiem min veselības apdrošināšana ar 129,3 miljoniem eiro gada prēmiju, 19,2% pieaugumu un 19,4% tirgus daļu.

Divciparu prēmiju pieaugums bijis arī pārējos lielākajos apdrošināšanas veidos: KASKO par 21,4%, OCTA par 33,2%, īpašuma apdrošināšana par 15,4%. Tāpat strauji pieaugusi ceļojumu apdrošināšana – par 48,4%, sasniedzot 15,3 miljonu eiro prēmijas un atspoguļojot pēckovida ceļošanas bumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

BTA: Ceļu uzturētāju bezdarbības dēļ apdrošinātāji cieš lielus zaudējumus

Jānis Rancāns,07.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zaudējumiem, kas autovadītājiem radušies iebraucot bedrēs, apdrošinātājs BTA Insurance Company SE saviem KASKO apdrošināšanas klientiem pērn atlīdzībās izmaksājusi 75 tūkstošus latu.

No tiem 30 tūkstoši izmaksāti klientiem, kuri bija iegādājušies BTA produktu KASKO Bedres, kas sedz zaudējumus, ja auto ticis bojāts, iebraucot uz ceļa braucamās daļas esošā bedrē vai atvērtā kanalizācijas lūkā.

BTA norāda, ka gadījumos, kad automašīna tiek bojāta iebraucot bedrē, apdrošinātājam ir tiesības vērsties pret ceļu uzturētāju, lai regresa prasības veidā atgūtu līdzekļus, kas izmaksāti apdrošinātajai personai par bojājumiem. Taču kā rāda prakse šādu gadījumu ir ļoti maz. Apdrošinātāja atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece skaidro, ka tam ir zināmi iemesli.

«Jāņem vērā, ka par vienu gadījumu apdrošinātājs kā atlīdzību izmaksā vidēji ap 200 latiem. Taču, lai piedzītu šos līdzekļus no vainīgā ceļu uzturētāja regresa ceļā, apdrošinātājam jāinvestē milzīgi līdzekļi administratīvajos izdevumos. Otrkārt, tiesu procesi mūsu valstī velkas tik ilgi, ka apdrošinātājam atlīdzībā izmaksātās summas atgūšana var izmaksāt pat desmit reizes vairāk, nekā izmaksātās atlīdzības apjoms, turklāt patērētie resursi nav paredzami. Ja tās būtu desmit vai pat divdesmit lietas, tad mēs vērstos ar savām prasībām pret vainīgajiem, bet šādu lietu ir simtiem, un tiesvedība katrā no tām nav iespējama. Tāpēc, atsakoties no regresa prasībām šajā veidā, apdrošinātāji cieš ļoti lielus zaudējumus,» skaidro I. Rijniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļā, Rīgā, Salnas ielas daudzdzīvokļu mājas pazemes autostāvvietā bija izcēlies paaugstinātas bīstamības ugunsgrēks, kur 25m2 platībā dega trīs vieglās automašīnas un notika visu mājas iedzīvotāju evakuācija.

Viens no negadījumā cietušajiem automobiļiem bija apdrošināts kompānijā Gjensidige Latvija un, operatīvi izvērtējot situāciju, tika apstiprināts lēmums atlīdzināt īpašniekam radušos zaudējumus 16 500 eiro apmērā, informē kompānijas pārstāvji.

Apdrošināšanas atlīdzībā ietilpa izmaksas, kas aprēķinātas par zaudējumiem, kuri radušies automobiļa degšanas rezultātā. Tajā pašā dienā, sadegušo automašīnu Honda, kurai bija iegādāta KASKO apdrošināšanas polise, notikuma vietā apskatīja Gjensidige Latvija eksperti, lai novērtētu radušos bojājumus.

Ekspertīzes laikā tika secināts, ka automašīna nav atjaunojama, jo ir pilnībā izdedzis salons, kā arī karstuma rezultātā smagi cietusi automašīnas virsbūve, norāda Gjenisidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

BTA ik dienu saņem vismaz divus atlīdzību pieteikumus bedraino ceļu dēļ

Ieva Mārtiņa,05.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajās 80 dienās jeb 2,5 mēnešu laikā saņemti jau 30,5% no pērn iesniegtā kopējā KASKO un KASKO Bedres apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaita, kur par negadījuma iemeslu bija automašīnas bojājumi pēc iebraukšanas bedrē.

Pērn kopumā BTA saņēma 419 šādus KASKO un KASKO Bedres apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus, Db.lv informēja kompānijā. BTA apkopotie dati liecina, ka ar katru divdesmito Latvijas autobraucēju gada laikā noticis nelaimes gadījums saistīts ar iebraukšanu bedrē, pēc kura turpināt ceļu ar cietušo automašīnu nebija iespējams.

Tradicionāli martā un aprīlī asi iezīmējas bedru problemātika un attiecīgi pieaug interese par KASKO Bedres polisēm. Apdrošināšanas sabiedrības BTA SE Auto apdrošināšanas produktu riska parakstītājs Aldis Eņģelis prognozē, ka kopumā pieteikumu skaits par gadījumiem, kad auto tiek bojātas, iebraucot bedrē, tikai augs, jo šogad vairāk nekā pērn izjūtama ceļu kvalitātes pasliktināšanās. Līdz ar to noteikti arī pieaugs lietu skaits, ko apdrošinātāji iesniegs tiesā, lai regresa ceļā atgūtu atlīdzībās izmaksātos līdzekļus no ceļu uzturētājiem vai īpašniekiem, kuri ir atbildīgi par ceļu kvalitāti, tā A. Eņģelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pēdējos mēnešos sabiedrības uzmanību piesaistījušas vairākas traģiskas auto avārijas uz Latvijas ceļiem, gada griezumā satiksmes negadījumu skaits nav pieaudzis un brīvprātīgās apdrošināšanas jeb KASKO lietās izmaksātā vidējā atlīdzības summa pat bijusi mazāka nekā iepriekšējos divos gados.

Automašīnas biežāk tiek bojātas, nobraucot no ceļa vai nespējot izvairīties no meža dzīvniekiem, kas pēkšņi izskrējuši uz braucamās daļas, nevis frontālās sadursmēs, liecina apdrošināšanas akciju sabiedrība “BTA Baltic Insurance Company” (BTA) apkopotie dati.

Aktīvajā braukšanas mēnesī jūnijā BTA saņemto KASKO atlīdzības pieteikumu skaits pat bija mazāks nekā 2022. vai 2023. gadā. Arī pirmajā pusgadā izmaksātā atlīdzības vidējā summa par vienu apdrošināšanas lietu bijusi zemāka nekā abos iepriekšējos gados. No tā var secināt, ka ceļu satiksmes drošības situācija šogad kopumā nav radikāli pasliktinājusies.

Satiksmes negadījumos visbiežāk iekļūst autovadītāju vidū iecienītākās transporta līdzekļu markas. 14% no visiem apdrošināšanas gadījumiem iesaistītas Volkswagen automašīnas, pa 8% Volvo un Toyota, 7% BMW un 6% Audi. To var pavisam viegli izskaidrot ar faktu, ka šo marku auto uz ceļiem ir krietni vairāk nekā mazāk populāro. Mazliet pieaudzis cietušo Opel un Ford īpatsvars, bet samazinājies negadījumos iekļuvušo Mercedes skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BTA Insurance Company parakstīto prēmiju apjomu audzē par 12,2%

Žanete Hāka,07.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība BTA Insurance Company SE pērn parakstīja bruto apdrošināšanas prēmijas 160 miljonu eiro apmērā, kas ir par 17,3 miljoniem eiro jeb 12,2% vairāk nekā 2012. gadā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Proporcionāli parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugumam, pieaudzis arī izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms. Bruto apdrošināšanas atlīdzībās BTA 2013. gadā izmaksāja 77,8 miljonus eiro, kas ir par deviņiem miljoniem eiro jeb 13% vairāk nekā 2012. gadā. BTA grupas peļņa 2013. gadā sasniegusi 7,1 miljonu eiro.

BTA Insurance Company SE valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus norāda, ka kompānija ievērojami uzlabojusi savu tehnisko rezultātu. Ja 2012. gadā apdrošinātāju peļņu lielā mērā veidoja veiksmīgā atdeve no finanšu ieguldījumiem jeb tā saucamais netehniskais rezultāts, tad 2013. gadā situācija finanšu ieguldījumu jomā nav bijusi tik ienesīga. BTA peļņu 2013. gadā noteica tieši tehniskais rezultāts jeb iegūtā peļņa no tiešās apdrošināšanas darbības. 2013. gadā BTA ir divarpus reizes palielinājuši peļņu no tiešās apdrošināšanas darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

BTA: Pusotra mēneša laikā nozagti trīs luksus klases transportlīdzekļi

Dienas Bizness,12.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot pērnā gada KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu statistiku, apdrošināšanas akciju sabiedrība BTA Baltic Insurance Company (BTA) secinājusi, ka, iestājoties rudens tumšajam laikam, pieaug atlīdzību pieteikumu skaits par nozagtiem transportlīdzekļiem. Pēdējā pusotra mēneša laikā BTA saņēmusi trīs KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par jaunu un dārgu transportlīdzekļu zādzībām, tai skaitā nozagts jauns Porshe Cayenne GTS markas transportlīdzeklis un divi Mercedes Benz ML350 markas transportlīdzekļi.

Analizējot 2014. gadā pieteiktās apdrošināšanas atlīdzības KASKO apdrošināšanā par nozagtiem transportlīdzekļiem, BTA secinājusi, ka transportlīdzekļu zagļi kļuvuši aktīvāki tieši oktobrī, kad sākas gada tumšais laiks un garnadžiem iespējams paveikt zādzības nepamanītiem. Aizvadītā gada oktobrī astoņi BTA klienti ziņojuši par transportlīdzekļu zādzību, kas ir pērn lielākais vienā mēnesī saņemto pieteikumu skaits par nozagtajiem transportlīdzekļiem.

Šogad BTA kopumā saņēmusi 36 KASKO atlīdzību pieteikumus par nozagtiem transportlīdzekļiem, tai skaitā pēdējo mēnešu laikā saņemti vairāki apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi par jaunu un dārgu transportlīdzekļu zādzībām. Pagājušajā nedēļā kādam BTA klientam Rīgā no neapsargāta privātā stāvlaukuma nozagts 2015. gada Porsche Cayenne GTS markas transportlīdzeklis, kura vērtība ir 98 000 eiro. Kādam citam BTA klientam septembra beigās Babītes novadā no privātmājas pagalma, uzlaužot vārtus, nozagts 2015. gada Mercedes Benz ML350 markas transportlīdzeklis, kura vērtība ir gandrīz 54 000 eiro. Līdzīgā veidā, uzlaužot vārtus, tādas pašas markas transportlīdzeklis, tikai vienu gadu vecāks, tika nozagts vēl vienam BTA klientam augusta pēdējās dienās Stopiņu novadā. Šī transportlīdzekļa vērtība bija gandrīz 61 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apledojuši, slideni ceļi, sniegputenis un sals – ziemai raksturīgie laikapstākļi mēdz sagādāt papildu izaicinājumus mazāk pieredzējušiem autovadītājiem. Turklāt ne vien pieaug risks iekļūt satiksmes negadījumā, bet arī aukstā laikā saasinās dažādas transporta līdzekļu tehniskās problēmas.

Minēto iemeslu dēļ ir vērts pirms ziemas iestāšanās parūpēties par maiņas auto papildpakalpojumu KASKO apdrošināšanas polisē, kas pasargās no palikšanas kājniekos pat tad, ja pēc iebraukšanas kupenā vai spēkrata «sasalšanas» nāksies to nogādāt autoservisā.

Kā liecina statistikas dati, apdrošinātāju pieredze nepārprotami parāda, ka tieši gada aukstākajos mēnešos autovadītājiem nākas biežāk meklēt automehāniķu palīdzību.

Apdrošināšanas akciju sabiedrības «BTA Baltic Insurance Company» (BTA) apkopotā informācija liecina, ka ziemā brīvprātīgi apdrošināto transporta līdzekļu jeb KASKO segmentā ceļu satiksmes negadījumu skaits ir par 14% augstāks nekā vasarā. Piedevām ik gadu pirmajos aukstajos rudens rītos vairākiem desmitiem vai pat simtiem autovadītāju nākas izsaukt evakuatoru, jo dažādu tehnisko nepilnību dēļ auto nav iedarbināms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Apdrošināšanu vispār neizmanto 57% Latvijas iedzīvotāju

Lelde Petrāne,06.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētot iedzīvotāju attieksmi pret apdrošināšanu, apdrošināšanas sabiedrības Balta (RSA Grupa) veiktajā pētījumā atklājies, ka šogad iedzīvotāji apdrošināšanu izmanto retāk nekā pērn, turklāt retāk izvēlas apdrošināties brīvprātīgi. Kopumā cilvēki retāk izvēlējušies sevi pasargāt no neparedzētiem izdevumiem, toties pieaudzis to cilvēku skaits, kas pievērsuši uzmanību nevis savai, bet sava transportlīdzekļa drošībai, iegādājoties OCTA un KASKO polises.

Kopumā apdrošināšanu vispār neizmanto 57% Latvijas iedzīvotāju, - pērn šis skaitlis bija 52%. Taču pēdējo divu gadu laikā Latvijā par pāris procentiem palielinājies to cilvēku skaits, kuri izmanto OCTA un KASKO apdrošināšanu. Tai pat laikā samazinājums vērojams civiltiesiskās atbildības, nelaimes gadījumu, ceļojumu un īpašuma apdrošināšanas izmantošanā.

«Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka šā gada pirmajos septiņos mēnešos pirmreizējā vieglo transportlīdzekļu reģistrācija ir pieaugusi par 10%, salīdzinot ar 2012.gada attiecīgo periodu. Tas liecina par ekonomiskās situācijas uzlabošanos, kā rezultātā savus auto parkus pamazām atjauno uzņēmumi, kā arī palielinās interese par jauniem transportlīdzekļiem privātpersonu vidū. Likumsakarīgi pieaug arī interese par auto apdrošināšanu, kamēr īpašuma un nelaimes gadījumu apdrošināšanas īpatsvars krītas. Kā zināms, tradicionāli privātpersonu īpašuma un nelaimes gadījumu apdrošināšana vairāk bijusi izplatīta lauku rajonos un novadu centros, kur diemžēl nelielās ekonomiskās izaugsmes ietekme ir visai niecīga,» skaidro Balta tehniskais direktors Juris Kipļuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BTA pērn audzē peļņu; Baltai tomēr miljons latu zaudējumi

Ieva Mārtiņa,01.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgū lielākajiem spēlētājiem jau atkal krasi atšķirīgi pērnā gada darbības rādītāji – BTA Insurance Company gadu noslēdz ar 5,5 miljonu latu peļņu, bet apdrošinātājs Balta pērn cietis 1,1 miljona latu zaudējumus.

BTA peļņa pērn uzrādījusi 59% kāpumu, salīdzinot ar 2011.gadu, bet Baltas zaudējumu apjoms pērn samazinājies par 42%, liecina kompāniju publicētie finanšu pārskati.

Baltas dati vēlreiz apliecina, ka Latvijas apdrošināšanas tirgū pelnīt vai strādāt bez zaudējumiem, turklāt laicīgi nesamazinot administratīvos izdevumus, bijis grūti, bet BTA dati liecina, ka peļņu iespējams gūt, strādājot arī ārpus Latvijas, tostarp Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un Apvienotajā Karalistē.

BTA bruto pēmijās pērn parakstījusi 100,27 miljonus latu, tostarp visvairāk – 43,7 miljonus latu kompānija parakstījusi sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā (šajā apdrošināšanas veidā, kas gan ir raksturīgs Lietuvas tirgum, BTA pērn strādājusi ar peļņu), kam ar 15,83 miljoniem latu seko KASKO apdrošināšanā parakstītās bruto prēmijas, bet ar 13,2 miljoniem latu - īpašuma apdrošināšana. Tehniskie rezultāti liecina, ka KASKO un OCTA apdrošināšanā BTA pērn strādājusi ar zaudējumiem, peļņa nav bijusi arī veselības apdrošināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Automašīnas lūst bedrēs; apdrošinātājiem aug prasību skaits

Žanete Hāka,31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kūstot sniegam, pieaug bedru skaits, līdz ar to arī apdrošinātāji saņem aizvien vairāk atlīdzību prasību par bedrēs iebraukušām automašīnām nodarītiem zaudējumiem.

If Apdrošināšana KASKO klientiem sedz zaudējumus, kas radušies slikta ceļu stāvokļa dēļ, stāsta If Apdrošināšana Latvijas Transporta atlīdzību grupas vadītāja Līga Bērziņa, piebilstot, ka polises segumā ir iekļauta iebraukšana bedrē un riepu bojāšana. Visbiežāk pēc iebraukšanas bedrē klientiem tiek bojātas divas riepas un diski. Atkarībā no laika apstākļiem šādu atlīdzību skaits ir atšķirīgs – jo biežāk stipra sala periodi mijas ar atkušņiem, jo lielāks pieteikumu skaits, stāsta kompānijas pārstāve. Tā decembra otrajā pusē krasu laika apstākļu maiņas dēļ kompānija saņēmusi deviņus pieteikumus, kas saistīti ar nekvalitatīvu ceļa segumu. Savukārt gadu iepriekš decembrī netika saņemts neviens pieteikums, kad auto būtu sabojāts, iebraucot bedrē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieteikto atlīdzību skaits par auto īpašnieku zaudējumiem, kas radušies bedru dēļ, strauji pieaudzis, novērojuši apdrošinātāji.

[Papildināts viss teksts]

Apdrošināšanas kompānija BTA Insurance Company (BTA) novērojusi, ka pēdējo divu nedēļu laikā pieteikto atlīdzību skaits ir divkāršojies, savukārt BALTA februārī saņēmusi jau 25 reizes vairāk pieteikumu.

Kopš februāra sākuma BTA jau saņēmusi trīsdesmit atlīdzību pieteikumus par transportlīdzekļu bojājumiem, kas radušies, iebraucot uz braucamās daļas esošās bedrēs. Kompānijas eksperti atzīst - parasti šādu pieteikumu daudzumu uzņēmums saņem aptuveni trīs mēnešu laikā. BTA norāda, ka saņemto pieteikumu skaits ir daudz lielāks, salīdzinot ar vidējiem ziemas rādītājiem iepriekšējos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar apdrošināšanas sabiedrības BALTA valdes priekšsēdētāju Bogdanu Benčaku

Lelde Petrāne,27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks (Bogdan Benczak). «Esmu lepns par savu komandu, jo kā vadītājs ar pārliecību varu teikt – mūsu komandā ir labākie Latvijas speciālisti nozarē,» pauž B. Benčaks.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šī ir ļoti specifiska un interesanta nozare, un tā mani aizrauj ar visu savu būtību. Apdrošināšana ir vairāk nekā tikai pakalpojums – tā ir drošības sajūta. Pārdodot šo drošības sajūtu klientam, Tu sagaidi, ka risks, kuru apdrošini, nerealizēsies vai realizēsies ar noteiktu, iepriekš plānotu biežuma tendenci. Ja nespēj uzņemties risku, noteikti neesi piemērots apdrošināšanas uzņēmuma vadīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

KASKO vidējais automašīnu vecums pēdējo piecu gadu laikā pieaudzis par diviem gadiem

Gunta Kursiša,01.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Latvijā joprojām pastāv tendence biežāk apdrošināt jaunus spēkratus vai auto līdz piecu gadu vecumam, arvien biežāk sāk apdrošināt arī vecākus transportlīdzekļus, novērojusi Balta. KASKO vidējais transportlīdzekļu vecums pēdējo piecu gadu laikā ir palielinājies gandrīz par diviem gadiem.

«Auto vidējā vecuma pieaugums KASKO apdrošināšanā ir izskaidrojams ar to, ka liela daļa autobraucēju apdrošināšanu uztver kā vienu no nosacījumiem, lai saņemtu līzingu auto iegādei, savukārt pašlaik lielai daļai treknajos gados iepirkto jauno auto ir beigušās kredītsaistības, taču transportlīdzekļa vadītāji to arvien novērtē kā svarīgu sava auto drošības garantu,» skaidro Balta pārstāvji.

Līzingā pirkto auto skaits Latvijā no visiem pārdotajiem auto privātpersonām 2012. gadā ir par 11% lielāks nekā 2011. gadā, novērojuši Balta darbinieki.

2012. gadā, salīdzinot ar aizpērno gadu, jaunu automašīnu reģistrāciju skaits ir pieaudzis par 1%, liecina Latvijas auto tirgotāju jeb Auto asociācijas dati. Savukārt pieprasījums pēc KASKO tādā pašā laika posmā audzis par 10%, novērojusi apdrošināšanas sabiedrība Balta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada laikā auto apdrošināšana kļūs dārgāka – OCTA cena varētu pieaugt pat par 30%, bet KASKO – par 20%, ziņo Dienas Bizness.

Pēc milzīgā cenu krituma divu gadu laikā – par aptuveni 50% OCTA un par aptuveni 20% KASKO polisēm, nākamā gada laikā apdrošinātāji prognozē atgriešanos pie cenu pieauguma. Cik straujš būs kāpums, atkarīgs no dažādiem attīstības scenārijiem, tomēr jau tagad ir skaidrs, ka tik zemu cenas «turēties» vairs nevarēs un jārēķinās ar cenu pieaugumu divciparu skaitļa lielumā. Lai gan tirgū valda un turpinās valdīt sīva apdrošinātāju konkurence, sevišķi KASKO tirgū, kas pozitīvi ietekmē cenas, tomēr ir vairāki no apdrošinātājiem neatkarīgi faktori, kuru dēļ sadārdzinājums polišu cenām ir neizbēgams.

Komentāri

Pievienot komentāru