Kafijas ražošanas uzņēmums Baltijā SIA Melnā Kafija maina nosaukumu uz SIA Lofbergs Baltic. Līdz ar šīm izmaiņām tiek izveidots arī uzņēmuma Lofbergs Baltic galvenais birojs, kas atrodas Ķekavā, Latvijā, koncentrējoties uz Löfbergs zīmola pārdošanas un mārketinga aktivitātēm, informē uzņēmumā.
Uzņēmuma nozīmīgākie mērķi ir stiprināt Löfbergs zīmola produktu pozīciju mazumtirdzniecībā un HoReCa sektorā Baltijas tirgū, kā arī īstenot ražošanas procesu optimizāciju un modernizāciju.
Kafijas ražotne Melnā Kafija ir daļa no Zviedrijas ģimenes uzņēmuma kopš 2010. gada rudens. Ķekavas novadā līdzās kafijas grauzdēšanas līnijai uzņēmumam ir arī sava kafijas kvalitātes laboratorija. Uzņēmuma produkcija tiek realizēta gan Latvijā, gan eksportēta uz Krieviju, Lietuvu, Igauniju, Somiju, Dāniju, Baltkrieviju un citām valstīm. Zaļās kafijas pupiņas tiek iepirktas no pārbaudītiem un sertificētiem piegādātājiem Eiropā, kā arī kafijas audzēšanas reģionos - Centrālajā Āfrikā, Brazīlijā, Kolumbijā un Āzijas valstīs. Rūpnīca Ķekavā arī turpmāk koncentrēties uz privāto zīmolu kafijas ražošanu.
Kā norāda Lofbergs Baltic ģenerāldirektors Jānis Mucenieks, Latvijā īpaša uzmanība tiks akcentēta uz ražošanas attīstību un modernizāciju – jaunām iekārtām, ražošanas jaudas palielināšanu un spēju kļūt elastīgākiem dažādu produktu segmentos. Tāpat tiek plānots palielināt ražošanas platību, kā arī izveidot jaunu noliktavu, lai atbrīvotu vietu ražošanas vajadzībām.
«Mūsu turpmākā attīstība ražošanas sfērā galvenokārt balstīsies uz privātajiem zīmoliem, un, protams, mēs turpināsim stiprināt Löfbergs pozīcijas Baltijā un Austrumeiropā. Tāpat kā iepriekš mēs turpināsim izplatīt Löfbergs kafijas zīmolus mazumtirdzniecības līmenī, ieguldīt līdzekļus mārketingā un zīmola stiprināšanā Baltijas valstīs. Šobrīd Löfbergs kafija atrodas 4. vietā Baltijas valstīs mazumtirdzniecības sektorā, un mēs redzam skaidru izaugsmes potenciālu, izmantojot augstas kvalitātes kafijas produktus un spēcīgu mārketinga atbalstu,» skaidro J. Mucenieks.
«Viens no mūsu mērķiem ir būt centrālajam Löfbergs birojam Baltijas valstīs, kas ir loģiski, jo šobrīd mēs esam vienīgais kafijas ražotājs Baltijas tirgū. Līdz ar to mēs kļūstam par vienu no nedaudzajiem Baltijā bāzētajiem starptautiskajiem uzņēmumiem, kas tiek vadīts Latvijā. Uzņēmuma vērtības, kas tiek rūpīgi izkoptas mātes uzņēmumā un kas tiek pārņemtas līdz ar nosaukuma maiņu, ir viens no mūsu lielākajiem ieguvumiem. Esmu pārliecināts, ka, pateicoties spēcīgai vietējai komandai un starptautiskai uzņēmuma pieredzei, kopā ar Zviedru kolēģiem mēs saviem klientiem spēsim nodrošināt ne tikai kvalitatīvu produktu, bet arī starptautiskā līmenī tiks izprastas mūsu vietējo patērētāju (tirgus) vajadzības. Tas dos iespēju ātrāk reaģēt uz Baltijas tirgus mainīgo pieprasījumu un efektīvāk izmantot resursus,» saka J. Mucenieks.
Pēdējā finanšu gadā no 2015. gada 1. jūlija līdz 2016. gada 30. jūnijam uzņēmuma apgrozījums sasniedza 13,785 miljonus eiro, kas ir par 5,9% mazāk nekā iepriekšējā finanšu gadā, bet, atšķirībā no iepriekšējā gada, kurā piedzīvoti zaudējumi,, tika gūta 630 807 eiro liela peļņa. Apgrozījums pagājušajā gadā kritās sakarā ar cenu izmaiņām kafijas tirgū.