Atbildot uz jautājumu – kādām īpašībām jāpiemīt cilvēkam, lai uzsāktu savu biznesu*, teju puse jeb 48% aptaujāto norādījuši labas komunikācijas prasmes, informē Swedbank.
Savukārt otrā biežāk minētā atbilde (kā būtisku norādījuši 45% aptaujāto) ir drosme riskēt. 43% aptaujāto svarīga īpašība sava biznesa uzsākšanai šķiet pārliecība par sevi, lai ar savu ideju vai produktu spētu aizraut citus. Turpretī katram trešajam (33%) aptaujātajam nozīmīgākā īpašība, lai sāktu savu uzņēmējdarbību, šķiet stratēģiskā domāšana. Interesanti, ka, salīdzinot ar līdzīgas aptaujas datiem 2012.gadā, labas komunikācijas prasmes šogad norādītas kā svarīgākā personības iezīme, taču pirms trīs gadiem tā ierindojās vien ceturtajā vietā, kā nozīmīgākas īpašības norādot intuīciju, pārliecību par sevi un drosmi riskēt.
Analizējot aptaujas datus redzams, ka, salīdzinot ar 2012. gada datiem, šogad par 10% mazākam respondentu skaitam svarīga iezīme savas uzņēmējdarbības uzsākšanai šķiet intuīcija, spēja paredzēt, kas būs aktuāli rīt (šogad nozīmīgi 32% aptaujāto, 2012.gadā – 42%). Katram ceturtajam respondentam (25%) nozīmīga personības iezīme savas uzņēmējdarbības uzsākšanai šķiet erudīcija un plašs redzējums. Savukārt retāk minētās rakstura īpašības vai personības iezīmes, kas svarīgas, lai uzsāktu savu biznesu, ir nevēlēšanās strādāt citu pakļautībā (minēts 7% atbilžu), vēlme labi nopelnīt (13%) un labas pārdošanas prasmes (15%).
Dāmām ievērojami biežāk nekā kungiem savas uzņēmējdarbības uzsākšanā nozīmīga šķiet spēja ar savu pārliecību par ideju vai produktu aizraut citus (51% dāmu pret 35% kungu). Savukārt vīriešiem ievērojami biežāk nekā sievietēm (51% vīriešu pret 41% sieviešu) svarīga šķiet drosme riskēt un vēlme labi pelnīt (16% vīriešu pret 10% sieviešu). Labas komunikācijas prasmes kā nozīmīga īpašība uzņēmējdarbības uzsākšanai ievērojami svarīgāka šķiet 15 līdz 24 gadus veciem respondentiem. 45 līdz 54 gadus veco aptaujāto vidū nozīmīgākā rakstura iezīme sava biznesa uzsākšanai šķiet drosme riskēt. Savukārt 55 līdz 74 gadus veco respondentu vidū nozīmīgākā šķiet intuīcija, spēja redzēt, kas būs pieprasīts rīt.